Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet

La domstolen dømme. Vi vet jo ikke om disse kvinnene snakker sant. Marius har jo innrømmet noe, men resten kan jo være overdrivelser.
Vi vet jo ingenting om hva disse kvinnene har gjort mot lille Marius. Det kan jo være vold andre veien også, bare at de ikke er så sterke at han fikk vondt. 

Det verste som kan skje her, er ikke at han slipper unna, men at han blir uskyldig dømt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hans Tore Lem skrev (Akkurat nå):

La domstolen dømme. Vi vet jo ikke om disse kvinnene snakker sant. Marius har jo innrømmet noe, men resten kan jo være overdrivelser.
Vi vet jo ingenting om hva disse kvinnene har gjort mot lille Marius. Det kan jo være vold andre veien også, bare at de ikke er så sterke at han fikk vondt. 

Det verste som kan skje her, er ikke at han slipper unna, men at han blir uskyldig dømt. 

Spar meg... 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
Eyr skrev (Akkurat nå):

Stort sett har foreldre noe påvirkningskraft ovenfor sine barn. Hvor mye MM, Far og steforeldre har overfor MHB er vanskelig å vite…

Jeg skjønner  fortsatt ikke synet ditt på dette. Man kan selvfølgelig prøve å påvirke. Men man kan ikke kreve noe som helst av voksne unger slik. Som å dra til utkandet å hente hjem voksne folk på den måten.  

• Liker 1
Skrevet
Hans Tore Lem skrev (1 minutt siden):

:popcorn:

Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner  fortsatt ikke synet ditt på dette. Man kan selvfølgelig prøve å påvirke. Men man kan ikke kreve noe som helst av voksne unger slik. Som å dra til utkandet å hente hjem voksne folk på den måten.  

Jovisst kan man kreve noe av sine voksne barn, spesielt når de får penger i bøtter og spann av foreldrene. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (9 minutter siden):

Han er selvfølgelig strafferettslig uskyldig frem til enn rettskraftig dom, også for ting som han tilstår eller der det finnes en film som viser hendelsen i detaljer. 

Skyldig i etisk forstand er han hvis han har gjort ulike ting uansett hva som vil kunne bevises. 

Om noen tror at han er skyldig, ja det velger man selv. Men er vel urimelig å tro at han ikke er skyldig til noen form av voldskriminalitet mot kvinner. Med tanke på siktelse, offentlig tilståelse av kroppskrenkelse og det som har kommet frem fra to andre offer og at saken nå har flyttes til en ny avdeling og etterforskningsleder. 

Marius har erkjent og beklaget, vi har hørt opptak og vi har lest hans statement, samt at noen av ofrene har uttalt seg, og politiet relatert til siktelsen. 

Det foreligger en alvorlig siktelse, men det kan synes som om Marius trenerer. Nå skal han feste noen dager, så blir det vel ei ordning med nye avhør etterhvert. 
Saken er godt opplyst og det foreligger bevis, så får vi se hva som skjer videre. Men det er større sjanse for at jorda er flat enn at Marius ikke blir dømt i denne saken, slik jeg vurderer den å stå nå

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
34 minutter siden, MissLucy said:

Nei, jeg synes at de skal innse at akkurat her har de tråkket over grensen som vi har diskutert tidligere i tråden om pressens rolle i Mariussaken, og sende journalisten sin hjem.

Ja, jeg er enig i at mange av artiklene  hittil har vært nødvendige selv om det samlede trykket har vært høyt. Men det betyr at pressen har et særlig ansvar for å ikke øke det trykket med artikler som er helt unødvendige.

Og denne spekulative søpla kan de trygt plassere i kategorien "fullstendig unødvendig".

Det har ingen offentlig interesse hva MBH gjør i Italia.

At han er en rusmisbruker i en selvdestruktiv spiral nedover?

Det har offentligheten ingenting med, og  det tilfører ikke saken noe som helst nyttig. Derfor bør redaksjonen, i lys av debatten om det totale medietrykket, være litt forsiktig med hvor mye søppel de skal trykke på toppen av alle de artiklene som blir trykket og som faktisk er nødvendige i saken.

Du mener offentligheten ikke har noe med det, jeg mener, og vet, at tiltalen stilles av folket mot siktede.

Dette er nærmest bevis på at Marius ikke bryr seg en dritt om det han sa i sin nå latterlige latesom-angrende uttalelse. 

Voldsmenn er faktisk noe vi som samfunn bør vise interesse for at tar sin straff. Ikke at de fester rundt i Italia med alkohol og gud vet hva annet i koppen.

Med tanke på at vi som folk også bidrar til denne livsstilen, om enn hvor smått det er, har vi 100% rett til å vite at pengene vi putter i lomma på Marius, direkte eller indirekte, ikke brukes til dop, vold og harselering med kvinner. Steng pengekrana, lukk sikkerhetshullet og få mannen dømt, så kan han gjøre som han vil etter det.

Så lenge Mamma og Faffa sponser denne livsstilen er det 100% offentlig interesse. Vi sponser dem. Marius lever i sus og dus på en eiendom vi vedlikeholder og har en bil verdt mer enn to årslønner for en sykepleier, uten at han har jobbet mer enn et par tre måneder i sitt liv. Colaen flyter, han jetsetter rundt i Europa på ferie, har luksus opp til halsen - helt uten noen form for inntekt. 

Kongehuset brister ved grunnmuren.

Endret av Anonio
  • Liker 19
  • Nyttig 5
Skrevet
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Man kan stille krav og gi konsekvenser. Noe sier meg at du overhodet ikke har peiling på hva det innebærer å så i en slik situasjon. Jeg gjør dessverre det, og selv om de er voksne, MÅ man som forelder gjøre noe. Kutte økonomisk støtte, nekte de å komme inn på eiendommen din m.m. Altså ikke være en enabler og glatte over utad. Beintøft, men nødvendig. 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Jovisst kan man kreve noe av sine voksne barn, spesielt når de får penger i bøtter og spann av foreldrene. 

Mulig du syntes sånn maktmisbruk er ok ovenfor voksne folk. Jeg syntes ikke det. Og har aldri  satt krav til  penger jeg har gitt mine barn som voksne. Bortsett fra kjøp deg sko feks. Om de bruker det på noe annet, så gjør  de det

• Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (27 minutter siden):

Ai, det var sikkert koselig... Mener han at Marius er uskyldig enda han har innrømmet hva han er siktet for? Spesielt.

Han har innrømmet kroppskrenkelse. Og sagt at «han klappa til litt i fjeset» Det sitter nok noen rundt forbi og mener dette er da ikke noe særlig å ta på vei over. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Hans Tore Lem skrev (10 minutter siden):

Jeg vet ikke om du er en alien fra en fremmed galakse som skriver dette. Men jeg har god grunn å tro at du er et menneske, med dine poster, av mannlig kjønn. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Mulig du syntes sånn maktmisbruk er ok ovenfor voksne folk. Jeg syntes ikke det. Og har aldri  satt krav til  penger jeg har gitt mine barn som voksne. Bortsett fra kjøp deg sko feks. Om de bruker det på noe annet, så gjør  de det

Hvilket maktmisbruk refererer du til? Er det misbruk å kreve noe av barna sine? Jøss.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
JustAsking skrev (1 time siden):

Ja, hele den saken i Dagbladet var forferdelig pinlig.

To be fair, hvis vi først skal flisespikke, flere og flere mennesker fester uten alkohol i glasset, så det er egentlig litt uvesentlig. Selv om han hypotetisk sett reiser både rusfri og alkoholfri til Italia og har aldri så nykter ferie med venner, så blir det ikke spesielt mye bedre av det. Han har fortsatt valgt å dra til Italia, i følge advokaten "for å få ro", men du oppsøker ikke partytorget i Pisa da. Pisa er ikke store byen (kjedelig by, i grunnen, uten at det er poenget her), og han har dratt dit med venner som feirer bryllup.

Må arrestere deg litt her. Joda, Pisa er ikke stor. Og oppleves nok litt kjedelig for vanlige turister etter at de har gjort den obligatoriske turen til det skjeve tårn. Men Pisa er også en universitetsby. Byen domineres kraftig av at det er veldig mange unge mennesker som bor og fester i den nokså lille byen. Det betyr blant annet at byen på kvelds- og nattestid er en partyby for unge. Og det flyter ikke bare av alkohol, for å si det sånn. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Hans Tore Lem skrev (13 minutter siden):

Vi vet jo ingenting om hva disse kvinnene har gjort mot lille Marius

Noe som rettferdiggjør en tur på legevakten, rasert leilighet og trusler om å få brent eiendler på tunet på Skagum mener du?😏

Ikke glem telefonsamtalen.

#sekstennullnull

Endret av Glufseguri
  • Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Era Vulgaris said:

Man kan stille krav og gi konsekvenser. Noe sier meg at du overhodet ikke har peiling på hva det innebærer å så i en slik situasjon. Jeg gjør dessverre det, og selv om de er voksne, MÅ man som forelder gjøre noe. Kutte økonomisk støtte, nekte de å komme inn på eiendommen din m.m. Altså ikke være en enabler og glatte over utad. Beintøft, men nødvendig. 

Uten å mene noe om hvorvidt han sponses mye av foreldrene, så vil jeg tro det oppleves som en ganske stor konsekvens akkurat i dag å være en fotfulgt Marius i PIsa mens mediene flommer over av smilende familie som feirer i Geiranger. Sakene om ham konkurrerer direkte med sakene om bryllupet, og kontrasten er skrikende. Hva konsekvenser angår kan man i grunnen ikke si noe annet enn at de skjer in real time.

Endret av JustAsking
Skrevet
Zenhouse skrev (1 minutt siden):

Han har innrømmet kroppskrenkelse. Og sagt at «han klappa til litt i fjeset» Det sitter nok noen rundt forbi og mener dette er da ikke noe særlig å ta på vei over. 

Ja, det er jo som regel noen som heier på gutta uansett hva de gjør.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (12 minutter siden):

Jeg skrev ingenting om kreving, men påvirking. Det samme som du skriver her. Man kan bruke påvirkningskraften sin, hvor sterk den er i den familien kan jeg ikke svare på.

• Liker 5
Skrevet
Krokenguri skrev (6 minutter siden):

Hva snakker du om

Dette er det heg svarer på

Screenshot_20240830_132431_Ecosia.jpg

Der ser du at den andre brukeren skriver:

"Om han ikke blir med..." 

Som betyr at brukeren ikke kom med noen påstand at mor og stefar kan bruke makt (myndighet er ordet du bruker, men du tenkte nok på makt) for å få han hjem. Men tenkte på at dem kan reise ned, snakke med ha og overtale han å bli med tilbake til Norge. 

Det var opplagt det den andre brukeren tenkte på. Selv tenker jeg at dem kjenner Marius mye bedre enn oss, og kan gjøre mye bedre vurderinger kring hva som er hensiktsmessig når det gjelder slikt. 

• Liker 3
Skrevet
Just now, Dolce said:

Må arrestere deg litt her. Joda, Pisa er ikke stor. Og oppleves nok litt kjedelig for vanlige turister etter at de har gjort den obligatoriske turen til det skjeve tårn. Men Pisa er også en universitetsby. Byen domineres kraftig av at det er veldig mange unge mennesker som bor og fester i den nokså lille byen. Det betyr blant annet at byen på kvelds- og nattestid er en partyby for unge. Og det flyter ikke bare av alkohol, for å si det sånn. 

Helt sant, men de to innleggene som var involvert i utvekslingen du viser til dreide seg om Dagbladets rolle og hvordan ting fremstår. Fest er gøy på bygda med 40 innbyggere også det.

Skrevet (endret)

Om noen har lyst til å se en voldsutdøver i full vigør er det egentlig bare å se på de mest populære snappene rundt piazzen i Pisa det siste døgnet.

Det blir nok det samme i kveld. Man bør nok være kjappe da, før gangster-advokaten hans får dette slettet.

Endret av Anonio
  • Liker 9
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...