Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siktelsen er utvidet til trusler og tyveri (av en scooter). 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Missy77 skrev (4 minutter siden):

Til dere som lurer på hvor han får pengene sine fra: 

https://snapchat.com/t/tUEgcx5t 

Story på Snapchat fra Business Circle. 

Da lurer jeg på hvorfor han ikke skatter av alle disse inntektene han har?

Jeg er klar over at noen av inntektene kan gjøres vanskelig å spore rent skattemessig, men langt fra alle er i den kategorien.

Er skattesnyting enda en tiltale vi kan legge på siktelsen hans?

• Liker 20
  • Nyttig 6
Skrevet
Missy77 skrev (5 minutter siden):

Det der er jo bare bullshit.

Han eier neppe en rekke lukuseiendommer i Norge og i utlandet. 

De anslår at han tjener 125.000 kr i mnd på Maison Custom (eller hva det nå heter). Når er det han jobber da?

• Liker 19
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Missy77 skrev (47 minutter siden):

jah,det var jo preget av ganske nesegrus beundring, og jeg tviler sterkt på anslaget på den månedlige inntekten på motorsykkelgreia eller investeringene i luksuseiendommer i utlandet.

Men det som absolutt er et veldig godt poeng, er det de påpeker om inntekter fra instagram.

Jeg følger ikke MBH på IG, så jeg har ikke noen formening om hva han driver med der, men hvis det stemmer at han har reklame på IG, så tviler jeg ikke på at den kan dra inn 100 000 per innlegg. Da oppstår jo det interessante spørsmålet om han skatter av det, siden det har vært påstått tidligere i tråden at ligningstallene er lave, og det neste spørsmålet er om reklamen er korrekt merket.

Edit: IG-kontoen fremstår ikke som en konto med reklame med de innleggene som ligger der i dag.

Endret av MissLucy
  • Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet
Jobbermedbarn skrev (På 21.8.2024 den 20.06):

Hva mener du med det siste avsnittet? At jentene blir kalt tøffe og modige har da ingenting med hvilken jobb de har å gjøre? Det er jo det at de står frem og snakker om vold i nære relasjoner og tar ansvar for at dette ikke skal gjenta seg. 

Poenget er vel at når vi kan kalle disse jentene tøffe og modige , til tross for at de er influencere, kan vi kanskje slutte og nedsnakke Leah i samme tråd FORDI hun er influencer? Jeg jeg synes kommentaren du siterer er veldig bra. Det handler ikke om at disse 3 jentene ikke er tøffe og modige og at vi ikke skal ha sympati med dem som voldsoffere uansett hvilken jobb de har. Den handler om alt rart som blir trukket inn i tråden av dritt om andre i kongehuset / kongefamilien enn Marius. 

at vi skal mislike Leah fordi hun er influencer, samtidig vi er enige i at influencere kan være tøffe og modige er et eksempel på usaklig selvmotsigende drittslenging om alle som er i slekt med Marius sin stefar i tråden. Kanskje Leah også er tøff og modig til tross for at hun er influencer? 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
2 minutter siden, Sol79 said:

Det der er jo bare bullshit.

Han eier neppe en rekke lukuseiendommer i Norge og i utlandet. 

De anslår at han tjener 125.000 kr i mnd på Maison Custom (eller hva det nå heter). Når er det han jobber da?

Ja, det firmaet er som jeg skrev tidligere i tråden ikke engang MVA-registrert, så den kan vi bare legge død.

De som har laget den snappen der har ikke peiling, det er ren fantasi.

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet
MissLucy skrev (6 minutter siden):

Jeg følger ikke MBH på IG, så jeg har ikke noen formening om hva han driver med der, men hvis det stemmer at han har reklame på IG, så tviler jeg ikke på at den kan dra inn 100 000 per innlegg. Da oppstår jo det interessante spørsmålet om han skatter av det, siden det har vært påstått tidligere i tråden at ligningstallene er lave, og det neste spørsmålet er om reklamen er korrekt merket.

Jeg scrollet kjapt kjapt gjennom feeden hans og om han i så fall har reklameinnlegg er de ikke merket i henhold til markedsføringsloven, få taggede ting også så den «reklameverdien» ville vært lav i så fall.

Så tenker det er nok ikke der inntekt kommer fra.

• Liker 11
Skrevet (endret)
Spitzy skrev (14 minutter siden):

Poenget er vel at når vi kan kalle disse jentene tøffe og modige , til tross for at de er influencere, kan vi kanskje slutte og nedsnakke Leah i samme tråd FORDI hun er influencer?

Akkurat dette er jeg helt enig i.

La oss holde barna til ML utenom denne diskusjonen.

Endret av Gothard
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (1 time siden):

Det ville nok ikke blitt helt stille nei, men opinionen kunne fort snudd. Folk elsker en angrende synder…

Han sier han vil ta ansvar ja, men gjør han det? Han har fortsatt ikke stilt i avhør. Han sender ut en pressemelding full av bagatellisering, unnskyldninger og ansvarsfraskrivelser. Han har kontakt med offeret flere ganger.

Han kunne vært helt uforbeholden i sin beklagelse og samarbeidet med politiet. 

Kronprinsparet kunne og burde sendt ut en melding der de uttrykker sitt sjokk over det som har skjedd (som han jo har innrømmet), der de tar avstand fra all vold og uttrykker støtte til ofre for vold i nære relasjoner, der de sier han skal ha samme behandling som alle andre osv. 

(Men kanskje de ikke er så sjokkert, kanskje det er litt av dilemmaet?)

Uansett tror jeg litt av sakens kjerne er at pressen har lagt lokk på alt om ham i mange år (etter instruks fra mor) og at nå er endelig katta ute av sekken. En sånn type munnkurv tror jeg ikke pressen ville funnet seg i i noe annet vestlig land. Og nå kommer backslashen.

Spot on oppsummering! Du har så mange gode og reflekterte innlegg her inne. Er så enig med deg! 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (27 minutter siden):

Nyheten er også å finne på NRK:

https://www.nrk.no/norge/politiet-med-ny-informasjon-i-saken-mot-marius-borg-hoiby-1.17013884

Dette virker å være en sak som faller inn under kategorien "Du tror det ikke før du får se det"; hvem skulle vel tro at kronprinsessens sønn i tillegg til alt annet også skulle ende opp som en scooter-tyv.

Endret av - Brian
  • Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg venter enda på en reaksjon fra kongehuset. Kan ikke være så vanskelig det vel? « Vi har som dere alle vet, stått og står i den verste stormen som har rammet kongehuset den siste tiden. Våre tanker går uforbeholdent til ofrene i denne saken,  og vi vil samtidig understreke at vi tar fullstendig avstand fra partnervold og ulovligheter ellers. Vi håper også at MH får den hjelpen han nå trenger, og tar det fulle ansvar for sine handlinger. 

• Liker 22
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er lite som tyder på at han tjener penger på Instagram, med mindre han driver med skjult reklame, som i tilfelle reiser nye problemstillinger.

Og om han tjener til livets opphold som influenser, kan ikke debatten om hvorvidt han er en offentlig person bli mer begravd.

Pose og sekk.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Glufseguri skrev (37 minutter siden):

Jeg scrollet kjapt kjapt gjennom feeden hans og om han i så fall har reklameinnlegg er de ikke merket i henhold til markedsføringsloven, få taggede ting også så den «reklameverdien» ville vært lav i så fall.

reklame som er umerket er mer verd enn reklame som er merket, så akkurat det er ikke nok til å overbevise meg. Det er ekstremt mye umerket reklame på IG, og åpenheten varierer sterkt. Det er klart at et medlem av kongefamilien med 70 000 følgere kan dra inn penger der. 

Edit: IG-kontoen fremstår ikke som en konto med reklame med de innleggene som ligger der i dag.

Endret av MissLucy
  • Liker 2
Skrevet (endret)
- Brian skrev (10 minutter siden):

Nyheten er også å finne på NRK:

https://www.nrk.no/norge/politiet-med-ny-informasjon-i-saken-mot-marius-borg-hoiby-1.17013884

Dette virker å være en sak som faller inn under kategorien "Du tror det ikke før du ser det"; hvem skulle vel tro at kronprinsessens sønn skulle ende opp som en scooter-tyv.

Han er jo tydeligvis ute av kontroll på alle måter.

Samtidig er det vanskelig å forestille seg hvordan dette oppleves for ham akkurat nå. 

Jeg er selv straffedømt.

Jeg kan ikke forestille meg hvor vanskelig det er for MBH og hans pårørende akkurat nå. Mine forbrytelser ble ikke smurt utover i dagspressen slik han nå opplever det.

Det jeg savner er en uttalelse fra kronprinsparet, en eller annen anerkjennelse av dette er en vanskelig sak, NOE som kan gi uttrykk for hva som akkurat nå foregår i kongefamilien.

De må uttale seg.

Om ikke annet, så må de anerkjenne at her er det 3 ofre for partnervold som er i stadige avhør.

Hvorfor kan ikke dette håndteres mer profesjonelt av et så mektig apparat?

De må komme på banen - NÅ.

Endret av Gothard
  • Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet
Missy77 skrev (36 minutter siden):

der tror eg det er mye fri fantasi og bullshit :) 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Forvokst guttevalp, nå er det på tide å vokse opp og kutte navlestrenger MBH. Om så bare for å slippe å få det klistra i avisene at man er en scooter-tyv, hahahaha!

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Glufseguri skrev (24 minutter siden):

Men når det kommer til merking så er det jammen nok av influencere som ikke gjør dette riktig.. er vel fåtall som merker korrekt 

Skrevet

Stjal han virkelig den scooteren tre dager ETTER at han ble pågrepet av politiet? Høres helt vanvittig ut...

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...