Gå til innhold

Marius Borg Høiby


Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Anbefalte innlegg

TrineTrollet skrev (11 minutter siden):

Vi må tillate oss å undre litt over at kronprinsessen ikke var tilstede på styremøtet i kronprinsparets fond i går - altså sitt/deres eget fond? Kronprinsen møtte alene. MM prioriterte muligens shoppingen sammen med MBH? 

Tror ikke hun sitter i styret? At det bare er Haakon M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frisk Frosk skrev (3 timer siden):

Om du hadde holdt en voksen person innesperret på Skaugum mot denne personens eget ønske, så hadde det gått under straffelovens § 254 om frihetsberøvelse, med en strafferamme på opp til tre år i fengsel.

Sant! Men så vet vi alle sammen nå at lover og regler ikke gjelder på Skaugum. Kriminelle har fått boltre seg der i flere år. MM og HM kan fint sperre MBH inne hvis de har lyst til det, ingenting av det disse folka gjør får konsekvenser for dem. 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FORFAR skrev (23 minutter siden):

Det blir kun spekulasjoner om hvorvidt kronprinsen er en tøffelhelhelt osv.

Det som er faktum er at kongehuset har gjort en elendig jobb i måten de har håndtert saken på. 

Kan godt være at de har fått råd om å ikke si noe, men at de ikke sier noe som helst (ikke engang i generelle vendinger) fremstår nå som kunstig og arrogant og stikk i strid med et kongehus som skal stå nært folket. Trillebåren blir liksom symbolet på denne utviklingen. Avstand.

MM inntreden i kongehuset var et kvantesprang av en klassereise. Hun var mht til sin bakgrunn ikke i nærheten til å være kvalifisert som prinsesseemne. Man må imidlertid kunne tro at HM er i stand til å sette skapet på plass, men så langt har det åpenbart ikke skjedd. 
Skapet står på feil sted med vidåpne dører, og skjelettene ramler ut. MM velger «å stå godt i kritikken» ved å ikke si noe som helst. 
I følge kongehusets program frem til 15.10 er MM ikke oppført med representasjon en eneste gang. Dersom dette er et bevisst fravalg av representasjon for å være hjemme og «pleie» MBH, sin voksne sønn, velger hun bort plikten til landet. Det tomrommet vil bli fylt av kritikk mot de begge så lenge stilleleken pågår. 
Selv gladsaken om IA sin forlengelse av førstegangstjenesten ble borte i det negative bildet, les; støy og kritikk. 
Nå har jo den ikke kongelige MBH dominert medias forsider i snart to måneder, og alt som er skrevet om ham er utelukkende negativt. 

  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

yedi warrior skrev (16 minutter siden):

Tror ikke hun sitter i styret? At det bare er Haakon M.

Styreleder eller ikke, kronprinsesse MM er sammen med HM grunnleggere av fondet. 
Det kvalifiserer vel til et oppmøte? 
Fondet støtter bla. livsmestringsprogrammet Flyt. Kanskje dette programmet kunne vært implementert hos familien på Skaugum for flere år siden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OsloSS skrev (1 time siden):

Nekter å tro Kronprins Haakon er fullstendig tøffelhelt. Han har jo tross alt fullført Krigsskolen. En tøff lederutdannelse. Selv om jeg husker han i intervju fortalte at han ikke trodde militæret passet for han. 

Mette Marit har jo sagt hun vinner alle diskusjoner, en del som kan bli myk som  smør hvis de er litt svake og møter sterke personligheter som kronprinsesse Mette Marit......

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrineTrollet skrev (34 minutter siden):

MM inntreden i kongehuset var et kvantesprang av en klassereise. Hun var mht til sin bakgrunn ikke i nærheten til å være kvalifisert som prinsesseemne. Man må imidlertid kunne tro at HM er i stand til å sette skapet på plass, men så langt har det åpenbart ikke skjedd. 
Skapet står på feil sted med vidåpne dører, og skjelettene ramler ut. MM velger «å stå godt i kritikken» ved å ikke si noe som helst. 
I følge kongehusets program frem til 15.10 er MM ikke oppført med representasjon en eneste gang. Dersom dette er et bevisst fravalg av representasjon for å være hjemme og «pleie» MBH, sin voksne sønn, velger hun bort plikten til landet. Det tomrommet vil bli fylt av kritikk mot de begge så lenge stilleleken pågår. 
Selv gladsaken om IA sin forlengelse av førstegangstjenesten ble borte i det negative bildet, les; støy og kritikk. 
Nå har jo den ikke kongelige MBH dominert medias forsider i snart to måneder, og alt som er skrevet om ham er utelukkende negativt. 

Kronprinsparet er usynkrone med samfunnet. Og det er disse som skal overta. 
Hvem i all verden sett bort fra den eldre garde bryr seg om å ha et kongehus som sprer glans over selbuvotter og økologiske grønnsaker når det dette paret står overfor er en sønn/stesønn på 27 år som sannsynligvis bor gratis i et hus på Skaugum og har utnyttet sin «immunitet» og som ganske enkelt er en simpel lovbryter og kriminell som gir blanke? Det er jo det folk er opptatt av.  Så det MM gjør da, er å ta med 27-åringen på,møbelbutikk og dra kortet… Det kan være greit å opplyse om at det i 2024 finnes smartere måter å bestille ny overmadrass på i en sånn situasjon. 

For der er poenget: De smiler og ler som om alt er normalt. Men ALLE vet at det er det slettes ikke. Det er en fullstendig på styr og virkelighetsfjern adferd. 

Endret av Friluftsdame
  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spitzy skrev (4 timer siden):

Skikkelig show off, her har de spekulert.. la oss dra og kjøpe overmadrass og håpe noen tar bilde av oss. 
ja, livet er fint når man kan kjøpe overmadrass.  Ingen tvil om det. High class. Tenk at saken ikke er så alvorlig at de ikke flotter seg med og kjøpe overmadrass. 
 

Hadde de reist på cruise eller designklærshopping i London hadde jeg kanskje skjønt kritikken. Det er er forøvrig mye og kritisere , og se og hør har jo gjort en god jobb, men nå altså… observert ved kjøp av overmadrass. Jaja. 

😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg hadde gjort hva Marius har gjort, kan jeg garantere at mine foreldre IKKE hadde dratt på shopping med meg. Det hadde ikke vært ‘god tone’ mellom oss - men full krig og kjeft å få. Det samme gjelder mine barn. 
 

Jeg er er sjokkskadd av hele familien. Hva Marius har gjort. Og hvordan kongefamilien håndterer dette. Det er langt forbi fatteevne for vanlige folk. 

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om MM noen gang har sett for seg sønnen sin ta kvelertak mot ex-kjæresten , mens han dundrer hodet mot gulvet til hun får hjernerystelse. Om MM noen gang har sett for seg sønnen sin slå med knyttet hånd mot ex-kjærester og spytte de i ansiktet.
Hun fremstår som en kald isdronning som ikke vil ta inn over seg at sønnen hennes er en kriminell voldsmann som går etter de som er svakere enn han selv. 

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maud-1919 skrev (3 minutter siden):

Om jeg hadde gjort hva Marius har gjort, kan jeg garantere at mine foreldre IKKE hadde dratt på shopping med meg. Det hadde ikke vært ‘god tone’ mellom oss - men full krig og kjeft å få. Det samme gjelder mine barn. 
 

Jeg er er sjokkskadd av hele familien. Hva Marius har gjort. Og hvordan kongefamilien håndterer dette. Det er langt forbi fatteevne for vanlige folk. 

Ja, det er til å bli sjokkskadet av. 
På meg virker det som om vi vanlige norske innbyggere bare ses på som pest og plage - vi virker å være i veien for dem til å leve livet som de ønsker. Dvs de ønsker å fortsette livet med hodene i sanden og at media holder seg langt unna gullgutten. 

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrineTrollet skrev (52 minutter siden):

MM inntreden i kongehuset var et kvantesprang av en klassereise. Hun var mht til sin bakgrunn ikke i nærheten til å være kvalifisert som prinsesseemne. Man må imidlertid kunne tro at HM er i stand til å sette skapet på plass, men så langt har det åpenbart ikke skjedd. 
Skapet står på feil sted med vidåpne dører, og skjelettene ramler ut. MM velger «å stå godt i kritikken» ved å ikke si noe som helst. 
I følge kongehusets program frem til 15.10 er MM ikke oppført med representasjon en eneste gang. Dersom dette er et bevisst fravalg av representasjon for å være hjemme og «pleie» MBH, sin voksne sønn, velger hun bort plikten til landet. Det tomrommet vil bli fylt av kritikk mot de begge så lenge stilleleken pågår. 
Selv gladsaken om IA sin forlengelse av førstegangstjenesten ble borte i det negative bildet, les; støy og kritikk. 
Nå har jo den ikke kongelige MBH dominert medias forsider i snart to måneder, og alt som er skrevet om ham er utelukkende negativt. 

@TrineTrollet har dagens beste beskrivelse: «Skapet står på feil sted med vidåpne dører, og skjelettene ramler ut. MM velger «å stå godt i kritikken» ved å ikke si noe som helst

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Ja, det er til å bli sjokkskadet av. 
På meg virker det som om vi vanlige norske innbyggere bare ses på som pest og plage - vi virker å være i veien for dem til å leve livet som de ønsker. Dvs de ønsker å fortsette livet med hodene i sanden og at media holder seg langt unna gullgutten. 

Det ser ut til at mange tenker at dette er en stakkars familie som bare forsøker å hjelpe sin bortkomne sønn som har havnet på kjøret. Men det er veldig langt fra sannheten. Han er ingen stakkar, men en voldelig kriminell!. Ressurssterk sådan, med mektig familie og mektige venner. Han er nærmere "Ralph Cifaretto" i Sopranos enn en av de som var med i Petter uteligger liksom.

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbiebabe skrev (1 time siden):

Mette Marit har jo sagt hun vinner alle diskusjoner, en del som kan bli myk som  smør hvis de er litt svake og møter sterke personligheter som kronprinsesse Mette Marit......

Både HM og kongen har jo uttalt seg om sinnet til MM. Husker ikke helt hva de sa, men kongen kunne iallefall bekrefte at han hadde opplevd MM’s sinne.

Jeg kan på en måte forstå at hun da vinner alle diskusjoner, HM orker vel ikke motta så mye kjefting. Kanskje hun truer med skilsmisse også og det vil jo ikke ta seg bra ut for en fremtidig konge. Det å overta tronen er jo farlig nær med tanke på kongens alder og helse.

Jeg har hørt ting om MM fra før hun møtte HM og personen som opplyste om dette bodde i nærheten og vanket på ett sted MM var svært ofte. MM var ingen allright person, det skulle være på hennes måte. Skal sies at personen Jeg kjenner ikke vanket med MM, men så og hørte hvordan hun oppførte seg da han var på samme sted. Vi snakker ganske graverende ting som ikke er så veldig kjent.

Jeg har møtt HM i forbindelse med jobb, han var der som privatperson. Veldig hyggelig og en jeg likte godt. Sånn han oppfører seg nå er jo bare bedritent overfor presse og det norske folk.

Har opplevd MM i jobb rett før forlovelsen og da var hun en ydmyk person, nå er hun en jeg ikke vil ha som dronning. Bedriten oppførsel av henne også i det siste.

Jeg klarer ikke forstå hvordan HM og MM klarte å overse spørsmål og pressen tidligere denne uken. De kunne fint bare svart at tiden ikke er inne ennå med tanke på pågående sak.

Jeg håper de leser hva som skrives på KG. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva-Lena skrev (1 minutt siden):

Både HM og kongen har jo uttalt seg om sinnet til MM. Husker ikke helt hva de sa, men kongen kunne iallefall bekrefte at han hadde opplevd MM’s sinne.

Jeg kan på en måte forstå at hun da vinner alle diskusjoner, HM orker vel ikke motta så mye kjefting. Kanskje hun truer med skilsmisse også og det vil jo ikke ta seg bra ut for en fremtidig konge. Det å overta tronen er jo farlig nær med tanke på kongens alder og helse.

Jeg har hørt ting om MM fra før hun møtte HM og personen som opplyste om dette bodde i nærheten og vanket på ett sted MM var svært ofte. MM var ingen allright person, det skulle være på hennes måte. Skal sies at personen Jeg kjenner ikke vanket med MM, men så og hørte hvordan hun oppførte seg da han var på samme sted. Vi snakker ganske graverende ting som ikke er så veldig kjent.

Jeg har møtt HM i forbindelse med jobb, han var der som privatperson. Veldig hyggelig og en jeg likte godt. Sånn han oppfører seg nå er jo bare bedritent overfor presse og det norske folk.

Har opplevd MM i jobb rett før forlovelsen og da var hun en ydmyk person, nå er hun en jeg ikke vil ha som dronning. Bedriten oppførsel av henne også i det siste.

Jeg klarer ikke forstå hvordan HM og MM klarte å overse spørsmål og pressen tidligere denne uken. De kunne fint bare svart at tiden ikke er inne ennå med tanke på pågående sak.

Jeg håper de leser hva som skrives på KG. 

Man har pratet i sørvissektoren pm MHB i årevis.

Artig å lete opp gamle poste fra et par år siden, når man nå vet det man vet.

https://www.reddit.com/r/norge/s/lADC6JVaWi

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva-Lena skrev (2 minutter siden):

Både HM og kongen har jo uttalt seg om sinnet til MM. Husker ikke helt hva de sa, men kongen kunne iallefall bekrefte at han hadde opplevd MM’s sinne.

Jeg kan på en måte forstå at hun da vinner alle diskusjoner, HM orker vel ikke motta så mye kjefting. Kanskje hun truer med skilsmisse også og det vil jo ikke ta seg bra ut for en fremtidig konge. Det å overta tronen er jo farlig nær med tanke på kongens alder og helse.

Jeg har hørt ting om MM fra før hun møtte HM og personen som opplyste om dette bodde i nærheten og vanket på ett sted MM var svært ofte. MM var ingen allright person, det skulle være på hennes måte. Skal sies at personen Jeg kjenner ikke vanket med MM, men så og hørte hvordan hun oppførte seg da han var på samme sted. Vi snakker ganske graverende ting som ikke er så veldig kjent.

Jeg har møtt HM i forbindelse med jobb, han var der som privatperson. Veldig hyggelig og en jeg likte godt. Sånn han oppfører seg nå er jo bare bedritent overfor presse og det norske folk.

Har opplevd MM i jobb rett før forlovelsen og da var hun en ydmyk person, nå er hun en jeg ikke vil ha som dronning. Bedriten oppførsel av henne også i det siste.

Jeg klarer ikke forstå hvordan HM og MM klarte å overse spørsmål og pressen tidligere denne uken. De kunne fint bare svart at tiden ikke er inne ennå med tanke på pågående sak.

Jeg håper de leser hva som skrives på KG. 

Det sier jo en god del om henne. At hun ikke klarer å besinne seg overfor svigerforeldrene engang er en dårlig egenskap. 

Jeg har vært gift i 40 år men har aldri engang hevet stemmet overfor mine svigerforeldre. Mannen kan jeg si hva jeg vil til og legger aldri bånd på meg - men svigerforeldrene får slippe å se den siden av meg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (8 timer siden):

Jeg tenker at det ville vært veldig lurt å bestille denne madrassen på nettet - og fått den levert hjem. 

I og med at kongehuset har valgt å "ghoste" folket, så finner man svarene på spørsmålene i det de GJØR istedet. Trillebår og å late som man ikke ser/hører media som henvender seg er direkte hersketeknikk og forferdelig arrogant. Shopping og god stemning er isolert sett helt greit selvsagt, men mtp stilleleken så blir det også veldig merkelig å se nå. 

Jeg har inntrykk av at flere i tråden mener man skal støtte familie i absolutt alt. Min personlige mening er  at man skal ta klar avstand fra familie som er voldsutøvere og kriminelle - frem til de har gjort det de kan for å samarbeide med politiet, tatt sin straff, gitt oppreisning til ofrene - og vist motivasjon for rehabilitering. 

Dette er ikke så viktig for MM tydeligvis. Det er hva shoppingtur "sier". 

Om det skulle finnes en situasjon der nettkjøp desidert egnet seg best, måtte det være denne… 😱

Ja, det må være en demonstrasjon, men det er så umusikalsk at det er vanskelig å fatte at de gjør det sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Det sier jo en god del om henne. At hun ikke klarer å besinne seg overfor svigerforeldrene engang er en dårlig egenskap. 

Jeg har vært gift i 40 år men har aldri engang hevet stemmet overfor mine svigerforeldre. Mannen kan jeg si hva jeg vil til og legger aldri bånd på meg - men svigerforeldrene får slippe å se den siden av meg. 

Helt enig. Det må gå ann å besinne seg utenfor husets fire vegger. Kanskje ikke så rart MBH er som han er med tanke på foreldrene bakgrunn og oppvekst.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...