Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Angående rusbehandling «før» og nå som noen har skrevet om. Ett år under streng bevoktning og kustus kunne også tidligere føre til «rett tilbake til rusmiljøet» etter utskriving, like gjerne som «solskinnshistoriene» som anekdotisk deles her. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klink skrev (8 timer siden):

Jeg jobber i systemet og tenker at dette er et enkelt, dømmende syn på det. Er selvfølgelig noen som ikke kan rehabiliteres, men det gjelder ikke alle. 

Rehabiliteres fra eventuelle rusproblemer. 

Rehabiliteres fra det å utover vold og seksualisert vold. 

Ta fullt ut ansvar for sine handlinger, og ansvarliggjøres for disse handlingene. 

Er tre ulike problemkomplekser. 

Som foreldre hadde jeg selvfølgelig ønsket alle tre. Men vet at det er den tredje punkten der jeg hadde hatt mest handlingsrom. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (4 minutter siden):

For meg er det akkurat det samme som den gangen han var med mamma på shoppig. De lo og koste seg - det var vel dagen etter at han hadde voldtatt en kvinne hjemme på Skaugum?

Det har noe med å vise anger og vise at man tar sine svært alvorlige feiltrinn på alvor. 
Men så sier det sitt om familien som blir med ham på shopping og koseturer. 

Kommer aldri i mitt liv til å kalle de for min konge og dronning når (hvis) den tid kommer. 

Du vet jo ikke at det var « kosetur «. Det er der jeg faller av. 

har ingen planer om å knele for mm jeg heller, og det var ikke noe jeg kom fram til nylig . Haakon har jeg ikke helt gitt opp. Om denne turen skulle gitt en ny ripe i hans lakk for meg, måtte isbad vært byttet ut med champis og kola. Skjønner ikke oppstyret annet at se&hør er gode på overskrifter. Nå har « kosetur « blitt en sannhet … 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phitta Phjong skrev (11 timer siden):

Hver og enkelt kan ta avstand, men ikke heng han ut før han er dømt. 

Kronprinsparet har ikke en gang valgt å ta avstand fra voldelige handlinger på generelt grunnlag, selv ikke om MBH selv har erkjent en hel del skriftlig i pressen. 

Etter hvert er det blitt et betydelig sakskompleks. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (6 minutter siden):

har ingen planer om å knele for mm jeg heller, og det var ikke noe jeg kom fram til nylig . Haakon har jeg ikke helt gitt opp. Om denne turen skulle gitt en ny ripe i hans lakk for meg, måtte isbad vært byttet ut med champis og kola. Skjønner ikke oppstyret annet at se&hør er gode på overskrifter. Nå har « kosetur « blitt en sannhet … 

De visste veldig godt at dette vil komme til media - da tenker man seg kanskje om to ganger før man drar med seg en voldssiktet på tur. 
Som jeg sier så har det noe å si hvordan det ser ut for utenforstående. Og det ser ut som om familien koser seg på opplevelsesweekend i nord. 

Som kommende konge så bør man kanskje tenke: "Hvordan tar dette seg ut for utenforstående?".

På meg virker som om de regelrett driter i hva folk tenker. De kan gjøre som de vil og det gjør de. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (10 minutter siden):

MBH trenger en ledsager til å besøke IA? Hvem betalte «kosegildet»? 
Det tar seg dårlig ut at landets kronprins sauser seg inn i all den materien som omgir stesønnen. La oss igjen presisere at stesønnen er en voksen mann nå, og bør kunne stå på egne ben. Det har han åpenbart aldri gjort. Hvor får han penger til livsopphold fra i så fall? 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De visste veldig godt at dette vil komme til media - da tenker man seg kanskje om to ganger før man drar med seg en voldssiktet på tur. 
Som jeg sier så har det noe å si hvordan det ser ut for utenforstående. Og det ser ut som om familien koser seg på opplevelsesweekend i nord. 

Som kommende konge så bør man kanskje tenke: "Hvordan tar dette seg ut for utenforstående?".

På meg virker som om de regelrett driter i hva folk tenker. De kan gjøre som de vil og det gjør de. 

Veldig enkelt å være etterpåklok på vegne av andre, og å tro at akkurat Malangen er verdens navle.

Se og hør skrev ett enkelt avsnitt om kos, og vet cirka like lite om hva turen var for som du, jeg, og alle andre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrineTrollet skrev (3 minutter siden):

Det tar seg dårlig ut at landets kronprins sauser seg inn i all den materien som omgir stesønnen. La oss igjen presisere at stesønnen er en voksen mann nå, og bør kunne stå på egne ben. Det har han åpenbart aldri gjort. Hvor får han penger til livsopphold fra i så fall? 

Mulig kronprinsen hadde mulighet til å være anstand for stesønnen og samtidig kunne besøke datteren. Ganske enkelt.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du tenker. Hvordan det ser ut for deg. At du « ser» at de koser seg uten noe som helst dokumentert på det. 

ja, de har sikkert tenkt seg om flere ganger . Og valgte dette. Om de hadde lagt møtet med Ingrid og isbadet til Asker hadde det blitt oppslag av det og. Og « noen « ville tenkt at de burde lagt det til et mer diskré og mindre folketett sted. Ikke vet vi om Ingrid hadde mulighet og tid til og reise til Oslo heller. Jeg aner ikke om Marius « koste « seg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (1 minutt siden):

Mulig kronprinsen hadde mulighet til å være avstand for stesønnen og samtidig kunne besøke datteren. Ganske enkelt.

«avstand «? 
Det handler ikke om hvilke muligheter kronprinsen har, men om at vi er mange som mener at vurderingsevnen i dette kan settes et stort spørsmålstegn ved. Mildt sagt. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (6 minutter siden):

Veldig enkelt å være etterpåklok på vegne av andre, og å tro at akkurat Malangen er verdens navle.

Se og hør skrev ett enkelt avsnitt om kos, og vet cirka like lite om hva turen var for som du, jeg, og alle andre.

Hva de mener turen er/var, og hva du mener den er - er deres og din sak. 
Hva den faktisk speiler til landets befolkning ift til sakskompleks og hvilke personer som er involvert er noe ganske annet. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro at norges kommende kongepar (med alle sine rådgivere) har noen som forteller dem hva som sømmer seg og hva som ikke gjør det. 

Men - med referanse til tidligere hendelser og til Epstein-saken så vet vi at enten har de ikke rådgivere, eller så har de rådgivere som ikke gjør jobben sin - eller så hører de ikke på dem. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrineTrollet skrev (2 minutter siden):

«avstand «? 
Det handler ikke om hvilke muligheter kronprinsen har, men om at vi er mange som mener at vurderingsevnen i dette kan settes et stort spørsmålstegn ved. Mildt sagt. 

Hvis det menes anstand er det ille.
MBH burde holdt seg hjemme, ingen hadde skrevet et ord. Så enkelt. Men de valgte å dra på tur. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TrineTrollet skrev (5 minutter siden):

«avstand «? 

Jeg tviler sterkt på at de 10-20 personene på KG som deler det synspunktet, er spesielt representative for hva folk flest tenker. Det er et ekkokammer her inne, der veldig sære synspunkter fremstilles som vanlige og normale og representative for holdningen i befolkningen, men det er det ingen grunn til å tro at de er.

Jeg tror folk flest skjønner at en overnatting i Malangen for å besøke søster/datter i militæret, ikke er et uansvarlig party på luksusspa. 

Jeg har lest mange overdrivelser i denne tråden, og det er ingen som overgår okkingen og akkingen over madrasskjøpet, men den saken her er en god nummer 2. 

Endret av MissLucy
  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrineTrollet skrev (13 timer siden):

«avstand «? 

Anstand. Hva noen på KG ellers tror er irrelevant.

Endret av Rev. Revenge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrineTrollet skrev (13 timer siden):

Hva de mener turen er/var, og hva du mener den er - er deres og din sak. 
Hva den faktisk speiler til landets befolkning ift til sakskompleks og hvilke personer som er involvert er noe ganske annet. 

Uenig. At tre medlemmer av en familie i den situasjonen de er i speilet lite til ingenting til "landets befolkning" som du setter deg selv som representativ for her på KG, annet enn at se og hør  måtte lage en fullstendig unødvendig  sak av det for klikk.

Endret av Rev. Revenge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
MissLucy skrev (4 minutter siden):

Jeg tviler sterkt på at de 10-20 personene på KG som deler det synspunktet, er spesielt representative for hva folk flest tenker. Det er et ekkokammer her inne, der veldig sære synspunkter fremstilles som vanlige og normale og representative for holdningen i befolkningen, men det er det ingen grunn til å tro at de er.

Jeg tror folk flest skjønner at en overnatting i Malangen for å besøke søster/datter i militæret, ikke er et uansvarlig party på luksusspa. 

Jeg har lest mange overdrivelser i denne tråden, og det er ingen som overgår okkingen og akkingen over madrasskjøpet, men den saken her er en god nummer 2. 

Enig.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TrineTrollet skrev (7 minutter siden):

Om mbh trenger ledsager? Ja, mye tyder på det egentlig. I dette tilfellet var vel ikke kronprinsen ledsager for at Marius skulle besøke Ingrid, men med på og besøke Ingrid ! 
tja, det vi vet om økonomien til Marius er at han har brukt opp nesten 2 millioner av formuen på et år, i følge seg selv lever han av lommepenger, det spekuleres i kriminalitet og om han får noe fra nav har vi vært inne på. Så det var livsoppholdet hans. 

Nå vil jeg ikke spekulere i hvem som har betalt kosegildet, fordi jeg ikke kjenner til noe kosegilde, men det er høyst sannsynlig at han lever på foreldrene sine for tiden. Nå går tråden virkelig i sirkler og tilbake i tid, men hva skal han gjøre nå? Søke jobb? Egentlig hører han vel hjemme på nav inntil eventuell rusbehandling, psykatri behandling, rettssak , dom og fengselsopphold er ferdig. Han sier han får lommepenger av foreldrene sine. Vi venter i spenning på årets ligning, nå som i fjor . Bare 10 måneder igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anstand. Hva vi ellers tror er irrelevant.

Mener du virkelig at en voksen mann trenger anstand når han skal besøke søsteren sin. Da er det ille.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (4 minutter siden):

Om mbh trenger ledsager? Ja, mye tyder på det egentlig. I dette tilfellet var vel ikke kronprinsen ledsager for at Marius skulle besøke Ingrid, men med på og besøke Ingrid ! 
tja, det vi vet om økonomien til Marius er at han har brukt opp nesten 2 millioner av formuen på et år, i følge seg selv lever han av lommepenger, det spekuleres i kriminalitet og om han får noe fra nav har vi vært inne på. Så det var livsoppholdet hans. 

Nå vil jeg ikke spekulere i hvem som har betalt kosegildet, fordi jeg ikke kjenner til noe kosegilde, men det er høyst sannsynlig at han lever på foreldrene sine for tiden. Nå går tråden virkelig i sirkler og tilbake i tid, men hva skal han gjøre nå? Søke jobb? Egentlig hører han vel hjemme på nav inntil eventuell rusbehandling, psykatri behandling, rettssak , dom og fengselsopphold er ferdig. Han sier han får lommepenger av foreldrene sine. Vi venter i spenning på årets ligning, nå som i fjor . Bare 10 måneder igjen. 

Det står litt her om hvem han får penger fra:

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/hoiby-sier-han-fikk-20000-kroner-fra-foreldrene-i-maneden/17234232/

I tillegg bor han antagelig gratis i huset på Skaugum. Om han selv eier Mercedesen han har kjørt og motorsykkelen, vet ikke jeg.

Endret av Freydis
  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...