Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
Llise skrev (11 minutter siden):

Dette synes jeg det er feil å publisere. Her synes jeg vg går veldig over streken. Å informere om saken ja, men forstår ikke hvorfor offentligheten trenger å høre dette. På samme måte som jeg mener det er grovt overtramp av se og hør å smelle opp bilder fra leiligheten. Helt unødvendig. Takke seg til nrk som behandler saken helt riktig.

• Liker 17
  • Nyttig 4
Skrevet

Faen. Det dummeste man gjør, er jo å bite på og fysisk oppsøke lydklipp.. 🙈 Media får det som de vil, og jeg ligger langflat i fella :dåne:

Alvorlighetsgraden er ikke til å ta feil av. 

Usj, jeg håper virkelig han får hjelp/straff og at offeret tilbys skikkelig oppfølging. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Marius sier han har slitt psykisk siden oppveksten. Dette skal selvsagt være for å bygge en slags empati, en slags forklaringsmodell. Og det kan indirekte være et sleivspark til familien forøvrig, at han mener han ikke fikk den hjelpen han evt burde fått. (Hvem vet hva han har nektet å ta imot av hjelp)

Har man noen tidligere utsagn som bekrefter at han har slitt psykisk siden oppveksten? 

Selvsagt skal man ha empati, men i denne sammenhengen lukter det ansvarsfraskrivelse. 

Endret av klarinetta
  • Liker 11
  • Nyttig 3
Gjest Malmfrid
Skrevet
Grüner skrev (43 minutter siden):

Det er vel så ofte andre veien. Mange med psykiske problemer selvmedisinerer med alkohol og dop. Og for Marius sin del, som sier han har slitt psykisk siden oppveksten, er det jo det som er tilfellet.

Ja, så han skrev det. 

Skrevet
Surpomp skrev (17 minutter siden):

Hissigproppen kong Olav må vel vri seg i grava over hvordan etterkommerne har klart å rote det til.
Han hadde nok slått i bordet og fortalt hvor skapet skulle stått.

Det er ikke lenger nok å bruke snillheten og godheten som kong Harald har stått for.

Kongehuset har hatt massiv støtte lenge fordi medlemmene har forstått og etterlevd institusjonens rolle som samlende symbol, eksempler til etterfølgelse og gode markedsførere.
Nå har flesteparten av ungdommen åpenbart glemt det vesentligste.
Kokain, overtro, svindel og manglende dømmekraft hører ikke hjemme i et monarki……

• Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet
Frottis skrev (4 minutter siden):

Dette synes jeg det er feil å publisere. Her synes jeg vg går veldig over streken. Å informere om saken ja, men forstår ikke hvorfor offentligheten trenger å høre dette. På samme måte som jeg mener det er grovt overtramp av se og hør å smelle opp bilder fra leiligheten. Helt unødvendig. Takke seg til nrk som behandler saken helt riktig.

Veldig bra det blir publisert. Skal vi ha et monarki som lever på skattebetalernes penger, et komfortabelt liv, så skal de kunne holdes til en minimum standard. Og det er å ikke henge med kriminelle og bryte straffeloven. 

• Liker 36
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet
Belima skrev (På 14.8.2024 den 7.49):

Innrømmer at jeg ikke har lest alt her inne, men reagerer på at ingen venner av han går offentlig ut og "forsvarer" han som sin venn og snakker pent om han.

Fordi de fleste menn har en «standard « og ? Å ingen ved sine fulle fem  vil vel tre offentlig frem og forsvare en som nå er «kjent « for å være voldelig mot tre kjærester ? 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Nå er det nok stor aktivitet blant rådgivere og advokater i kongehuset for å finne ut hvordan de skal gå videre, og kommer det nok en uttalelse fra MBH med påholden penn hvor han beklager seg og unnskylder seg på samme måte som sist, ja, da har de feila totalt

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
Surpomp skrev (Akkurat nå):

Kongehuset har hatt massiv støtte lenge fordi medlemmene har forstått og etterlevd institusjonens rolle som samlende symbol, eksempler til etterfølgelse og gode markedsførere.
Nå har flesteparten av ungdommen åpenbart glemt det vesentligste.
Kokain, overtro, svindel og manglende dømmekraft hører ikke hjemme i et monarki……

Nei, de oppfører seg som om de driter penger og var hevet over loven.

..vent nå litt..

• Liker 5
  • Nyttig 2
Gjest MissHannigan
Skrevet (endret)
NiceOrNothing skrev (2 minutter siden):

Fordi de fleste menn har en «standard « og ? Å ingen ved sine fulle fem  vil vel tre offentlig frem og forsvare en som nå er «kjent « for å være voldelig mot tre kjærester ? 

Vennene hans er jo tungt kriminelle, så deres ord hadde ikke veid opp uansett.

Endret av MissHannigan
Gjest Malmfrid
Skrevet
Caissa skrev (54 minutter siden):

Dessverre tror jeg ikke MBH blir gående singel veldig lenge.
Det er et fenomen kalt hybristofili. Det beskriver personer (som oftest kvinner) som tiltrekkes av kriminelle. 

Uttalelse fra en norsk fengselspsykolog:
"Jo mer de har vært i media, jo flere brev og kontaktforsøk blir det. Det er en beundring, fascinasjon og en slags syk respekt"
https://www.nrk.no/trondelag/forelsker-seg-i-drapsmenn-_-psykolog-tror-folk-trekkes-mot-spenning-og-frykt-1.14409191

(Legg spesielt merke til "Jo mer de har vært i media" ...)

Det er vel ikke akkurat et drawback at han er medlem av kongefamilien heller. 

Gjest MissHannigan
Skrevet
Purple Basil skrev (1 minutt siden):

Enig med deg i det, det høres brutalt ut, men det er kanskje det som må til for at folk skal forstå alvoret i saken. Ser jo f.eks på Facebook at mange forsvarer MBH der. Og som de sier i videoen: partnervold er et samfunnsproblem. 

Kanskje dette gjør at familien hans også ser alvoret? Han har jo holdt på sånn i vertfall 7 år som vi vet om.

Ingen har stoppet han. Han har fått penger til å reise på flotte ferier, festet og bodd som en prins. 

Skrevet

Det var noe skremmende over å få en stemme til ansiktet. Han ser ikke ut som han høres ut og "er". 

• Liker 18
  • Nyttig 11
Skrevet
MissHannigan skrev (6 minutter siden):

Vennene hans er jo tungt kriminelle, så deres ord hadde ikke veid opp uansett.

Vet ingenting om hvem som er hans venner, men tenker at også kriminelle ( de fleste ) ser ned på menn som mishandler og truer kvinner . 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
MissHannigan skrev (1 minutt siden):

Kanskje dette gjør at familien hans også ser alvoret? Han har jo holdt på sånn i vertfall 7 år som vi vet om.

Ingen har stoppet han. Han har fått penger til å reise på flotte ferier, festet og bodd som en prins. 

Jeg håper virkelig det. Mannen må stoppes. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...