Gå til innhold

Marius Borg Høiby


Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Anbefalte innlegg

Malmfrid skrev (Akkurat nå):

Det er skremmende å lese. 
Husker da vi hadde pengeinnkrevere på døren og sønnen fikk drapstrusler - det er tøft å stå i for pårørende og mange klarer ikke komme gjennom det med helsen i behold.

Føler virkelig med alle involverte - de stakkars ofrene som nå opplever trusler som reaksjon på sine handlinger - håper de har all hjelp til å stå i det. 

Oi - høres dramatisk ut. Skremmende. Nå utspiller det seg et drama i full offentlighet på «Livets scene» med hele Norge som tilskuere. 
Veldig uvant at dette er kongehuset i 2024. Får litt science fiction følelse i blant. 

Håper det endte godt for sønnen deres ❤️

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SagaP skrev (Akkurat nå):

Saken er dessverre ennå ikke avsluttet, så kan få enda større ringvirkninger. Blir rett og slett skremt over hvor fort denne snøballen ruller; rus, ulovlige våpen og razzia, deretter celle. Får virkelig håpe sirkuset snart blir stoppet. Han er vel på Skaugum nå? 

Får nå for Guds skyld håpe han ikke er det… for alles del. 
Har utrolig vondt av Nora nå. Imponerende at hun står i dette faktisk. At hun nå logger av og drar bort sier fort noe om at dette ikke er en kommentar-skrotnisse på Facebook, men reell trussel fra noen i nettverket som ikke vil ha øyne på seg. Fy faen. Denne utviklinga er helt utrolig. Jeg snakka om sikkerhetstrussel osv allerede første uka, men så ikke for meg denne utviklinga. Kjøpte aldri «unnskyldninga» hans heller, full av røde flagg, men at han var så blåst…og så føkka at han ikke evner å ligge lavt overhodet…ikke skjønne og makte å holde seg unna «gutta» og pulver i 2-3 uker en gang. Dette er skremmende på så mange nivå. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Ser ikke ut til å stoppe. Nei, hvem vet hvor han befinner seg i verden. Han kan i teorien være hvor som helst. Men han burde vel være på Skaugum.

Eller ikke? Spørs om ikke livvakttjenesten snart griper inn. MBH vanskeliggjør deres jobb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (Akkurat nå):

Eller ikke? Spørs om ikke livvakttjenesten snart griper inn. MBH vanskeliggjør deres jobb

Åja, sånn. Men hvor skulle han ellers befinne seg? Hvor bør han være, om ikke på cella? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (1 minutt siden):

Får nå for Guds skyld håpe han ikke er det… for alles del. 
Har utrolig vondt av Nora nå. Imponerende at hun står i dette faktisk. At hun nå logger av og drar bort sier fort noe om at dette ikke er en kommentar-skrotnisse på Facebook, men reell trussel fra noen i nettverket som ikke vil ha øyne på seg. Fy faen. Denne utviklinga er helt utrolig. Jeg snakka om sikkerhetstrussel osv allerede første uka, men så ikke for meg denne utviklinga. Kjøpte aldri «unnskyldninga» hans heller, full av røde flagg, men at han var så blåst…og så føkka at han ikke evner å ligge lavt overhodet…ikke skjønne og makte å holde seg unna «gutta» og pulver i 2-3 uker en gang. Dette er skremmende på så mange nivå. 

Ja, de eksdamene er imponerende. Nora er tøff og har valgt Elden som advokat - bistandsadvokat-rollen er han aller best i, synes jeg.

MBH har vært en sikkerhetstrussel i mange år. Nå som noen av de beskyttende hendene er borte, ser vi dramaet eskalere og utspille seg i en hastighet uten sidestykke. Bremsene er defekte 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (11 timer siden):

Han har hatt samvær med sin far gjennom oppveksten.

Og så er det mange som har vokst opp uten sin far (min sønn inkludert) som ikke blir kriminelle kvinnemishandlere! Latterligste argumentet jeg har lest så langt! 

Hvis du hadde lest det uten å tro jeg skrev om din sønn, og i tillegg lest hvor mye risikoen for kriminalitet øker når sønner vokser opp uten sin far. Samvær med far er overhodet ikke det samme som daglig omsorg og grensesetting fra sin egen far. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Åja, sånn. Men hvor skulle han ellers befinne seg? Hvor bør han være, om ikke på cella? 

Han er vel ute igjen? Eller tar jeg feil nå? Skjer noe nytt hele tida, så ramler av innimellom 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (1 minutt siden):

Oi - høres dramatisk ut. Skremmende. Nå utspiller det seg et drama i full offentlighet på «Livets scene» med hele Norge som tilskuere. 
Veldig uvant at dette er kongehuset i 2024. Får litt science fiction følelse i blant. 

Håper det endte godt for sønnen deres ❤️

Ja takk, det har det gjort - ellers hadde jeg ikke orket lese her, tror jeg. 

Men selvom jeg ønsker en avvikling av monarkiet og til stadighet irriterer meg over MM så vet jeg at nå har hun det helt forferdelig, jeg kjenner følelsen - og håper for all del at det ender bra. 

  • Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Åja, sånn. Men hvor skulle han ellers befinne seg? Hvor bør han være, om ikke på cella? 

Skaugum er siste stedet han bør være nå, av hensyn til sikkerheten til kronprinsparet. Om han var fornuftig hadde han fått nøkler til hytta eller plassert på hotell med en sikkerhetsvakt eller dratt på avrusning. Men dette er ikke en tenåring som har tråkka litt feil og nå har gærne folk etter seg. Dette er en hardbarka mann på 27 år som gir faen i om han setter egen familie i fare og driter i både lov og eget rykte når han vet at alle landets medier følger med på ham. Han har egentlig tatt noen klare valg de siste 2-3 ukene. Så da blir det krasje hos kompis da? 

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (2 minutter siden):

Han er vel ute igjen? Eller tar jeg feil nå? Skjer noe nytt hele tida, så ramler av innimellom 🙂

Han er ute ja. Tror jeg😅 Men det hvor skal han dra, hvis Skaugum er uaktuelt? Eller er hjernen min så kokt at jeg ikke skjønner hva jeg selv svarer på? 🫠Vil tro politiet helst vil ha en adresse på ham, selv om han sikkert ikke kommer til å bry seg om å være akkurat der.

Endret av PusheenPusheen
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (1 minutt siden):

Skaugum er siste stedet han bør være nå, av hensyn til sikkerheten til kronprinsparet. Om han var fornuftig hadde han fått nøkler til hytta eller plassert på hotell med en sikkerhetsvakt eller dratt på avrusning. Men dette er ikke en tenåring som har tråkka litt feil og nå har gærne folk etter seg. Dette er en hardbarka mann på 27 år som gir faen i om han setter egen familie i fare og driter i både lov og eget rykte når han vet at alle landets medier følger med på ham. Han har egentlig tatt noen klare valg de siste 2-3 ukene. Så da blir det krasje hos kompis da? 

Ja, sikkert litt sofasurfer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (3 minutter siden):

Ja, de eksdamene er imponerende. Nora er tøff og har valgt Elden som advokat - bistandsadvokat-rollen er han aller best i, synes jeg.

MBH har vært en sikkerhetstrussel i mange år. Nå som noen av de beskyttende hendene er borte, ser vi dramaet eskalere og utspille seg i en hastighet uten sidestykke. Bremsene er defekte 

Det er et hurtigtog i full fart mot avgrunnen, og vi er alle vitner til togkrasjen in real time… fytti helvete. Alt annet til side så må dette være helvete for foreldre og søsken akkurat nå. Jeg har ikke noen god følelse. 

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pilaff skrev (På 10.9.2024 den 22.24):

"Jeg forstår at saken med Marius gjør mange opprørte, og som mor er jeg også opprørt. Jeg ber om forståelse for at jeg ikke kan si så mye på nåværende tidspunkt, men jeg vil at dere skal vite at mitt engasjement for voldsutsatte kvinner er ektefølt og uendret." Så innmari vanskelig kan det ikke være.

Er så enig. Synes uttalelsene deres var skuffende. Jeg forstår godt at det er vanskelig når det er et familiemedlem, men det er ikke Marius det er synd på her. Jeg får vondt at Mette Marit som mor, som står i en skvis. Det er klart at dette er tøft og vanskelig. Likevel kan man fortsatt være tydelig på hva man står for selv. Uttalelsene deres var utrolig svake og stusselige, man forventer mer med så mange taleskrivere og rådgivere i ryggen.

  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mooza skrev (37 minutter siden):

Det er jo ganske utrolig at han er på tur med de kriminelle vennene sine med våpen etter å ha brutt besøksforbud. Hadde JEG vært i medias søkelys, hele Norges søkelys, der siktelsene rant inn, så hadde jeg dratt alene på ei hytte med en hund. Og grått..

Men Marius drar til Italia, med kriminelle venner på hyttetur, ringer til de han ikke skal i følge loven og har ingen begrensninger. Tut og kjør.Itillegg får han bo med mor og stefar uten at noen av dem stiller noen som helst krav. Wtf? Jeg tenker jo at det er ingen betenkeligheter eller konsekvenstenkning hos noen her. Jeg hadde vel gitt "guttungen" en spark i ræva så han flagrer ut døra etter alt dette.

De virker helt uten grenser og vett. "De er vennene mine"...

Det hadde kanskje jeg gjort også, men hadde tatt med ei venninne eller noen i familien. Det er viktig å skille mellom det en mann som Marius vs en annen mann ville gjort i denne situasjonen. Å tro at han med flere års rus og voldshistorikk endrer seg over natten er naivt. Og noen ganger tenker jeg at terskelen for å sette noen i varetekt er for høy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Ja takk, det har det gjort - ellers hadde jeg ikke orket lese her, tror jeg. 

Men selvom jeg ønsker en avvikling av monarkiet og til stadighet irriterer meg over MM så vet jeg at nå har hun det helt forferdelig, jeg kjenner følelsen - og håper for all del at det ender bra. 

👍

Ja, man ønsker ingen noe vondt. Men problemene har vart i ti år, burde vært tatt grep for lenge siden. Tenker på alle ofrene, og ikke minst gardisten som ble offer for grenseløs ondskap ved at MBH prøvde score billige humoristiske poeng i SoMe, og moren følger ham på insta hvor han la ut det smakløse innlegget.
Ja, jeg sier ikke mer, kan fort bli beskyldt for blindt hat mot MM, ved å påpeke dette. Men helt tragisk at dette har kunnet vedvare over så mange år

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (2 minutter siden):

Det er et hurtigtog i full fart mot avgrunnen, og vi er alle vitner til togkrasjen in real time… fytti helvete. Alt annet til side så må dette være helvete for foreldre og søsken akkurat nå. Jeg har ikke noen god følelse. 

Kjenner på det samme ja… 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ninaen skrev (4 minutter siden):

Det er et hurtigtog i full fart mot avgrunnen, og vi er alle vitner til togkrasjen in real time… fytti helvete. Alt annet til side så må dette være helvete for foreldre og søsken akkurat nå. Jeg har ikke noen god følelse. 

Helvete for ofrene. Nora er vel truet? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (1 minutt siden):

Helvete for ofrene. Nora er vel truet? 

Har jeg omtalt flere ganger 😉Se de siste kommentarene mine. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (25 minutter siden):

Jeg er ute etter meningen din, verken mer eller mindre. 

Men jeg mener ikke noe spesielt om det. Høflighetssmil på jobboppdrag?  

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (2 minutter siden):

Helvete for ofrene. Nora er vel truet? 

Truslene mot Nora er en del av det som gjør at dette føles som å se en «ulykke» man skjønner at ikke vil ende bra live… Det bare understreker hvor ute av kontroll dette er, hvor tilfeldig det er at det ikke er gått liv disse 10 årene, og at noe nå har rakna fullstendig. Nei, det er ikke MBH som har truet henne. Men som skrevet i sted tyder heller ikke «reaksjonen» (at hun nå må reise bort og logge av) på at det er skrotnisse på Facebook heller. Dette er blodig alvor. Og jeg har en j… dårlig følelse… 

  • Liker 9
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...