Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Krokenguri skrev (På 1.4.2025 den 13.44):

Sitat : Det har tidligere kommet frem at Marius har filmet sex. Men Høibys tidligere forsvarer har hevdet at det har vært frivillig

https://www.seher.no/kongelig/nye-sjokkfunn/82902502

dette er påstand  mot påstand.  Siden det er politiet  som har anmeldt voldtektene.  Så bruker  jeg politiet  her. 

Politie hevder at marius hat voldtatt, marius sier det var frivillig.  Altså påstand mot påstand. Politiet  og marius er ikke enig. Til tross for videobeviser. 

Å påpeke det som faktum som ståsted i saken. Er ikke å forsvare marius. Men å påpeke hvor partene står mot hverandre. Nå er han ikke tiltalt  ennå. Så dette kan endre seg fra marius sin side inn mot en rettsak. Men pr.dd står  han for at det var frivillig  og ikke voldtekt.  Det er hans mening. Ikke min mening. Iht kjent informasjon,  som er gitt offentlig  frem til i dag.

Ekspander  

Politiet påstår ikke at Marius har gjort ditt eller dat, dem har tatt ut siktelser basert på de bevis dem har sett så langt i etterforskningen.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krokenguri skrev (På 1.4.2025 den 12.42):

At det tar lang tid, er vel  av mange  grunner. Men tlf er vel ikke ferdig sjekket etc.  Så det er jo positivt at dette tar lang tid. Det betyr jo bare at de er grundige og at saken  har høy prioritet. 

Ekspander  

Er ikke positivt at det tar lang tid. Er positivt at politiet har fått tilgang på et stort antall bilder og videoer, og at dem grundig går igjennom det. Men er ikke positivt at det tar lang tid. 

Så er det direkte negativt at Marius ikke har et ønske om at sakene skal bli mest mulig belyst, og at ofre skal få rettferdighet. Så er det ikke positivt at dem som har mulighet å påvirke han, ikke gjør det. Så da fortsetter festen for Marius i inn og utland. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (På 1.4.2025 den 13.51):

Politiet påstår ikke at Marius har gjort ditt eller dat, dem har tatt ut siktelser basert på de bevis dem har sett så langt i etterforskningen.

Ekspander  

Jeg skrev en begrunnelse  for hvorfor jeg valgte ordbruken  politiet.  Det er de som har anmeldt  sakene på vegne av ofrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag leste jeg en overskrift/ingress som så sånn ut «Politiet bekrefter: Etterforsker nye overgrep i taxi.»

For meg selv tenkte jeg med en gang, herlighet, der også 😛 . Saken hadde altså ikke noe med Marius å gjøre (så vidt jeg vet) - men det var min første tanke… 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (På 1.4.2025 den 13.54):

Er ikke positivt at det tar lang tid. Er positivt at politiet har fått tilgang på et stort antall bilder og videoer, og at dem grundig går igjennom det. Men er ikke positivt at det tar lang tid. 

Så er det direkte negativt at Marius ikke har et ønske om at sakene skal bli mest mulig belyst, og at ofre skal få rettferdighet. Så er det ikke positivt at dem som har mulighet å påvirke han, ikke gjør det. Så da fortsetter festen for Marius i inn og utland. 

Ekspander  

Hadde ikke saken brukt så lang tid. Hadde de ikke funnet de nye bilde  bevisene. Iht forrige link står det at de pr.nå jobber  med å identifisere flere av de som er avbildet.  Så jo det er positivt  at de har brukt lang tid på krevende jobb, for å komme  til bunns i dette. Med identifisering, skal man ikke se bort fra at langt flere ofre får en rettferdighet,  pga at politiet  tar seg god tid

. Hadde se avsluttet  etterforskning før jul, ville ikke disse bildene  blitt funnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (På 1.4.2025 den 9.59):

Ja men an påsto det var forskning bla og ikke voldtekt. Det hjelper jo lite å si det var forskning, mår det ikke er sånn  man forsker i helsevesenet . Så hans motpåstander hjelper da ingenting 

Ekspander  

Forskning, ja. Interessant. Kanskje han har hatt Marius ansatt som forskningsassistent? DEN hadde jeg faktisk ikke tenkt på, men hvorfor ikke, liksom? Da har vi jo svaret på mye, inkludert hvor han får penger til livets opphold fra, denne luringen. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TigerK skrev (På 1.4.2025 den 14.06):

Forskning, ja. Interessant. Kanskje han har hatt Marius ansatt som forskningsassistent? DEN hadde jeg faktisk ikke tenkt på, men hvorfor ikke, liksom? Da har vi jo svaret på mye, inkludert hvor han får penger til livets opphold fra, denne luringen. 

Ekspander  

🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (På 1.4.2025 den 13.54):

Ekspander  

Jeg kan ikke se annet enn at det er positivt. Dess lenger tid det tar , dess mer resultat gir etterforskningen. Og dess lengre straff vil han få. Så , jo , det er absolutt positivt!

Og her er det sikkert masse å etterforske, politi og etterforskere holder nok kortet tett inntil brystet så lenge det trengs…

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjellglad skrev (På 1.4.2025 den 12.33):

Det er 100% lov å ytre meninger om en pågående rettssak, inkludert skyldspørsmålet. Jeg vil også nevnte at ærekrenkelser ikke lenger er straffbart med mindre de er svært grove, fordi ytringsfriheten (som er grunnlovfestet) nødvendigvis må stå sterkt.

Jeg ønsker meg at de som er opptatte av å diskutere rettsvern for siktede i en straffesak kunne laget en egen tråd om det, heller enn å skrive side opp og ned om det i denne tråden. Rettsvernet blir ivaretatt i saksprosessen, det er selvsagt ikke enkeltbrukere på kgs jobb å sørge for det. 

Ekspander  

In your dreams.

Men det er definitivt en interessant tråd hva angår snedige definisjoner av skyldspørsmål, der man kan velge helt selv om noen er skyldig i et strafferettslig forhold eller ikke, helt uavhengig av om retten kommer til den slutning at bevisene ikke holder mål. I tillegg står vi fritt til å spre hva enn vi vil av informasjon, som at politiet har funnet hundrevis av nye overgrepsbilder og videoer av MBH, når det på ingen måte er bekreftet.

Når det gjelder ytringsfrihet og ærekrenkelser, så er det noe som heter forumregler på kg.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (På 1.4.2025 den 15.11):

In your dreams.

Men det er definitivt en interessant tråd hva angår snedige definisjoner av skyldspørsmål, der man kan velge helt selv om noen er skyldig i et strafferettslig forhold eller ikke, helt uavhengig av om retten kommer til den slutning at bevisene ikke holder mål. I tillegg står vi fritt til å spre hva enn vi vil av informasjon, som at politiet har funnet hundrevis av nye overgrepsbilder og videoer av MBH, når det på ingen måte er bekreftet.

Når det gjelder ytringsfrihet og ærekrenkelser, så er det noe som heter forumregler på kg.

Ekspander  

Har ikke sett noen i tråden som tror dem er høyesterett. Men mange med rare forestillinger om at det ikke er lov å ha meninger om straffesaker. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (På 1.4.2025 den 13.58):

Hadde ikke saken brukt så lang tid. Hadde de ikke funnet de nye bilde  bevisene. Iht forrige link står det at de pr.nå jobber  med å identifisere flere av de som er avbildet.  Så jo det er positivt  at de har brukt lang tid på krevende jobb, for å komme  til bunns i dette. Med identifisering, skal man ikke se bort fra at langt flere ofre får en rettferdighet,  pga at politiet  tar seg god tid

. Hadde se avsluttet  etterforskning før jul, ville ikke disse bildene  blitt funnet

Ekspander  

Det hadde gått mye raskere hvis Marius hadde prøvd å hjelpe til med å avklare sakene. 

Men han gjør det han kan for å utsette. Som jeg skjønner godt. Men skjønner ikke vår kommende konge som lar dette fortsette. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (På 1.4.2025 den 16.03):

Det hadde gått mye raskere hvis Marius hadde prøvd å hjelpe til med å avklare sakene. 

Men han gjør det han kan for å utsette. Som jeg skjønner godt. Men skjønner ikke vår kommende konge som lar dette fortsette. 

Ekspander  

Kan du utdype hvordan kronprinsen skulle kunne påvirke politietterforskningen av sin myndige stesønn?

Kanskje du bør lese deg litt opp på strafferett og statsforfatning selv.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (På 1.4.2025 den 16.22):

Kan du utdype hvordan kronprinsen skulle kunne påvirke politietterforskningen av sin myndige stesønn?

Kanskje du bør lese deg litt opp på strafferett og statsforfatning selv.

Ekspander  

Kunne jo begynt med å ikke gi alt til sønnen på sølvfat, så han måtte gå på NAV og innse realitetene av det å være en seriesiktet voldsmann som prøver å fø seg.

Litt bakkekontakt hadde kanskje hjulpet, de har gjort alt som penger kan kjøpe uten at det virker som det har hatt mye virkning. 

Hvordan fikk dette neket nok til å dra på et hotell i København som koster 10.000kr natta, og hvorfor lot politi\familie han dra? Fyren burde vært varetektsfengslet hvis politiet har funnet så mange bilder og videoer som det nå kommer frem at de ser på.

Her er noen forslag:

*Om du ikke samarbeider med politiet så betaler vi ikke en pøkk av dine regninger, og du må flytte ut av Skaugum.

*Om du har råd og tid til å dra til Køben på fest, har du tid til å dra på politiastasjonen. Alle privilegier inndras til du samarbeider.

*Slutt med alkohol, ellers skjer punkt en.

Du vet, sånne naive ting vi i de vanlige folkelag ville gjort.

Og ja, jeg vet at nå kommer Skaugum curlinglandslag til å si 'men han koster staten det samme uansett!!!111', men det er noe med å måtte forholde seg til samfunnets regler og faktisk stille på NAV med et papir i lanken som sier man ikke klarer å få seg jobb\holde på jobb. Kanskje han ikke hadde vært så høy (i begge meninger) og mørk (siden han farget håret og nå ser ut som en som kjører hvit kassebil) og nektet å samarbeide da?

Endret av 1600
  • Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vet jo ikke hvor MBH får pegen sine fra. Jeg antar at hvis han hadde vært lett å styre og alltid hadde hørt på mor, far og stefar, så hadde han ikke havnet i den smørja han er i nå. Så å forvente at en voksen mann på 28 år, som i lang tid antakelig har gjort en hel rekke alvorlige straffbare forhold, skal høre på foreldrene, er en helt merkelig forventning.

jeg tenker at han gjør og har gjort en hel haug med idiotiske valg. Jeg mener at han selv må stå til ansvar for de valgene han gjør og har gjort, og at det er ganske urettferdig å stille maktesløse foreldre til ansvar for disse valgene. 

Og jeg tror ikke et øyeblikk på at han hadde gjort bedre valg hvis han var bostedsløs og levde på NAV-midler. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (På 1.4.2025 den 16.44):

Vi vet jo ikke hvor MBH får pegen sine fra. Jeg antar at hvis han hadde vært lett å styre og alltid hadde hørt på mor, far og stefar, så hadde han ikke havnet i den smørja han er i nå. Så å forvente at en voksen mann på 28 år, som i lang tid antakelig har gjort en hel rekke alvorlige straffbare forhold, skal høre på foreldrene, er en helt merkelig forventning.

jeg tenker at han gjør og har gjort en hel haug med idiotiske valg. Jeg mener at han selv må stå til ansvar for de valgene han gjør og har gjort, og at det er ganske urettferdig å stille maktesløse foreldre til ansvar for disse valgene. 

Og jeg tror ikke et øyeblikk på at han hadde gjort bedre valg hvis han var bostedsløs og levde på NAV-midler. 

Ekspander  

Joda, for det som er gjort til nå har hatt så god effekt. Hvorfor prøve noe nytt liksom?

Siden han ble pågrepet har han tillagt både voldtekt x2, brudd på besøksforbud x3 og diverse. Det eneste konsekvente man ser fra MBH er at han drar på hotellopphold i hist og pist.

The definition of insanity is doing the same thing over and over and expecting different results.

Endret av 1600
  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (På 1.4.2025 den 16.47):

Joda, for det som er gjort til nå har hatt så god effekt. Hvorfor prøve noe nytt liksom?

Siden han ble pågrepet har han tillagt både voldtekt x2, brudd på besøksforbud x3 og diverse.

The definition of insanity is doing the same thing over and over and expecting different results.

Ekspander  

jamen, mener du virkelig at foreldre har noe som helst myndighet og maktmidler de kan bruke overfor en myndig mann som jo helt tydelig ikke ønsker å endre på noe som helst? Hva skal de gjøre? Sette seg på ham? LÅse ham inne? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  pøbelsara skrev (På 1.4.2025 den 16.50):

jamen, mener du virkelig at foreldre har noe som helst myndighet og maktmidler de kan bruke overfor en myndig mann som jo helt tydelig ikke ønsker å endre på noe som helst? Hva skal de gjøre? Sette seg på ham? LÅse ham inne? 

Ekspander  

Ja, han bor på godset deres. Mener du at dette ikke er en gode?

Om han ikke klarer å leve utenfor Skaugum uten å voldta folk bør han varetektsfengsles. 

Endret av 1600
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (På 1.4.2025 den 16.51):

Ja, han bor på godset deres. Mener du at dette ikke er en gode?

Om han ikke klarer å leve utenfor Skaugum uten å voldta folk bør han varetektsfengsles. 

Ekspander  

Jeg tenker at påtalemyndigheten er de som kan og bør bestemme om han skal i varetekt eller ikke. Ikke en slags indignert folkedomstol.

Og det sier jeg ikke fordi jeg ikke er opprørt over hva han (og andre voldsutøvere) har gjort, men fordi jeg mener vi bør holde rettsstatens prinsipper høyt. Han har jo vært i varetekt. Han blir etterforsket. jeg synes det er veldig bra at politiet bruker tid på etterforskningen - jeg tenker det er viktig at en rettssak bygger på best mulig etterforskning slik at rettssak og dom blir best mulig.

Og så synes jeg det er helt merkverdig å hevde at foreldre til en voksen mann som har vært myndig i 10 år, burde bestemme og kontrollere hva han gjør og hvor han er. Som jeg skrev over her - hele saken kommer vel av at han ikke har vært styrbar på veldig, veldig lenge. 

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (På 1.4.2025 den 16.47):

Siden han ble pågrepet har han tillagt både voldtekt x2, brudd på besøksforbud x3 og diverse. Det eneste konsekvente man ser fra MBH er at han drar på hotellopphold i hist og pist.

Ekspander  

Men du vet jo ingenting  om måten han får hjelp  på nå hjelper  eller gjør noe værre,  eller om det har 0 å si iht hans oppførsel.  Hva bygger det på , utover antagelser? 

For det vi vet, kan jo hjelpen han får nå skape mindre frustrasjon, som igjen fører til mindre dumme ting.

Kanskje blir han værre

Eller så har det 0 betydning.  

Det svaret  vet bare de som kjenner til det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (På 1.4.2025 den 17.00):

Jeg tenker at påtalemyndigheten er de som kan og bør bestemme om han skal i varetekt eller ikke. Ikke en slags indignert folkedomstol.

Og det sier jeg ikke fordi jeg ikke er opprørt over hva han (og andre voldsutøvere) har gjort, men fordi jeg mener vi bør holde rettsstatens prinsipper høyt. Han har jo vært i varetekt. Han blir etterforsket. jeg synes det er veldig bra at politiet bruker tid på etterforskningen - jeg tenker det er viktig at en rettssak bygger på best mulig etterforskning slik at rettssak og dom blir best mulig.

Og så synes jeg det er helt merkverdig å hevde at foreldre til en voksen mann som har vært myndig i 10 år, burde bestemme og kontrollere hva han gjør og hvor han er. Som jeg skrev over her - hele saken kommer vel av at han ikke har vært styrbar på veldig, veldig lenge. 

Ekspander  

jeg lurer veldig på hvor lenge folk mener at folk skal bestemme over myndige barn. Jeg noterer meg at barn på 28 forventes å adlyde sine foreldre, men hva med barn på 38 eller 48? Hva med 80-åringer som har foreldre på 100 i live? Må de også adlyde? Hvor går grensen?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...