Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

NordreSving skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker at det er helt vilt at Kongehuset problematiserer MBH sin status som offentlig, samtidig som de paraderer en mindreårig  kortvarig kjæreste i en setting med så mye presse. 

Words.

Den unge vakre jenta ga whataboutism et ansikt. Hvem var regissørene bak?   

Endret av SagaP
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BLOMSTERKVAST skrev (2 minutter siden):

Er ikke det en veldig rik familie?

Velstående. Men de har flere barnebarn, og en sønn som ikke er i arbeid. 
Marius mamma har giftet seg rikt.

Tenker at man bør stoppe akkurat den debatten om hvem som eventuelt forsørger den snart 30 år gamle mannen akkurat her. Det som har framkommet i media er at Marius bor i eget hus på Skaugum, kjører en ny dyr hvit Mercedes, reiser på kostbare ferier, eier flere luksusgjenstander, parallelt med at han har lav inntekt

• Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (16 minutter siden):

Mette Marit sendte sikkert melding og bad henne ringe når hun har tid. Det er ikke uvanlig at man gjør det sånn hvis man er usikker på om noen ønsker å prate i det hele tatt. 

Det kan det også ha vært. Jeg skrev hva jeg hadde gjort om jeg var henne. Så kom ikke med noe forslag til hva samtalen handlet om utover hva jeg selv ville ha gjort.

Poenget er at her kunne media ordlagt seg litt annerledes iht at de publiserte  når de gjorde det. Evnt ventet med pubisering når de fikk vite noe slik at de ikke bidrar med å lage rykter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (37 minutter siden):

Det har vært et ekstremt massivt medietrykk på saken med Marius, ingen tvil om det. Og vi kan diskutere om dette er etisk, seriøs journalistikk, nødvendig informasjon osv. 

Men jeg er ikke helt "der" jeg altså. Jeg syns Marius sitt shitshow på toppen av MM og DV sin langvarige disrespekt for avtale, Norsk presse, det Norske folk -  gjorde at det hele rant over. Man vil vite hva som foregår. At han reiser til Italia og fester ser ikke bra ut, og at han har terrorisert hun som han "liksom-angrende" omtalte som "kjærsten min" - det er ikke bra. Trenering av å ville uttale seg først, og deretter trenering av å få avholdt avhør - ikke bra. 

Det blir jo bare værre for hver uke dette her. Jeg ser ikke den angrende stakkars mannen som noen andre ser. Jeg ser en typisk cocky sinna ung mann, som antageligvis er ganske ødelagt av kjemiske stoffer og må få det ut av kroppen for å i det hele tatt forstå hva han har stelt i stand. 

Han burde nok heller tatt med seg familiehunden på en av de kongelige hyttene på fjellet for å finne ro, enn å dra til Italia for å feste. Eller ennå bedre - vært inne til avrusning. 

Burde de ikke forutsett at dette trolle ville sprekke? Eller sover alle på jobb "der oppe". Og hvorfor er andre overrasket? Det blir jo messy når bomber går av. 

Det er jo forøvrig allerede roligere nå. Opp mot bryllupet var det voldsomt med både det og med Marius, da det hele nådde et slags Cresenco i helgen, så virker det som futten har gått litt ut av det hele. 

Dro han på bar og tok seg en øl (eller to) eller festet han (fyll, kokain?)?

Ved førstnevnte kan man mene det uansett var uklokt. Samtidig vil da sistnevnte ikke være korrekt gjengitt.

Pressen har et selvstendig ansvar for å opptre redelig og tilstrekkelig etisk  uavhengig av hvordan den de dekker opptrer. 

Det kan og være at publiseringen fra Italia strider mot privatlivets fred - også det uavhengig av hans handlinger og valg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malmfrid skrev (19 minutter siden):

Du gjentar deg selv stadig med at han ikke er en offentlig person.

Fint om du forklarer oss hvorfor han ikke er en offentlig person - hva er det som gjør han til en privatperson som meg og deg?

Helt vanlige privatpersoner gir sjeldent ut pressemeldinger når de har brutt loven...

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (22 minutter siden):

Bernt Olufsen lander på at han er offentlig: 

«Marius ble et familiemedlem og en offentlig person fra det øyeblikk hvor Dronningen krøp ned på gulvet og lekte med ham foran isbjørnhodet på Kongsseteren i beste sendetid»

Dette, kongehuset valgte å gjøre Marius offentlig. For at dem vurderte det som hensiktsmessig.

Nå vurderer dem at det ikke er hensiktsmessig. Og ønsker at media skal følge deres PR strategi. 

Hvis Marius hadde hatt en annen utvikling, så hadde dem pushet gode historier med han i offentligheten. Akkurat som kronprinsparet pushet for eksempel når dem var på foreldrerulling ut i offentligheten. Men får dem vanskelige spørsmål om økonomien på Skaugum, så er det "ingen kommentarer". 

"Kjære deg, jeg vet at dere er forelsket, men forhold i deres alder tar nesten alltid slutt. 

Har du virkeligen lyst på å bli kjent som prinsens eks i resten av livet, og at folk i de tusen hjem skal spekulere på hvorfor det ble slutt?

Håper du skjønner at du ikke kan bli med på Bryllupet til ML, dere har masse andre muligheter å være sammen men den helgen med massevis av presse er ikke lurt. "

Hvorfor ble ikke den samtalen tatt? Fordi at man liker at private ting er offentlige, når det passer med PR strategien. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker dette egentlig er enkelt jeg.

Han er ikkeven ofisiell  kongelig.  Sådan en privat person.

Å være ofisiell som seg selv er noe annet.

I prinsippet er jo alle med åpne some kanaler offentlige personer. Iallefall  innholdet ditt er ofisielt. 

Jo flere  følgere jo mer ofisiell er man. Men da er man jo på ofisiell arena som seg selv. Og det har jo ikke kongehuset  noe med. Han har så  liten rolle i den familien  at kongen ikke kan benåde han fra hans handlinger.  Og da må man også skille mellom kongehuset og marius.

Så i prinsippet er jeg da litt usikker på hvor  nødvendig  det er å dra inn kongehuset i artikler om marius. Så sant det ikke er  forbindelse  med kongehusets ofisielle  selskaper , der det er naturlig at han deltar.  

Siden han nå er voksen og selvstendig (?)

Syntes han heller kan omtales slik feks sophie elise blir. Der dras ikke foreldrene hennes inn. Foruten der det har vært naturlig at de inne i bildet. Men faren hennes hsr vel også vært hennes manager. 

Så kanskje  er det det marius bør gjøre. Ha egen manager og egne rådgivere. Og evnt bygge opp eget navn. Uten kongehuset. 

Familie velger man uansett ikke selv. Den får man utdelt. Tilfeldighetene til marius er at han plutselig som liten ble i slekt med norges mest kjente familie.  

Siden de kongelige  ikke har påvirkning på marius og marius ikke har påvirkng påde kongelige bør det i det minste ligge også et naturlig skille der

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (42 minutter siden):

Bernt Olufsen lander på at han er offentlig: 

«Marius ble et familiemedlem og en offentlig person fra det øyeblikk hvor Dronningen krøp ned på gulvet og lekte med ham foran isbjørnhodet på Kongsseteren i beste sendetid»

Ikke enig. Det var offentlig interesse hvordan det var for kongefamilien å få inn et bonus barn. Jeg husker den saken der og den tiden. 

At det var et stort ønske å se han med sin nye famile. Så dette bildet ble nok mest tatt pga det ønsket fra folket og ikke at han var en ofisiell person. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Krokenguri skrev (31 minutter siden):

Ikke helt enig med se og hør her

• Mener kanskje at man er private mens man denger kjæresten og knuser leiligheten?
  • Eller når man kjører i 90 km/t opp mot Skaugum og sneier en gardist - samt legger filmen ut på instagram til over 70.000 følgere?
  • Kanskje det var telefonsamtalen med trusler som var privat? (joda, pressen kunne gjengitt samtalen skriftlig for det gjør de jo mange ganger?
  • Mulig at det var da han stakk til Italia på ferie og ble foreviget på flyplassen?

Vet ikke helt, jeg - men det jeg vet er at vi kan takke pressen for at dette kom fram.

Endret av Malmfrid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (36 minutter siden):

Her forteller MM at MBH selv må få bestemme når han vil være offentlig og ikke - ja, lett skal det ikke være. 

https://www.nrk.no/kultur/mette-marit-om-sonnens-nye-jobb_-_-marius-er-en-veldig-kreativ-sjel-1.14021765

Siterer Bernt Olufsen igjen: 

«Mette-Marit kalte på privatlivets fred da sønnen fylte 20 år, men Marius torpederte selv denne bønnen da han oppsøkte et glamorøst kjendisliv»

• Liker 28
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malmfrid skrev (1 minutt siden):
  • Mener kanskje at man er private mens man denger kjæresten og knuser leiligheten?
  • Eller når man kjører i 90 km/t opp mor Skaugum og sneier en gardist - samt legger filmen ut på instagram?
  • Kanskje det var telefonsamtalen med trusler som var privat? (joda, pressen kunne gjengitt samtalen skriftlig for det gjør de jo mange ganger?
  • Mulig at det var da han stakk til Italia på ferie og ble foreviget på flyplassen?

Vet ikke helt, jeg - men det jeg vet er at vi kan takke pressen for at dette kom fram.

Vet ikke helt hvorfor  du drar inn dette i et svar jeg gir på hvorvidt man skal se marius som offentlig eller ikke. 

Spm dine  passer dårlig  til svaret mitt. Så prøv igjen. 

Dette  blir som å si at jordbær er røde også svarer sidemann, hæ sukkererter er ikke røde.

Her kaller vi det "godagmann økseskaft" svar eller spørsmål.  Spør iht  det folk svarer på. Så blir det lettere å gi et svar

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Vet ikke helt hvorfor  du drar inn dette i et svar jeg gir på hvorvidt man skal se marius som offentlig eller ikke. 

Spm dine  passer dårlig  til svaret mitt. Så prøv igjen. 

Dette  blir som å si at jordbær er røde også svarer sidemann, hæ sukkererter er ikke røde.

Her kaller vi det "godagmann økseskaft" svar eller spørsmål.  Spør iht  det folk svarer på. Så blir det lettere å gi et svar

Jeg forstod ikke helt hva du mente med "Ikke helt enig med Se og Hør her".

Det er vel ingen som forstår hva MM mener her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (Akkurat nå):

Jo det skjønner jeg veldig godt. Men jeg har lest det hun har sagt. Og ingen steder jeg har lest har hun bedt noen om å ikke skrive om han. Så jeg vet ikke  helt hvor det kommer fra. Hun har bedt de om å roe seg. Og gitt noen overflatiske svar iht hvorfor. 

Jeg syntes det er stor det forskjell på å be noen roe seg ned å nekte noen noe. Men jeg er også 100% for at det også må være lov å si fra.

Hvis media mener det skal være lov å se på mennesker for fritt villt og at det må de tåle. Må media også tåle å få beskjed om at de går litt langt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Malmfrid skrev (14 minutter siden):

Det var jo et bedre spm. Husker ikke helt i detalj nå hva jeg svarte på. Men er ikke enig med se og hør sitt syn på marius som en ofisiell person

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (27 minutter siden):

«Mette-Marit kalte på privatlivets fred da sønnen fylte 20 år, men Marius torpederte selv denne bønnen da han oppsøkte et glamorøst kjendisliv»

Nettopp! Noe mer er det rett og slett ikke å diskutere.

• Liker 9
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (1 time siden):

Her forteller MM at MBH selv må få bestemme når han vil være offentlig og ikke - ja, lett skal det ikke være. 

https://www.nrk.no/kultur/mette-marit-om-sonnens-nye-jobb_-_-marius-er-en-veldig-kreativ-sjel-1.14021765

Han er offentlig når han er nykter og i jobb, men når han ruser seg og går løs på kjærestene sine er han privat. 

• Liker 15
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (8 timer siden):

Det er helheten jeg reagerer på. Marius har nå vært i aviser verden over nettopp pga manglende stil og klasse. 
Hvor kult er det at sønnen til vår neste dronning truer med bensinbrann og er siktet for skadeverk og vold mot kvinner? 
Gangsterstilen hans på denne famøse Italia-turen understreker nokså mye, slik jeg det det. 
Jeg forstår ikke hvorfor man prøver å strupe debatten? Man burde stått fritt til å dele hva bildene her signaliserer. Eller ønsker man å skyve dette under teppet? 

Har han vært i aviser verden over nettopp pga manglende stil og klasse?

Trodde de skrev om han pga at han har vært voldelig jeg? 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...