Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ikke bare i kongehuset her i landet som har stebarn. 

Og de har jo også som her vært å se i naturlige familie  sammenhenger.

Det er også barn født utenfor  ekteskap i andre kongehus. Der barna  er barn av konger. Som feks prinsesse delphine av beligia. Hun visste ikke at faren var kong Albert av belgia. Hun gikk til sak for retten til  prinsessetittelen,  fordi hun var datter  av kongen. Dette fikk hun netopp  pga at barn av kongen er prinsesser og prinser. 

Jeg tenker at marius kan være ofisiell på to måter. Som en av kongefamilien  eller som seg selv. 

Siden han nå er voksen, og ikke har kongelige plikter. Tenker jeg at det mest er rett å se han som ofisiell som seg selv. Iht når han oppsøker offentlighet selv. Som feks instagram. Som kongelig, ville  det ikke vært et tema. Men at det har litt  offentlig  interesse pga som bonus barn til kronprinsessen. Spesielt  i situasjoner der han bllir arrestert.  

I kretsen han lever er det jo umulig å bli helt  anonym. Og syntes da feks å si han oppsøker offentlig oppmerksomhet, når  han deltok på premiære fest med julianne iht filmen hun var med i. Da er han i den settingen, ikke der som en offentlig kongefamilie, men som kjæresten til en som var med i filmen. 

Mange skuespillere er jo i bunn og grunn ganske private. Men også offentlig i visse settinger. 

https://www.tv2.no/underholdning/de-kongelige-stebarnas-vanskelige-rolle-en-blanding/16967231/

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest MissHannigan
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (59 minutter siden):

Ikke bare i kongehuset her i landet som har stebarn. 

Og de har jo også som her vært å se i naturlige familie  sammenhenger.

Det er også barn født utenfor  ekteskap i andre kongehus. Der barna  er barn av konger. Som feks prinsesse delphine av beligia. Hun visste ikke at faren var kong Albert av belgia. Hun gikk til sak for retten til  prinsessetittelen,  fordi hun var datter  av kongen. Dette fikk hun netopp  pga at barn av kongen er prinsesser og prinser. 

Jeg tenker at marius kan være ofisiell på to måter. Som en av kongefamilien  eller som seg selv. 

Siden han nå er voksen, og ikke har kongelige plikter. Tenker jeg at det mest er rett å se han som ofisiell som seg selv. Iht når han oppsøker offentlighet selv. Som feks instagram. Som kongelig, ville  det ikke vært et tema. Men at det har litt  offentlig  interesse pga som bonus barn til kronprinsessen. Spesielt  i situasjoner der han bllir arrestert.  

I kretsen han lever er det jo umulig å bli helt  anonym. Og syntes da feks å si han oppsøker offentlig oppmerksomhet, når  han deltok på premiære fest med julianne iht filmen hun var med i. Da er han i den settingen, ikke der som en offentlig kongefamilie, men som kjæresten til en som var med i filmen. 

Mange skuespillere er jo i bunn og grunn ganske private. Men også offentlig i visse settinger. 

https://www.tv2.no/underholdning/de-kongelige-stebarnas-vanskelige-rolle-en-blanding/16967231/

De fleste som er kjente figurer i Norge er private og ganske så anonyme i hverdagen. Vi vet lite om dem og barna deres. Grunnen er at de er heeelt normale, og "kjedelige" folk på privaten. De lever helt alminnelige liv. 

De vi vet alt om, er influensere. De velger selv å dele livet sitt 24 timer i døgnet. Det er det de lever av.

Ingen hadde vært interessert i Marius, om han hadde valgt å leve et alminnelig liv i overklassen. En helt alminnelig A4 rik person. 

Marius har selv valgt å leve som en karakter i Exit serien. Han har frivillig valgt å date influensere, som deler ALT.

Ønsket Marius et privat liv, så har han hatt all verdens mulighet til det. 

Endret av MissHannigan
Skrevet
MissHannigan skrev (19 minutter siden):

De fleste som er kjente figurer i Norge er private og ganske så anonyme i hverdagen. Vi vet lite om dem og barna deres. Grunnen er at de er heeelt normale, og "kjedelige" folk på privaten. De lever helt alminnelige liv. 

De vi vet alt om, er influensere. De velger selv å dele livet sitt 24 timer i døgnet. Det er det de lever av.

Ingen hadde vært interessert i Marius, om han hadde valgt å leve et alminnelig liv i overklassen. En helt alminnelig A4 rik person. 

Marius har selv valgt å leve som en karakter i Exit serien. Han har frivillig valgt å date influensere, som deler ALT.

Helt enig i det.

Men jeg tenkte litt på debatten (var litt utydelig på det) der media mener han er offentlig  fordi han oppsøker offentligheten, og at kongehuset har vist han offentlig. 

Jeg tenker bare at hvis han ønsker å være offentlig,  så må det i bunn og grunn være i et lys av seg selv. Og ikke i et lys av familien. 

På tv2 var det en oversikt over hans offentlige liv som del av kongefamilien  fra han var liten. Og det var jo i det store og hele ikke så mye. Såpass lite at å kalle han en offentlig  person  iht familien sin er litt overdrevet. 

Det er jo mer medier som har dratt han ut i offentligheten mer , enn at han eller de har putta han dit.

Barna til camilla parker  bowls, har hatt lite offentlig  lys på seg. Mest iht litt om hvem de er og bilder i familie sammengenger. Dattera hennes har laget kokebok, og iht det vært da presentert som kokebok skribent, ikke som dattera til dronningen som skriver bok. 

Men om dattera eller sønnen til  camilla går bananas på  noen. Vil nok interessen for de også øke. 

• Liker 1
Skrevet
MissHannigan skrev (41 minutter siden):

Her er oversikten  iht marius sitt liv i kongefamilien som er offentlig. 

https://www.tv2.no/underholdning/fra-slottsbalkongen-til-glattcella-her-er-lille-marius-sitt-liv-i-sokelyset/16898523/

Jeg syntes ikke de har vist han mer offentlig iht lys av kongefamilien  enn der som har vært mest nødvendig  iht ønske fra folket å vite noe. Feks artikkelen  der marius er på slottet med isbjørnskinnet. Var en reportasje  de godtok, pga høyt press om å vite litt mer om marius sin plass i kongefamilien. Så i bunn og grunn syntes jeg der er mer media som har drstt han frem som offentlig enn kongehuset har gjort selv. Utover at han deltar på natulige famile selskaper  etc.

For andre land som feks england har ikke dette vært noe problem iht barna til camilla. Og der er journalister  vært mer gærne enn de er her hjemme. 

Så de hr fått  lov å leve sitt liv stort sett helt i fred. Selv om de av og til  privat har vært på tilstelninger med rød løper , bok skriving etc.

Men som sagt. Jeg tenker jo også de ville fått oppmerksomhet om de ble fengslet for en eller annen grunn.

• Liker 1
Gjest MissHannigan
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (2 timer siden):

Her er oversikten  iht marius sitt liv i kongefamilien som er offentlig. 

https://www.tv2.no/underholdning/fra-slottsbalkongen-til-glattcella-her-er-lille-marius-sitt-liv-i-sokelyset/16898523/

Jeg syntes ikke de har vist han mer offentlig iht lys av kongefamilien  enn der som har vært mest nødvendig  iht ønske fra folket å vite noe. Feks artikkelen  der marius er på slottet med isbjørnskinnet. Var en reportasje  de godtok, pga høyt press om å vite litt mer om marius sin plass i kongefamilien. Så i bunn og grunn syntes jeg der er mer media som har drstt han frem som offentlig enn kongehuset har gjort selv. Utover at han deltar på natulige famile selskaper  etc.

For andre land som feks england har ikke dette vært noe problem iht barna til camilla. Og der er journalister  vært mer gærne enn de er her hjemme. 

Så de hr fått  lov å leve sitt liv stort sett helt i fred. Selv om de av og til  privat har vært på tilstelninger med rød løper , bok skriving etc.

Men som sagt. Jeg tenker jo også de ville fått oppmerksomhet om de ble fengslet for en eller annen grunn.

Marius har valgt å gå på røde løpere med influensere.

Marius har valgt å være med i en veldig populær tv serie. En serie som også er svært populær i utlandet.

Marius har valgt å henge med kjente og farlige kriminelle gjengmedlemmer.

Marius har valgt å være kjæreste med kjente influensere de siste årene.

Marius har valgt å ha åpne sosiale medier. 

Marius har levd et selvvalgt kjendisliv de siste 7 årene. Pressen har ikke skrevet mye om han før nå i 2024, da det ble kjent at han har valgt å psykisk og fysisk misshandle en mindre kjent og to mer kjente influensere. 

Marius har brukt/bruker ulovlige rusmidler vertfall siden 2017. (som pressen ikke har skrevet om før i 2024.)

Marius sin "kjendisstatus" er 100% selvvalgt. Dette livet har han oppsøkt helt selv. 

Marius har selv valgt å informere hele verden om sine ukjente psykiske lidelser og rusbruk. 100% Marius sitt valg å ta dette med i en beklagelse, da det uansett ikke er en unnskyldning.

Marius har valgt å oppsøke kjendislivet helt på egenhånd. Pressen har på tross av dette, skrevet svært lite om han. De har skrevet lite om han fordi han er sønnen til vår kommende dronning. Han er og har vært beskyttet av kongehuset. Hadde han vært en vanlig influenser, så hadde han blitt behandlet som Sofie Elise i pressen.

Nå koser Marius seg på ferie i Italia. 

Endret av MissHannigan
Skrevet (endret)
MissHannigan skrev (11 minutter siden):

Marius har valgt å gå på røde løpere med influensere.

Marius har valgt å være med i en veldig populær tv serie. En serie som også er svært populær i utlandet.

Marius har valgt å henge med kjente og farlige kriminelle gjengmedlemmer.

Marius har valgt å være sammen med kjente influensere de siste årene.

Marius har valgt å ha åpne sosiale medier. 

Marius har levd et selvvalgt kjendisliv de siste 7 årene. Pressen har ikke skrevet mye om han før nå i 2024, da det ble kjent at han har valgt å psykisk og fysisk misshandle en mindre kjent og to mer kjente influensere. 

Marius har brukt/bruker ulovlige rusmidler vertfall siden 2017. (som pressen ikke har skrevet om før i 2024.)

Marius sin "kjendisstatus" er 100% selvvalgt. Dette har han oppsøkt helt selv. 

Marius har selv valgt å informere hele verden om sine ukjente psykiske lidelser og rusbruk. 100% Marius sitt valg å ta dette med i en beklagelse, da det uansett ikke er en unnskyldning.

Marius har valgt å oppsøke kjendislivet helt på egenhånd. Pressen har på tross av dette, skrevet svært lite om han. De har skrevet lite om han fordi han er sønnen til vår kommende dronning. Han er og har vært beskyttet av kongehuset. Hadde han vært en vanlig influenser, så hadde han blitt behandlet som Sofie Elise i pressen.

Nå koser Marius seg på ferie i Italia. 

Jeg mener at jeg syntes  han bør gå på rød løper i lys, være på insta , delta på tv /tv serie etc i lys av seg selv. Unntagen de gangene  det er som en del av kongefamilien. 

100% selv er jo ikke riktig. Når feks se og hør drar til barnehagen hans og fotograferer han der. Er det jo media som drar han ut i offentligheten.  

Alt sånn før han ble 18år er jo media som står for. Alt etter på eget initiativ  er jo han som står for.  Men tenker da at det er i lys av seg selv. Og ikke som kongefamilie. 

Nb, jeg sier ikke at det  er feil at siste mnd hendelser ikke skal på trykk. 

Jeg bare ser litt på argumentasjonen media  bruker for å gjøre han mer ofisiell enn han er. Ser andre kongehus med bonus barn og barn født  utenfor ekteskap.  Har løst dette bedre enn i Norge.  

Litt iht der de er med failien, ett og annet intervju. Ellers helt privat. 

Men regner med de også får mer fokus om de hadde gjort sånt som marius har gjort nå. 

Endret av Krokenguri
  • Liker 1
Skrevet

Siste nå er at R skal i nytt avhør, men vi hører ingen ting om at M har vært i et nytt avhør eller om det er planer om det. Media har spurt både advokaten til M og politiet uten å ha fått svar. Er M fortsatt på ferie? 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Kønn skrev (25 minutter siden):

Siste nå er at R skal i nytt avhør, men vi hører ingen ting om at M har vært i et nytt avhør eller om det er planer om det. Media har spurt både advokaten til M og politiet uten å ha fått svar. Er M fortsatt på ferie? 

Se & Hør har skrevet at han kom hjem tirsdag 3. september, men utover det har det ikke kommet noe informasjon.

• Liker 2
Skrevet
lurker skrev (48 minutter siden):

Se & Hør har skrevet at han kom hjem tirsdag 3. september, men utover det har det ikke kommet noe informasjon.

Det stemte visst ikke, de antok det pga at han ble gjort kjent med besøksforbudet den dagen. Men det kan gjøres via BankID og krever ikke fysisk tilstedeværelse.

Det stod i Aftenposten her om dagen at han fortsatt var i Italia. Regner med at en eller annen tipser media når han flyr hjem igjen?

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
lurker skrev (53 minutter siden):

Usikker på det. Fordi dette var et tema  tidligere i tråden. Og da var det noe om ulik info i ulike medier. 

Som sa begge deler.

Skrevet
Kønn skrev (1 time siden):

Vil tro han er på ferie fortsatt. Hvis ikke hadde  det sikkert vært store oppslag om at han er hjemme igjen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (3 timer siden):

Jeg mener at jeg syntes  han bør gå på rød løper i lys, være på insta , delta på tv /tv serie etc i lys av seg selv. Unntagen de gangene  det er som en del av kongefamilien. 

100% selv er jo ikke riktig. Når feks se og hør drar til barnehagen hans og fotograferer han der. Er det jo media som drar han ut i offentligheten.  

Alt sånn før han ble 18år er jo media som står for. Alt etter på eget initiativ  er jo han som står for.  Men tenker da at det er i lys av seg selv. Og ikke som kongefamilie. 

Nb, jeg sier ikke at det  er feil at siste mnd hendelser ikke skal på trykk. 

Jeg bare ser litt på argumentasjonen media  bruker for å gjøre han mer ofisiell enn han er. Ser andre kongehus med bonus barn og barn født  utenfor ekteskap.  Har løst dette bedre enn i Norge.  

Litt iht der de er med failien, ett og annet intervju. Ellers helt privat. 

Men regner med de også får mer fokus om de hadde gjort sånt som marius har gjort nå. 

Når man går på rød løper, har åpen IG med 70 000 følgere, omgås influensere og deltar på deres offentlige sosiale medier  ( og reklame) så ER han også å regne som en offentlig  person. Jeg sier igjen- hadde han ikke blitt sett på som det, hadde han heller ikke fått ha sin egen tråd her i Rampelys-tråden. 
ex-Paradise deltagere setter «offentlig person» i bioen sin så snart de har vært på tv og bikker 400 følgere på Instagram. Det er jeg heller med på å mene er ikke innafor. Ganske så teit egentlig. 
Jeg blir så lei av å se at diskusjonen offentlig el ei, tar av her igjen. For de som diskuterer, diskuterer jo forbi hverandre. Man ser på hva begrepet «offentlig person» innebærer helt forskjellig. Det er ikke rart det går i loop konstant her. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
lajlaj skrev (På 1.9.2024 den 22.08):

Vet ikke om dette er tatt opp i tråden og siden det er så mye avsporinger så klarer jeg ikke finne tilbake til diskusjonen heller:
litt rart å få råd av advokaten å reise bort når det innebærer at han reiser bort for å feste?

Virker som han skulle i bryllupet til Spetalen, men allikevel benyttet seg av flybillettene, selv om han ikke kom til å dra på bryllupet (siden han var i Toscana). Og hvilken jente i sitt rette sinn tar på fyren med noe annet enn en klypetang? Ref. videoen der han sitter med ei jente.

Neppe advokaten som har rådet han til dette. Det er nok bare noe advokaten sier i ettertid for å prøve å redde stumpene, og få det til å virke som om gan har mer kontroll enn det han har. Sannheten er nok mer at Marius gjør som Marius vil uavhengig av råd han får fra de rundt seg.

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Glufseguri skrev (1 time siden):

«Nå viser dokumentasjon Se og Hør har fått tilgang til at politiet i lang tid har fulgt nøye med på Høiby – og holdt en beskyttende hånd over ham.»

https://www.seher.no/kongelig/politiet-beskyttet-marius/81916718

Wow, dette blir jo bare verre og verre.

Ganske hårreisende å si han er en privat person mens samtidig blir han til de grader forskjellsbehandlet av Politiet.

Nekter å tro at ikke Kongehuset har vært klar over dette.

Endret av moroklompen
  • Liker 29
  • Nyttig 2
Skrevet
Glufseguri skrev (12 minutter siden):

«Nå viser dokumentasjon Se og Hør har fått tilgang til at politiet i lang tid har fulgt nøye med på Høiby – og holdt en beskyttende hånd over ham.»

https://www.seher.no/kongelig/politiet-beskyttet-marius/81916718

Kjenner jeg blir ufattelig provosert. Det er helt hårreisende med sånn forskjellsbehandling sammenlignet med alminnelige borgere selv om mange av oss har mistenkt at han har blitt forskjellsbehandlet. 

• Liker 29
  • Nyttig 5
Gjest Malmfrid
Skrevet
Reisejenta skrev (13 minutter siden):

Kjenner jeg blir ufattelig provosert. Det er helt hårreisende med sånn forskjellsbehandling sammenlignet med alminnelige borgere selv om mange av oss har mistenkt at han har blitt forskjellsbehandlet. 

Fy søren, dette er skandale. 

Hvis denne saken og blir feid under teppet, så miste eg troen på systemet. 

Og jeg håper vi får vite hvem som ligger bak. 

Gjest Glufseguri
Skrevet
moroklompen skrev (15 minutter siden):

Wow, dette blir jo bare verre og verre.

Ganske hårreisende å si han er en privat person mens han samtidig blir han til de grader forskjellsbehandlet av Politiet.

Nekter å tro at ikke Kongehuset har vært klar over dette.

Reisejenta skrev (15 minutter siden):

Hvor mange kjefteinnlegg har ikke vi som har ment det må ligge forskjellsbehandling bak dette fått tro?

😏 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...