Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Malmfrid skrev (På 24.9.2024 den 11.08):

Ja, de har det virkelig travelt. 

...

Endret av MissHannigan
  • Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

spirå12 skrev (14 minutter siden):

Jeg er så skuffet og oppriktig drittlei av hele gjengen på Skaugum nå.

Hatten av for Se og Hør som virkelig gjør en jobb om å opplyse folket.

Vi er flere som er skuffet og drittlei. Tilliten er brutt. 

Kudos til Se & Hør som har tatt av silkehanskene. Norsk media har dullet med kongehuset og familien i mange år tydeligvis, det samme har politiet og de som jobber rundt dem. 

De kongelige jobber ikke egentlig lenger en gang. Og etter at de også har blitt stumme, så ser de egentlig bare ut som marionetter med de stivnede smilene sine. 

Noen føler det er veldig synd på dem. Det skal folk få lov til selvsagt. Jeg føler mer at de er "avslørt". 

• Liker 32
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (7 minutter siden):

De jobber hardt for pengene...

Skaugum er blitt et avlastingshjem (halfway house). MM og HM blir betalt for å være støttekontakter, for kriminelle gjengmedlemmer 🙂

Det perfekte skjulestedet for kriminelle ! 

Vi vet vel fortsatt lite om hvor mye trafikk det har vært på Skaugum av kriminelle venner og narkotika - men jeg tenker at det har vært en god del jeg. 

Og det har tydeligvis vært viktigere å skjule enn å anmelde. 

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (På 24.9.2024 den 11.36):

Det perfekte skjulestedet for kriminelle ! 

Vi vet vel fortsatt lite om hvor mye trafikk det har vært på Skaugum av kriminelle venner og narkotika - men jeg tenker at det har vært en god del jeg. 

Og det har tydeligvis vært viktigere å skjule enn å anmelde. 

...

Endret av MissHannigan
  • Liker 20
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bestemoren
Glufseguri skrev (13 minutter siden):

Igjen;

skulle aldri trodd at S&H skulle være den voksne her

https://www.seher.no/kongelig/marius-ma-flytte-fra-skaugum/81979402

Takk til @Glufseguri som kjapt delte lenken til dette. Sitatene i mitt innlegg er henter fra nevnte artikkel - som er tankevekkende - fra eneste media som virkelig tør å peke på at «keiseren har jo ikke klær på seg»… Her trekkes fram to viktige begreper, lojalitet og konsekvens.

MBH sin lojalitet overfor vennekretsen ble dratt fram for ca to år siden av søsteren: «I et intervju med NRK i forbindelse med hennes 18-årsdag, fremhevet hun Marius som et forbilde og trakk frem hans lojalitet til venner.»
Det stilles betimelige spørsmål ved dette, når vi får innsikt i hvem som var med i denne vennekretsen: «Marius’ lojalitet kan være beundringsverdig i seg selv. Men når den er knyttet til mennesker og situasjoner som står i sterk kontrast til sunne verdier, sender det et feil signal både til offentligheten og til Ingrid selv.» 

Den utagerende atferden til MBH har pågått lenge, og vi er mange som undrer på hva slags konsekvenser atferden har fått disse årene. Festing på Skaugum  ha vært kjent for kronprinsparet.  Jeg støtter dette: «Det første skrittet bør være å flytte fra Skaugum. Han har vist lojalitet til feil mennesker, og nå er det på tide at kongefamilien viser lojalitet til sitt ansvar og markerer tydeligere grenser. Den kongelige sikkerheten er ikke et personlig valg.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (3 timer siden):

Ikke våg å skyld på gardistene her.

Å gjorde jeg det. Jeg  lurte på om det kun var de som stoppet  folk ved porten

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (3 timer siden):

Jeg vet ikke hvordan det funker, men vil tro at folk må ha en slags klarering med sikkerheten, selvsagt. Har de fått beskjed om å slippe disse inn? Sannsynligvis. At de da slipper inn Hells Angels som "alle" vet ofte lager kaos, er jo fullstendig hjernedødt, av Marius og co, selvsagt. Gardistene har nok fått beskjed, og gjør det de har fått beskjed om. Er liksom ikke er hvilket som helst bolighus, det er Skaugum, så denne klareringen er sinnsyk. Vet ikke hvor lenge M har styrt med de virkelig kriminelle i sitt nettverk, men for 10 år siden var ikke søsknene hans gamle. Skal man anta at han hadde denne Skaugumfestivalen mens de var bortreist et sted, eller kan man anta at han indirekte kunne sette sine småsøsken i fare her? Vet ikke hvor ville disse Skaugumfestivalene var, men hvis man kjører inne med Segway og stjeler ting, samt har alkohol og dop innabords, er det vel få til ingen hemninger igjen.

Takk for at du svarer saklig. Høres merkelig ut om de har fått klarering til å komme inn. Da blir jeg bekymret 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Takk for at du svarer saklig. Høres merkelig ut om de har fått klarering til å komme inn. Da blir jeg bekymret 

Jeg vil tro at det til syvende og sist ikke er Garden som avgjør hvem som skal inn og ikke, og hvis M vil ha fest, får M ha fest, liksom... 

• Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

velociraptor skrev (På 24.9.2024 den 9.15):

Med alt som kommer frem nå kan jo det tyde på at hun ikke var så ærlig likevel da hun tilsto sine ungdomssynder.

Du skriver jo igjen og igjen at rus fører til vold, av og til modererer du deg til at rus KAN føre til vold. 

Vil man misforstå så gjør man det, skjønner jeg.

Rus kan føre til vold selvsagt. Men det er da fortsatt et skille, mellom hva du utsetter andre for og deg selv

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (3 timer siden):

VG skrev i hvert fall at han har hatt huset siden 2021.

Han og Juliane offentliggjorde at det var slutt i mars 2022. Det er ikke så uvanlig at "kjente" par venter litt med å offentliggjøre at det er slutt, så kanskje stemmer det at det skjedde på slutten av 2021?

Han og Nora bodde også sammen på Skaugum, i det huset. Så jeg troir nok det stemmer at han har hatt det huset siden 2021, og stort sett bodd der siden.

Jeg laget en oversikt her for noen sider siden med link til artikkel. Så søk opp her eller på Google så finner du info. Jeg skriver ikke det en gang til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
OsloSS skrev (2 minutter siden):

😄Hehe. Syns jeg ser for meg det. 
Før skulle jeg nesten ha unnskyldt meg. Gjøre narr av de kongelige. Spesielt i forhold til Kong Harald har jeg syntes det har vært upassende og respektløst når komikere har gjort narr av mimikken hans.  Men det kommer vel av at jeg alltid har hatt stor respekt for han. 
Når det derimot gjelder de på Skaugum..så er siste lille respekt borte. Tipper mange andre føler det samme og landets komikere skal gjøre narr av MM, MBH og komedien som utspiller seg på Skaugum. 
Før lo vi av forviklingene som skjedde i det danske og svenske kongehuset. Men det som skjer i Norge nå tar fullstendig kaka. 

Ser for meg Pernille Sørensen når hun parodierer MM 😅

Alt er så hyggelig 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (10 minutter siden):

Jeg vil tro at det til syvende og sist ikke er Garden som avgjør hvem som skal inn og ikke, og hvis M vil ha fest, får M ha fest, liksom... 

Jeg har vært i førstegangstjenesten, som vaktkommandør ved en flystasjon. 
Vet ikke sikkerhetsvurderingene på Skaugum, men antar at adgangskontroll slik at uvedkommende ikke kommer på området er den største delen av det.

Som beboer på Skaugum har han nok rettigheter til å melde inn besøk hos adgangskontrollen. 

Endret av Eyr
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (Akkurat nå):

Jeg har vært i førstegangstjenesten, som vaktkommandør ved en flystasjon. 
Vet ikke sikkerhetsvurderingene på Skaugum, men antar at adgangskontroll slik at uvedkommende ikke kommer på området er den største delen av det.

I førstegangstjenesten så stilte vi ihvertfall lite spørsmål til våre overordnede som meldte inn besøk til basen. Det samme gjelder nok for Marius. Som beboer på Skaugum har han nok rettigheter til å melde inn besøk hos adgangskontrollen. 

Ja, nemlig. Uønskede er jo nettopp det fordi ingen, i dette tilfellet, på Skaugum vil ha dem der. M ville nok ha alle sine gjester der.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 27-åring som har fest hjemme i huset til foreldrene sine  - det kan ikke være spesielt vanlig? Spesielt ikke når man har sin "egen" enebolig.

• Liker 28
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Doris Becker skrev (5 timer siden):

Snekkestad er den med sterkest sak. De har beviselig vært samboere. Hvis hun i tillegg har vitner, bilder, kanskje legeerklæringer og andre bevis på vold, så vil dette bli vanskelig å vri seg unna for MBH. Det vil gå under vold i nære relasjoner.
Men straffenivået er ikke særlig høyt. Og jeg har ingen tro på at han må sitte i fengsel.

"Paret, som hadde vært sammen i fire år, kunne i mars avsløre at de hadde gått hver til sitt. Den aktuelle boligen kjøpte de sammen i 2019."

https://www.dagbladet.no/kjendis/far-ikke-solgt/77559695

Heldigvis så er det ikke Snekkestad som har en sak, men det er staten som er motparten til Marius i straffesaken som kommer. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...