Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Malmfrid
Skrevet
~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

Litt nysgjerrig på hvordan du ser for deg at dette skulle foregå uten å skape økt aggresjon og motstand i befolkningen?:

- Kronprinsessen dekker over voldsanklager, dreier fokuset over på rus og psykiatri

-Rus og psykiske vansker er ingen unnskyldning for å utøve vold

-Mette Marit bagatelliserer partnervold

-Kronprinsessen inntar offerrolen

Se filmen jeg har lagt ved link til ... der tar Mary opp tabubelagte temaer på en kjempefin måte.

https://tv.nrk.no/program/KOID30001224

Skrevet
tenker skrev (2 minutter siden):

Dere har fått med dere at Sikkerhetseksperter er bekymret for kongefamilien ?

Jeg forundrer meg stort over at det kan opprøre slik at jeg krever at det blir gjort endringer i den forbindelse. Så lenge Marius ikke får hjelp, blir boende, og PST/Politiet/Garden whoever ikke uttaler seg, virker det som alt skurer og går som før.

MM trenger ikke å være den som informerer om endringene, det vil være bedre om Kongen/HM tar delen om Marius sin tilknytning til Skaugum og kongefamilien. Pluss en eller annen sikkerhetsfaglig person, om myndighetenes ansvar og rutinger. 

Så fordi sikkerhetseksperter er bekymret for kongefamilien så  krever du alle disse personlige opplysningene??

Jeg har ikke ord... Du kan ikke kreve noenting som helst !

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (6 minutter siden):

Trådens beste innlegg!!!!

Så godt skrevet, og så riktig. Utrolig hva folk tenker , og skriver. 

MissLucy skrev (6 minutter siden):

Trådens beste innlegg!!!!

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Det virker som enkelte oppriktig mener at landets statsoverhode og den mest privilegerte familien i Norge skal ha et særskilt vern mot kritikk og negativ omtale. Det er absurd. 

• Liker 18
  • Nyttig 7
Skrevet
Really skrev (5 minutter siden):

Så fordi sikkerhetseksperter er bekymret for kongefamilien så  krever du alle disse personlige opplysningene??

Jeg har ikke ord... Du kan ikke kreve noenting som helst !

Jeg synes det er gøy å diskutere, men det blir ikke mye til diskusjon når du bare gjentar det samme hele tiden. 

• Liker 5
Skrevet
Oida skrev (55 minutter siden):

Denne tråden er bare utrolig, med negativt fortegn. I ukevis har en liten kjerne mesket seg i andres ulykke samtidig som de har konkurrert i spekulasjoner og konspirasjonsteorier. I tillegg til kronprinsparet er tydeligvis både kongeparet og de fleste i kongefamilien ansvarlig for Marius Borg Høibys rusmisbruk og gjerninger.

Innlegg etter innlegg med kjefting fordi kronprinsparet ikke har vært ute i media. Så, da kronprinsen i går snakket med pressen var, ikke uventet, det bra nok. Nitid analyse av hvert ord han sa. Kroppsspråk og flakkende blikk. Han sa ikke nok. Han svarte ikke på det dere ville han skulle svare på og ikke minst, han var aggressiv. Seriøst? Hva med at enkelte brukere leser egne innlegg. Aggressiviteten slår mot deg.

Det siste nå er at kronprinsessen ikke bør delta i helgens bryllup. Ikke kronprinsen heller. Eller"bare vielsen". Det er tydeligvis det "smarteste" å gjøre. For "det tar seg ikke pent ut å delta på tre dager med fest og luksusliv når situasjonen er slik den er". Hva med prinsessen og prinsen, skal de også holde seg borte fra "de tre dagene med fest og luksusliv"? De er jo tross alt søsken av Høiby så "der tar seg vel ikke pent ut" at de heller beveger seg ute med andre mennesker. Og værtfall ikke når det er snakk om "luksusliv". Det beste er vel om hele familien holder seg hjemme bak senkede persienner iført vadmel og spiser havrelefser?

At det er mulig å spy ut så mye ufint om andre mennesker er helt utrolig. Empati, har dere hørt om det? Om ikke ta et google søk. Det er en veldig fin ting. For utrolig nok, det er mennesker på begge sider av denne saken. Og som med alt annet i livet, det er ikke bare sort/ hvit. Det finnes en del grå nyanser mellom.

Til dere få som orker ta kampen og være en motstemme i dette ekkokammeret, jeg beundrer deres stamina!

Fantastisk godt skrevet. 

• Liker 5
Skrevet
xemiliex skrev (3 minutter siden):

Det virker som enkelte oppriktig mener at landets statsoverhode og den mest privilegerte familien i Norge skal ha et særskilt vern mot kritikk og negativ omtale. Det er absurd. 

fint hvis du kan vise til noen innlegg der dette hevdes

• Liker 5
Skrevet (endret)
12 minutter siden, Malmfrid said:

Se filmen jeg har lagt ved link til ... der tar Mary opp tabubelagte temaer på en kjempefin måte.

https://tv.nrk.no/program/KOID30001224

Enig i at man kommer langt med litt kløkt. Også enig på generelt grunnlag i at det er viktig med åpenhet, og MBH har absolutt ingen enerett på narrativet her, den retten vet de fleste mennesker i 2024 at man mer eller mindre gir fra seg når man frivillig søker offentlighetens lys og nyter godt av medfølgende privilegier. Private detaljer kan man til en viss grad skjerme, men han kan ikke lenger på dette tidspunktet selv kontrollere hva han har forårsaket for andre.
Selv om MM skulle velge taushet, så er alle hans 3 ofre, for eksempel, fullstendig frie til å fortelle sine egne historier. Vi kan mislike det, men det endrer ikke fakta. Med sine handlinger har han både direkte og indirekte sagt fra seg noen kontroll over egen historie, slik medielandskapet ser ut i dag. 

Endret av JustAsking
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, og det er trist å se med tanke på at saken er så alvorlig.

Drapstrusler, kvinnemishandling, rasering av leiligheter, narkotikalovbrudd, posering med våpen, tyveri og omgang med tungt kriminelle er bare noe av det som er kommet frem. For det er mer. Det vet vi alle. 

Vi kan faktisk ikke bare skyve dette under teppet og late som ingenting. Marius tilhører en familie som får millioner av kroner av staten hvert eneste år. Det er penger som burde kommet mange andre grupper i samfunnet til gode. På tide å få frem alt av lovbrudd i lyset, og så etterhvert slutte med dette monarkitullet.

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Oida skrev (58 minutter siden):

Denne tråden er bare utrolig, med negativt fortegn. I ukevis har en liten kjerne mesket seg i andres ulykke samtidig som de har konkurrert i spekulasjoner og konspirasjonsteorier. I tillegg til kronprinsparet er tydeligvis både kongeparet og de fleste i kongefamilien ansvarlig for Marius Borg Høibys rusmisbruk og gjerninger.

Innlegg etter innlegg med kjefting fordi kronprinsparet ikke har vært ute i media. Så, da kronprinsen i går snakket med pressen var, ikke uventet, det bra nok. Nitid analyse av hvert ord han sa. Kroppsspråk og flakkende blikk. Han sa ikke nok. Han svarte ikke på det dere ville han skulle svare på og ikke minst, han var aggressiv. Seriøst? Hva med at enkelte brukere leser egne innlegg. Aggressiviteten slår mot deg.

Det siste nå er at kronprinsessen ikke bør delta i helgens bryllup. Ikke kronprinsen heller. Eller"bare vielsen". Det er tydeligvis det "smarteste" å gjøre. For "det tar seg ikke pent ut å delta på tre dager med fest og luksusliv når situasjonen er slik den er". Hva med prinsessen og prinsen, skal de også holde seg borte fra "de tre dagene med fest og luksusliv"? De er jo tross alt søsken av Høiby så "der tar seg vel ikke pent ut" at de heller beveger seg ute med andre mennesker. Og værtfall ikke når det er snakk om "luksusliv". Det beste er vel om hele familien holder seg hjemme bak senkede persienner iført vadmel og spiser havrelefser?

At det er mulig å spy ut så mye ufint om andre mennesker er helt utrolig. Empati, har dere hørt om det? Om ikke ta et google søk. Det er en veldig fin ting. For utrolig nok, det er mennesker på begge sider av denne saken. Og som med alt annet i livet, det er ikke bare sort/ hvit. Det finnes en del grå nyanser mellom.

Til dere få som orker ta kampen og være en motstemme i dette ekkokammeret, jeg beundrer deres stamina!

Bra skrevet!!!!

• Liker 4
Skrevet
Purple Basil skrev (1 minutt siden):

Drapstrusler, kvinnemishandling, rasering av leiligheter, narkotikalovbrudd, posering med våpen, tyveri og omgang med tungt kriminelle er bare noe av det som er kommet frem. For det er mer. Det vet vi alle. 

Vi kan faktisk ikke bare skyve dette under teppet og late som ingenting. Marius tilhører en familie som får millioner av kroner av staten hvert eneste år. Det er penger som burde kommet mange andre grupper i samfunnet til gode. På tide å få frem alt av lovbrudd i lyset, og så etterhvert slutte med dette monarkitullet.

det er da virkelig ingen som har sagt at det skal skyves under teppet. Det er gjenstand for en straffesak som blir behandlet i et voldsomt stort antall presseoppslag.

Å hevde at det skyves under teppet eller ikke snakkes om er fullstendig absurd.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (3 minutter siden):

fint hvis du kan vise til noen innlegg der dette hevdes

Fint hvis du kan lese det jeg skriver. Jeg sier ikke at noen har "hevdet" dette, jeg sier at det er sånn enkeltes resonnering og argumentasjon fremstår. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det er veldig rart at så mange mener man skal tie når man opplever/ser noe som man mener er urett. Skal vi alle sammen tie og ikke ha egne meninger? Bare snu det andre kinnet til og tenke at det ikke gjelder meg. 
Debatt er bra for verdenssamfunnet mener nå jeg. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
xemiliex skrev (1 minutt siden):

Fint hvis du kan lese det jeg skriver. Jeg sier ikke at noen har "hevdet" dette, jeg sier at det er sånn enkeltes resonnering og argumentasjon fremstår. 

Er du sikker på at du har forstått argumentasjonen da?

For det du sa var at det virker som noen mener kongehuset skal ha et særskilt vern mot kritikk og negativ omtale, og det er jo en nokså spesifikk konklusjon du trekker. Jeg skjønner ikke hvilken argumentasjon som kan få deg til å trekke den konklusjonen. 

Endret av MissLucy
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Purple Basil skrev (2 minutter siden):

Det er forskjell på og skyve noe under teppe og la det bli behandlet i rettsvesenet. Det å klandre foreldre og ste besteforeldre har ingen ting å gjøre i et moderne samfun. Det å ofentligjøre bevismateriale, bilder og lydloger som er sensitive for oferet har ingen ting i en retstat å gjøre! Han har ikke banket om Norge men en jente, den jenta hadde fortjent beskyttelse mot å bli hengt ut og diskutert anonymt på KG og lignende. 

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, MissLucy said:

det er da virkelig ingen som har sagt at det skal skyves under teppet. Det er gjenstand for en straffesak som blir behandlet i et voldsomt stort antall presseoppslag.

Å hevde at det skyves under teppet eller ikke snakkes om er fullstendig absurd.

Det har MM gjort i 2020, det har også flere redaktører sagt at de har bidratt til.

Enten er Marius en offentlig person som deltar på alt mulig rart, som MM tydeligvis vil, eller så er han er privat person som ikke får støtte fra den Norske stat via apanasjen og driften av Skaugum, hvor han bor som godt voksen.

Problemet med monarkister er at disse skillelinjnene bare skal gjelde når det gagner kongehuset. De må tåle kritikk når de blir tatt i noe, ikke hjemme seg bak 'pressen er gal' hver gang de blir tatt.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Eyr skrev (2 minutter siden):

Jeg synes det er veldig rart at så mange mener man skal tie når man opplever/ser noe som man mener er urett. Skal vi alle sammen tie og ikke ha egne meninger? Bare snu det andre kinnet til og tenke at det ikke gjelder meg. 
Debatt er bra for verdenssamfunnet mener nå jeg. 

Ja, du ser jo selv at mange her mener at vi bare skal feie f.eks kvinnemishandling under teppet. Enkelte her er mer opptatt av å forsvare Marius' handlinger enn å fordømme vold mot uskyldige og annen fæl kriminalitet.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Purple Basil skrev (1 minutt siden):

Ja, du ser jo selv at mange her mener at vi bare skal feie f.eks kvinnemishandling under teppet. Enkelte her er mer opptatt av å forsvare Marius' handlinger enn å fordømme vold mot uskyldige og annen fæl kriminalitet.

hvilke innlegg?

Jeg har ikke sett noen hevde at kvinnemishandling skal feies under teppet, og jeg har ikke sett noen som har forsvart Marius' handlinger.

Ikke èn.

Endret av MissLucy
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Anonio skrev (3 minutter siden):

Det har MM gjort i 2020, det har også flere redaktører sagt at de har bidratt til.

Enten er Marius en offentlig person som deltar på alt mulig rart, som MM tydeligvis vil, eller så er han er privat person som ikke får støtte fra den Norske stat via apanasjen og driften av Skaugum, hvor han bor som godt voksen.

Problemet med monarkister er at disse skillelinjnene bare skal gjelde når det gagner kongehuset. De må tåle kritikk når de blir tatt i noe, ikke hjemme seg bak 'pressen er gal' hver gang de blir tatt.

Nå svarer du på noe helt annet enn det vi diskuterte.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Fint om du kan vise hva som framstår slikt da? 

Det er noe helt forskrud med å tenke at det å gi ofre og pårørende lit fred mens politie etterforsker er å "skyve det under teppe". Mener du 99% av voldssaker skyves under teppe da, siden ikke du og resten av KG diskutere det i detalj? KG og Se og hør er ikke riktig sted å behandle slike sakker!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...