Gå til innhold

Marius Borg Høiby


Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Anbefalte innlegg

Koskos skrev (10 minutter siden):

Ja, men man skal likevel trø varsomt, jeg husker på hvordan de holdt på med Ari B i alle år, vi så jo hvordan det endte,

Altså. Moren til Ari Behn har uttrykt at det ikke var pressen sin skyld.

  • Liker 26
  • Hjerte 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så inn igjen med teskje:

Han ringte ikke fra hytta med det skjulte nummeret - men politiet planla pågripelse fom tirsdagen om jeg leser det riktig. 

Istedet velger de å pågripe ham på ei hytte med andre tilstede i helga?

Det er jo litt spes. Om han drapstruet hadde han vel forhåpentligvis ikke blitt løslatt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (2 minutter siden):

Altså. Moren til Ari Behn har uttrykt at det ikke var pressen sin skyld.

Jeg også stusser på at noen drar inn Ari Behn. Jeg kan ikke huske at pressen var spesielt opptatt av han etter skilsmissen.

  • Liker 27
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

Så inn igjen med teskje:

Han ringte ikke fra hytta med det skjulte nummeret - men politiet planla pågripelse fom tirsdagen om jeg leser det riktig. 

Istedet velger de å pågripe ham på ei hytte med andre tilstede i helga?

Det er jo litt spes. Om han drapstruet hadde han vel forhåpentligvis ikke blitt løslatt. 

Tror det blandes mange kort her.

Drapstruslene han er siktet for skjedde i august, ikke nå. 
Oppringningen fra skjult nummer skjedde 7. sept, og ikke nødvendigvis fra hytta, det er ukjent såvidt jeg vet.
Og politiet vet selvsagt mye mer enn det vi vet at de vet, og har nok planlagt pågripelsen basert på det.

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (4 minutter siden):

Så inn igjen med teskje:

Han ringte ikke fra hytta med det skjulte nummeret - men politiet planla pågripelse fom tirsdagen om jeg leser det riktig. 

Istedet velger de å pågripe ham på ei hytte med andre tilstede i helga?

Det er jo litt spes. Om han drapstruet hadde han vel forhåpentligvis ikke blitt løslatt. 

Takk for oppklaring. Jeg leste det feil. Se og Hør hadde en mer uklar tekst enn VG. 
Lukter dessverre polititabbe. Dette er gull verdt for MBH og hans advokat. Han er jo som du påpeker løslatt.

Endret av Doris Becker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (3 minutter siden):

Jeg også stusser på at noen drar inn Ari Behn. Jeg kan ikke huske at pressen var spesielt opptatt av han etter skilsmissen.

Nei, det er bare en tullete avsporing. Han slet med ting i mange år, både før og etter ekteskapet med ML. 

  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AprilLudgate skrev (2 minutter siden):

Så inn igjen med teskje:

Han ringte ikke fra hytta med det skjulte nummeret - men politiet planla pågripelse fom tirsdagen om jeg leser det riktig. 

Istedet velger de å pågripe ham på ei hytte med andre tilstede i helga?

Det er jo litt spes. Om han drapstruet hadde han vel forhåpentligvis ikke blitt løslatt. 

Kanskje han oppholdt seg i utlandet fram til dette, dro rett fra gardermoen til hytta? Ikke såå langt fra flyplassen til Gausdal, et par timer?

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustAsking skrev (2 minutter siden):

Tror det blandes mange kort her.

Drapstruslene han er siktet for skjedde i august, ikke nå. 
Oppringningen fra skjult nummer skjedde 7. sept, og ikke nødvendigvis fra hytta, det er ukjent såvidt jeg vet.
Og politiet vet selvsagt mye mer enn det vi vet at de vet, og har nok planlagt pågripelsen basert på det.

Ja, det bør de jo ha ganske god begrunnelse for.

Ellers ble dette litt kanon mot spurv. 
 

Kjenner til flere situasjoner hvor kvinnene ender opp drept, politi kunne ikke gitt mer faen i brudd på femtentusen besøksforbud. 
 

Så her bør det ligge mer bak enn en enkelt telefon uten svært alvorlig inmhold. 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (3 timer siden):

Jeg har lest denne kommentaren flere ganger nå, og klarer ikke skjønne hvordan du resonnerte deg frem til dette. Ingenting av det du nevner i den, får meg til å synes synd i han etter alt som har kommet frem...

Enig. Du kan fint være på mentalt syk og rusmisbruker uten å være notorisk voldsmann.. Det ER mulig å be om hjelp. Og om man gjør slikt og IKKE ber om hjelp ja da har du en diagnose som jeg ikke skal si her men man kan vel tenke seg til det... 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Høiby skal blant annet kommet med drapstrusler mot fornærmede sier politiadvokat Andreas Kruszewski i Oslo politidistrikt til NRK. Ugjerningene han er siktet for har en strafferamme på 6 år.

https://www.nrk.no/nyheter/marius-borg-hoiby-siktet-for-vold-1.17000853

 

Endret av Værre
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustAsking skrev (30 minutter siden):

«Intervjuet» i Pisa og nå dette er et par av de momentene som gir litt rar smak i munnen. Som om noen grenser blir flyttet.

Samtidig kan man lure på hvor disse grensene skal settes, når man vet at ting blir dekket over, skjult og skjønnmalt hos og av folk som har makt. Pressen i Norge er ekstremt snill sammenliknet med andre land, og på mange måter er jeg glad vi lever i et land der det ikke er fullstendig lovløse tilstander. 
Mem det blir litt sånn, fool me once osv - hvis vi hadde fått vite alt om maktmisbruk i kulissene, hva hadde kommet frem? Hadde alt tålt dagens lys? Og hvis alt tåler dagens lys, hvorfor ikke bare være åpne?

Tillitskrise med skattebetalere involvert er aldri pent. Jeg synes saken tydeliggjør så mange problematiske forhold at man kan bli svimmel. Rollen til monarkiet i moderne tid. Politiets metoder. Rettigheter for ofre for partnervold. Rus, kriminalitet, diplomatpass. Private og offisielle roller, plikter, rettigheter for ikke-kongelige.
Ikke rart det går en kule varmt her og der hos den fjerde statsmakt. For øyeblikket er det jo de som styrer sirkuset, når ingen andre er hjemme. Alle sitter på gjerdet og avventer saksgang og ingen blir noe klokere.

Tenker du har noen gode poenger. Når vi nå vet med sikkerhet at ting har vært dekket over og dysset ned er det ikke overraskende Pressen graver litt ekstra dypt nå. At ikke Kongehuset selv ser den sammenheng er hoderistende.
Hva er graden og mengden av maktmisbruk? Lite ubetydelig eller stort og utilbørlig? Dette er viktig å få tak på og Kongehuset har vist seg å være alt annet enn åpen pålitelig kilde.
Som du skriver. Pressen styrer sirkuset fordi ingen andre er hjemme. 

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilLudgate skrev (2 minutter siden):

Ja, det bør de jo ha ganske god begrunnelse for.

Ellers ble dette litt kanon mot spurv. 
 

Kjenner til flere situasjoner hvor kvinnene ender opp drept, politi kunne ikke gitt mer faen i brudd på femtentusen besøksforbud. 
 

Så her bør det ligge mer bak enn en enkelt telefon uten svært alvorlig inmhold. 

Ja. Jeg stoler fortsatt såpass på politiet at jeg tror de ikke har kjempelyst til å trå feil i en sak som følges SÅ godt nå. Men selvfølgelig, rarere ting har skjedd da :) 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JustAsking skrev (1 minutt siden):

Ja. Jeg stoler fortsatt såpass på politiet at jeg tror de ikke har kjempelyst til å trå feil i en sak som følges SÅ godt nå. Men selvfølgelig, rarere ting har skjedd da :) 

Ja, ikke at det plager meg 😅 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Værre skrev (2 minutter siden):

 

Høiby skal blant annet kommet med drapstrusler mot fornærmede sier politiadvokat Andreas Kruszewski i Oslo politidistrikt til NRK. Ugjerningene han er siktet for har en strafferamme på 6 år.

https://www.nrk.no/nyheter/marius-borg-hoiby-siktet-for-vold-1.17000853

 

Må si jeg er spent på hvordan det hele ender. Og lurer på hvilken motivasjon han har for å ikke la seg avhøre. Han må jo ha hørt på et eller annet råd om å ikke gjøre det. Når han i tillegg oppfører seg helt hjernedødt kan det vel ikke være en positiv ting å ikke samarbeide med politiet. Virker som han tror han er urørlig.

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet strammer til og beskytter fornærmede R. Brytes besøksforbudet, kan det bli varetektsfengsling eller elektronisk kontroll. 


«Høiby nektet å forklare seg for politiet etter pågripelsen fredag. Han ble advart mot å bryte kontaktforbudet igjen, opplyser politiet til NTB. 

- Han ønsket ikke å forklare seg i dag, så vi håper vi får det til på et seinere tidspunkt, sier politiadvokat Andreas Kruszewski i Oslo politidistrikt til NTB.

- Vi gjorde ham oppmerksom på at det vil få konsekvenser dersom han bryter kontaktforbudet han er ilagt på nytt, sier politiadvokaten og spesifiserer at det kan dreie seg om varetektsfengsling eller elektronisk kontroll.»

https://www.dagbladet.no/nyheter/pagrepet-pa-jakttur/81941458

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nekte å forklare seg, hvor elendig dømmekraft er det mulig å ha?🤯  Han har jo allerede satt seg i en meget dårlig posisjon, og det å IKKE samarbeide viser jo en total mangel på ydmykhet ovenfor ofrene og rettssystemet. Hvem tror han at han er?? Mannen fremstår mer og mer arrogant og uspiselig, om mulig. Flott at pressen er på ballen. 
 

Endret av missLynch
  • Liker 29
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koskos skrev (22 minutter siden):

Jo, det kan det  forhold til press og stress fra media, det forværrer situasjonen.

 

Nå må du snart slutte å føre ut av deg dumme ting.

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...