Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

~ Ada ~ skrev (34 minutter siden):

Da regner jeg med at alle i hviskeleken er voksne mennesker som tar det fulle og hele ansvaret for leken, liksom den siktede har det fulle ansvaret for egne handlinger. 

Stilleleken fremstår nå som en total ansvarsfraskrivelse, de velger strutsens løsning. MBH lever på kronprinsparets økonomiske velvilje som medhjelpere til hans livsførsel. 
Spørsmålet er om de er voksne. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å være voldelig handler ofte om å ha kontroll og styre situasjoner. Hvis man er oppvokst med å alltid få viljen sin støter man fort på problemer senere i livet.

Er man da disponert for å ty til vold og ikke har empati eller følelser som styrer unna vold, så vil vold være løsningen ved motgang. Det kan være fysisk eller psykisk vold.

Så jo, miljø kan absolutt ha noe å si for hvordan man blir som voksen.

De må slutte å stryke mbh med silkehansker, få ham i behandling (for både rus og sinne/vold) og la ham ta ansvar for eget liv.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (34 minutter siden):

Tid til å shoppe med mamma, men ikke tid til å stille i politiavhør for å få fremgang i saken og lette presset på alle damene han har banket de siste ti årene. 

Dersom MBH ikke anså psykiske lidelser som en unnskyldning, så hadde han heller ikke nevnt det. En uforbeholden legge-seg-flat- unnskyldning til ofre er ikke å skylde på øvrige faktorer i samme åndedrag.

Å påstå at det å bruke tid med familien som er en naturlig del av en persons liv er både urimelig og unødvendig. Alle har rett til et privatliv. Det er heller ingen indikator på mangel på ansvarlighet eller respekt for den juridiske prosessen som foregår. 

Oppfatter heller ikke MBH uttalelse om psykisk sykdom som en unnskyldning, men heller som en forklaring. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (5 minutter siden):

Å være voldelig handler ofte om å ha kontroll og styre situasjoner. Hvis man er oppvokst med å alltid få viljen sin støter man fort på problemer senere i livet.

Er man da disponert for å ty til vold og ikke har empati eller følelser som styrer unna vold, så vil vold være løsningen ved motgang. Det kan være fysisk eller psykisk vold.

De må slutte å stryke mbh med silkehansker, få ham i behandling (for både rus og sinne/vold) og la ham ta ansvar for eget liv.

Mye enig i det. Men det er han som har ansvaret for seg selv som må ta imot hjelp. Fordi man får rett og slett ikke hjulpet noen som ikke vil.

Hvis man sliter med diagnoser man ikke vet noe om. Så har barn lett for å finne måter å overleve negative tilbakemeldinger  og slutter å ta de til seg. I tillegg  kan da grensene iht egen adferd presses litt og litt. 

Mitt total bilde iht det jeg har sett i media, er at han ser ut til å ha litt sjalusi problemer og stort behov for kontroll.  Som mulig en årsak til  oppførsel. (Dette er mitt intrykk og min mening, iht bildet jeg har dannet  meg iht helheten. Bygget på tlf til siste ex bla og det som har stått ang båttur pg det lille nora har sagt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (1 minutt siden):

100% enig.

Marius har tydeligvis dalt i rang blant den sosiale elite, om det stemmer at han ikke var ønsket i brullyp. Det er også nærliggende å tenke at mange ikke ønsker å assosieres med ham nå, da alt dette er skjedd. Det kalles en «sosial sanksjon».

Barn gjør dette mot hverandre hele tida; oppfører du deg helt jævlig risikerer du at de andre barna ikke vil leke med deg, sånn tilpasser du deg normene i samfunnet rundt deg.

Barn som jukser og ikke følger reglene i lek, de får ikke bli med før de lover å følge spillereglene.

Sånn oppdrar vi hverandre fra vi er født, og vi skjønner da hva som skal til for at vi får «være med i leken».

Noen barn sliter kanskje med å forstå spillereglene, da gjør vi dem ikke en tjeneste om vi går inn som voksne og endrer reglene slik at «Ola kan jukse men dere andre kan ikke» eller «Ola må kunne få slå litt når han blir sint, også må dere andre bare tolerere det». Slik skaper man tyranner.

Mange tyranner er nettopp blitt behandlet slik; de har «Yes-men» stående rundt seg som bare gjør det de vil. De får ikke den motstanden som skal til for at de skjønner hvordan DE må tilpasse SEG samfunnet rundt.

Disse blir til slutt ganske virkelighetsfjerne : «let them eat cake».

Marius fremstår for meg som virkelighetsfjern, og han må ha fått masse drahjelp med å utvikle seg til å bli sånn: HA medlemmer på fest, kjøre ned gardister, «King of Coke», tre kjærester har han mishandlet, til sammen gjennom en ÅRREKKE.

Mora «står støtt» hun. Også drar de på shopping. 

Virkelighetsfjerne, begge to. Konturene var allerede i brevet hun skrev for 7 år siden. Det er bare nå vi folket ser dette så krystallklart.

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (47 minutter siden):

Jeg dømmer også folk etter hva de gjør og ikke sier. Å kjøpe madrass sier ingenting,  å bryte besøksforbud sier mye.

Det sier mye om folk som legger mye i bagateller også.

dette!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sweetheaven skrev (17 minutter siden):

Det er heller ingen indikator på mangel på ansvarlighet eller respekt for den juridiske prosessen som foregår

Nei vel? 

Lørdag ettermiddag ble kronprinsesse Mette-Marits sønn Marius Borg Høiby (27) løslatt fra arresten i Oslo. Da var siktelsen mot ham utvidet med flere punkter, og ytterligere én person har fått status som fornærmet i saken.

– Han ble løslatt etter at det ble konstatert at han ikke ønsket å forklare seg for politiet, sier politiadvokat Andreas Kruszewski i Oslo politidistrikt til NRK senere lørdag ettermiddag.

https://www.nrk.no/norge/hoiby-nektet-a-la-seg-avhore_-ifolge-politiet-1.17043550

Bistandsadvokatene til Haukland og Snekkestad har reagert på at avhøret lar vente på seg.

Vi venter på hans forklaring, og det er leit at saken drar ut i tid, sier Nora Hauklands bistandsadvokat, John Christian Elden.

- Nå er det viktige for min klient å få klarhet i om Høiby vil forklare seg, eller ikke, sier Snekkestads bistandsadvokat Petter J. Grødem.

https://www.dagbladet.no/nyheter/en-rettighet-han-har/81988123

MBH har altså trenert avhørsprossessen i månedsvis. Han har i tillegg brutt et besøksforbud som ble ilagt ham. Hvordan er dette å vise respekt for den juridiske prossessen? 

Edit: selvfølgelig er det isolert sett helt normalt å shoppe og le sammen med moren sin. Man kan selvfølgelig velge å se på den hendelsen som fullstendig revet ut av absolutt all kontekst, som er at han er en kriminell kvinnebanker som stadig utsetter ønskede politiavhør, mens moren hans er Norges fremtidige dronning, samt oppnevnt beskytter for voldsutsatte kvinner.

Endret av Rastebenk
  • Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrineTrollet skrev (7 minutter siden):

Stilleleken fremstår nå som en total ansvarsfraskrivelse, de velger strutsens løsning. MBH lever på kronprinsparets økonomiske velvilje som medhjelpere til hans livsførsel. 
Spørsmålet er om de er voksne. 

Nei, MBH har ansvaret. De er I sin fulle rett til å henvise til advokatene til de involverte partene i den pågående straffesaken. De har heller ikke noe ansvar for å bekrefte eller dementere påstander om forhold som ikke har direkte tilknytning til siktelsen, spredt av sladrebladet Se og Hør, etter tips fra ukjente, anonyme kilder. Skulle det være hold i at rikets sikkerhet er truet, må også dette granskes og ivaretas av andre enn i uttalelser fra Kongehuset. 

Kronprinsparet har ikke vært helt stille, HM gikk tidlig ut og kommenterte saken. Han og MM har bare ikke sagt det som ønskes. Jeg registrerer at det provoserer, og sammen med en langdryg etterforskning (les:sene avhør av siktede og div.eskapader underveis), så opprører det ytterligere. Det er nå allikevel slik at det å måtte vente ikke gir frikort til å ta saken i egne hender. Man må bare ha litt tålmodighet, reguleringskapasitet og impulskontroll.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (8 minutter siden):

Det er så man nesten ikke vet om man skal le eller gråte. Folk her inne omtaler altså i fullt alvor det Marius holder på med som at han «har gjort noe galt». Da må man visst bare støtte og gå videre  og leve livet som om ingenting har hendt. Gå på shopping og le og kose seg. «Gå i dialog».

Å banke forskjellige kvinner gjennom ti år, stjele, trakassere, rasere andres leiligheter, la noen av de tyngste kriminelle i landet få fritt leide til en av landets best bevoktede eiendommer der de fester og stjeler og kjører Segway inne, misbruke narkotika, antakeligvis også være involvert i distribusjon og salg, det er faktisk ikke en liten glipp. Da er man en alvorlig fare for samfunnet.

Og da har man som forelder feilet så fundamentalt i oppdrager-rollen. En normal forelder ville gått totalt i kjelleren, blitt rasende og kastet ut avkommet, tatt offentlig avstand fra alt han har gjort og insistert på at «barnet» tar fullt og helt ansvar.

Det begynner å bli veldig klart hvorfor MM og HM ikke har uttalt seg om sjokket de har fått og hvor stor avstand de tar fra alt M har gjort. Det er jo selvsagt fordi de har visst hele tiden. De har visst, dekket over, tilrettelagt, feid under teppet, ja til og med har de tillatt seg å offentlig irettesette alle som har vært kritiske, inkludert lærerne til M. Alle har visst stilt for høye krav til ham. For man kan jo selvsagt ikke forvente normal oppførsel fra kronprinsessens sønn.

Mens vi andre bare må sitte og se på dette sirkuset.

👏🏼👏🏼👏🏼 obs obs, du må jo ikke si at det å ta avstand fra en 30 år gammel voldsutøvende kriminell ikke er «barnemishandling» 🤪🤪🤪

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (12 minutter siden):

Og da har man som forelder feilet så fundamentalt i oppdrager-rollen. En normal forelder ville gått totalt i kjelleren, blitt rasende og kastet ut avkommet, tatt offentlig avstand fra alt han har gjort og insistert på at «barnet» tar fullt og helt ansvar.

I alle dager! Det er umulig å følge med på hva barnet ditt driver med når hen har flyttet ut av barndomshjemmet. Du holder ikke på med overvåkning 24/7. Du stoler på det barnet sier, så lenge det ikke er grunn til noe annet. Dukker det opp mistanker om diverse ulumskheter, skal du vite at barnet ditt har opparbeidet stor kompetanse på manipulering og løgn. Og lært å pynte på utskeielsene slik at mor og far ikke skal være bekymret. Et menneske er ikke BARE rusmisbruker, eller BARE psykisk syk eller BARE voldelig. Det finnes verken enkle forklaringer eller enkle løsninger i denne saken.

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barbiebabe skrev (8 timer siden):

Tror du VIRKELIG at han kommer til å holde seg rusfrie, nei det er naivt, han sa selv at det er vennene hans og at han han ikke kom til å kutte dem ut, det norske folk for bare godta at han driver med narko, men han må ikke bo på Skaugum, det kan han ikke, da tror jeg alle kommer til å reagere.

Det er vel litt 50/ 50. Er mange som klarer og bli rusfri. Moren hans feks. Faren .. ? Han har ihvertfall ikke blitt tatt på noe og ser ut til og drive en vellykket forretning om dagen.  Samt tusenvis av andre eksempler. Han må uansett ville det selv, se seg i speilet og ikke like det han ser. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rastebenk skrev (33 minutter siden):

MBH har altså trenert avhørsprossessen i månedsvis. Han har i tillegg brutt et besøksforbud som ble ilagt ham. Hvordan er dette å vise respekt for den juridiske prossessen? 

Edit: selvfølgelig er det isolert sett helt normalt å shoppe og le sammen med moren sin. Man kan selvfølgelig velge å se på den hendelsen som fullstendig revet ut av absolutt all kontekst, som er at han er en kriminell kvinnebanker som stadig utsetter ønskede politiavhør, mens moren hans er Norges fremtidige dronning, samt oppnevnt beskytter for voldsutsatte kvinner.

Endret 3 minutter siden av Rastebenk

Når det gjelder treneringen du nevner så er den en total misforståelse og kun basert på spekulasjoner og antakelser. MBH kan ha brukt sin juridiske rett (som alle har) til å avvente avhør, eller det kan være andre grunner til at det har tatt tid. Han har vært i flere avhør, men det skal også passe med  for de andre involverte. Politiet har ikke bare en sak de jobber med til enhver tid. 

Endret av Sweetheaven
Skrivefeil
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (18 timer siden):

Signerer denne. Tunge, kriminelle narkomiljøer har altså dype forgreninger inn i det norske kongehuset. De har kronprinsessens voldelige sønn i et narkogrep, de har kjørt segway inne i kronprinsboligen, oppbevart kokain på kongefamiliens eiendom og stjålet kongefamiliens sølvtøy. Mens politiet og medier har holdt et beskyttende lokk over det hele.

I TI ÅR.

Har forøvrig ikke sett video at noen kjører segway på skaugum Men hoover board

Screenshot_20240928_114942_Google.jpg

Screenshot_20240928_115006_Chrome.jpg

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alle i tråden bør stille seg selv dette spørsmålet: 

Ville du ønsket for din datter/søster/venninne en kjæreste som MBH og en svigermor som MM? 

Jeg skjønner ikke hvordan enkelte klarer å bagatellisere og forsvare alt MBH m/familie foretar seg.

Jeg har aldri vært mer nysgjerrig på hvem som skjuler seg bak andre brukernavnene som jeg er i denne tråden her. Både de jeg er enige med og de jeg er uenig med. 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Morgan Le Fay skrev (37 minutter siden):

Det er så man nesten ikke vet om man skal le eller gråte. Folk her inne omtaler altså i fullt alvor det Marius holder på med som at han «har gjort noe galt». Da må man visst bare støtte og gå videre  og leve livet som om ingenting har hendt. Gå på shopping og le og kose seg. «Gå i dialog».

Å banke forskjellige kvinner gjennom ti år, stjele, trakassere, rasere andres leiligheter, la noen av de tyngste kriminelle i landet få fritt leide til en av landets best bevoktede eiendommer der de fester og stjeler og kjører Segway inne, misbruke narkotika, antakeligvis også være involvert i distribusjon og salg, det er faktisk ikke en liten glipp. Da er man en alvorlig fare for samfunnet.

Det begynner å bli veldig klart hvorfor MM og HM ikke har uttalt seg om sjokket de har fått og hvor stor avstand de tar fra alt M har gjort. Det er jo selvsagt fordi de har visst hele tiden. De har visst, dekket over, tilrettelagt, feid under teppet, ja til og med har de tillatt seg å offentlig irettesette alle som har vært kritiske, inkludert lærerne til M. Alle har visst stilt for høye krav til ham. For man kan jo selvsagt ikke forvente normal oppførsel fra kronprinsessens sønn.

Mens vi andre bare må sitte og se på dette sirkuset.

👏👏👏👏

Helt utrolig at enkelte fortsatt kjefter på mediene her. MBH er en voldelig, farlig mann, og det ser ikke ut til at familien hans bryr seg nevneverdig om at han har skadet mange mennesker med sin oppførsel.

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (16 minutter siden):

Når det gjelder treneringen du nevner så er den en total misforståelse og kun basert på spekulasjoner og antakelser. MBH kan ha brukt sin juridiske rett (som alle har) til å avvente avhør, eller det kan være andre grunner til at det har tatt tid. Han har vært i flere avhør, men det skal også passe med  for de andre involverte. Politiet har ikke bare en sak de jobber med til enhver tid. 

Som jeg skrev og linket til i innlegget du siterte; det er velkjent at MBH har benyttet seg av retten til å ikke forklare seg. Det var i følge politiet derfor han ble løslatt like etter pågripelse nr 2; altså at han ikke ville la seg avhøre av politiet. Og det er like velkjent at denne treneringen er en stor belastning for voldsofrene hans, i følge advokatene deres:

Han ble løslatt etter at det ble konstatert at han ikke ønsket å forklare seg for politiet, sier politiadvokat Andreas Kruszewski i Oslo politidistrikt til NRK senere lørdag ettermiddag.

https://www.nrk.no/norge/hoiby-nektet-a-la-seg-avhore_-ifolge-politiet-1.17043550

Bistandsadvokatene til Haukland og Snekkestad har reagert på at avhøret lar vente på seg.

Vi venter på hans forklaring, og det er leit at saken drar ut i tid, sier Nora Hauklands bistandsadvokat, John Christian Elden.

- Nå er det viktige for min klient å få klarhet i om Høiby vil forklare seg, eller ikke, sier Snekkestads bistandsadvokat Petter J. Grødem.

https://www.dagbladet.no/nyheter/en-rettighet-han-har/81988123

Endret av Rastebenk
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (2 minutter siden):

Jeg synes alle i tråden bør stille seg selv dette spørsmålet: 

Ville du ønsket for din datter/søster/venninne en kjæreste som MBH og en svigermor som MM? 

Jeg skjønner ikke hvordan enkelte klarer å bagatellisere og forsvare alt MBH m/familie foretar seg.

Jeg har aldri vært mer nysgjerrig på hvem som skjuler seg bak andre brukernavnene som jeg er i denne tråden her. Både de jeg er enige med og de jeg er uenig med. 

Exactly.

Marius har til og med utført angrepene sine mot boligen til Nora Haukelands mor. Knust innboet. Underlig at hab ikke knuser sin egen mor sin bolig?

TENK for en drittfamilie han kommer fra for å drite i enhver skam og grense som andre opererer under. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...