Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

siesta skrev (6 timer siden):

Det er klart voldsmannen har ansvaret. Men hvor er hennes foreldre. Jeg hadde om nødvendig låst henne inne (om det var min datter) for å unngå at hun møtte han!

Hvor er hans foreldre? Hadde det vært min sønn, hadde jeg låst han inne for å unngå at han møtte henne, eller andre. Siden vil likevel snakker om å låse voksne barn inne...

Endret av PusheenPusheen
Grammatikkfeil og korrigering
  • Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Hvor er hans foreldre? Hadde det vært min sønn, hadde jeg låst han inne for å unngå at han møtte henne, eller andre. Siden vil likevel snakker om å låse voksne barn inne...

"

– De var bare superhyggelige og veldig skjønne. Og det var det første møtet. Det var litt absurd.

Haukland beskriver kronprinsfamilien som varme og kjærlighetsfulle. Men hun var veldig nervøs i starten og opptatt av «å gjøre ting riktig»." 

https://www.vg.no/rampelys/i/wARPdM/nora-haukland-om-det-foerste-moetet-med-marius-borg-hoeiby-jeg-sendte-ham-en-melding

Dette var kort tid etter JS hadde blitt ghostet når hun fortalte om vold til dem. Kan ikke tenke på det Nora beskriver som noe annet enn at dem fungerte som hjelpere til Marius når det gjelder å få, og beholde kjærester. Som er det motsatte som jeg hadde ønsket at jeg gjorde i en slik situasjon.

Endret av Fremmed fugl
  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Friluftsdame skrev (20 timer siden):

Jeg tenker at hvordan HM og MM håndterer denne saken og står frem i de formelle rollene sine er avgjørende for tilliten til monarkiet. 

Akkurat nå synes jeg de fremstår som privatpersoner, og ikke i rollen. At man som foreldre til en voksen mann ikke tar avstand men viser respekt og støtte for selve mennesket er riktig. At man som Kronprins og Kronprinsesse ikke viser prinsipiell avstand fra rusmisbruk, vold og trusler uten å ta stilling til saken, synes jeg er svakt. 

De fremstår som to hjelpeløse foreldre som vil ha fred fra offentligheten, akkurat som Martha og Durek i Geiranger. De har åpenbart lagt sine formelle roller tilside. Rollen er ikke bare å kaste glans, men og å ha integritet og vise verdier/hva de står for overfor folket. Der synes jeg de mislykkes. Hva trenger vi da en kommende dronning og konge til? 

Har mistet tilitt til marius jeg iht hvordan han håndterer sin egen sak, og lar det gå utover sin egen familie, venner og ofre.

Han virker jo mer og mer som en kynisk mann, som rett og slett ikke  bryr seg så mye om andre.

Endret av Krokenguri
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (7 timer siden):

Jeg vet ikke hvem denne damen er. 

Men reager på at snakk om at hans foreldre bør ta ansvar. Det bør hennes også .Foreldre er foreldre uansett hvem de er 

Jeg ville gjort alt i min makt for at de ikke skulle ha kontakt ,og om jeg da er en dårlig mor ,ja så får jeg heller være det. 

Akkurat nå sitter voldsmannen i varetekt og kvinnen(e) er trygg fra han. Kvinnene skal ikke låses inne. Det er Marius. Kvinner skal ikke gå i burka. Menn skal slutte å voldta og banke kvinner. 

Kvinner skal ikke låses inne, eller straffes for menns handlinger.

Endret av MissHannigan
  • Liker 10
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden, men lurer på om noen har skrevet noe om hvordan Marius finansierer misbruket sitt? Han har jo ikke inntekt, så da er det vel enten gjennom salg av narkotika eller penger fra mor. Syns det er hårreisende, begge deler. Hvis han får penger fra mor, kunne de stoppet den pengestrømmen for lenge siden. Om han selger, er jo det enda en forbrytelse. Har han et lager av kokain på Skaugum er det jo også ganske vilt. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (7 timer siden):

Jeg er ikke uenig i at det er en tanke som de fleste pårørende til en person i en slik situasjon ville tenkt, men jeg tror ikke det reflekterer noe som ofte er realistisk om ditt barn er voksen. 

Da de ble tatt, sa advokaten hennes at hun «måtte låne bilen hans i forbindelse med jobb. Det gir ingen mening … om ikke han har innprentet i henne at han er den eneste som støtter og hjelper henne (alle andre overdriver og vil ødelegge for dem) og at han over tid har sørget for at hun har så lavt selvbilde at hun burde være glad for at hun har ham, og at hans «problemer» er bagateller som skylles alle andre, men at han vil søke hjelp for henne. 

Undergraver du ikke henne som et eget tenkende menneske nå?  Hun  har nok helt sikkert blitt  manipulert etc slik de andre har blitt. Men akkurat det hun går igjennom nå, og tar egne valg om kontakt,  er veldig vanlig desverre, og kanskje noe hun må igjennom,  for å klare å gå videre. 

Akkurat hvorfor og hvordan hun har kontakt, tenker jeg man overlater til henne å fortelle selv en dag om hun vil og evnt noensinne  føler for det. 

Jeg skjønner at dette er litt motsatt av det man tenker man selv ville ha gjort etc. Og at der kan virke veldig rart. 

Det er selvsagt  litt dumt på mange andre  måter. Men ikke klandreverdig, eller grunn til  å undergrave hennes egen vilje  eller som et normalt fungerende menneske. 

Det som er klandreverdig er at han har kontakt  med henne fortsatt, etter han med loven i hånden ikke  har lov til det.  

Men vi trenger ikke undergrave henne som et eget tenkende menneske og med egen vilje heller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annie33 skrev (7 minutter siden):

Jeg har ikke lest hele tråden, men lurer på om noen har skrevet noe om hvordan Marius finansierer misbruket sitt? Han har jo ikke inntekt, så da er det vel enten gjennom salg av narkotika eller penger fra mor. Syns det er hårreisende, begge deler. Hvis han får penger fra mor, kunne de stoppet den pengestrømmen for lenge siden. Om han selger, er jo det enda en forbrytelse. Har han et lager av kokain på Skaugum er det jo også ganske vilt. 

Det har vært i diskusjon mye. Men alt koker ned i at man vet ikke pr.dd. 

Og det behøver ikke være enten eller. Det kan være så meget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (8 timer siden):

Har dere ikke hørt lydfilene med MBH og politiet? Hvor MBH sier nærmest rett ut at han er untouchable. "De har ikke lov til å skrive".

Ja, for ham tror vi på hans ord. Når det passer oss.

Endret av Aricia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkalei skrev (8 timer siden):

Jeg ønsker ikke delta i denne «henge ut i gapestokk «mentaliteten. Det er en veldig enkel tankegang. Mannen trenger hjelp. Det er det eneste han trenger. Og jeg syns faktisk at man burde slutte med all den synsingen og sladderen og heller snakke om det opplagte: dette er en ødelagt mann. 
Jeg tror ikke han har det bra. Faktisk tenker jeg at det er stor sjanse for at han aldri kommer seg etter dette. Og det er så utrolig synd, for absolutt alle mennesker kan forandre seg. Med vilje, rett hjelp og anger, så fortjener folk en ny sjanse.

https://www.youtube.com/watch?v=N9HxblLX6A8

Visse folk utnytter sjansene de får. De er nærmest som rovdyr, og behandler sjansene sine som får (les: sau).

Endret av BørIkkeSkriveForMy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (2 minutter siden):

Ja, for han tror vi på hans ord. Når det passer oss.

Dagbladet visste at han ble narko-tatt på Palmesus i 2017, men lot være å skrive om det. Selvom privatpersonen, Marius var på VIP-tribunen og oppgav hjemmeadresse slottet da ha ble tatt. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/ble-narkotatt-pa-festival/81819303

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (5 minutter siden):

Dagbladet visste at han ble narko-tatt på Palmesus i 2017, men lot være å skrive om det. Selvom privatpersonen, Marius var på VIP-tribunen og oppgav hjemmeadresse slottet da ha ble tatt. 

Hvorfor har han drevet og oppgitt Slottet som adresse? Der har han da aldri bodd? Hvorfor ikke Skaugum?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (1 minutt siden):

Hvorfor har han drevet og oppgitt Slottet som adresse? Der har han da aldri bodd? Hvorfor ikke Skaugum?

Aner ikke - han sluttet vel med det etter at det ble oppstuss om det etter salg av luksusvarer på Finn hvor han også brukte slottet som adresse. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (11 timer siden):

Jeg tenker at MBH forsøker å dytte skyld over på moren når det gjelder det simkortet. Jeg personlig tror ikke hun har knust mobilene hans og kastet simkortet, men er selvfølgelig åpen for at jeg kan ta feil.

Det jeg reagerer på med MM er blant annet at hun har dekket over MBHs kriminelle oppførsel i gud vet hvor mange år, og jeg tror også at hun hjalp sin voldelige sønn med sletting av beviser ved å varsle ham. Jeg tror også hun kunne vært i stand til å rydde i boligen før pågripelsen, men kan ta feil her og. Uansett, det hun har gjort er ille nok.

Om han dro henne inn bevisst  eller ubevisst  er jeg litt usikker på. Nå kjenner jeg ikke utsagnet hans , annet enn det media har gjengitt. Og for min del høres det ut som en forklaring med løgn, ser han ikke direkte beskylder henne men indirekte. Komentaren slik den er gjengitt, får mine tanker til å gå i retning ar han skrnger ut noe, for å unngå å svare. 

Rett og slett fordi det høres  akkurat ut som en løgn et lite barn kunne finne på å si.

Sitat: Etter det NRK får opplyst, har Høiby forklart at SIM-kortet stod i telefonen hans tidlegare same dag, men at han ikkje veit kven som tok det ut av telefonen eller kor det er no.

Og sitat: Etter det NRK får opplyst, skal han ha forklart at mora begynte å rydde huset medan han stod i dusjen. Årsaka skal ha vore at det var svært rotete der inne, får NRK opplyst.

https://www.nrk.no/norge/opplysningar-til-nrk_-marius-borg-hoiby-har-forklart-at-det-ikkje-var-han-som-fjerna-sim-kort-1.17110508

Så mitt intrykk er at dette er en dårlig  løgn,  om media har gjengitt dette riktig. Men kan selvsagt ta feil. 

Jeg vet allefall  at jeg også hadde kommet til å ta kontakt  med eget barn, om jeg fikk en tlf om noen av de skulle i arrest. Og lurt på hva i he...ete som foregår.  Og jeg hadde også ryddet opp rot og søl, om jeg da ikke har fått beskjed om å ikke gjøre det. Spesielt om jeg visste det skulle være arrestasjon på et annet sted.

Å klandre MM  for at hun fikk denne beskjeden, syntes jeg er rart. Det er isåfall ikke hennes valg at hun skulle kontaktes. Og jeg mener at de som kontaktet  hvem i kjeden av denne informasjonen  burde også vært tydelig  på hva hun ikke skal gjøre.

Ikke vet vi formålet med at hun fikk informasjonen heller. Men jeg mener at den som informerte  også  har et ansvar om å si fra ikke kontakt  marius,  og ikke rør leiligheten. Hvis det var viktig. 

Før man skal kritsierw henne her, syntes jeg faktisk slik informasjon  er relevant  å vite, før man retter  pekefinger  noe steder.

Uansett hvem som fjernet simkort og smadret tlf. Har det vært mulig, fordi politiet  tok et valg om å ikke arrestere han på Skaugum.  Og det valget, ser jeg ikke skal rettes pekefinger på iht sekundøre personer. Som da blir mistenkelig  gjorte her.

Marius fikk selv en tlf 33 minutter  før han møtte opp på jansløkka. Der er mer enn god nok tid til å fjerne simkort og smadre tlf selv, ink dusj

Man vet heller ikke om MM  varslet han om arrestasjon på tlf, eller når hun kom bort . Og hadde de ikke ransakelseordre på selve boligen, så  skal de jo ikke inn å ransake den i utgangspunktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DaisyD skrev (17 minutter siden):

Ja, og så? At media LAR VÆRE å skrive om denne saken av mange ulike grunner skrev jeg innlegg om i etterkant av Debatten. Se og Hør har også gjort det, lenge.

Å "la være" er ikke det samme som å "ikke ha lov". Redaksjoner tar valg om å ikke publisere saker hele tiden, oftere enn de tar valg om å publisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (6 timer siden):

Her spekulerer du noe helt vanvittig. 

Veldig mange blir rusmisbrukere fordi de elsker rusen. 
KJenner en som prøvde kokain i USA under utdanningen sin og han sa at det var helt fantastisk og han forstod godt at folk ble avhengige. 
Har også snakket med rusavhengige som hele livet ruser seg mer og mer - fordi de vil prøve å oppleve den første rusen om igjen. 

Man trenger ikke ha masse problemer for å bli narkoman. 

Helt sant! Da jeg var yngre var jeg innom et miljø (svært ambisiøse reportere m.fl) der kokain var "stilig". Oppegående folk som VALGTE å begynne med det fordi det var gøy. 

Kokain har blitt like vanlig som alkohol der penger ikke er noe issue, altså i velstående kretser og miljøer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (Akkurat nå):

Ja, og så? At media LAR VÆRE å skrive om denne saken av mange ulike grunner skrev jeg innlegg om i etterkant av Debatten. Se og Hør har også gjort det, lenge.

Å "la være" er ikke det samme som å "ikke ha lov". Redaksjoner tar valg om å ikke publisere saker hele tiden, oftere enn de tar valg om å publisere.

De fleste fikk sjokk etter alt som er kommet for en dag de siste månedene. Tenker at media sitter på masse fra disse årene.
Jeg for min del ante ikke at han hadde rusproblemer - det har ikke stått skrevet et eneste sted. Litt merkelig at det går 10 år uten at media i det hele tatt nevner hans rusmisbruk. 

Hvorfor har ikke media nevnt rusen eller at han omgås folk fra tunge kriminelle miljøer? Fordi han er en privatperson? Har ikke anelse, jeg for min del. Men jeg forstår godt han selv mener at han er untouchable. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DaisyD skrev (1 minutt siden):

De fleste fikk sjokk etter alt som er kommet for en dag de siste månedene. Tenker at media sitter på masse fra disse årene.
Jeg for min del ante ikke at han hadde rusproblemer - det har ikke stått skrevet et eneste sted. Litt merkelig at det går 10 år uten at media i det hele tatt nevner hans rusmisbruk. 

Hvorfor har ikke media nevnt rusen eller at han omgås folk fra tunge kriminelle miljøer? Fordi han er en privatperson? Har ikke anelse, jeg for min del. Men jeg forstår godt han selv mener at han er untouchable. 

Det er ingen grunn til å tro at hans oppfatning av hvorfor media ikke har skrevet om ham sammenfaller med redaksjonenes egentlige grunner, slik du nettopp argumenterte for.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (1 minutt siden):

Det er ingen grunn til å tro at hans oppfatning av hvorfor media ikke har skrevet om ham sammenfaller med redaksjonenes egentlige grunner, slik du nettopp argumenterte for.

Det er ingen grunn til å ikke tro det heller. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (3 minutter siden):

Og nettopp det at han mener seg «untouchable», og det at norske medier har gitt seg sjøl munnkurv, kan ha vært medvirkende til at Marius’ rusproblemer og voldsproblemer har eskalert. Når ingen irettesetter deg og det du gjør ikke får en eneste merkbar konsekvens, da fortsetter du bare. Ingen kan jo ta deg for det, så hvorfor skulle du endre deg? Du kan gjøre hva du vil, mot hvem du vil, og ingen setter ned foten. Ganske deilig.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (1 time siden):

"

– De var bare superhyggelige og veldig skjønne. Og det var det første møtet. Det var litt absurd.

Haukland beskriver kronprinsfamilien som varme og kjærlighetsfulle. Men hun var veldig nervøs i starten og opptatt av «å gjøre ting riktig»." 

https://www.vg.no/rampelys/i/wARPdM/nora-haukland-om-det-foerste-moetet-med-marius-borg-hoeiby-jeg-sendte-ham-en-melding

Dette var kort tid etter JS hadde blitt ghostet når hun fortalte om vold til dem. Kan ikke tenke på det Nora beskriver som noe annet enn at dem fungerte som hjelpere til Marius når det gjelder å få, og beholde kjærester. Som er det motsatte som jeg hadde ønsket at jeg gjorde i en slik situasjon.

Jeg også tenker at det er utrolig trist at volden ikke stoppet med JS iom at hun sa i fra, men samtidig klarer jeg å se at MM/HM og de andre rundt han ønsker at han skal være sammen med bedre mennesker og ønsker å styre han inn i bedre miljøer, det er jo en veldig viktig faktor hvis han skal komme ut av all dritten. Dette er komplekst men det er lett å se det fra flere sider. 

Endret av Jobbermedbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...