Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 17:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (1 time siden):

(...)

Sorry for alt for langt svar. Men det er ikke kognitiv dissonans å ikke bli med på lynsjesteming basert på usanne sannheter.  Og det er heller ikke = at man støtter det Marius har gjort og gjør. Som igjen kan bety at man er imot det han gjør. Men fortsatt klarer å se kongefamilien som bra for Norge.  Går an å være for eller imot deler av storyen og situasjonen.  Man må ikke være sort/hvit å enten være for eller imot kongehuset pga denne saken her. Som i mine øyne ikke har så mye med kongehuset og funksjon å gjøre i det hele tatt 

Dette. 100 % enig.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
JessicaL skrev (57 minutter siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/93k50w/politiet-til-nrk-marius-borg-hoeiby-avhoeres-neste-uke

Så beleilig at gangsteradvokaten var "forhindret' akkurat i dag da...

Sant å si er det vanskelig å bli overrasket av noe som helst i denne saken lenger, og hvem vet hvilke nyheter neste uke har å by på - om det så hadde landet et romskip fra det ytre rom rett foran Slottet og spurt etter Durek, hadde det virket helt naturlig i lys av alt som har skjedd i det siste.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Isild skrev (41 minutter siden):

Selvfølgelig har han flere saker, men jeg er 100% sikker på at denne saken brenner mest. 

ikke hvis han har en rettssak idag. Da er det faktisk den som brenner mest.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
14 hours ago, Gothard said:

Jeg lurer oppriktig på hvorfor folk er så glad i kongehuset og monarkiet. 

Skulle gjerne sett at de utdypet og forklarte det nærmere enn "jeg er så glad i kongefamilien".

Hva mener de med det?

Og hvis man er glad i noen, ønsker man ikke å sette de fri? Det er så rart at man i et land med så sterkt fokus på individets rett glatt overser at vi holder en familie som "gisler" for å spille rollen som kongelig/opphøyet i bytte mot svære fancy hus og masse penger. Nei, slipp dem fri (som Anne Holt skrev). De klarer fint å leve på godt investert formue og kommer aldri til å lide noen nød. Så slipper de å klippe flere snorer og holde flere intetsigende og platte taler. De kommer til å beholde statusen sin blant fiffen. Whats not to like med dette? Det er på høy tid!

• Liker 15
Skrevet
MissLucy skrev (2 minutter siden):

Rettssaker oppstår ikke plutselig over natten. De berammes måneder i forveien.

• Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Malmfrid skrev (18 timer siden):

Har jeg sagt at hun ikke kunne få tingene sine? 

Klart hun kunne fått tingene sine. Men hvis min sønn skulle bo på min gård - gratis i et eget hus - etter de siste dagers opplysninger så hadde han ikke fått lov til å kontakte de som han har begått vold mot.

Hvis han insisterte på å hente og treffe kvinnen så måtte han fint komme seg ut og finne et eget sted å bo og skaffe penger selv ... kranen hadde blitt stengt. 

Det er IKKE ulovlig å stille krav til voksne folk ... 

enten så sier du at hun ikke skulle få hente tingene sine, eller så spekulerer du. 

nei, din sønn hadde ikke fått lov av deg og kontakte de han har begått vold mot , men hvis kvinnens bistandasadvokat hadde sagt at hun trengte og hente sine eiendeler hva da? 

du aner ikke om Marius har har insistert på og hente og treffe kvinnen, du lager din egen forklaring av et bilde og benetekter kvinnens bistandsadvokat forklaring av bildet. Videre aner du ingenting om hva kronprinsparet har stilt av krav, jeg tror vi er enige om at de må stille krav framover og vente litt med og se hva som faktisk blir gjort. Det er det at kronprinsparet blir ‘ shamet’ og stått til ansvar for at kvinnen var på vei til deres eiendom ( ikke deres bolig som vi vet ) hvor kvinnen har bodd , og har eiendeler . 
nei, det er ikke ulovlig og stille krav til voksne folk, men det er ulovlig og nekte voksne folk og rydde opp i et samlivsbrudd, og å stjele/ holde tilbake  andres eiendeler. 

du vet heller ikke om hun har bodd der gratis. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
- Brian skrev (3 minutter siden):

Sant å si er det vanskelig å bli overrasket av noe som helst i denne saken lenger, og hvem vet hvilke nyheter neste uke har å by på - om det så hadde landet et romskip fra det ytre rom rett foran Slottet og spurt etter Durek, hadde det virket helt naturlig i lys av alt som har skjedd i det siste.

😂 Litt galgenhumor, denne tråden trengte det nå. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (11 minutter siden):

Det er riktig. Jeg skal innrømme at jeg har tenkt at slik denne saken har utviklet seg er det kanskje ikke riktig forsvarer for MBH. Det kan jo også ha kommet frem ting i avhørene av Juliane og Nora som gjør at bytte av advokat med annen/bredere erfaring har blitt påkrevd. Men vi får se hva som kommer frem etterhvert. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
caremore skrev (13 timer siden):

Skjønner ikke hvorfor du blander inn jenter som har blitt utsatt for vold av kronprinsessen sønn, med hva de jobber med? Det gir ingen mening. 

Poenget her var vel at 19 år gamle leah blir snakket negativt om i tråden kun på grunnlag av samme yrke. Det blir blandet inn så mye rart i tråden. Jeg har veldig sympati med disse jentene og synes de er tøffe som står fram. Uavhengig av hva de jobber med. Det gir ikke mening at Leah skal henges ut kun på grunn av samme yrke som disse tøffe jentene. 

• Liker 6
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (18 minutter siden):

Ja. Jeg sa vel ikke noe annet?

Det er jo derfor han må møte opp. Han kan da ikke forventes å be om å få utsatt en rettssak som har vært berammet i ukesvis, bare fordi han har fått en ny klient i mellomtiden. Hvis advokatene holdt på sånn, ville jo køene i domstolene blitt enda lengre.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
MissLucy skrev (5 minutter siden):

Det er jo derfor han må møte opp. Han kan da ikke forventes å be om å få utsatt en rettssak som har vært berammet i ukesvis, bare fordi han har fått en ny klient i mellomtiden. Hvis advokatene holdt på sånn, ville jo køene i domstolene blitt enda lengre.

Men du vet jo at dette avhøret var booket inn i dag? Sier du at advokaten først fant ut i går at det ikke passet? Eller at han lot som det passet helt til i går?

I noen saker gjør advokater alt for å trenere. Tipper dette er en sånn sak.

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
MissLucy skrev (6 minutter siden):

Hvis en fast klient må i fengslingsmøte (f.eks varetektsfengsling) så skjer det i en sak som kan ha oppstått i natt eller i går, men det er ikke alle som har forstått hvordan rettssystemet fungerer.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (3 minutter siden):

Men du vet jo at dette avhøret var booket inn i dag? Sier du at advokaten først fant ut i går at det ikke passet? Eller at han lot som det passet helt til i går?

I noen saker gjør advokater alt for å trenere. Tipper dette er en sånn sak.

jeg vet ikke jo hva som har skjedd her.

Jeg svarte bare på kommentaren til @Isild, som hevdet at MBH.saken brenner mest, med at en (tidligere berammet) rettssak brenner mer. Det var ikke en påstand om at han har en rettssak i dag, men et eksempel på noe som ville brenne mer.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
ludden skrev (5 minutter siden):

Hvis en fast klient må i fengslingsmøte (f.eks varetektsfengsling) så skjer det i en sak som kan ha oppstått i natt eller i går, men det er ikke alle som har forstått hvordan rettssystemet fungerer.

ja, det er godt eksempel på noe som kan ha skjedd

• Liker 4
Skrevet

Jeg deler denne lenken dels mot bedre vitende. Jeg forsøker likevel på en disclaimer, som jeg håper blir lest og forstått: 

1. nei, jeg mener ikke at det er «stakkars MBH». 

2. nei, jeg mener ikke at rus unnskylder vold.

3. nei, jeg synes ikke mer synd på MBH enn på fornærmede i saken. 

4. jeg er klar over at de aller, aller fleste rusbrukere selv valgte å prøve rusmidler første gang. 

LIKEVEL ønsker jeg å rette fokus mot rus som samfunnsproblem, og synes at dette portrettet synliggjør virkeligheten for noen av dem som lever med rus. For de av dere som abonnerer på Aftenposten: https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/736kO4/kokainen-tok-over-livet-til-standup-komiker-eirik-krokaas

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (1 time siden):

Det burde man visst på forhånd før man setter opp avhør. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
MissLucy skrev (2 timer siden):

jeg vet ikke jo hva som har skjedd her.

Jeg svarte bare på kommentaren til @Isild, som hevdet at MBH.saken brenner mest, med at en (tidligere berammet) rettssak brenner mer. Det var ikke en påstand om at han har en rettssak i dag, men et eksempel på noe som ville brenne mer.

Det var avtalt avhør i dag og avlysningen kom i dag, så det er selvfølgelig ikke pga en annen rettssak, men trolig noe akutt. Men veldig uheldig at avhøret utsettes enda lenger. Neste uke er det også bryllupet til Märtha, så da ødelegger det jo enda mer for det også. Men først og fremst uheldig for saken.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...