Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Korpsnerden skrev (45 minutter siden):

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/marius-borg-hoiby-28-anmelder-kjent-tv-profil/17560167/

MBH anmelder kjent TV-profil for å ha rettet falske anklager mot ham ifm scooteranmeldelsen. 

Virker ikke som mediebelastningen er for stor når man velger å gå til motanmeldelse på en henlagt sak...

Det fremstår iallefall ikke som han har veldig store belastningssskader mtp å bestride besøksforbud, og å bruke energi på en henlagt sak om en "stjålet" scooter som alle visste hvor var.  Godt mulig hun TV-profilen overdrev/misforsto/anklaget for å få oppmerksomhet, men saken ble som du sier henlagt av politiet og da burde han se seg ferdig med det midt i alt det han faktisk burde bruke tid på. 

Veldig indignert type. 

Han skal selvsagt behandles rettferdig som alle andre, men det ble han når saken ble henlagt. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Korpsnerden skrev (2 timer siden):

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/marius-borg-hoiby-28-anmelder-kjent-tv-profil/17560167/

MBH anmelder kjent TV-profil for å ha rettet falske anklager mot ham ifm scooteranmeldelsen. 

Virker ikke som mediebelastningen er for stor når man velger å gå til motanmeldelse på en henlagt sak...

Å fy, dette sier enda mer om kynismen hans. Tyveriet ble nevnt i podcast som er tatt vekk,før det ble anmeldt. Og anmeldelsen var snill iht det som ble presentert der. Navnet hans var ikke nevnt, men vedkommende hadde jo bare en scooter.....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (1 time siden):

Å fy, dette sier enda mer om kynismen hans. Tyveriet ble nevnt i podcast som er tatt vekk,før det ble anmeldt. Og anmeldelsen var snill iht det som ble presentert der. Navnet hans var ikke nevnt, men vedkommende hadde jo bare en scooter.....

Hvem sin scooter er det? FW?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (4 timer siden):

Jaja, han har all rett å anmelde hva som helst.

Det som gjorde meg litt forvirret i saken var at det står at han er siktet for to tilfellene av sovevoldtekt og etterforskes for tre fall av seksuallforbryttelser, der Linni Meister er en av de fornærmede. Har ikke fått med meg at det skal være tre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anelyy skrev (1 time siden):

Hvem sin scooter er det? FW?

Det er ikke helt ofisielt tror jeg, så det kan jeg ikke skrive det her, iht brudd på forumregler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junijulia skrev (På 15.3.2025 den 23.19):

Politiloggen også omtalt som medialoggen er offentlig og kan leses på tvitter/X. Det er en forenklet sensurert, avpersonifisert utgave av oppdragsloggen. Det er oppdragsloggen du ikke har innsynsrett i. 

Ja, det er riktig. Oppdragsloggen brukes til fortløpende loggføring av intern informasjon i forbindelse med oppdrag. Der finnes det detaljer om personer, hendelser, osv. Det er åpenbart at dette ikke kan være offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Jaja, han har all rett å anmelde hva som helst.

Det som gjorde meg litt forvirret i saken var at det står at han er siktet for to tilfellene av sovevoldtekt og etterforskes for tre fall av seksuallforbryttelser, der Linni Meister er en av de fornærmede. Har ikke fått med meg at det skal være tre. 

Media har omtalt fire ulike

En i påsken i fjor i Oslo 

En i september på Skaugum 

En i  2018 Linnie Skaugum det også 

Den fjerde etterforskes i Tønsberg og ikke under Oslo politiet da saken er fra tiden da han bodde der men media har omtalt at Juliane har vært i avhør angående denne.

Dette er de som offisielt er bekreftet. …

Endret av FruR
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (7 timer siden):

Media har omtalt fire ulike

En i påsken i fjor i Oslo 

En i september på Skaugum 

En i  2018 Linnie Skaugum det også 

Den fjerde etterforskes i Tønsberg og ikke under Oslo politiet da saken er fra tiden da han bodde der men media har omtalt at Juliane har vært i avhør angående denne.

Dette er de som offisielt er bekreftet. …

Var kjent med det i Tønsberg, men da det har vært musestille om den i mange måneder så har jeg tenkt at det var en sak som var henlagt. Men hvis den er en av de tre som etterforskes i følge Tv2, i tillegg til de to siktelsen så er det en ukjent til. 

Var vel angitt at politiet hadde fått mye bilder og filmer å gå igjennom, der Linni Meister saken er et i media kjent resultat. 

Kanskje tenker jeg feil, men det at det kommer så lite om fortgang i denne saken, gjør at jeg tenker at det tar litt tid for politiet å sjekke ut de spor som ble funnet. En kjendis som Linni var vel lett å finne, men hvis det er andre kvinner som ikke er kjente, så kan det høres ut som et krevende arbeid å finne dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...