Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Orly skrev (Akkurat nå):

Nei ikke vanlig å være russ etter 2 år på yrkesfag , de er russ med kullet sitt året etter selv om de er lærlinger

Har altid vært det her iallefall.  Sort russ. Nå har vel farge på dressen blitt mer valgfri. 

Har vgs i nabokommunen og der er de russ når de er ferdig 2 år på vgs. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
MissHannigan skrev (6 minutter siden):

Mette Marit syns det var helt greit å ha en samtale med offeret på privaten. Det er bare offentlig hun ikke har noen kommentar.

Marius koser seg på en lengre ferie. Blir litt vanskelig å få noen kommentar fra han? 

Ofrene og politiet har bare med å vente til Marius er ferdig med å kose seg før de får noen svar.

Det er helt greit når hun kan prøve å få noen fordeler av det selv. Hvorfor skulle hun ellers kontakte offeret for sønnens vold?

Hennes stillhet i denne saken har jo vist at hun ikke bryr seg. 

Skrevet
anno19 skrev (3 minutter siden):

Statuttene er bare generelle, så det hadde vært fint å kunne lese grunnlaget for hver enkelt nominasjon ja👍🏼😄

Noen er jo åpenbare da, som Nora og Juliane, mens andre ikke var så veldig åpenbare 😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Bestemoren
Skrevet (endret)

Jeg er ikke overrasket over MM sin innstilling, men heller desillusjonert over hele dette skuespillet. Vi vet det i dag var spill for galleriet, og hun vet det samme. MM virket meget bestemt og styrte den delen av «pressekonferansen». HM sa ingenting. 
Et paradoks at man kan rokke så fundamentalt ved svært manges innstilling til monarkiet ved å ikke si noe som helst…

Sitat: «Da hun fikk spørsmål om hvordan hun har hatt det som mor i denne prosessen, svarte hun:

– Jeg kan ta utgangspunkt i hvordan jeg har det nå: Jeg synes det er veldig fint å få lov til å være her og være på fylkestur. Det er noe vi har gledet oss til lenge.

– Dette er en av de turene vi gleder oss mest til i året, å komme ut og treffe folk der de bor, se hvordan folk skaper gode lokalsamfunn. Det betyr veldig mye for oss. Så dette er en god dag for meg. Tusen takk for all omtanke, men jeg kommer ikke til å svare noe mer på akkurat det du spurte om.»

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-ville-ikke-svare-om-hoiby-saken-1.17036124

https://www.dagbladet.no/kjendis/vil-ikke-svare/81902286

Endret av Bestemoren
Skrevet
Bestemoren skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke overrasket over MM sin innstilling, men heller desillusjonert over hele dette skuespillet. Vi vet det i dag var spill for galleriet, og hun vet det samme. MM virket meget bestemt og styrte den delen av «pressekonferansen». HM sa ingenting. 
Et paradoks at man kan rokke så fundamentalt ved svært manges innstilling til monarkiet ved å ikke si noe som helst…

Sitat: «Da hun fikk spørsmål om hvordan hun har hatt det som mor i denne prosessen, svarte hun:

Jeg kan ta utgangspunkt i hvordan jeg har det nå: Jeg synes det er veldig fint å få lov til å være her og være på fylkestur. Det er noe vi har gledet oss til lenge.

– Dette er en av de turene vi gleder oss mest til i året, å komme ut og treffe folk der de bor, se hvordan folk skaper gode lokalsamfunn. Det betyr veldig mye for oss. Så dette er en god dag for meg. Tusen takk for all omtanke, men jeg kommer ikke til å svare noe mer på akkurat det du spurte om.»

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-ville-ikke-svare-om-hoiby-saken-1.17036124

Hun kunne vist seg som et menneske - istedet oppførte hun seg som en robot med nøye innøvde svar og replikker. 

Mistet om mulig ennå mer respekt for henne. 

Skrevet
Bestemoren skrev (3 minutter siden):

– Jeg kan ta utgangspunkt i hvordan jeg har det nå: Jeg synes det er veldig fint å få lov til å være her og være på fylkestur. Det er noe vi har gledet oss til lenge.

Et solid politikersvar, sleip som en ål🐍 Styrker ikke akkurat troverdigheten.

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
Bestemoren skrev (11 minutter siden):

Er det EN eneste person her i landet som tror de bryr seg en dritt om hvordan folk i Midtre Gauldal lever? Selv ikke de som bor der kan vel tro på det? Det er så man tenker hun er sarkastisk med vilje.

De har liksom gledet seg hele året til disse to dagene med kjempespennende besøk på ungdomshus og kommunale bygg;  -  ja hva er shopping i New York og cruise i Middelhavet mot det….

• Liker 25
  • Nyttig 9
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (Akkurat nå):

Er det EN eneste person her i landet som tror de bryr seg en dritt om hvordan folk i Midtre Gauldal lever? Selv ikke de som bor der kan vel tro på det? Det er så man tenker hun er sarkastisk med vilje.

De har liksom gledet seg hele året til disse to dagene med kjempespennende besøk på ungdomshus og kommunale bygg;  -  ja hva er shopping i New York og cruise i Middelhavet mot det….

Ja det tror  jeg. Kronprinsparet  har et opplegg som heter flyt. Det har vi hatt her i  kommunen også. Og der har de personlig fulgt opp både via video og personlig oppmøte. 

De engasjerte  seg oppriktig i den saken her. Og fulgte opp ungdommer over ett år. 

https://kronprinsparetsfond.no/flyt/

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Ja det tror  jeg. Kronprinsparet  har et opplegg som heter flyt. Det har vi hatt her i  kommunen også. Og der har de personlig fulgt opp både via video og personlig oppmøte. 

De engasjerte  seg oppriktig i den saken her. Og fulgte opp ungdommer over ett år. 

https://kronprinsparetsfond.no/flyt/

OK da, sorry,  EN person tror på det. Glemte deg i farten. 

• Liker 19
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 15
  • Nyttig 9
Skrevet

Venter på fortsettelsen....

Fra https://www.seher.no/kongelig/hor-lydopptaket-mellom-marius-og-politiet/81922394

"At politiet nå ikke ønsker å svare på spørsmål før de har fått sett dokumentasjon er stikk i strid med politiets åpenhetslinje og ønske om å være transparente.

Politiet sier selv i lydbåndopptaket at de åpenbart er sendt til Skaugum fra øverste hold i politiet, noe som ikke samsvarer med svaret politiet har gitt pressen."

Skrevet
Tough cookie skrev (Akkurat nå):

De hørtes mer ut som noen som utga seg for å være politi, ut fra språket.

Spanere er en egen rase, etter det jeg har forstått. Ref. Erik Jensen & gjengen.

Og det høres det jammen ut som 😄 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (10 minutter siden):

Du har så rett - de bryr seg selvsagt nada.
Tenker at de har grudd seg på forhånd og gleder seg til å sette nesen mot Skaugum igjen. 

Skrevet
Kønn skrev (3 timer siden):

Jeg tror du tar feil. Straffesaker er offentlige saker mot enkeltindivider eller foretak som mistenkes for å ha begått en straffbar handling

Ja, dette er faktisk offentlig informasjon. Samfunnet har rett til tilgang på denne infoen. 

• Liker 5
Gjest NordreSving
Skrevet

For å oppsummere:

- Marius er på ferie i Italia, og har ikke gjennomført flere avhør. På tross av Haakon Magnus sin forståelse av at dette er en alvorlig sak. 

- Mette Marit sier ikke et ord og fortsetter med det sin valgte strategi om at Marius skal være privat. 

- Politiet spesialbehandler derimot Marius (fordi han er medlem av kongefamilien) ved å la ham være på ferie og gi ham en advarende samtaler på Skaugum. 

Jammen ikke lett å si hva som er verst. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Doris Becker
  • Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (20 minutter siden):

Nevnte dette i kongehuset tråden jeg. Dette er det de liker aller mest. Møte folket og se hvordan de bor og lever etc. 
På den årlige fylkesturen som varer 3 dager…

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt at noen forventet at det skulle komme frem så mye på den pressekonferansen i dag, de kommer nok ikke til å si så mye før alt er ferdig etterforsket vil jeg tro

• Liker 6
Skrevet
Orly skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke helt at noen forventet at det skulle komme frem så mye på den pressekonferansen i dag, de kommer nok ikke til å si så mye før alt er ferdig etterforsket vil jeg tro

Jeg var mest bare spent på hva og hvordan de skulle klare å sno seg ut av spørsmålene. Jeg tenkte i utgangspunktet ikke at de kom til å møte pressen i det hele tatt før jeg fikk det bekreftet her inne. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...