Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
6 minutter siden, PusheenPusheen said:

Jeg er enig. Hadde de nu eid et hus som han fikk bo i, som ikke var på Skaugum, hadde saken stilt seg annerledes. Men han bor på eiendommen, han bor nærmest vegg-i-vegg med mamma og kan vel komme og gå som han vil inn til dem når han trenger noe. 

Jeg synes ikke det spiller noen rolle om den boenheten er i samme bygg, nabobygg, nabotomt eller på andre siden av landet. Hvis et av barna til Kronprinsessen bor i en bolig eid el disponert av noen i kongefamilien, gratis eller til masse penger spiller liten rolle, så er det uansett en kobling. Det er bare sånn det er. Om Marius hadde banket kjæresten i familiens (hypotetiske) utleieenhet på Helgelandskysten hadde det fortsatt vært kobling. Eneste tilfellet som ikke gir uheldig kobling er hvis han bor på eiendom hos sin ikke-kongelige familie. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
SagaP skrev (5 minutter siden):

Helt forferdelig.
Jeg tenker litt på lydopptaket hvor Marius sier han skal kaste ut tingene til exkjæresten, at han har bensinkanne og lighter, og skal tenne på.

Ikke en arbeidsplass jeg ønsker meg. 

Før  han slettet  mye bilder og videoer på sin insta konto.  Kunne man bla se marius  svett og i skittent arbeids tøy. Mens han klipper gress på en sitteklipper. I ganske godt  humør. Så ut til  å kose seg da. Det klippet en nå fjernet.  Så jeg tenker at han har gjort endel arbeid på gården der. Han hadde iallefall klippet gress tidligere. Det var ikke vanskelig å se

Skrevet
Oida skrev (2 minutter siden):

Hva tenker du om to generasjoner som bor på en gård? Ja for du vet at på en større gård er det flere bygninger. Foruten fjøs og uthus er det gjerne to bolighus. Foreldrene bor i det ene, mens deres barn, med eller uten samboer, bor i det andre. Det er gjerne samme adresse til disse to boligene da de ligger på samme eiendom. Bor da dette barnet hjemme?

Ja, da bor de hjemme på gården. Og de bor alt for tett, ihvertfall i følge svigerdøtre her på KG. Svigermor vil visst ikke helt gi slipp på gutten sin.

• Liker 4
Skrevet
JustAsking skrev (Akkurat nå):

Jeg synes ikke det spiller noen rolle om den boenheten er i samme bygg, nabobygg, nabotomt eller på andre siden av landet. Hvis et av barna til Kronprinsessen bor i en bolig eid el disponert av noen i kongefamilien, gratis eller til masse penger spiller liten rolle, så er det uansett en kobling. Det er bare sånn det er. Om Marius hadde banket kjæresten i familiens (hypotetiske) utleieenhet på Helgelandskysten hadde det fortsatt vært kobling. Eneste tilfellet som ikke gir uheldig kobling er hvis han bor på eiendom hos sin ikke-kongelige familie. 

Ja, i bunn og grunn enig.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Gjest Malmfrid
Skrevet
MissLucy skrev (18 minutter siden):

Kom over denne overraskende gode kommentaren i nettavisen, som problematiserer dette med hva bildene i Bild egentlig dokumenterer, og slik jeg oppfatter det så mener Stavrum at det er ikke grunnlag for å si noe mer enn at de sannsynligvis dokumenterer forsøk på humor. Jeg synes spesielt tolkningen hans av posebildet som en referanse til SE/NHs posebilde er overbevisende.

"Humor eller dokumentasjon?

Ingen av bildene ser ut til å dokumentere en spesiell situasjon.

Bildet med pistol, champagnen Dom Perignon og tusenlapper i linningen er åpenbart en posering der Marius Borg Høiby spiller en gangsterrolle. Det ser tåpelig ut i dag, men vet vi egentlig nok til å felle moralske dommer?

Det er sikkert flere enn han som har gjort tullete ting på fest, og som ble avbildet uten å tenke på hvordan bildet kan fremstilles - bare spør Trond Giske etter Bar Vulcan.

Bildet med hvitt pulver i en liten pose er en referanse til hans eks-kjærestes famøse bilde sammen med Sophie-Elise.

Bild slår fast at det er snakk om dop- og parti-eksesser, men vet vi egentlig at bildet ikke er et forsøksvis humoristisk pek til det mer berømte hvitt pulver-bildet til eks-kjæresten?"

Kokain-gangster Marius Borg Høiby: Bilder lyver mer effektivt enn tusen ord (msn.com)

Hvis det skulle være et humoristisk bilde med referanse til Nora og Sofie Elise sitt bilde så er det merkelig at han reagerte så negativt på andre som gjenskapte bildet humoristisk:

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/oyunn-og-frida-gjenskapte-skandalebildet-smaklost/16126846/

Skrevet
7 minutter siden, MissLucy said:

Jeg har oppfattet at Skaugum er i kronprinsens eie, siden han ikke bare bor der, men forvalter gården og leier ut og sånn.

Men eierforholdene er ganske uklart beskrevet på kongehusets nettside, så jeg har begynt å lure litt på om det rent formelt er kongens arv etter kong Olav, som kronprinsen bare disponerer uten å eie.

På den annen side, som @Krokenguripekte på, så overtok jo Märtha Louise Bloksberg etter kong Olav. Og siden verken HM eller ML hadde arverett etter kong Olav, så er det mulig at begge deler har vært fordelt som forskudd på arv fra kongen, som del i et mer helhetlig arveoppgjør. Det er litt uklart.

Og ML solgte vel Bloksberg? Så i teorien kan HM bare selge unna hele Skaugum hvis han vil, i stedet for at IA evt får det når den tid kommer? 

(sorry, total avsporing, begynte å tenke i lange linjer rundt monarkiet 😅)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Eyr skrev (27 minutter siden):

Krokenguri: nå har du messet og gjentatt deg selv i det uendelige. Blir du ikke lei? 

Nå er du på et diskusjonsforum, og så lenge man holder seg til tema og innenfor reglene, så har alle lov å skrive så mye de vil. Det kan du forholde deg til ved å hoppe over de innleggene som ikke interesserer deg, eller velge ignorer-funksjonen.

Det som du gjør her er derimot veldig ugreitt, for det fremstår som et forsøk på å shame en motdebattant til å tie.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Isild skrev (23 minutter siden):

Helt greit at noen ser på det sånn, jeg ser overhodet ikke på det på den måten. Han bor på foreldrenes adressse/ eiendom = bor hjemme (i mitt hode) 

huset hans har en annen adresse. Det kom frem tidligere i tråden.

Skrevet
PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Ja, i bunn og grunn enig.

Så de ansatte som bor  i de andre boligene bor også hos  mettemarit og håkon.

I mitt perspektiv  blir det som å si at jeg og baboen bor sammen. Vi har 20 meter mellom husene her. Så vidt jeg vet så bor vi i hver vår bolig. 

Hadde jeg leid på skaugum  hadde jeg ikke  bodd sammen med kronprins paret.  Men de hadde vært naboer. Men jeg hadde bodd på gården deres. 

• Liker 2
Skrevet
Malmfrid skrev (2 minutter siden):

Hvis det skulle være et humoristisk bilde med referanse til Nora og Sofie Elise sitt bilde så er det merkelig at han reagerte så negativt på andre som gjenskapte bildet humoristisk:

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/oyunn-og-frida-gjenskapte-skandalebildet-smaklost/16126846/

Eksakt! Der traff du hodet på spikeren, Malmfrid. 
Dette hadde jeg faktisk glemt 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
MissLucy skrev (12 minutter siden):

Kom over denne overraskende gode kommentaren i nettavisen, som problematiserer dette med hva bildene i Bild egentlig dokumenterer, og slik jeg oppfatter det så mener Stavrum at det er ikke grunnlag for å si noe mer enn at de sannsynligvis dokumenterer forsøk på humor. Jeg synes spesielt tolkningen hans av posebildet som en referanse til SE/NHs posebilde er overbevisende.

"Humor eller dokumentasjon?

Ingen av bildene ser ut til å dokumentere en spesiell situasjon.

Bildet med pistol, champagnen Dom Perignon og tusenlapper i linningen er åpenbart en posering der Marius Borg Høiby spiller en gangsterrolle. Det ser tåpelig ut i dag, men vet vi egentlig nok til å felle moralske dommer?

Det er sikkert flere enn han som har gjort tullete ting på fest, og som ble avbildet uten å tenke på hvordan bildet kan fremstilles - bare spør Trond Giske etter Bar Vulcan.

Bildet med hvitt pulver i en liten pose er en referanse til hans eks-kjærestes famøse bilde sammen med Sophie-Elise.

Bild slår fast at det er snakk om dop- og parti-eksesser, men vet vi egentlig at bildet ikke er et forsøksvis humoristisk pek til det mer berømte hvitt pulver-bildet til eks-kjæresten?"

Kokain-gangster Marius Borg Høiby: Bilder lyver mer effektivt enn tusen ord (msn.com)

Jeg så også likheten med pose-bildet umiddelbart, og tenkte det var nok litt intern humor. 
Tipper Øyunn Krogh synes det er litt morsomt at det har lekket  nå i ettertid siden M reagerte krast offentlig mot henne for å gjøre det samme. Dog en forskjell- hennes etterligning var jo ment for oppmerksomhet. 

IMG_7345.jpeg

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Eyr skrev (34 minutter siden):

Krokenguri: nå har du messet og gjentatt deg selv i det uendelige. Blir du ikke lei? 

Like lei som du sikkert er. Du må tåle at folk ikke er enige med deg.  Du spesifiserer ikke hva som pkager deg med mine innlegg.  Så da blir det vanskelig å evnt vurdere om heg er enig i det. Og at det bør korrigeres fra min side. Åpen for inspill. Men kanskje du får ta allurat det i min DM så ikke tården om marius plutselig handler om meg

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Felis skrev (24 minutter siden):

Jeg kan for ordens skyld skrive at sammenligningen min kom som et svar på @Aricias påstander om at bildet var uskyldig tøys og selvironi, og at det ikke var så viktig fordi det ble først publisert i sladrepressen og at det verste med bildet var at det ble delt i utgangspunktet. At det er menneskene som delte det som gjorde noe galt, ikke Marius, for han prøvde jo bare å være morsom.

Det er i hvert fall slik jeg tolker innleggene hennes. Jeg har forsøkt å komme til bunns i om jeg tolker henne feil, men siden hun ikke svarer på det, så antar jeg at jeg har rett.

Og da vil jeg igjen påpeke at å kle seg ut som den mafiaen du støtter økonomisk gjennom ditt misbruk på ingen måte er morsomt. Det er en brutal og grusom industri. Og at kongehuset velger å stikke hodet i sanden i denne saken er bare nok et eksempel på kritisk dårlig dømmekraft. 

Og så må jeg gi Aricia rett i en ting, og det er at det er dårlig gjort av vennene til Marius å profittere på hans «ulykke» og selge bilder av han. Men så må vi huske på at dette er den type mennesker han omgir seg med. Kriminelle uten skrupler, som selger en kamerat for penger. Og så kan vi jo ta et øyeblikk og la det synke inn hva det har å si for sikkerheten til kongefamilien. All den tid Marius bor på Skaugum.

men er du uenig i at det er naturlig å tolke bildene som forsøk på humor? 

At bildene ikke er morsomme for folk utenfor den kretsen som var tilstede da de ble tatt, betyr jo ikke at de ikke var ment som tull og humor. Det blir jo ikke alvorlige bilder bare fordi vi andre synes de er lavmål.

jeg synes, som jeg skrev i et innlegg litt over, at Gunnar Stavrum har en ganske god, og forsvarlig, tolkning av dem:

• Liker 2
Skrevet
Oida skrev (22 timer siden):

Denne tråden er bare utrolig, med negativt fortegn. I ukevis har en liten kjerne mesket seg i andres ulykke samtidig som de har konkurrert i spekulasjoner og konspirasjonsteorier. I tillegg til kronprinsparet er tydeligvis både kongeparet og de fleste i kongefamilien ansvarlig for Marius Borg Høibys rusmisbruk og gjerninger.

Innlegg etter innlegg med kjefting fordi kronprinsparet ikke har vært ute i media. Så, da kronprinsen i går snakket med pressen var, ikke uventet, det bra nok. Nitid analyse av hvert ord han sa. Kroppsspråk og flakkende blikk. Han sa ikke nok. Han svarte ikke på det dere ville han skulle svare på og ikke minst, han var aggressiv. Seriøst? Hva med at enkelte brukere leser egne innlegg. Aggressiviteten slår mot deg.

Det siste nå er at kronprinsessen ikke bør delta i helgens bryllup. Ikke kronprinsen heller. Eller"bare vielsen". Det er tydeligvis det "smarteste" å gjøre. For "det tar seg ikke pent ut å delta på tre dager med fest og luksusliv når situasjonen er slik den er". Hva med prinsessen og prinsen, skal de også holde seg borte fra "de tre dagene med fest og luksusliv"? De er jo tross alt søsken av Høiby så "der tar seg vel ikke pent ut" at de heller beveger seg ute med andre mennesker. Og værtfall ikke når det er snakk om "luksusliv". Det beste er vel om hele familien holder seg hjemme bak senkede persienner iført vadmel og spiser havrelefser?

At det er mulig å spy ut så mye ufint om andre mennesker er helt utrolig. Empati, har dere hørt om det? Om ikke ta et google søk. Det er en veldig fin ting. For utrolig nok, det er mennesker på begge sider av denne saken. Og som med alt annet i livet, det er ikke bare sort/ hvit. Det finnes en del grå nyanser mellom.

Til dere få som orker ta kampen og være en motstemme i dette ekkokammeret, jeg beundrer deres stamina!

👏👏 beste innlegget så langt i denne tråden. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
7 minutter siden, Krokenguri said:

Så de ansatte som bor  i de andre boligene bor også hos  mettemarit og håkon.

I mitt perspektiv  blir det som å si at jeg og baboen bor sammen. Vi har 20 meter mellom husene her. Så vidt jeg vet så bor vi i hver vår bolig. 

Hadde jeg leid på skaugum  hadde jeg ikke  bodd sammen med kronprins paret.  Men de hadde vært naboer. Men jeg hadde bodd på gården deres. 

Hvordan klarer du å bryte blodsbånd? Med en leiekontrakt?

• Liker 4
Skrevet
SagaP skrev (8 minutter siden):

Eksakt! Der traff du hodet på spikeren, Malmfrid. 
Dette hadde jeg faktisk glemt 

Det artige er at den episoden er med i høstens sesong av Bloggerne, den som ble sendt i går 😂Og der er Marius sin kommentar tatt med👀🙈

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
JustAsking skrev (9 minutter siden):

Og ML solgte vel Bloksberg? Så i teorien kan HM bare selge unna hele Skaugum hvis han vil, i stedet for at IA evt får det når den tid kommer? 

(sorry, total avsporing, begynte å tenke i lange linjer rundt monarkiet 😅)

ja, kanskje, Aner ikke. Mulig det ligger noen klausuler fra langt tilbake om at det er ment å være residens for kronprinsen? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
24 minutter siden, Oida said:

Hva tenker du om to generasjoner som bor på en gård? Ja for du vet at på en større gård er det flere bygninger. Foruten fjøs og uthus er det gjerne to bolighus. Foreldrene bor i det ene, mens deres barn, med eller uten samboer, bor i det andre. Det er gjerne samme adresse til disse to boligene da de ligger på samme eiendom. Bor da dette barnet hjemme?

Betyr det at det også kommer med skattepenge-betalte tjenere som vasker, vedlikeholder og duller med deg, samt at den Norske stat vedlikeholder gården? Sånn ca. 15 årsverk?

Ellers så er det ikke i nærheten det samme.

Skaugum var en gave til Olav fra folket. Den er vedlikeholdt og betalt for av folket. Marius bor på folkets regning, og klarer ikke å innse hvor latterlig heldig han har vært.

Endret av Anonio
  • Liker 19
  • Nyttig 2
Gjest Malmfrid
Skrevet
Anonio skrev (1 minutt siden):

Betyr det at det også kommer med skattepenge-betalte tjenere som vasker, vedlikeholder og duller med deg, samt at den Norske stat vedlikeholder gården?

Det kan vi tenke vårt om - tror de fleste tenker det samme. 

Skrevet
NordreSving skrev (2 timer siden):

Raskt søk viser i alle fall at skjorten er å få kjøpt. Enig i at det ser fotoshopet ut. 

Tilføyelse: Kanskje kan noen med større analysekunnskap sammenlikne bildet med feks noen av disse produktbildene? 

https://teehex.com/product/t-shirt/1690936-the-line-king-fuck-the-kingdom

Jeg orker bare ikke å forholde meg til at dette er et ekte bilde. 

Jeg håper ikke noen faktisk manipulerer "sjokkbilder" av Marius, virkeligheten er ille nok som den er.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...