Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 17:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
JustAsking skrev (1 time siden):

Ja, hele den saken i Dagbladet var forferdelig pinlig.

To be fair, hvis vi først skal flisespikke, flere og flere mennesker fester uten alkohol i glasset, så det er egentlig litt uvesentlig. Selv om han hypotetisk sett reiser både rusfri og alkoholfri til Italia og har aldri så nykter ferie med venner, så blir det ikke spesielt mye bedre av det. Han har fortsatt valgt å dra til Italia, i følge advokaten "for å få ro", men du oppsøker ikke partytorget i Pisa da. Pisa er ikke store byen (kjedelig by, i grunnen, uten at det er poenget her), og han har dratt dit med venner som feirer bryllup.

Må arrestere deg litt her. Joda, Pisa er ikke stor. Og oppleves nok litt kjedelig for vanlige turister etter at de har gjort den obligatoriske turen til det skjeve tårn. Men Pisa er også en universitetsby. Byen domineres kraftig av at det er veldig mange unge mennesker som bor og fester i den nokså lille byen. Det betyr blant annet at byen på kvelds- og nattestid er en partyby for unge. Og det flyter ikke bare av alkohol, for å si det sånn. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Glufseguri
Skrevet (endret)
Hans Tore Lem skrev (13 minutter siden):

Vi vet jo ingenting om hva disse kvinnene har gjort mot lille Marius

Noe som rettferdiggjør en tur på legevakten, rasert leilighet og trusler om å få brent eiendler på tunet på Skagum mener du?😏

Ikke glem telefonsamtalen.

#sekstennullnull

Endret av Glufseguri
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Era Vulgaris said:

Man kan stille krav og gi konsekvenser. Noe sier meg at du overhodet ikke har peiling på hva det innebærer å så i en slik situasjon. Jeg gjør dessverre det, og selv om de er voksne, MÅ man som forelder gjøre noe. Kutte økonomisk støtte, nekte de å komme inn på eiendommen din m.m. Altså ikke være en enabler og glatte over utad. Beintøft, men nødvendig. 

Uten å mene noe om hvorvidt han sponses mye av foreldrene, så vil jeg tro det oppleves som en ganske stor konsekvens akkurat i dag å være en fotfulgt Marius i PIsa mens mediene flommer over av smilende familie som feirer i Geiranger. Sakene om ham konkurrerer direkte med sakene om bryllupet, og kontrasten er skrikende. Hva konsekvenser angår kan man i grunnen ikke si noe annet enn at de skjer in real time.

Endret av JustAsking
Skrevet
Zenhouse skrev (1 minutt siden):

Han har innrømmet kroppskrenkelse. Og sagt at «han klappa til litt i fjeset» Det sitter nok noen rundt forbi og mener dette er da ikke noe særlig å ta på vei over. 

Ja, det er jo som regel noen som heier på gutta uansett hva de gjør.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (12 minutter siden):

Jeg skjønner  fortsatt ikke synet ditt på dette. Man kan selvfølgelig prøve å påvirke. Men man kan ikke kreve noe som helst av voksne unger slik. Som å dra til utkandet å hente hjem voksne folk på den måten.  

Jeg skrev ingenting om kreving, men påvirking. Det samme som du skriver her. Man kan bruke påvirkningskraften sin, hvor sterk den er i den familien kan jeg ikke svare på.

• Liker 5
Skrevet
Krokenguri skrev (6 minutter siden):

Hva snakker du om

Dette er det heg svarer på

Screenshot_20240830_132431_Ecosia.jpg

Der ser du at den andre brukeren skriver:

"Om han ikke blir med..." 

Som betyr at brukeren ikke kom med noen påstand at mor og stefar kan bruke makt (myndighet er ordet du bruker, men du tenkte nok på makt) for å få han hjem. Men tenkte på at dem kan reise ned, snakke med ha og overtale han å bli med tilbake til Norge. 

Det var opplagt det den andre brukeren tenkte på. Selv tenker jeg at dem kjenner Marius mye bedre enn oss, og kan gjøre mye bedre vurderinger kring hva som er hensiktsmessig når det gjelder slikt. 

• Liker 3
Skrevet
Just now, Dolce said:

Må arrestere deg litt her. Joda, Pisa er ikke stor. Og oppleves nok litt kjedelig for vanlige turister etter at de har gjort den obligatoriske turen til det skjeve tårn. Men Pisa er også en universitetsby. Byen domineres kraftig av at det er veldig mange unge mennesker som bor og fester i den nokså lille byen. Det betyr blant annet at byen på kvelds- og nattestid er en partyby for unge. Og det flyter ikke bare av alkohol, for å si det sånn. 

Helt sant, men de to innleggene som var involvert i utvekslingen du viser til dreide seg om Dagbladets rolle og hvordan ting fremstår. Fest er gøy på bygda med 40 innbyggere også det.

Skrevet (endret)

Om noen har lyst til å se en voldsutdøver i full vigør er det egentlig bare å se på de mest populære snappene rundt piazzen i Pisa det siste døgnet.

Det blir nok det samme i kveld. Man bør nok være kjappe da, før gangster-advokaten hans får dette slettet.

Endret av Anonio
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Eyr skrev (37 minutter siden):

Mange som mener han er uskyldig fram til han er dømt. Hadde en høylytt diskusjon med min svigerfar i går. 🫨

Ser ut som «svigerfaren» din har dukket opp i denne tråden nå 🤪

(De finnes visst overalt…😏

Endret av Zenhouse
  • Liker 7
Gjest MissHannigan
Skrevet
Dolce skrev (5 minutter siden):

Perfekt plass for noen som trenger å bli nykter altså? 🙂Anbefales av alle psykologer (og advokater) i Norge.

Skrevet
MissHannigan skrev (1 minutt siden):

Perfekt plass for noen som trenger å bli nykter altså? 🙂Anbefales av alle psykologer (og advokater) i Norge.

Jepp. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (1 time siden):

Det er godt mulig MBH fester i Italia, men det vet vi ingenting om, for dagbladet har overhodet ikke underbygget påstanden de kommer med i overskriften.

At han driver og fester er en påstand som ikke er dokumentert gjennom en video av at han går med et normalt ganglag  gjennom en bar med et glass i hånden, og så sitter han på en stol og prater med en jente. Dagbladet vet ikke hva som er i det glasset. Det er ingenting i videoen som viser festing.

Og for å vri dette sprøytet til bevis for festing, må de ty til følgende generelle beskrivelse av torget i Pisa:

"Det var klamt i den varme kveldslufta, men god stemning, høy musikk og lukta av alkohol la seg utover det stappfulle torget 200 meter fra det ikoniske skjeve tårnet i Pisa."

Altså, at det lukter alkohol i en bar? Musikken var høy, du! O my, så sjokkerende. Men det beviser ingenting om festingen til noen av de som var tilstede. 

Det er ikke nødvendig å falle flat for alt man leser i Dagbladet.

Ganske sjukt at de har sendt en journalist ned dit, men de fikk ikke noe scoop akkurat , så de lagde det . Ja Marius drikker noe fra et glass som kanskje er alkohol i en bar som lukter alkohol. Synd for journalisten at han ikke var ravende dritings da. 

• Liker 1
Gjest Malmfrid
Skrevet
MissLucy skrev (44 minutter siden):

alle advokatene i saken og politiet har uttalt at det er fullt lovlig å reise til utlandet. Oddsene er at det er likt for alle i samme situasjon.

Det går faktisk an å tenke selv.

Skrevet
MissHannigan skrev (1 minutt siden):

Etter bildet fra puben som ble vist i norsk presse var min eneste tanke - "Unge dame! Vær forsiktig!" Hadde det vært mitt avkom, joda også unge myndige avkom, hadde jeg sendt en melding og sagt at denne omgangen med M ikke var en klok beslutning på nåværende tidspunkt.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet
Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Det går faktisk an å tenke selv.

om hva som er lovlig?

egentlig ikke

Skrevet
Zenhouse skrev (8 minutter siden):

Ser ut som «svigerfaren» din har dukket opp i denne tråden nå 🤪

(De finnes visst overalt…😏

Haha. Nei han er uskyldig faktisk. Var nettopp innom for kaffe. 🫣 

Men er trist tankegang altså. Er så mange ofre som møter det der. Null forståelse for at det er vanskelig å si ifra. Har hatt en overgrepssak i nabobygda der ofrene får gjennomgå fordi de er «svake» gutter/menn som har havnet på skråplanet og han som tok de under vingene sine var i en annen posisjon.

Det kom jo fram mange år etter og han ble dømt men enda nekter han å tro på de. 

Dette er skikkelig avsporing. Jeg forsøkte ihvertfall å stå opp for jentene igår. Men det gikk nok ikke inn. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (10 minutter siden):

Der ser du at den andre brukeren skriver:

"Om han ikke blir med..." 

Som betyr at brukeren ikke kom med noen påstand at mor og stefar kan bruke makt (myndighet er ordet du bruker, men du tenkte nok på makt) for å få han hjem. Men tenkte på at dem kan reise ned, snakke med ha og overtale han å bli med tilbake til Norge. 

Det var opplagt det den andre brukeren tenkte på. Selv tenker jeg at dem kjenner Marius mye bedre enn oss, og kan gjøre mye bedre vurderinger kring hva som er hensiktsmessig når det gjelder slikt. 

Helt riktig. Du er en av de som leser tekstene her og klarer forstå innholdet. Takk ❤️

• Liker 7
Gjest Malmfrid
Skrevet
MissLucy skrev (6 minutter siden):

om hva som er lovlig?

egentlig ikke

Er det mulig?

Om det passer seg, selvsagt. Alltid smart å tenke på andre enn seg selv. 

Skrevet
Era Vulgaris skrev (12 minutter siden):

Man kan stille krav og gi konsekvenser. Noe sier meg at du overhodet ikke har peiling på hva det innebærer å så i en slik situasjon. Jeg gjør dessverre det, og selv om de er voksne, MÅ man som forelder gjøre noe. Kutte økonomisk støtte, nekte de å komme inn på eiendommen din m.m. Altså ikke være en enabler og glatte over utad. Beintøft, men nødvendig. 

Rusmisbrukere vil fortsette sin atferd, uten tanker på konsekvenser, helt til det ikke lengre er fysisk mulig. De vil altså ikke forandre atferd før de enten er sperret inne et sted, eller de ikke lengre kan dekke basale behov som mat, husly, klær etc. De må «nå bunnen» før de finner nok motivasjon til å endre seg. 

Det er en fryktelig vond situasjon for en forelder å se sitt «barn» helt på bunnen, men helt nødvendig for at rusmisbrukeren skal kunne bli bedre. Det viser stor styrke å kunne «la» sitt barn oppleve konsekvensene av egne handlinger, selv om dette betyr at «barnet ditt» blir hjemløs, blir satt i fengsel, må gå uten klær eller mat. Tøff kjærlighet. 

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
8 minutter siden, TigerK said:

Rusmisbrukere vil fortsette sin atferd, uten tanker på konsekvenser, helt til det ikke lengre er fysisk mulig. De vil altså ikke forandre atferd før de enten er sperret inne et sted, eller de ikke lengre kan dekke basale behov som mat, husly, klær etc. De må «nå bunnen» før de finner nok motivasjon til å endre seg. 

Det er en fryktelig vond situasjon for en forelder å se sitt «barn» helt på bunnen, men helt nødvendig for at rusmisbrukeren skal kunne bli bedre. Det viser stor styrke å kunne «la» sitt barn oppleve konsekvensene av egne handlinger, selv om dette betyr at «barnet ditt» blir hjemløs, blir satt i fengsel, må gå uten klær eller mat. Tøff kjærlighet. 

Ja, godene Marius har fått og fortsetter å få bør nok tas fra han.

Om jeg tror MM vil gjøre det? Neppe.

Det blir igjen HM som må ta ansvar, MM er allergisk mot det. Hun er blind på dakars Marius. Det er merkelig at ingen tar en alvorsprat med MM og M om hvor latterlig privilegerte de er på andres bekostning. 

Marius må nok bryte seg selv helt ned, for så å bygge seg opp med nøkterne folk, avrusing, psykologer og klare retningslinjer på at han må tjene til livets opphold selv. Fortsetter han å få ser vi hva som blir konsekvensen. Neste gang er det ikke sikkert han stopper med kveletak og å sette kniven i veggen, folk overgår ofte seg selv. 

Tilbake står det 3 ofre for vold i nære relasjoner som ser en fyr som koser seg på ferie i Italia og i hvert fall ikke gjør noe proaktivt for å få fortgang i saken. Hele greia er bare trist. Jeg sliter med å finne eksempler på om hvermannsen kunne oppført seg så nonchalant uten at det ble fortgang i konsekvensene.

Endret av Anonio
  • Liker 14
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...