Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Momma skrev (Akkurat nå):

Men det gjør vi jo alle.

ja, men du hevdet at jeg toner ned det som har skjedd, og det synes jeg er ganske stygt sagt, så det var det jeg svarte på.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sugar&Spice skrev (2 timer siden):

Dette er systematisk vold. Han er ikke lei seg for å ha utøvd vold, han er lei seg for å ha blitt tatt. 

Og nå kommer fortiden og innhenter han. 

Dette!

Han fortsetter å utøve vold, og lærte tydeligvis ikke etter gang nr. 1, 2 eller 3 at dette er galt. Først når han blir tatt og offentligheten får vite om det, "angrer" han og ber om unnskyldning.

• Liker 23
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, takinova said:

Oi oi oi. Sterke saker. Haakon kan neppe bli konge etter dette. Disse tingene har kongefamilien visst om.

Nei, det tror jeg ikke nødvendigvis. Jeg har selv vært utsatt for partnervold da jeg var ung. Ingen visste noe eller trodde på meg. Det var kun når flere rapporterte om det samme at foreldrene begynte å forstå. Partnervold foregår ofte innenfor husets fire vegger, og offeret er ofte redd for å si noe i frykt for å ikke bli trodd. 

• Liker 8
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (1 minutt siden):

ja, men du hevdet at jeg toner ned det som har skjedd, og det synes jeg er ganske stygt sagt, så det var det jeg svarte på.

Jeg opplever at du gjennom hele tråden forsøker å finne formildende grunner til at gjerningsmannen gjorde som han gjorde, men hei, jeg kan godt ta feil av deg.

• Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke fyren og vil heller ikke kjenne til han.  Fremstår som en bortskjemt type som spiller på sin posisjon. 

Uansett så håper jeg at han får samme straff som en uten kjendisfaktor ville få.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra VVP:

1. Pressens samfunnsrolle

1.1. Ytringsfrihet, informasjonsfrihet og trykkefrihet er grunnelementer i et demokrati. En fri, uavhengig og sannhetssøkende presse er blant de viktigste institusjoner i demokratiske samfunn.

1.2. Pressen ivaretar viktige oppgaver som informasjon, debatt og samfunnskritikk. Pressen har et spesielt ansvar for at ulike syn kommer til uttrykk.

1.3. Pressen skal verne om ytringsfriheten, trykkefriheten og offentlighetsprinsippet. Den kan ikke gi etter for press fra noen som vil hindre åpen debatt, fri informasjonsformidling og fri adgang til kildene. Avtaler om eksklusiv formidling av arrangementer skal ikke være til hinder for fri nyhetsformidling.

1.4. Det er pressens rett å informere om det som skjer i samfunnet og avdekke kritikkverdige forhold. Det er pressens plikt å sette et kritisk søkelys på hvordan mediene selv fyller sin samfunnsrolle.

1.5. Det er pressens oppgave å beskytte enkeltmennesker og grupper mot overgrep eller forsømmelser fra offentlige myndigheter og institusjoner, private foretak eller andre.

… skuffende av NRK, VG og Dagbladet at de ikke er sitt ansvar bevisst. At de ikke tør. Det er to ekser som uavhengig av hverandre bekrefter at denne mannen har utøvd vold i flere år, og disse mediene vender det døve øret til fordi det er bekvemt å holde seg på mest mulig godfot med kongefamilien. 

• Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nora og Juliane er sterke damer. Når dette har skjedd før så er det tydelig at Marius kun er lei seg for at han ble tatt og det ble gjort offentlig. 

• Liker 24
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (39 minutter siden):

Det er lagt ut og allerede kommentert for lenge siden lenger fram i tråden.

Ok😂 veldig spesielt å sitere meg pga noe sånt, forventer du at alle skal lese alle 159 sidene her før de kommenterer?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (43 minutter siden):

Han kan uansett i det minste forsøke å begynne et nytt liv uten vold og rus, hans familiære tilknytning bør verken være en ulempe eller fordel for det.

Enig, han kan ikke fortsette å banke folk, så lurer jeg på om han har en utdannelse utover vanlig skolegang, eller bare flyr han rundt og surrer? Ledig gang, roten til alt ondt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide at kronprinsparet setter krisestab nå. Dette her…

Svenske Expressen.se skriver om det. Mens VG skriver om kostholdsråd 🥕🍖

• Liker 26
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Momma skrev (16 minutter siden):

Jeg opplever at du gjennom hele tråden forsøker å finne formildende grunner til at gjerningsmannen gjorde som han gjorde, men hei, jeg kan godt ta feil av deg.

ja, du tar feil. Jeg vet ikke hva som får folk til å gjøre det han har gjort, så den delen av diskusjonen deltar jeg ikke i.

Endret av MissLucy
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

missLynch skrev (4 minutter siden):

Har du link?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sto blant annet følgende i uttalelsen som ble sendt ut:

«Så til deg min kjæreste, unnskyld. Dette skulle aldri ha skjedd, og jeg tar fullt og helt ansvar for mine handlinger.»

Onsdag ettermiddag sier Mette Yvonne Larsen, bistandsadvokaten til den fornærmede, at kvinnen har gjort det slutt med Høiby.

– Så vidt jeg vet, så har de vært kjærester. Nå er det et brudd, sier Larsen kontant til Aftenposten.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

missLynch skrev (8 minutter siden):

Flaut! 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
elskersommer skrev (På 8.8.2024 den 16.22):

Han har ikke noe med kongefamilien å gjøre.. han er kun sønn til kronprinsessen

Han blir en dag bror til vår dronning (dessverre 🙄),så et harr i høyeste grad med kongefamilien å gjøre.

VXL100 skrev (På 8.8.2024 den 16.22):

Hun er ingen dyktig advokat

Jo, visst pokker er hun en dyktig advokat !

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trio skrev (1 minutt siden):

Det sto blant annet følgende i uttalelsen som ble sendt ut:

«Så til deg min kjæreste, unnskyld. Dette skulle aldri ha skjedd, og jeg tar fullt og helt ansvar for mine handlinger.»

Onsdag ettermiddag sier Mette Yvonne Larsen, bistandsadvokaten til den fornærmede, at kvinnen har gjort det slutt med Høiby.

– Så vidt jeg vet, så har de vært kjærester. Nå er det et brudd, sier Larsen kontant til Aftenposten.

Han er kanskje av den typen som ikke tenker det er slutt før de begge er enige om det….

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (Akkurat nå):

Han er kanskje av den typen som ikke tenker det er slutt før de begge er enige om det….

Jeg ristet bare på hodet når jeg leste at han mente at de fortsatt var kjærester. 🙄

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (4 minutter siden):

Kan jo virke sånn, for han skjønte jo tydeligvis ikke av seg selv at det selvsagt er slutt etter at han har banket henne.

• Liker 8
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...