Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Reisejenta skrev (2 minutter siden):

Ta en titt i speilet. 

hva konkret er det du mener er feil i det jeg sa om den internasjonaler straffedomstolen?

mener du at diplomater har immunitet hvis de begår folkemord?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Fremmed fugl said:

Beklager, men hvorfor dette fokus på at en familie syns det er fælt for at en medlem av familien til slutt har blitt tatt for å utøve vold mot andre mennesker? 

Er sikker fælt for alle familier til voldtektsmenn, tyver, ransmenn... 

Det er fordi det er kongefamilien. Selvsagt er det fælt for alle. Men dette hadde jo ikke vært en sak i mediene om det hadde vært "alle familier". Er det så vanskelig å forstå?

Har du ingen sympati med familer og foreldre som sliter med bar som sliter med psykiatri og rus, generelt? Eller gjelder det bare fordi det er kongefamilien?

Endret av Johan uten land
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Malmfrid skrev (19 minutter siden):

Hun fortjener kritikk for sine vel overveide feiltrinn. Når det dreier seg om surrogati-saken så sier hun selv at hun hadde gjort det igjen. 

Rike menn fra vestverden kjøper kroppene til fattige kvinner for å tilfristelle sine egoistiske behov, sier hun at hun støtter dette? 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Fremmed fugl said:

Rike menn fra vestverden kjøper kroppene til fattige kvinner for å tilfristelle sine egoistiske behov, sier hun at hun støtter dette? 

Nei, hjulpet en venninne i trøbbel, antakelig. Det går fint an å være imot surrogati på et overodnet plan, men på et menneskelig plan vil man stille opp. Akkurat som en mor kan tilgi en sønns feilgrep.

Endret av Johan uten land
  • Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Mr.buksa skrev (2 timer siden):

Hupz..  igjen driter jeg meg ut med å poste noe jeg ikke får slettet.  Bare overse denne. 

Endret av Mr.buksa
  • Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Johan uten land skrev (1 minutt siden):

Jeg synes faktisk det er ganske vanvittig stygt å si at man ikke skal ha omtanke for en familie som er rammet av en stor krise. En sønn som har hatt store problemer gjennom mange år og en mor som føler seg utistrekkelig.

Tror du virkelig at det hjelper å være priviligert overklasse i en slik situasjon? Tvert imot er jo man i medienes søkelys kontinuertlig, og dette er selvsagt en enorm ekstra belastning.

Det er utmerket å ha to tanker i hodet samtid. Faktisk også ha omtanke for alle parter også samtidig.

Det ligger jo flere offer i denne 27 år gamle mannens kjølevann. Noe av det ser ut til å skyldes at han har privilegier.

Jeg tenker på gardisten han nesten kjørte ned, for deretter å skryte av det i SoMe. Moren følger ham på insta hvor han la det ut, og Se og Hør som eneste medium hadde et beskjedent oppslag om det. Saken ble henlagt etter fire dager.

Han har en alvorlig siktelse over seg (partnervold - tre damer). Her må jo familien ha visst noe, siden de bodde tidvis på Skaugum? Tror du ikke det?

Marius har nesten ikke vært skrevet om i media før skriveriene nå i august. 
Venner av familien ber for Marius og kongefamilien (ofrene ble ikke nevnt). 

Jeg tenker min omtanke for Marius slutter der hvor han selv uten omtanke denger løs på den siste kjæresten. Kanskje med visshet om at dette har han gjort mot mange damer. 

• Liker 33
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Gjest Malmfrid
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Å nei - hun tar selvsagt ikke stilling til en betent surrogati-diskusjon.

Skrevet
Malmfrid skrev (2 minutter siden):

Å nei - hun tar selvsagt ikke stilling til en betent surrogati-diskusjon.

Ikke i ord, men i handling

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet
Pilaff skrev (11 minutter siden):

Det der tror jeg er flåsete gjetting. Virker dønn useriøst.

På hvilket grunnlag har du for å mene det?

Gjest NordreSving
Skrevet
Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Litt usikker på hvorfor det diskuteres mettemarit i marius sin tråd

Men hvor slem er hun da å reise til india å passe på to små som ligger alene på sykehus.  Fysj hvor egoist kan man være...

I mitt syn s

Får man finne noe annet å klage på for å si hun er slem

https://www.nrk.no/sorlandet/mette-marit-angrer-ikke-india-turen-1.9383875

Diskusjonen handler om overordnede prinsipper. 
- Bør en kronprinsesse bruke sin diplomatstatus for privat formål?

- Bør en kronprinsesse involvere seg i en sak som omhandler surrogati, når det er ulovlig i Norge

- Bør en kronprinsesse avlyse representasjonsoppgaver for en reise i privat regi? 

etc

Grunnen til at dette diskuteres i MBH tråden er fordi man prøver å finne ut om det er et mønster i forbindelse med hennes håndtering i sønnens sak. Altså: misbruk av status som medlem av kongefamilien. 

Skrevet
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

På hvilket grunnlag har du for å mene det?

Synes du det fremstår som en seriøs aktør? Tror du han kan tjene så mye på være uutdannet motorsykkel-reparatør? Hvor er innleggene på Instagram som han mottar store beløp for? Og hvor er luksuseiendommene hans?

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
kaiturid skrev (7 timer siden):

MM kan folk få gratis av meg. Det styret med at MBH ikke er en offentlig person?? Hallo,hun gjorde han til det for 25 år siden. Hvorfor var han ringbærer og hvorfor løftet hun han opp på slottsbalkongen? HUN gjorde han til en offentlig person fra den dagen.

Helt enig. MM innså etterhvert at hans livsvalg ikke egnet seg i offentlighetens lys og bidro dermed til det vi ser resultatet av i dag. 

Endret av Kønn
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Fremmed fugl skrev (18 minutter siden):

Nei, hun sier at hun reiste for å ta vare på barna.

– Det var to små barn som lå på et sykehus alene i India. Jeg følte at jeg ville ha blitt et dårligere menneske om jeg ikke hadde reist til India, sier en ærlig Mette-Marit.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Pilaff skrev (3 minutter siden):

Synes du det fremstår som en seriøs aktør? Tror du han kan tjene så mye på være uutdannet motorsykkel-reparatør? Hvor er innleggene på Instagram som han mottar store beløp for? Og hvor er luksuseiendommene hans?

Dette selskapet (motorsykkel) har vel aldri hatt aktivitet. Så gjetter null i inntekt. Har sjekket hans instagram. Kan ikke skjønne at han tjener noe på det. Få poster og lite markedsføring som syns. Er vel et problem han har, å klare å tjene egne penger. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Nei, hun sier at hun reiste for å ta vare på barna.

– Det var to små barn som lå på et sykehus alene i India. Jeg følte at jeg ville ha blitt et dårligere menneske om jeg ikke hadde reist til India, sier en ærlig Mette-Marit.

Og hvorfor hadde det vært mer ille for disse barna å bli omhendertaget av profesjonelle på sykehus i India?

Er uansett rasjonalisering, et valg å hjelpe rike menn som utbumytter fattige kvinner. Som hun gjorde.

Jeg hadde ikke valgt å være venn med slike menn. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
Fremmed fugl skrev (1 minutt siden):

Dette selskapet (motorsykkel) har vel aldri hatt aktivitet. Så gjetter null i inntekt. Har sjekket hans instagram. Kan ikke skjønne at han tjener noe på det. Få poster og lite markedsføring som syns. Er vel et problem han har, å klare å tjene egne penger. 

Det er vel også generelt lite penger å tjene på insta lenger om man ikke har veldig mange følgere (hundretusenvis-klassen), det er vel på snap pengene ligger nå. Og 70000 (?) følgere på insta er jo «ingenting» i influensersammenheng. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Og hvorfor hadde det vært mer ille for disse barna å bli omhendertaget av profesjonelle på sykehus i India?

Er uansett rasjonalisering, et valg å hjelpe rike menn som utbumytter fattige kvinner. Som hun gjorde.

det vet jeg ikke, og jeg vil ikke spekulere i hvilke vurderinger som ble gjort. Jeg siterte bare det hun faktisk har uttalt som svar på ditt nokså tendensiøse spørsmål.

Forøvrig er jeg helt enig med deg i ditt syn på surrogati.

Endret av MissLucy
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Nei. Det er mottaker land som bestemmer hvem som har immunitet. De fleste land har tilsluttet seg Vienna traktaten som stadfestet tidligere sedvane i diplomat retten. 

Ingen får diplomatisk immunitet ved en spesiell type av pass. Det er faktum. 

Eller Wien-traktaten, da, som vi kaller den i Norge 😉

• Liker 4
Gjest Malmfrid
Skrevet
Fremmed fugl skrev (2 minutter siden):

Surrogati er siste sort og jeg fatter ikke alle de som kjøper kroppene til fattige kvinner for å få barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...