Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Inkognitoher skrev (16 timer siden):

På generelt grunnlag: det at folk har en rusfortid, innebærer ikke automatisk at de ikke bruker rus i nåtid. 
Når det gjelder MM, så er det jo et spørsmål (hvis alt hadde kommet fram), om hun i det hele tatt burde giftet seg kongelig. Hun representerte minimalt før hun ble syk, nå er hun omtrent aldri tilstede. Men jeg så på instaen hennes at hun klarte å sykle rallarvegen, men da hadde hun sikkert noen gode dager.

Når det gjelder Marius, så har det sikkert vært vanskelig å være ikke-kongelig i en kongelig familie. Det må vi ha forståelse for, selv om moren dro han inn i dette. At det ikke er enkelt for Marius underbygger jeg med flakking fra jobb til jobb, ingen utdanning utover videregående og jobber nå som ufaglært mekaniker. Men den lave inntekta han står oppført med, så bor han nok gratis på Skaugum, for det ville da vært rart om mor og stefar krevde leie av ham når det ikke er økonomisk overflod slik som det sto i skattelistene. Så skattebetalerne understøtter jo også ham ved at staten står for drifta på Skaugum og at kongefamilien får apanasje. 

Det aller beste er å holde seg med valgte ledere, presidenter. Fungerer helt utmerket både i Finland og Island. Der har de direkte valg på president. For endel år siden valgte islendingene en kulturpersonlighet til president. Flott dame som åpnet mange dører. Så kan Marius, Nora, Durek, Märtha, MM, Haakon og resten, settes fri. Og dermed få slippe å forholde seg til hva hele Norge mener om dem 

Jeg tror at om kongehuset skal overleve, så trenger vi folket å vite mer hva de faktisk gjør. En gallamiddag her og båndklipping der kan virke ubetydelig, og da trenger vi å vite hva som er grunnen til dette. Er det for diplomatiet? For å representere Norge? Noe annet? Og i så fall: hvordan ønsker vi det skal gjøres? «Pomp og prakt» holder ikke mer.  

Det aner meg at det vil komme en runde på dette etter at Kong Harald ikke er mer. 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Inkognitoher
LullaSkrulla skrev (4 timer siden):

Jeg tror at om kongehuset skal overleve, så trenger vi folket å vite mer hva de faktisk gjør. En gallamiddag her og båndklipping der kan virke ubetydelig, og da trenger vi å vite hva som er grunnen til dette. Er det for diplomatiet? For å representere Norge? Noe annet? Og i så fall: hvordan ønsker vi det skal gjøres? «Pomp og prakt» holder ikke mer.  

Det aner meg at det vil komme en runde på dette etter at Kong Harald ikke er mer. 

Det er slutt på besøk på sykehjem og barnehager. I dag handler det mest om gallamiddager og jetset-liv. Hvorfor skal vi skattebetalerne fø denne familien?

Tror du har rett i at det vil bli en runde den dagen Harald er borte. Flere og flere land som vil ut av samveldet etter at Elizabeth døde, og hva skal man si om resten av Windsor familien? 
Så det er nok en trend 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LullaSkrulla skrev (5 timer siden):

I det årige programmet som heter noe sånt som «Året med kongefamilien» så får vi se alle reisene, oppdragene og pliktene de utfører. Det er helt hinsides hvor mye de er igjennom på et år, hvor mye de reiser og hvor mange oppdrag de er med på som døråpner for næringslivet i Norge.

Det er ikke mye jetset, men audienser, representasjoner for organisasjoner de er beskyttere for, møter, statsbesøk og oppdrag for næringslivet. I tillegg har de som mål å ha besøkt alle kommunene i Norge, og det målet har de nesten nådd.

Alderen tatt i betraktning er det vanskelig å skjønne at de ikke får mer avlastning fra kronprinsparet, men oppgavene ligger vel til rollene man har som konge og dronning.

Antar at programmet ligger tilgjengelig på NRK Nettv.

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Nana skrev (3 timer siden):

I det årige programmet som heter noe sånt som «Året med kongefamilien» så får vi se alle reisene, oppdragene og pliktene de utfører. Det er helt hinsides hvor mye de er igjennom på et år, hvor mye de reiser og hvor mange oppdrag de er med på som døråpner for næringslivet i Norge.

Det er ikke mye jetset, men audienser, representasjoner for organisasjoner de er beskyttere for, møter, statsbesøk og oppdrag for næringslivet. I tillegg har de som mål å ha besøkt alle kommunene i Norge, og det målet har de nesten nådd.

Alderen tatt i betraktning er det vanskelig å skjønne at de ikke får mer avlastning fra kronprinsparet, men oppgavene ligger vel til rollene man har som konge og dronning.

Antar at programmet ligger tilgjengelig på NRK Nettv.

Det er riktig at kongeparet har fortsatt å representere inn i høy alder. Men så må du også huske at de har et helt hoff som legger til rette for dem og ordner alt i forbindelse med møter, audienser, statsbesøk og oppdrag for næringslivet. I teorien er alt de behøver å gjøre - å møte opp. 
Vi har 356 kommuner i dette landet. Jeg synes det er godt gjort å ikke ha besøkt alle på de 32 årene Harald og Sonja har vært hhv konge og dronning. Å framstille dette som en bragd, blir feil for meg. 
Nå er de gamle, og det er ingenting som tyder på at sønn og datter med ektefeller ser for seg samme arbeidstempo. 
Jo visst lever de jetset liv. Ikke så lenge siden kronprinsparet tilbringte sommerferien på en yatch i Middelhavet uten å ville oppgi hvem som ga de gratis opphold. 
Det har vært turer til New York sammen med Epstein og vennekretsen hans. Vinterferien i fjor tilbringte hele kongefamilien på Mauritius. 
Vel og bra at de gamle står på, så blir de også rikelig belønnet, men å framstille det som om disse jobber omtrent full tid, er å ta meget hardt i. Noe av årsaken til at kongeparet fortsatt må ta i et tak, er jo også at den yngre garde ikke gjør det.

«Året med kongefamilien» er et program som viser hva hele kongefamilien inkludert prinsesse Astrid, gjør i løpet av et år. Slik jeg husker programmet sist, så viste det ca 15-20 oppdrag. Det er ikke mye. Utgjør knapt et kvart årsverk. 

Endret av Inkognitoher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (1 time siden):

Det er riktig at kongeparet har fortsatt å representere inn i høy alder. Men så må du også huske at de har et helt hoff som legger til rette for dem og ordner alt i forbindelse med møter, audienser, statsbesøk og oppdrag for næringslivet. I teorien er alt de behøver å gjøre - å møte opp. 
Vi har 356 kommuner i dette landet. Jeg synes det er godt gjort å ikke ha besøkt alle på de 32 årene Harald og Sonja har vært hhv konge og dronning. Å framstille dette som en bragd, blir feil for meg. 
Nå er de gamle, og det er ingenting som tyder på at sønn og datter med ektefeller ser for seg samme arbeidstempo. 
Jo visst lever de jetset liv. Ikke så lenge siden kronprinsparet tilbringte sommerferien på en yatch i Middelhavet uten å ville oppgi hvem som ga de gratis opphold. 
Det har vært turer til New York sammen med Epstein og vennekretsen hans. Vinterferien i fjor tilbringte hele kongefamilien på Mauritius. 
Vel og bra at de gamle står på, så blir de også rikelig belønnet, men å framstille det som om disse jobber omtrent full tid, er å ta meget hardt i. Noe av årsaken til at kongeparet fortsatt må ta i et tak, er jo også at den yngre garde ikke gjør det.

«Året med kongefamilien» er et program som viser hva hele kongefamilien inkludert prinsesse Astrid, gjør i løpet av et år. Slik jeg husker programmet sist, så viste det ca 15-20 oppdrag. Det er ikke mye. Utgjør knapt et kvart årsverk. 

Kongens program for 2022:

https://www.kongehuset.no/programarkiv.html?tid=30387&sek=30041&person=26911&ar=2022

Telte kjapt. Synes ca 258 oppdrag på et år er langt over det man kan forvente av en mann som var 85 år.

Hadde Kongen vært en vanlig mann kunne han trolig gått av med pensjon da han var 62 eller maks 67. Han jobber fremdeles og har gjort det mer eller mindre hele livet. I et livsløpsperspektiv tror jeg ikke Kongen kommer så mye dårligere ut enn en vanlig arbeidstaker, for mange av jobbene Kongen gjør er også døgnjobber.

Disse oppdragene er jo bare en liten del av det de gjør, det ligger mye arbeid i forberedelser m.m.

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Kongens program for 2022:

https://www.kongehuset.no/programarkiv.html?tid=30387&sek=30041&person=26911&ar=2022

Telte kjapt. Synes ca 258 oppdrag på et år er langt over det man kan forvente av en mann som var 85 år.

Hadde Kongen vært en vanlig mann kunne han trolig gått av med pensjon da han var 62 eller maks 67. Han jobber fremdeles og har gjort det mer eller mindre hele livet. I et livsløpsperspektiv tror jeg ikke Kongen kommer så mye dårligere ut enn en vanlig arbeidstaker, for mange av jobbene Kongen gjør er også døgnjobber.

Disse oppdragene er jo bare en liten del av det de gjør, det ligger mye arbeid i forberedelser m.m.

Dette programmet inneholder alt fra julegudstjeneste, til en haug med audienser (max en time hver) og det å sitte i statsråd noe som tar inntil en time, samt VM i seiling (Seiling er en kjær hobby for Harald) 
Mange av disse oppdragene vil jeg kalle for rene hobbyer hvis du er politisk interessert, noe som kongen er.

Det er ikke mange statsbesøk, ei heller besøk på sykehjem og i barnehager. Det er kanskje for krevende, og lite spennende?

Er det noe hoffet gjør, så er det å tilrettelegge og forberede. De kongelige blir kjørt fram til døra og fulgt inn av hoffdamer, sekretærer og livvakter. Når oppdraget er over blir de kjørt hjem igjen. 

Kongeparet jobber ikke som hjelpepleiere eller annet kroppsarbeid, ei heller har de oppdrag som er intellektuelt krevende, og de har hjelp til absolutt alt. Jeg nevner: egne kokker, renholdspersonell, skredder, kammerpiker, barnepiker (da barna var små), personlig sekretærer, hoffsjef som har en stor stab, kabinettsekretærer, eget gartneri, taleskrivere, livvakter, adjutanter, kommunikasjonsmedarbeidere, eiendomsforvaltere m.m. Det er jo ikke rart at overføringene fra staten nærmer seg en milliard kroner i året (inkludert apanasjen), for de kongelige husholdene sysselsetter jo en haug med mennesker for at de kongelige skal klare å gå på jobb. 

Det er mer enn underlig at du tror at de kongelige bedriver noe ala hardt kroppsarbeide og/eller svært krevende intellektuelt arbeide. 

Endret av Inkognitoher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inkognitoher skrev (3 timer siden):

Dette programmet inneholder alt fra julegudstjeneste, til en haug med audienser (max en time hver) og det å sitte i statsråd noe som tar inntil en time, samt VM i seiling (Seiling er en kjær hobby for Harald) 
Mange av disse oppdragene vil jeg kalle for rene hobbyer hvis du er politisk interessert, noe som kongen er.

Det er ikke mange statsbesøk, ei heller besøk på sykehjem og i barnehager. Det er kanskje for krevende, og lite spennende?

Er det noe hoffet gjør, så er det å tilrettelegge og forberede. De kongelige blir kjørt fram til døra og fulgt inn av hoffdamer, sekretærer og livvakter. Når oppdraget er over blir de kjørt hjem igjen. 

Kongeparet jobber ikke som hjelpepleiere eller annet kroppsarbeid, ei heller har de oppdrag som er intellektuelt krevende, og de har hjelp til absolutt alt. Jeg nevner: egne kokker, renholdspersonell, skredder, kammerpiker, barnepiker (da barna var små), personlig sekretærer, hoffsjef som har en stor stab, kabinettsekretærer, eget gartneri, taleskrivere, livvakter, adjutanter, kommunikasjonsmedarbeidere, eiendomsforvaltere m.m. Det er jo ikke rart at overføringene fra staten nærmer seg en milliard kroner i året (inkludert apanasjen), for de kongelige husholdene sysselsetter jo en haug med mennesker for at de kongelige skal klare å gå på jobb. 

Det er mer enn underlig at du tror at de kongelige bedriver noe ala hardt kroppsarbeide og/eller svært krevende intellektuelt arbeide. 

Jeg mener at monarkiet i Norge har utspilt sin rolle, så jeg er veldig enig med deg. `Konge` er en middelaldersk tradisjon og institusjon, og hele poenget var makt, pomp og prakt. Kongen bestemte, kongen befalte. De var overmennesker og hadde "blått blod". 

Jeg liker veldig godt Sonja og Harald som personer, og føler med de i all shitstormen de antageligvis har fått i det siste. Men jeg tenker at dagens situasjon med skandaler og avisoverskrifter har kongehuset fått nettopp fordi de har "vannet ut" (modernisert?) institusjonen. Det er jo rett og slett ikke noe poeng å ha et kongehus fullt av ikke-kongelige. Og det er ikke noe poeng å følge denne gamle (dyre!) tradisjonen hvis de heller vil være helt vanlige. 

Det er klart de skal få gifte seg med hvem de vil, være interessert i hva de vil osv. Men da er tiden inne forå å "sette dem fri" (det var veldig godt sagt) 

Noras skandalebilde, Marius som selger "ræl" på Finn.no og bruker slottet som adresse, Dureks kontroverser, medaljonger og sjamanisme, Martha som kaller hele nasjonen for rasister  - og barnebarn som vinner influencerpriser på Vixen-awards. 

• Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet til kongehus er jo maktsyke heltidspolitikere, som gjør alt for å komme til status og maktposisjon. Og de personlighetene ønsker jeg ikke skal representere oss på den måten. Da er det bedre med de som er født inn i det. De er mer ydmyke i den rollen. 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest diam0nd

Ryktes at hele kongefamilien er nede i Barbados de og. De ferierte i fjor på Mauritius på akkurat denne tid. Kongens bursdag og vinterferien til kronprinsfamilien har pleid å bli feiret i utlandet og spesielt steder med godt surfevær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsfrua1 skrev (3 timer siden):

Alternativet til kongehus er jo maktsyke heltidspolitikere, som gjør alt for å komme til status og maktposisjon. Og de personlighetene ønsker jeg ikke skal representere oss på den måten. Da er det bedre med de som er født inn i det. De er mer ydmyke i den rollen. 

Det jeg er redd for er hva som vil skje med eiendommene til kongefamilien hvis det avvikles. Høyhus på Bygdø Kongsgård? 😲

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsfrua1 skrev (3 timer siden):

Alternativet vårt til arvet makt er politikere stemt frem av folk, for en tidsbegrenset periode. Om noen av de valgte ledere skulle vise seg å inneha svært dårlige lederegenskaper har vi da alle mulighet for å ytre vår misnøye ved valg.

At du leser ydmykhet inn i rolleforståelse til kronprinsparet og resten av gjengen er for meg uforståelig. Vi har en ok konge, det skyldes utelukkende at vi har vært veldig heldig å få en monark som har fått empati og evne til rasjonell tankegang i vuggegave, dette er ingen selvfølge. 

De fleste er vel i dag enige om at vi skal ha likestilling mellom kjønnene. Hadde likestilling vært aktuelt for kongens generasjon hadde vi nå gjennomlevd en epoke med dronning Ragnhild. Ikke for å sverte noen unødig, men hun ville vel neppe ha styrt skuta på en like god måte. De få intervju hun ga gjorde ikke spesielt godt inntrykk, hun var jo også veldig misfornøyd med Mette-Marit og ikke redd for å ytre seg svært negativt om henne.

På tide å avvikle monarkiet!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/4/2022 at 7:27 PM, Anonymburker said:

Er det rart det er mobbing her i verden?

Stiller det samme spørsmål som deg. ❤. Liker ikke tråder hvor andres utseende blir kommentert på en negativ måte. 

Ellers: Marius er ikke kongelig. Så spiller ingen rolle om hvem han er sammen med for min del. 

Endret av Eloise12345
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visste ikke at denne tråden handlet om kongeparet. Trodde den handlet om Nora og Marius jeg...

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerlilje86

Handler om dem, men sporet jo av pga Marius som er i kongefamilien. 

Hvorfor er hun sammen med han, og hvorfor han med henne? Måtte jo ha en party girl, kanskje fordi han har den "hemnelige siden" som litt bad boy? 

Haha kjenner jo ikke de så man skal ikke dømme, men...Nora av alle sammen🥴 like what? Hun er fin og var enda finere før botox/fillers/silikon (fant gamle vscoen hennes)

Men de koser seg vel sammen, og da er vel alt bra? Og det med kokainen er gammelt nytt nå?😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerlilje86
Justlooking skrev (På 9.10.2022 den 1.09):

Kunne ikke vært mer enig. Kjenner mye folk av begge kjønn og mulig jeg har spesiell smak - men det er så mange nydelige personer av alle slags utseende. Den trenden (som jeg håper snart tar slutt) hvor alle skal fikse seg like skjønner jeg absolutt ingen ting av. Det er bare kjedelig og totalt uinteressant …

Jeg tror at bruken av filter på snap, instagram, osv, har øddelakt sånn at man ikke liker det folk ser i speilet. Jeg husker før sosial media kom, da var det bra nok å IKKE ha filter og photoshop for å "rette på feil". Nå har det gått så langt at folk føler seg stygg uten filter, og så de som har penger til det gjør noe med det. Men føler de seg egentlig penere? Er mange av de unge i dag som har falske vipper, fillers, og altfor mye sminke til hverdangs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest diam0nd

Tråden handler om Marius, og enten man vil det eller ikke så er han involvert i kongefamilien, da som fremtidig sønn av dronningen, så at det snakkes om kongefamilien i denne tråden er ikke sjokkerende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inkognitoher
Honey Dew skrev (38 minutter siden):

Visste ikke at denne tråden handlet om kongeparet. Trodde den handlet om Nora og Marius jeg...

Ja, tråden handler om Nora og Marius, men det er nettopp koblingen til den kongelige familien som gjør at de i det hele tatt har fått en tråd her inne. 
Hvor interessant er Marius i seg selv? En ufaglært mekaniker fra Asker. 
og hvor interessant ville det vært å sladde influenser-venninna til Sophie Elise hvis ikke kronprinsesse MM er dennes svigermor in spe? 
Det at Sonja og Haralds etterkommere rommer en datter som snakker med engler og tjener på det, en svigersønn som selger helbredelse for penger, en svigerdatter med en noe belastende fortid, et stebarnebarn hvis kjæreste lar seg avbilde med noe som ligner en kokainpose, et annet barnebarn lever av å sminke seg - det er i aller høyeste grad interessant når makten fortsetter å gå i arv. 
Hva risikerer vi i kommende slektsledd? Hvilket opprør kan vi forvente at prins Sverre Magnus potensielt kan komme med? 
Jeg tenker at den dagen hvor vi må ta en prinsipiell debatt ikke er så langt unna. Kanskje sammenfaller den med tronskiftet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lotti__s skrev (På 15.2.2023 den 13.56):

E så sjukt dette…. Sladde henne som har posen i hånda… hva skjer med Dagbladet…..

Når skal de komme med en uttalelse ? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...