Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

K_mb skrev (2 minutter siden):

Ingen vil jeg tro!

De færreste utfører denne type handlinger, da de fleste heldigvis innehar et moralsk kompass og empati. Det kompasset innehar ikke Marius, men tvertimot tar han seg til rette og misbruker kvinner og rus, mens han  fortsetter festen til tross for alvorlige anklager mot seg. Denne fyren føler ingen anger ei heller ansvar for sine handlinger. Og hvem finansierer moroa til denne "knapt hatt skattepliktig inntekt"-borgeren de siste årene?

Av en eller annen grunn sitter jeg med en følelse av at krompen ville følt lettelse om Marius ender i fengsel for en lengre periode. Kanskje også hans mor?

Da slipper de ihvertfall å måtte ta valget om å kaste ut Marius fra boligen i Skaugum. De holder vel neppe av boligen til han slipper ut fra et langt fengselsopphold? 
Marius' løfte om å ta sine problemer på største alvor har jo vært en vits. Rehab? Han fester jo fortsatt. Og er en løs kanon de har null kontroll på. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

trønder skrev (1 time siden):

Linni Meister forteller om det grusomme overgrepet fra Lille Marius mot henne i disse to podcastene:

Jeg hørte Avhørt episoden nå, og også overgrepet mot henne skjedde på Skaugum. Det hadde ikke jeg fått med meg. 

Må være et skikkelig sjokk for henne å få denne beskjedne når hun så lenge har vært helt uvitende om det, og ansett han som en venn og som en bra fyr. 

Endret av pop up bruker
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (6 minutter siden):

Hans mor? For hva? 🧐

Ikke at mora havner i fengsel, men at det kan være en lettelse for mora om Marius havner i fengsel - slik jeg leste det 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (2 minutter siden):

Ikke at mora havner i fengsel, men at det kan være en lettelse for mora om Marius havner i fengsel - slik jeg leste det 

Ah, ja, det kan det godt være. 😆

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøløs skrev (16 minutter siden):

Av en eller annen grunn sitter jeg med en følelse av at krompen ville følt lettelse om Marius ender i fengsel for en lengre periode. Kanskje også hans mor?

Da slipper de ihvertfall å måtte ta valget om å kaste ut Marius fra boligen i Skaugum. De holder vel neppe av boligen til han slipper ut fra et langt fengselsopphold? 
Marius' løfte om å ta sine problemer på største alvor har jo vært en vits. Rehab? Han fester jo fortsatt. Og er en løs kanon de har null kontroll på. 

Han har fått tilbake førerkortet så han må i det miste ha levert reine prøver siste halvåret, men det virker ikke som så mye har endret seg nei. 

Ettersom i hvert fall to av overgrepene har skjedd på Skaugum, og det også har kommet frem at han har festet med sine kriminelle venner inne i de private delene av kronprinsparets del syns jeg er det faktisk er rart at han forsatt kan disponere bolig på eiendommen, og de ikke har funnet en eller annen god grunn for at han flyttet til en leilighet på Frogner. Det burde ikke være nødvendig med et fengselsopphold for å flytte han ut fra Skaugum. 

Endret av pop up bruker
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pop up bruker skrev (4 minutter siden):

Han har fått tilbake førerkortet så han må i det miste ha levert reine prøver siste halvåret, men det virker ikke som så mye har endret seg nei. 

Ettersom i hvert fall to av overgrepene har skjedd på Skaugum, og det også har kommet frem at han har festet med sine kriminelle venner inne i de private delene av kronprinsparets del syns jeg er det faktisk er rart at han forsatt kan disponere bolig og eiendommen, og de ikke har funnet en eller annen god grunn for at han flyttet til en leilighet på Frogner. Det burde ikke være nødvendig med et fengselsopphold for å flytte han ut fra Skaugum. 

Å? Har han fått tilbake førerkortet? Det har gått meg hus forbi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøløs skrev (14 minutter siden):

Å? Har han fått tilbake førerkortet? Det har gått meg hus forbi. 

Jepp! https://www.tv2.no/direkte/jpybz/siste-nytt/67e3f9e7dcdf8b207bb935c9/marius-borg-hoiby-har-fatt-tilbake-forerkortet

Slik jeg har forstått det er krevet for å få tilbake førerkortet når det er fratatt  pga rus at man leverer reine prøver et havet år. Det kan jo hende han  har holdt seg unna kokain, men har helt klar ikke holdt seg unna alkohol, men alkohol er lovlig rusmiddel så det regnes kanskje ikke med her. 

Endret av pop up bruker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (1 time siden):

Kan ikke alle bare stoppe å bruke Lille Marius i omtalen om denne serieovergriperen?! Han var Lille Marius i en alder av 3 år, nå er han snart 30 år og "lille" passer ikke inn i omtalen eller forlengelse av navnet til en godt voksen mann! 

Helt enig. Jeg synes også betegnelser som mammas lille duttebass, godgutten med det åpne blikket og tilsvarende er veldig useriøst (og forslitt her) - uansett hva man måtte mene om hans mor og stefars håndtering.

Dette er en voksen mann, som skal ha slått, sparket, spyttet, tatt kvelertak, truet og begått materiell vold mot Frognerkvinnen. Videre siktet for like alvorlige forhold mot to andre kvinner, for drapstrussel, voldtekter samt etterforskes for overgrep.

Denne voksne mannen innrømte den første siktelsen - senere utvidet til mishandling i nære relasjoner, og med det forholdet alene potensielt ha påført store lidelser i form av svekket nervesystem, flashbacks, skvettenhet, hukommelsesvansker, frykt, angst, søvnproblemer, tillitsvansker, vansker med å stole på seg selv og egne fortolkninger og vurderinger(etter manipulasjon/gaslighting), spisevansker, svekket selvbilde, forstyrret persepsjon og en rekke annen problematikk. Med fysisk vold i nære relasjoner er det alltid også psykisk vold - særdeles inngripende på alle disse aspektene. For mange er den psykiske volden verst. 

Endret av ~ Ada ~
La til tekst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sur sitron skrev (6 timer siden):

Jeg prøver å finne igjen stedet det stod at vedkommende mente at han demonstrer overfor ofrene at han har full kontroll. Det har kanskje noe med at de er bevisstløse. Det merkelige er jo at ingen av dem våkner når han klasker penis i ansiktet deres og andre ting han gjør. Man skal sove ganske tungt om man ikke får det med seg. 

Vold, inkl.seksuslisert vold, handler alltid om kontroll, makt og avmakt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (6 timer siden):

Helt enig. Jeg synes også betegnelser som mammas lille duttebass, godgutten med det åpne blikket og tilsvarende er veldig useriøst (og forslitt her) - uansett hva man måtte mene om hans mor og stefars håndtering.

Dette er en voksen mann, som skal ha slått, sparket, spyttet, tatt kvelertak, truet og begått materiell vold mot Frognerkvinnen. Videre siktet for like alvorlige forhold mot to andre kvinner, for drapstrussel, voldtekter samt etterforskes for overgrep.

Denne voksne mannen innrømte den første siktelsen - senere utvidet til mishandling i nære relasjoner, og med det forholdet alene potensielt ha påført store lidelser i form av svekket nervesystem, flashbacks, skvettenhet, hukommelsesvansker, frykt, angst, søvnproblemer, tillitsvansker, vansker med å stole på seg selv og egne fortolkninger og vurderinger(etter manipulasjon/gaslighting), spisevansker, svekket selvbilde, forstyrret persepsjon og en rekke annen problematikk. Med fysisk vold i nære relasjoner er det alltid også psykisk vold - særdeles inngripende på alle disse aspektene. For mange er den psykiske volden verst. 

Denne "voksne" mannen har begått skremmende handlinger mot kvinner i hans nærhet.  Og joda, lille Marius er satt på spissen av de som sier det. Men fyren blir jo behandlet som et barn hjemme. De må ha han i nærheten, de gir ham ukepenger etter at de har betalt ham en rundhåndet sum i måneden. De betaler regningene hans, gir ham gratis flott husvære på kongelig eiendom, mm. Det er ikke akkurat sånn foreldre behandler sine sønner som er blitt voksne menn (av år).

Jeg vet ikke hvorfor noen kaller ham lille Marius, han med det åpne blikket osv. Men tipper at det kan ha en sammenheng med at det virker som om foreldrene duller for mye med ham.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sur sitron skrev (1 time siden):

Denne "voksne" mannen har begått skremmende handlinger mot kvinner i hans nærhet.  Og joda, lille Marius er satt på spissen av de som sier det. Men fyren blir jo behandlet som et barn hjemme. De må ha han i nærheten, de gir ham ukepenger etter at de har betalt ham en rundhåndet sum i måneden. De betaler regningene hans, gir ham gratis flott husvære på kongelig eiendom, mm. Det er ikke akkurat sånn foreldre behandler sine sønner som er blitt voksne menn (av år).

Jeg vet ikke hvorfor noen kaller ham lille Marius, han med det åpne blikket osv. Men tipper at det kan ha en sammenheng med at det virker som om foreldrene duller for mye med ham.  

Jeg kan på en måte forstå moren og stefaren også, at de har behov for å omtale ham offisielt i overdrevent hyggelige vendinger, når det viser seg at han vokser opp til å bli en bøllete drittsekk uten moral eller særlige evner eller talenter av noe slag. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte podcasten til Linni og Mia. Og ut ifra hvordan Linni formulerer seg så virker det ikke som om hun har «rusa seg bevisstløs» på egenhånd slik enkelte har insinuert (i hennes tråd her+kommentarfelt på Facebook, altså rusmiddelvarianten av «hun hadde jo kort skjørt så hun ba om det/kan takke seg selv»). At hun lurer selv på hva han har gjort som gjør at hun er så ute/bevisstløs. I så fall løftes jo dette til enda et nytt alvorlighetsnivå. Kan være vanskelig å bevise mtp straff selvsagt, men uansett sier det enda mer om modus operandi og fyren. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...