Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Men når det kommer til merking så er det jammen nok av influencere som ikke gjør dette riktig.. er vel fåtall som merker korrekt 

Absolutt. Og også Martha og Durek kjører på med både HEST og alkohol uten å merke. Provoserende. 

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet
Just now, Pås said:

Stjal han virkelig den scooteren tre dager ETTER at han ble pågrepet av politiet? Høres helt vanvittig ut...

Han ble anmeldt tre dager etter, men det skal ha skjedd for noe tid siden.

"Ifølge NRKs opplysninger skal scooter-tyveriet være et forhold fra for en tid tilbake."

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
lurker skrev (1 minutt siden):

"Ifølge NRKs opplysninger skal scooter-tyveriet være et forhold fra for en tid tilbake."

Leste visst litt for fort, takk for oppklaring!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Glufseguri skrev (27 minutter siden):

Jeg scrollet kjapt kjapt gjennom feeden hans og om han i så fall har reklameinnlegg er de ikke merket i henhold til markedsføringsloven, få taggede ting også så den «reklameverdien» ville vært lav i så fall.

Så tenker det er nok ikke der inntekt kommer fra.

xemiliex skrev (9 minutter siden):

Det er lite som tyder på at han tjener penger på Instagram, med mindre han driver med skjult reklame, som i tilfelle reiser nye problemstillinger.

Og om han tjener til livets opphold som influenser, kan ikke debatten om hvorvidt han er en offentlig person bli mer begravd.

Pose og sekk.

Hvis det er den kontoen som heter marius_borg, så er jeg enig med dere. Slik den ser ut nå, så fremstår den ikke som en konto med reklame. Den har jo nesten ingen innlegg, og de fleste innleggene er urgamle. Da tar jeg forbehold for at det ikke har vært en kraftig opprydning der nylig, eller at han poster reklame i stories.

• Liker 4
Skrevet

Vold og skadeverk og psykisk vold og trusler mot minst 3 forskjellige kvinner iløpet av mange år, og minst 3 leiligheter eller mer, et narkoproblem han har blitt tatt minst en gang for, også for flere år siden. Snappen om gardisten, den kriminelle vennekretsen, og nå... En stjålet scooter. Har denne drittungen noen gang fått ekte konsekvenser? 4000 kr i bot for kokain bruk gjelder bare ikke. 

Det burde vært grenser for hvor lavt man kan synke men denne situasjonen ser ikke ut til å ha nådd bunnen ennå.

Marius er forever tainted og det er den beste konsekvensen i det lange løp. 

• Liker 22
  • Nyttig 14
Skrevet
Pås skrev (2 minutter siden):

Stjal han virkelig den scooteren tre dager ETTER at han ble pågrepet av politiet? Høres helt vanvittig ut...

Jeg også leste det først, men det stod vel at det ble levert inn en anmeldelse 07.08 med en annen fornærmede enn ex kjærste, så jeg tror ikke det var da tyveriet skjedde. 

Skrevet

For ordens skyld kan det være greit å klargjøre at det er snakk om "brukstyveri", ikke vanlig tyveri.

Det betyr at man har tatt den uten eiers samtykke og kjørt den, for så å sette den fra seg. Altså det man kaller tjuvlåning.

• Liker 9
  • Nyttig 2
Gjest MissHannigan
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (15 minutter siden):

reklame som er umerket er mer verd enn reklame som er merket, så akkurat det er ikke nok til å overbevise meg. Det er ekstremt mye umerket reklame på IG, og åpenheten varierer sterkt. Det er klart at et medlem av kongefamilien med 70 000 følgere kan dra inn penger der. 

Marius har lagt ut bilder med opptil et års mellomrom på Instagram. Det står dato på bildene hans. De to siste bildene er fra 2023, så hopper vi til januar 2022 på neste bilde, deretter 2020. Han er og har ikke vært mye aktiv der. 

Da må det i så fall være andre sosiale medier han tjener penger på. 

Endret av MissHannigan
Skrevet
lurker skrev (Akkurat nå):

For ordens skyld kan det være greit å klargjøre at det er snakk om "brukstyveri", ikke vanlig tyveri.

Det betyr at man har tatt den uten eiers samtykke og kjørt den, for så å sette den fra seg. Altså det man kaller tjuvlåning.

ja, det er en viktig presisering.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor blir ikke denne tråden stengt? 

Den er jo som en syklubb med alle hjemmesittere i hele Norges land. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
MissHannigan skrev (Akkurat nå):

Marius legger ut bilder med opptil et års mellomrom på Instagram. Det står dato på bildene hans. De to siste bildene er fra 2023, så hopper vi til januar 2022 på neste bilde, deretter 2020. Han er og har ikke vært mye aktiv der. 

ja, jeg så det, så jeg har oppdatert mitt opprinnelige innlegg i forhold til det.

Skrevet (endret)
lurker skrev (5 minutter siden):

Så kan man også se for seg at opprinnelig siktelse ble redusert til dette.

Noe som synes å være et mønster når det gjelder MBH.

Redusere siktelse til det minimale eller frafalle den.

Endret av Gothard
  • Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Just now, Gothard said:

Så kan man også se for seg at opprinnelig siktelse ble redusert til dette.

Noe som synes å være et mønster når det gjelder MBH.

Redusere siktelse til det minimale eller frafalle den.

Det er ikke snakk om noen siktelse for dette forholdet, det er en anmeldelse som har kommet inn som nå etterforskes.

• Liker 3
Gjest gansketeit
Skrevet
lurker skrev (11 minutter siden):

Får håpe de sikter han for å kjøre scooter i ruspåvirket tilstand også da. For her tror jeg neppe det ene utelukker det andre.

Skrevet (endret)
Granitta skrev (7 minutter siden):

Hvorfor blir ikke denne tråden stengt? 

Den er jo som en syklubb med alle hjemmesittere i hele Norges land. 

Virkelig?

Du synes debatten rundt de usynlige privilegene MBH har nytt godt av i en årrekke er en syklubb?

En mann som nå er i rettsprosess som omhandler grov vold mot en rekke partnere i en årrekke?

Endret av Gothard
  • Liker 31
  • Nyttig 16
Skrevet
Gothard skrev (Akkurat nå):

Virkelig?

Du synes debatten rundt de usynlige priviligene MBH har nytt godt av i en årrekke er en syklubb?

En mann som nå er i rettspsprosess som omhandler grov vold mot en rekke partnere i en årrekke?

Jeg syns det komme frem mye som ikke blir dokumentert på noe vis

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
MissHannigan skrev (8 minutter siden):

Marius har lagt ut bilder med opptil et års mellomrom på Instagram. Det står dato på bildene hans. De to siste bildene er fra 2023, så hopper vi til januar 2022 på neste bilde, deretter 2020. Han er og har ikke vært mye aktiv der. 

Kan han ha en annen aktiv konto lurer jeg på. Jeg vet om flere som har det. Trenger ikke å være kjent en gang. :klo: 

Skrevet (endret)

Dette viser oss tre ting:

1 Marius har blitt kriminell som følge av foreldrenes penger. Han har aldri hatt en ordentlig årsinntekt og hadde ikke klart å finansiere rusmisbruk osv uten andre sine penger 

2 kriminaliteten er svært alvorlig. Å kjøpe kokain finansierer menneskehandel og drap i andre land. Her har der skjedd gjennom foreldrene og skattebetalerne sine penger. Det gjør at vi alle er medskyldige i kriminaliteten begått i utlandet- og særlig kongehuset 

3 flere i Marius sin nærmeste omgangskrets må ha visst om det. Jeg kan ikke tro at ekser og muligens foreldre har visst at han er kriminell. Det blir for enkelt å bare skylde på Marius

Endret av Majer
Oppklaring
  • Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet
Pås skrev (15 minutter siden):

Tror at det er mer sannsynlig at politiet har funnet scooteren hjemme hos han. Og at den har ligget i systemet som stjålet. Og derfor har de siktet han for ulovlig besittelse av løsøre. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Granitta skrev (Akkurat nå):

Jeg syns det komme frem mye som ikke blir dokumentert på noe vis

Uenig der.  Og det er ok.

• Liker 11
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...