Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Remote skrev (Akkurat nå):

Blir den utvidet til grov kroppskrenkelse (begått mot en forsvarsløs person, har karakter av mishandling, eller det er brukt kniv/slagvåpen etc) så ser det ille ut for kronprinsessens sønn.
Regner med rus blir brukt som unnskyldning her når alt skal forklares og sminkes på. Og han blir skrevet inn på en fancy avrusningsklinikk på MM og Haakons regning. 

https://www.nrk.no/norge/marius-borg-hoiby-sikta-for-vald-og-skadeverk-1.16993320

sitat:

Det er ikkje snakk om ei utviding av siktinga, opplyser politiet.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok Politiet tenker seg om en ekstra gang og er sikre på å ta den rette avgjørelsen FØR de kaster sønnen til Kronprinsessen i glattcelle i to netter, og sikter han for voldsbruk og rasering av en leilighet . 
Da er det nok alvor 

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Remote skrev (2 minutter siden):

Blir den utvidet til grov kroppskrenkelse (begått mot en forsvarsløs person, har karakter av mishandling, eller det er brukt kniv/slagvåpen etc) så ser det ille ut for kronprinsessens sønn.
Regner med rus blir brukt som unnskyldning her når alt skal forklares og sminkes på. Og han blir skrevet inn på en fancy avrusningsklinikk på MM og Haakons regning. 

Saken er ennå ikke ferdig etterforsket og Høiby er ennå ikke avhørt. Så i teorien kan det gå «alle veier»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (1 minutt siden):

Det er helt riktig at MM har vært åpen om at hun har slitt psykisk. Akkurat det ønsker jeg å berømme henne for.

Faren var alkoholiker og de snakket ikke om det hjemme. Det kan tære på enhver.  

Jeg vil også legge til at selv den med sterkest psyke kunne blitt knekt av en hendelse som dette. Å skulle prestere på jobb, offentlig, være smilende og imøtekommende, høres uaktuelt ut sånn som tingene er nå. Og grunnen til at jeg ikke anser henne som en passende dronning, har med mye annet å gjøre. Ikke psyken hennes. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (43 minutter siden):

Mamma betaler🙃

Aka skattebetalerne 👍

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Purple Basil skrev (Akkurat nå):

Aka skattebetalerne 👍

Ja. Er vi ikke heldige.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (19 timer siden):

Skal vel godt gjøre at det er mulig når han ble satt i glattcelle grunnet husbråk og vold😱

Hadde det ikke vært for a mor er meget pent inn gift i de flotte kretser ser jeg for meg Marius hadde bodd i en liten trygdebolig og vært narkoman eller helt ute å kjøre, men personlighet triumfer jo det meste så det ser jammen ikke ut som oppvekst i sus&dus har hjulpet denne fyren! 27 år gammel, ikke skylde på en 18 åring heller da.. Flaut må det være for søsknene hans også

Han hadde fortsatt hatt en far. Jo da, far er ikke ukjent med narkotika , men ser ingen grunn til at han skulle la sønnen bo i « trygdebolig « ( hva er det) . 
ikke at jeg synes denne saken imponerer så veldig, men det blandes inn så mye rart. Hadde ikke Marius hatt « råd til « og være lærling hadde han vel fått stipend og lån som andre, og han hadde sikkert fått jobb hos faren også om han ønsket det. Han er en privilegert bortskjemt ung mann, og det hadde vel vært uten haakon også. 

og ja, på tide med en oppvask i familien, mette Marit kan ikke skylde på pressen for dette. Annet enn at vi ikke hadde fått en liten notis uten navn og bilde om det hadde vært en ukjent person, blir han ikke arrestert og siktet pga pressen. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Remote skrev (5 minutter siden):

Ok. Da er det bare en strafferamme på maks 1 år? 

kroppskrenkelse har det . Vet ikke hva skadeverk har, eller hvordan de to spiller sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Spitzy skrev (2 minutter siden):

Han er en privilegert bortskjemt ung mann, og det hadde vel vært uten haakon også. 

Nei. Det tror jeg ikke. Med mindre MM hadde funnet seg en annen mann med penger som var villig til å dele med henne og Marius. 
Faren til Marius er ingen rikmann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer ihvertfall MM og Marius til å være fritt vilt blant tabloidpressen. Så hva skal MM gjøre da? Sitte inn på Skaugum og gløtte på gardinene? Denne saken vil jo ikke gå vekk. Om den ikke blir henlagt vil det fort gå opptil et år før den kommer opp i retten. 
Tipper Se & Hør har en fotograf i hver busk nærme Marius i månedene fremover. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen om hvem de kongelige skal få gifte seg med, om kong Harald burde vært mer som dronning Margrethe osv, viser med all tydelighet at monarkiet er utdatert.

For det første så er det vel ingen som synes at fortidens løsning med inngifte blant kongelige er noen god ide. Vi vet for mye om innavl til å oppmuntre det i dag.

Ikke er det veldig aktuelt å frata de kongelige helt basale rettigheter heller, som retten til å gifte seg med hvem de vil.

Kongen (etterhvert dronningen) må gjerne ha noen meninger om valg av livsledsager for sine etterkommere, men en streng tilnærming til dette har vist seg å by på store problemer. Se på Charles og Diana, det ble ikke akkurat en lykkelig løsning. Og den seneste utroskapsskandalen i Danmark tyder ikke på en lykkelig løsning der heller.

Nå er forsåvidt utroskap en annen rettighet vi ikke kan frata de kongelige, det er ingen lov som forbyr utenomekteskapelige forhold. Man kan selvfølgelig synes det er moralsk forkastelig, men det skjer, selv her hjemme på berget. Og noen ganger selv om ekteskapet startet av kjærlighet.

Så da må de kongelige få gifte seg med hvem de vil, selv om de har tvilsom smak i valg av partner.

Videre tror jeg de fleste har forståelse for at den gammeldagse foreldrerollen som har rådet i kongehusene ikke lenger er bærekraftig. Prins Harry har uttalt seg mye om hvordan det var å vokse opp i en familie, hvor pliktene kom først. Begravelsen til hans mor er et begredelig eksempel på dette. Forholdet dronning Margrethe har til egne barn og barnebarn lider også under at hun var flink til å sette plikten først. Vår egen konge har latt det skinne igjennom at det ikke alltid var lett å vokse opp med en streng far som tviholdt på tradisjoner. For spesielt interesserte anbefaler jeg å se intervjuet med kongeparet hvor de forteller om de første middagene Harald hadde hjemme hos familien Haraldsen. Det fortelles med et smil, men det er en sårhet der. 

Så jeg tenker at vi tross alt skal være glade for at vi har et kongehus hvor kronprinsessen kan skofte jobben for å ta seg av sin voksne sønn. Uansett hvor jævlig det han har gjort er, så er det sikkert en krise. Og hvor ungene, med unntak av tronarvingen, får velge sin egen vei. Selv om de dropper utdanning og velger å leve som influenser. Noe prinsesse Martha også er.

Alt dette er kjempebra, sett fra et menneskelig perspektiv. Men samtidig har vi tatt vekk alt som er kongelig. Når ingen av dem gidder å oppføre seg kongelig, og knapt gidder å møte på jobb, så må man enten sette krav, eller kvitte seg med hele greia. Og når kravene blir for drøye for dagens samfunn, så er det ingen annen mulighet enn å legge ned kongehuset.

• Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (19 timer siden):

Stemmer nok det.

Ikke oppgis det om det er alkohol/rusmidler i bildet, noe de vel har fått prøvesvarene på vil jeg anta.

Og glattcelle….man blir ikke satt det sånn helt uten grunn. 

27 år og mamma må være hjemme med deg fra jobb fordi du banker livsskiten it av dame. 

Hadde satan meg klikket om jeg var Mette Marit. 

Kanskje hun har klikket? Jeg hadde heller ikke klart og dra på jobb om dette var min sønn. Hva de to snakker med hverandre om nå vet vi ikke. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Remote skrev (1 minutt siden):

Nå kommer ihvertfall MM og Marius til å være fritt vilt blant tabloidpressen. Så hva skal MM gjøre da? Sitte inn på Skaugum og gløtte på gardinene? Denne saken vil jo ikke gå vekk. Om den ikke blir henlagt vil det fort gå opptil et år før den kommer opp i retten. 
Tipper Se & Hør har en fotograf i hver busk nærme Marius i månedene fremover. 

Tror nok det vil komme en uttalelse etterhvert, men pr nå kan de vel ikke si noe. Det er sikkert ikke lurt, siden saken er fersk og under behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Inkognitoher skrev (6 minutter siden):

Nei. Det tror jeg ikke. Med mindre MM hadde funnet seg en annen mann med penger som var villig til å dele med henne og Marius. 
Faren til Marius er ingen rikmann

Det er helt sant. Før MM giftet seg med Haakon hadde hun vel ca 120.000 i inntekt pr år som servitør. Mener å huske det stor mye om dette. 

Endret av Malmfrid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Ja. Er vi ikke heldige.

Veldig! Tenk så heldige vi er som får lov til å finansiere en voksen mammagutt som råkjører, raserer leiligheter og utøver vold mot kvinner.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Purple Basil skrev (Akkurat nå):

Veldig! Tenk så heldige vi er som får lov til å finansiere en voksen mammagutt som råkjører, raserer leiligheter og utøver vold mot kvinner.

Alle hjerter gleder seg🫠

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra at politet utvider siktelsen mot Marius. Det er dessverre slik at sånne saker blir alt for ofte henlagt mot bevisets stilling.

Endret av Callista
Skrivefeil
  • Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
PusheenPusheen skrev (5 minutter siden):

Tror nok det vil komme en uttalelse etterhvert, men pr nå kan de vel ikke si noe. Det er sikkert ikke lurt, siden saken er fersk og under behandling.

De kommer til å si at saken blir etterforsket av politiet og ber om at alle henvendelser må gå til Marius’ advokat.

Mulig de slenger på at saken er alvorlig og at de er lei seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Callista skrev (1 minutt siden):

Synes det er bra at politet utvider siktelsen mot Marius. Det er dessverre slik at sånne saker blir alt for ofte henlagt mot bevisets stilling.

Ikke denne. Tro meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...