Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Reisejenta skrev (1 minutt siden):

Dette er det dummeste våset jeg har lest i dag. MBH reiser til Italia på ferie midt i en straffesaksetterforsking der tiltalen mot han sannsynligvis blir utvidet. Helt uavhengig av dette så har innrømmer å ha utsatt en annen for vold og erkjent at han har rusproblemer. Han viser med fenne atferden at han fullstendig driter i ofrene og hvordan dette tar seg ut som medlem av kongefamilien. Du henger deg opp i at Dagbladet som seriøs medieaktør ikke har bilde av at han drikker alkohol 🤣Nei, han drikker sikkert vann historikken hans tatt i betraktning. Det du skriver er så dumt at det blir helt komisk. 

Det er ingenting i veien mot at han kan dra. Dette gjelder for alle andre også,så hvorfor skulle det ikke gjelde for han? Jeg tror ikke nødvendigvis at han blir bedre rehabilitert av å være i Norge nå, det er vel større sjanse for at han tar dumme valg i ett forsøk på å glemme pressens jakt...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Palmemor skrev (6 minutter siden):

Bare det at han får lov å reise ut av landet er jo helt horribelt. Hva slags konsekvenser får egentlig handlingene hans? Og hva slags signaler sender politiet til andre ved å tillate dette? Hva er oddsen for at en hvilken som helst annen mann i samme situasjon ville fått disse godene? 
At han velger å dra og digge seg selv på ferie vitner om lavmål fra hans side. Jeg syns ikke verken Kongeparet eller moren har noe med å ordne opp i dette, det får stå for egen regning. Han er snart 30 år. 

alle advokatene i saken og politiet har uttalt at det er fullt lovlig å reise til utlandet. Oddsene er at det er likt for alle i samme situasjon.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really skrev (1 time siden):

Jenta han sitter og snakker med kan umulig vite han er en voldsmann. 

Mange som mener han er uskyldig fram til han er dømt. Hadde en høylytt diskusjon med min svigerfar i går. 🫨

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (Akkurat nå):

Mange som mener han er uskyldig fram til han er dømt. Hadde en høylytt diskusjon med min svigerfar i går. 🫨

At han har innrømmet vold, betyr ingenting liksom 😅

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg synes at de skal innse at akkurat her har de tråkket over grensen som vi har diskutert tidligere i tråden om pressens rolle i Mariussaken, og sende journalisten sin hjem.

Ja, jeg er enig i at mange av artiklene  hittil har vært nødvendige selv om det samlede trykket har vært høyt. Men det betyr at pressen har et særlig ansvar for å ikke øke det trykket med artikler som er helt unødvendige.

Og denne spekulative søpla kan de trygt plassere i kategorien "fullstendig unødvendig".

Det har ingen offentlig interesse hva MBH gjør i Italia.

At han er en rusmisbruker i en selvdestruktiv spiral nedover?

Det har offentligheten ingenting med, og  det tilfører ikke saken noe som helst nyttig. Derfor bør redaksjonen, i lys av debatten om det totale medietrykket, være litt forsiktig med hvor mye søppel de skal trykke på toppen av alle de artiklene som blir trykket og som faktisk er nødvendige i saken.

Marius gjorde dette til allemannseie da han publiserte en offentlig unnskyldning hvor han hevdet at han skulle ta ansvar. Mange trodde på denne unnskyldningen, inkludert deg, om jeg ikke husker feil. Nå beviser han på alle måter at det bare var tomme ord. Og det har mediene rett til å publisere. Han åpnet den døra selv, her kommer konsekvensen.

• Liker 22
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (1 minutt siden):

Nei, jeg synes at de skal innse at akkurat her har de tråkket over grensen som vi har diskutert tidligere i tråden om pressens rolle i Mariussaken, og sende journalisten sin hjem.

Ja, jeg er enig i at mange av artiklene  hittil har vært nødvendige selv om det samlede trykket har vært høyt. Men det betyr at pressen har et særlig ansvar for å ikke øke det trykket med artikler som er helt unødvendige.

Og denne spekulative søpla kan de trygt plassere i kategorien "fullstendig unødvendig".

Det har ingen offentlig interesse hva MBH gjør i Italia.

At han er en rusmisbruker i en selvdestruktiv spiral nedover?

Det har offentligheten ingenting med, og  det tilfører ikke saken noe som helst nyttig. Derfor bør redaksjonen, i lys av debatten om det totale medietrykket, være litt forsiktig med hvor mye søppel de skal trykke på toppen av alle de artiklene som blir trykket og som faktisk er nødvendige i saken.

Du glemmer at han selv ga ut "angrande synder" pressemelding.

Ja, vet at du generelt syns at denne saken ikke burde ha blitt offentlig kjent, og at du syns alle former av spørsmål kring hvordan andre i kongefamilien har handlet i saken er galt. 

Men skjønner jeg det rett så mener du ikke at du trenger mer bevis for at han faktisk festet, men du syns det var galt av Dagbladet å fortelle at dem møte han "ute på byen" når han festet?

Skjønner ikke helt hva du tenker er så farlig med det. Han valgte å gjøre det han gjorde på en offentlig plass.

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eyr skrev (2 minutter siden):

Ai, det var sikkert koselig... Mener han at Marius er uskyldig enda han har innrømmet hva han er siktet for? Spesielt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (3 minutter siden):

alle advokatene i saken og politiet har uttalt at det er fullt lovlig å reise til utlandet. Oddsene er at det er likt for alle i samme situasjon.

Er bare tåpelig å tro at han har gjort noe galt i forhold til straffesaken med å dra til utlandet. Det er vel ingen som tror at mannen prøver å rømme landet... 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (Akkurat nå):

Marius gjorde dette til allemannseie da han publiserte en offentlig unnskyldning hvor han hevdet at han skulle ta ansvar. Mange trodde på denne unnskyldningen, inkludert deg, om jeg ikke husker feil. Nå beviser han på alle måter at det bare var tomme ord. Og det har mediene rett til å publisere. Han åpnet den døra selv, her kommer konsekvensen.

Jeg ser virkelig  ikke hva dette har med å ta ansvar eller ikke.

Han står ikke på torget i Pisa og roper at han er uskyldig anklaget.

Det er heller ikke noe som helst grunnlag for å anta at det at han er på en bar i Pisa betyr at han har tenkt å unndra seg rettsprosessen.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (Akkurat nå):

Det er heller ikke noe som helst grunnlag for å anta at det at han er på en bar i Pisa betyr at han har tenkt å unndra seg rettsprosessen.

Han skrev litt mer i den pressemeldingen, gjorde han ikke? 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (26 minutter siden):

Du glemmer at han selv ga ut "angrande synder" pressemelding.

Ja, vet at du generelt syns at denne saken ikke burde ha blitt offentlig kjent, og at du syns alle former av spørsmål kring hvordan andre i kongefamilien har handlet i saken er galt. 

Men skjønner jeg det rett så mener du ikke at du trenger mer bevis for at han faktisk festet, men du syns det var galt av Dagbladet å fortelle at dem møte han "ute på byen" når han festet?

Skjønner ikke helt hva du tenker er så farlig med det. Han valgte å gjøre det han gjorde på en offentlig plass.

Jeg har aldri sagt eller ment noe av det du hevder her. 

Endret av MissLucy
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Ai, det var sikkert koselig... Mener han at Marius er uskyldig enda han har innrømmet hva han er siktet for? Spesielt.

Han er selvfølgelig strafferettslig uskyldig frem til enn rettskraftig dom, også for ting som han tilstår eller der det finnes en film som viser hendelsen i detaljer. 

Skyldig i etisk forstand er han hvis han har gjort ulike ting uansett hva som vil kunne bevises. 

Om noen tror at han er skyldig, ja det velger man selv. Men er vel urimelig å tro at han ikke er skyldig til noen form av voldskriminalitet mot kvinner. Med tanke på siktelse, offentlig tilståelse av kroppskrenkelse og det som har kommet frem fra to andre offer og at saken nå har flyttes til en ny avdeling og etterforskningsleder. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (30 minutter siden):

Hentet hjem sønnen burde hun gjort, sammen med hans far. Om han ikke blir med, så bør han flytte ut fra eiendommen til stefar og ingen pocket money. 
Jeg tror aldri folk lærer, hvis ikke oppførselen deres får konsekvenser, gjerne i form av at de får inndratt privilegiene sine og må ta ansvar for eget liv

Hvilken myndighet har mor og far til å reise til utlandet  og hente hjem en mann på 27år?

Jeg skjønner veldig ofte ikke tankegangen din her. Virkelig. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Hvilken myndighet har mor og far til å reise til utlandet  og hente hjem en mann på 27år?

Les igjen det du kommenterte. Er opplagt at den andre brukeren ikke tror at mor og stemor kan bruke makt til å få han hjem.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (2 minutter siden):

De kan stenge pengekrana.

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Palmemor skrev (22 minutter siden):

Bare det at han får lov å reise ut av landet er jo helt horribelt. Hva slags konsekvenser får egentlig handlingene hans? Og hva slags signaler sender politiet til andre ved å tillate dette? Hva er oddsen for at en hvilken som helst annen mann i samme situasjon ville fått disse godene? 
At han velger å dra og digge seg selv på ferie vitner om lavmål fra hans side. Jeg syns ikke verken Kongeparet eller moren har noe med å ordne opp i dette, det får stå for egen regning. Han er snart 30 år. 

Kongehuset har en rolle i dette så lenge Marius er medlem av Kongefamilien, har medaljer, bor på stefars eiendom, og deltar i noen sammenhenger i offisielle arrangement og galla. 
Vil han ikke bli med hjem, så må han klare seg på egne bein, økonomisk og i forhold til bolig. 
Siktelsen er alvorlig. Ofrene lider, mens mange av skattebetalerne er provoserte. 

Endret av SagaP
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MissLucy skrev (10 minutter siden):

Jeg ser hvordan det kan fremstå at det har noe om å ta ansvar eller ikke. Feks overfor de to andre ofrene som venter på avklaring. Kommer han til å påberope seg ansvaret for det han har gjort mot de eller prøve å komme unna med mest mulig.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (1 minutt siden):

De kan stenge pengekrana.

Nettopp. Er flere måter enn èn å gjøre ting på. Alle skjønner vi at de ikke kan reise ned å hente ham hjem, men det er fullt mulig å legge noen føringer likevel. Vi diskuterer i en annen tråd Kongens rett til å kunne frata ML prinsessetittelen sin, og det synes de fleste er selvfølgelig at han skal kunne. Hvorfor skal ikke da MM og HM kunne stille noen krav til Marius? Bare fordi han er voksen, betyr det ikke at foreldre og foresatte har null de skulle sagt i hvordan han oppfører seg. De har jo mistet kontroll på ham lenge før dette, og vi ser jo hvordan det har gått, så det er kanskje på tide å gire opp et par hakk.

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (7 minutter siden):

Stort sett har foreldre noe påvirkningskraft ovenfor sine barn. Hvor mye MM, Far og steforeldre har overfor MHB er vanskelig å vite…

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (28 minutter siden):

MM har jo hatt det for vane å holde seg unna alt som er ubehagelig for henne - det har vi jo sett på manglende oppmøte på x antall representasjoner i årevis. 

Det kan bli travelt for HM når han overtar stafettpinnen fra Harald. 

Mette Marit har en kronisk lungefibose.

https://nhi.no/sykdommer/lunger/diverse/lungefibrose?page=3

Dette hindrer henne i å jobbe fullt og fører  til  at hun av og til  må avlyse planlagt arbeid. Det finnes ikke medisiner i dag  som kan gjøre henne frisk.

Det kan påvirkes også av stress.  Så tenker at saken om Marius kanskje ikke er beste medisin for helsen hennes.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...