Gå til innhold

Marius Borg Høiby


Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Anbefalte innlegg

MM og mannen virker totalt uinterressert i hva sønnen driver med. Er mer interressant for dem å dra til OL og reise rundt omkring enn å ta tak i situasjonen. Kanskje ikke så rart gutten har disse problemene med så tiltaksløse og uinterresserte foreldre. Kan tenke meg den gutten har blitt skjøvet til side mye i livet og måttet se søsteren bli favorisert.

Nå drev jo moren MM med narkotika og hang med kriminelle, og faren hans like så, så familien synes vel dette er ok🤷🏻

Avskaff denne familien ASAP. La de måtte ha en vanlig jobb med vanlig inntekt.

Endret av Guris
  • Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kønn skrev (9 minutter siden):

Det er fordi ‘alt for Norge’ er byttet ut med ‘alt for familien, FN og Davosgjengen’. Rollene de ble valgt til i 1905 er utvannet og det er privilegiene som er motivet for å forsette, kanskje????. Som mor og stefar kan jeg tenke meg de har hatt det krevende i lang tid. Sjokket har for lengst lagt seg for de har vært 100% informert. Og de har helt sikkert prøvd å begrense skadene, men til ingen nytte. Mulig de er i siste fase av sorgreaksjonen, nyorienteringsfasen. Der de må uttale seg og håpe på fornyet tillit om de ønsker å fortsette. Med det tror jeg kommen helt an på i hvilken grad de er åpne og ærlige om alt. 

Det gjør det og tenk på den forskjellen de kunne gjort for andre foreldre der ute som lever i sorg og angst hver bidige dag og natt fordi barna deres er ute og ruser seg.

Vi trenger å bli minnet på at dette kan skje hvem som helst. 

Ved å fortsette å tie fremstår de som de skjemmes og da er det ikke mye til hjelp for andre. 

Endret av Malmfrid
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (29 minutter siden):

Og ikke glem klovnestrekene til hennes far i ledtog med Cowboy-Laila og Sputnik. Ukentlige Se og Hør-oppslag. Riktignok nok ikke kriminelt, men akk så pinlig.

Ja, det var jammen godt Se og Hør var på saken da også!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (28 minutter siden):

Og ikke glem klovnestrekene til hennes far i ledtog med Cowboy-Laila og Sputnik. Ukentlige Se og Hør-oppslag. Riktignok nok ikke kriminelt, men akk så pinlig.

Og så vidt jeg vet brøt hun vel med far Høiby. Eller husker jeg feil? Om det stemmer så gjorde hun rett i det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MM og kronprinsen fortsetter den dårlige strategien med ikke å si et ord.

Burde kanskje kommet på banen med en kommentar eller to.

Marius omgir seg med kriminelle, kriminelle innfiltrer seg med Marius.

Hvor er PST, og hvordan står det egentlig til med sikkerheten rundt Kongen, Krompen og IA?


Nå begynner tausheten å bli pinlig. Mette Marit styrer. Det er tydelig i videoen i vedlagt.


 

https://www.vg.no/rampelys/i/dRvXEA/kronprinsparet-vil-ikke-kommentere-politiets-marius-samtale

Endret av Stargaze
  • Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (Akkurat nå):

Ja, det var jammen godt Se og Hør var på saken da også!

Den kulørte ukepressa skriver jo nettopp om den type stoff, så det var, og er helt innafor. 

Det som derimot er sjokkerende er at de går foran og viser vei for den øvrige pressa i de svært alvorlige forholdene MBH er siktet for, hans kriminelle omgangskrets, gardistepisoden på Skaugum hvor en ung mann nesten ble kjørt ned og at MBH skrøt av det i SoMe. 
Jeg tror ikke du forstår alvoret i at mange aviser har nøyd seg med å sitere Se og Hør i mange av episodene rundt Høiby. 
Pressen skal være kritisk og undersøkende, samt være i stand til å ettergå makten - også den seremonielle og dets medlemmer. 
På mange måter viser denne saken hvor servil store deler av pressen er overfor kongefamilien. 

  • Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kønn skrev (5 minutter siden):

For en god stund siden så var min venn i Sveits og hadde bestilt flybillett hjem på første rad. Billetten ble omgjort til tredje rad. Vedkommende har lange bein og ble sur og irritert da han ble flyttet. Etter at alle hadde satt seg kom M og MM inn og M satte seg på plassen til min venn. M hadde sett ‘sliten’ ut. 

De har vel privat jet !?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (3 minutter siden):

MM og kronprinsen fortsetter den fårlige strategidn med ikkd å si et ord.

Burde kanskje kommet på banen med fn kommentar eller to.

Marius omgir seg med kriminelle, kriminelle innfiltrer seg med Marius.

Hvor er PST, og hvordan står det egentlig til med sikkerheten rundt Kongen, Krompen og IA?


Nå begynner tausheten å bli pinlig. Mette Marit styrer. Det er tydelig i videoen i vedlagt.


 

https://www.vg.no/rampelys/i/dRvXEA/kronprinsparet-vil-ikke-kommentere-politiets-marius-samtale

Ja, enig. Zoomet inn. Ser at Haakon er trist i øynene. Mulig noen har fortalt ham at han risikerer å måtte skaffe seg et etternavn snart.

MM styrer, og hun forstår ikke rekkevidden av Sirkus Høiby, slik jeg leser henne

  • Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (5 minutter siden):

Den kulørte ukepressa skriver jo nettopp om den type stoff, så det var, og er helt innafor. 

Det som derimot er sjokkerende er at de går foran og viser vei for den øvrige pressa i de svært alvorlige forholdene MBH er siktet for, hans kriminelle omgangskrets, gardistepisoden på Skaugum hvor en ung mann nesten ble kjørt ned og at MBH skrøt av det i SoMe. 
Jeg tror ikke du forstår alvoret i at mange aviser har nøyd seg med å sitere Se og Hør i mange av episodene rundt Høiby. 
Pressen skal være kritisk og undersøkende, samt være i stand til å ettergå makten - også den seremonielle og dets medlemmer. 
På mange måter viser denne saken hvor servil store deler av pressen er overfor kongefamilien. 

Ja, vi må takke Se og Hør for at mye av dette har kommet fram i lyset.

  • Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guris skrev (21 minutter siden):

MM og mannen virker totalt uinterressert i hva sønnen driver med. Er mer interressant for dem å dra til OL og reise rundt omkring enn å ta tak i situasjonen. Kanskje ikke så rart gutten har disse problemene med så tiltaksløse og uinterresserte foreldre. Kan tenke meg den gutten har blitt skjøvet til side mye i livet og måttet se søsteren bli favorisert.

Nå drev jo moren MM med narkotika og hang med kriminelle, og faren hans like så, så familien synes vel dette er ok🤷🏻

Avskaff denne familien ASAP. La de måtte ha en vanlig jobb med vanlig inntekt.

De vil nok ikke måtte lide seg gjennom "vanlig jobb"-mølla. De har private formuer og eiendeler i milliardklassen.

Så det er ikke synd på dem om monarkiet avskaffes. Kanskje en lettelse hele greia.

  • Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (6 minutter siden):

Og så vidt jeg vet brøt hun vel med far Høiby. Eller husker jeg feil? Om det stemmer så gjorde hun rett i det. 

Hun brøt med sin far. Folket var delt. De som ikke likte henne, mente hun var slem som kuttet ut faren sin.  Ble vel bla kalt cruella eller noe i den duren. Andre igjen mente hun også som nå hadde ansvar for sin fars handlinger.  

Han klaget i media over å ikke fått sett ingrid  Alexandra  da hun ble født.  Og ikke marius på en stund. 

Da ble hun også kalt grusom, for å ikke la bestefar møte barne barna.  

Håkon fikk spm om de hadde vært i kontakt med faren til  mettemarit, etter fødsel.  Det svarte han at var en privat sak. Ble tolket som at de ikke hadde. 

Etterhvert  kom det frem via se og hør, at faren til mettemarit prøvde å dra til sykehuset drita full for å besøke ingrid alexandra. Og i boken "en dag på jobben" beskrives hele denne fadesen i sin helhet. Om at se og hør nermest kidnappet  han og tok fra han tlf de har  gitt han. For at det ikke skulle bli en gigantisk skandale. 

På denne tlf finner journalisten en melding fra håkon. Der han forteller at barnet er født,  og gratulerer  han som bestefar. 

Da dette klippet ble delt. Sluttet også folk å kritisere dem for å ha kuttet ut svenno. Og de som ikke forsto hvorfor først,  fikk en forståelse  for hvorfor hun/de hadde kuttet han ut.

  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (29 minutter siden):

De vil nok ikke måtte lide seg gjennom "vanlig jobb"-mølla. De har private formuer og eiendeler i milliardklassen.

Så det er ikke synd på dem om monarkiet avskaffes. Kanskje en lettelse hele greia.

De burde blitt fratatt disse verdiene, og eiendommene, smykker o.s.v burde blitt allemannseie. De kunne fått en vanlig bolig, bil, litt cash, private klær/ting, jobb og lønn.

Slottet kunne for eksempel blitt bolig for studenter, barnehjem, rusmisbrukere som ikke tilhører familien 😁 etc.

Endret av Guris
  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (12 minutter siden):

For en god stund siden så var min venn i Sveits og hadde bestilt flybillett hjem på første rad. Billetten ble omgjort til tredje rad. Vedkommende har lange bein og ble sur og irritert da han ble flyttet. Etter at alle hadde satt seg kom M og MM inn og M satte seg på plassen til min venn. M hadde sett ‘sliten’ ut. 

Tilfeldig plassering på utforsk? 😆

Men han ser ikke helt frisk ut nei. Vet ikke når bildet er tatt.

IMG_4597.jpeg

  • Liker 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eyr skrev (2 minutter siden):

Tilfeldig plassering på utforsk? 😆

Men han ser ikke helt frisk ut nei. Vet ikke når bildet er tatt.

IMG_4597.jpeg

Der ser han sykt sliten ut. Litt mye dritt innabords en stund, ser det ut til 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guris skrev (3 minutter siden):

De burde blitt fratatt disse verdiene, og eiendommene, smykker o.s.v burde blitt allemannseie. De kunne fått en vanlig bolig, bil, litt cash, private klær/ting, jobb og lønn.

Slottet kunne for eksempel blitt bolig for studenter, barnehjem, rusmisbrukere, som ikke tilhører familien 😁 etc.

Slottet er statens eiendom. 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (2 timer siden):

Uff, det er jammen urettferdig. 

Ser virkelig fram til en forklaring og også en forklaring på hvorfor han får reise rundt med diplomat-pass når han reiser privat.

Egentlig burde han ikke hatt det etter at han ble voksen. Fram til 18 år kan jeg forstå (til dels) - men ikke etterpå.

Men så er det jo kjent at moren har brukt sitt diplomatpass privat. Eplet faller ikke langt fra stammen og han har gått i god opplæring. 

Ettersom jeg forsto den artikkelen i VG har man ikke noe register over når diplomatpass er brukt. At han har beholdt det i voksen alder er nok fordi han har «reist sammen med andre med diplomatpass», altså familien sin som aldri er privatpersoner, på f.eks ferie. Så i utgangspunktet har det vært innafor. Men med det som nå kommer fram må jo UD ta det fra ham, og ikke minst bør jo rutiner rundt bruk av slike pass gjennomgås, særlig dette med misbruk som i bruk på det som egentlig er private turer. Vi kan ikke ha det sånn at det er null kontroll på bruk av et slikt dokument… 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@Krokenguri: Takk for påminnelsen om hva som i alle år har vært Se og Hørs modus operandi i dekningen av kongefamilien.

Måten de skaffer seg stoff på, porsjonerer ut clickbait-titler og konstruerer vinklinger uten dekning i dokumenterte fakta har ikke endret seg. I Debatten på NRK var redaktør Andersen helt åpen på at formålet er maksimalt salg, og alle andre hensyn underordnes det. De har fått et enormt oppsving i klikk og salg som en direkte følge av Borg Høiby-oppslagene.

Se og Hør har ikke begynt å bedrive seriøs gravejournalistikk selv om de har skaffet seg tilgang til gullgruver av kilder som ser ut til å være grenseløse i sin lekkasje til tabloidpressen. De driver slik de alltid har gjort.

Endret av Aricia
  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guris skrev (7 minutter siden):

De burde blitt fratatt disse verdiene, og eiendommene, smykker o.s.v burde blitt allemannseie. De kunne fått en vanlig bolig, bil, litt cash, private klær/ting, jobb og lønn.

Slottet kunne for eksempel blitt bolig for studenter, barnehjem, rusmisbrukere, som ikke tilhører familien 😁 etc.

Mye av midlene har kong Harald arvet etter sin far som igjen arvet det fra sin mor som arvet dette fra sin far, den engelske kongen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tråden tatt en dreining? Vet ikke helt hvor grensene går mtp hva som har blitt slettet før og hva som får stå, eller om man skiller på hva som blir sagt rundt et kafébord og hva som kan diskuteres her, men mye av det siste er vel sladder? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...