Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Freydis skrev (1 minutt siden):

Sant det - dersom man ikke vil det nok selv så nytter det ikke.

Jeg ser  på det som positivt at han er med familien i det minste.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klink skrev (5 minutter siden):

Helt enig, men voldtektsoffer blir pisset på av norsk rettsvesen det er jo ikke noe nytt. 

Jeg husker ikke om nytorgsmannen ble varetektsfengslet, men jeg husker (spoiling alert) - at fra det ble meldt til at han ble tatt så var det flere offer som ble utsatt for ham. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke slå fast noe som helst når det gjelder meg. 

Joda, du får ikke bestemt deg for om MBH er under behandling eller ikke. Det ville nok forbause deg hva jeg kan. Vannari

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (1 minutt siden):

Joda, du får ikke bestemt deg for om MBH er under behandling eller ikke. Det ville nok forbause deg hva jeg kan. Vannari

Hjelpe trøste.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (21 minutter siden):

Det spiller egentlig ingen rolle om de hadde det miserabelt, poenget er at de valgte å treffes ett sted hvor andre har mulighet til å observere og rapportere at de er sammen. Jeg skjønner at mange mener det er deres «rett», og det er det selvfølgelig, men de er dermed i mine øyne ikke egnet til rollene som kommende konge og dronning. Jeg nevnte for månedsvis siden at det var smakløst at MM og Marius dro på shoppingtur etter voldsutøvelsen han var anklaget for. Da møtte jeg harnisk i tråden over å overhodet forslå at han hadde gått rett fra å banke kjæresten sin til handletur med mor. Nå månedsvis etterpå vet vi jo at han har en adferd som tilsier at han ikke eier skrupler, han kan jo glatt gå fra å kjøre kjæresten hjem til å utøve overgrep? Vi vet at vår kommende konge og dronning ble kontaktet av flere parter som ropte varsku her..   han er anklaget for å ha utført helt forkastelige handlinger, som kongehuset ikke bør assosieres med.

Når de aktivt velger å omringe gjerningsmannen uten å ta avstand fra hans handlinger, så snakker det massevis i seg selv, handlinger er «louder then Words». Det er ikke samlende. De velger seg selv først, de bør abdisere hele gjengen. 

Dette innlegget er jo et klassisk skoleeksempel på fordømmelse uten grunnlag, forhåndsdømming og en total irrasjonell forventning om hvordan mennesker skal håndtere familiære bånd i en krevende situasjon. Godt forsøk på lynsje mentalitet! Innlegget er egentlig ikke verdt å kommentere, det fremstår egentlig svært skrullete. Kanskje flere burde ta en pause på offentligheten..

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snurrevippen skrev (1 minutt siden):

Dette innlegget er jo et klassisk skoleeksempel på fordømmelse uten grunnlag, forhåndsdømming og en total irrasjonell forventning om hvordan mennesker skal håndtere familiære bånd i en krevende situasjon. Godt forsøk på lynsje mentalitet! Innlegget er egentlig ikke verdt å kommentere, det fremstår egentlig svært skrullete. Kanskje flere burde ta en pause på offentligheten..

Fordømme uten grunnlag?

Å anta at Marius får en dom er ikke akkurat «uten grunnlag».

De er ikke en ordinær familie, de er vår kommende konge og dronning, som har en oppgave: å fungere samlende.

Det gjør de ikke slik de fremstår nå, de fungerer splittende, mister troverdighet og er rett og slett provoserende.

Du må gjerne mene mitt innlegg er «skrullete» men jeg er i så fall ikke den eneste som har en slik «skrullete» tanke, jeg er nok bare en av mange, kanskje aller helst en av majoriteten, også er det en minoritet som mener dette er helt innafor av kronprinsparet og ikke noe folket skal stille spørsmålstegn ved. 

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (38 minutter siden):

Tilfeldige forbispaserende på Malangen? Ok.

Måtte le litt faktisk🤭

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (47 minutter siden):

En reise, samme uka som det har kommet nye, alvorlige avdekkelser i saken kan gi inntrykk av at de tar lett på det, reiser på ferie, lever livet i sus og dus samme hva som skje. Ikke gitt at de faktisk gjør det, men det kan oppdattes sånn. Jeg tror det hadde vært lurt å holdt seg hjemme, og heller utsatt reisen til et senere tidspunkt det var mer rolig. Det har vært rolige perioder i denne saken også. Kronprisen kunne så klart reist, og kronprinsparet reiser vel hele tiden, men jeg tenker Marius burde vært hjemme gitt ukas avsløringer. 

I den utrolig dårlige skrevne artikken fra Se og Hør skrives det mye om vennskapet og båndet mellom IA og Marius. Så klart de er søsken, men jeg tror også at i akkurat denne perioden vil det kanskje være greit å ikke lage for mange og sterke koblinger mellom Marius og IA, slik som at de reiser på besøk til hverandre i en periode hvor det nettopp har kommet store avsløringer. Derfor tenker jeg det ville vært bedre om de omgikk hverandre når hun er hjemme, og kommumiserte på andre måter som ikke er ved reiser akkurat nå. 

Tidspunket for reisen er dårlig syns jeg  

Ferie og sus og dus? Det var en helg utenfor Tromsø. Det eneste kilden sier konkret er at han isbadet. For 50 år siden det vært behandling, nå er det kose seg i sus og dus 😅 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (Akkurat nå):

Ferie og sus og dus? Det var en helg utenfor Tromsø. Det eneste kilden sier konkret er at han isbadet. For 50 år siden det vært behandling, nå er det kose seg i sus og dus 😅 

Hvis du leser videre ser du at jeg skriver at det ikke nødvensigvis er sånn :)

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (58 minutter siden):

Det normaliserer situasjonen han befinner seg i.
«Livet leker videre»… 

Det indikerer at de støtter ham: de har ikke distansert seg fra han. Jeg mener de burde det, eller komme med en offentlig uttalelse. 

At de selv tenker de er anonyme og forventer at alle rundt dem skal «se den andre vei» i en slik situasjon er virkelighetsfjernt.

Skal de absolutt treffes så hadde gjort lurt i å treffes på arena hvor det faktisk ikke er mulig for tilfeldige forbipasserende å ta bilder av dem.

Igjen: det er snakk om vår kommende konge og dronning. Derfor. 

Men hva er problemet?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (Akkurat nå):

Men hva er problemet?

Forstår du hvorfor det var problematisk at MM sosialiserte med Epstein? Eller skjønte du ikke hva som var problemet da heller?

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (6 timer siden):

Jeg tror Kongrhuset må ha de dårlogste rådgiverne man kan tenke seg. 

Så klart blir det oppslag  når de tar med seg Marius på en tur til et resort for å besøke IA, og så klart vil noen mene at det ikke er riktig at han får denne "lukusen" når han er siktet for så alvorlige ting. 

Jeg tror ikke de lytter til rådgiverne i det hele tatt, men kjører sitt eget løp. Med et ikke spesielt vellykket resultat.

Endret av Junijulia
  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Raven.Writingdesk skrev (4 minutter siden):

Forstår du hvorfor det var problematisk at MM sosialiserte med Epstein? Eller skjønte du ikke hva som var problemet da heller?

Hva er relevansen av Epstein for familiebesøket i Troms????

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (42 minutter siden):

På dette tidspunktet er det egentlig irrelevant at han ruser seg. Jeg snakker nå kun fra perspektivet om at det er vår kommende konge og dronning vi snakker om. Det er jo ikke sånn at han var nødt til å møte søstera si på ett hotell, hvis ikke var alternativet rus?

Jeg mener de har skadet omdømme sitt og hennes, via dette. 

Akkurat.. Når Marius dro til London tok han og MM to ulike fly, hun var med en ukjent kvinne. Han kunne vel lett ha hatt den billetten fremfor en ukjent kvinne..? Så min antagelse er at de tok ikke samme fly fordi de kanskje forsto at det ville skape mye støy og skriverier? Det er ren gjetning. Jeg antar at de tar en del strategiske valg når det gjelder hvordan de lever livene sine, også utenfor det som er planlagt i den kongelige kalenderen. Det er dette jeg ikke forstår, at de velger å ikke gjøre nå. Kanskje egentlig også for Marius sin del for de i tråden som er særdeles opptatt av å fremme hva hans behov for vel og ve er.:  hadde han ikke vært med hadde det neppe generert samme oppstandelse som de gjør når de tar han med. 

Jeg tror ikke det vekker så mye oppstandelse, altså. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (1 time siden):

Det normaliserer situasjonen han befinner seg i.
«Livet leker videre»… 

Det indikerer at de støtter ham: de har ikke distansert seg fra han. Jeg mener de burde det, eller komme med en offentlig uttalelse. 

At de selv tenker de er anonyme og forventer at alle rundt dem skal «se den andre vei» i en slik situasjon er virkelighetsfjernt.

Skal de absolutt treffes så hadde gjort lurt i å treffes på arena hvor det faktisk ikke er mulig for tilfeldige forbipasserende å ta bilder av dem.

Igjen: det er snakk om vår kommende konge og dronning. Derfor. 

De har også rett på privatliv utenom jobben. Nåværende kongepar har fått det, det er ikke sånn at de må offentliggjøre hva de gjør i sin private tid. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
pop up bruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du leser videre ser du at jeg skriver at det ikke nødvensigvis er sånn :)

Ja, jeg skulle sitert bedre. Ser du skriver videre. 
videre så skjønner jeg ikke hvordan det oppfattes sånn, men jeg ser jo her at folk oppfatter det sånn. Eller VIL oppfatte det sånn. 

hadde Ingrid kommet til Skaugum for og besøke han hadde det blitt oppslag. Han han gått på byen hadde det blitt ramaskrik. Hadde han isolert seg på Skaugum hadde det blitt spekulasjoner. Alt blir feil så lenge Marius puster fri luft. 

så synes jeg det er litt komisk.. 2 netter på hotell 4 stjernes hotell og bading i sjøen  i 3 grader er « luksus, ferie, sus og dus « . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (15 minutter siden):

Enig. Isbading har dokumentert god effekt på psykiske lidelser som f.eks. depresjon, så kanskje dette var et helgeopplegg med både samvær og behandling. Det kjenner vi ikke til, de var på et privat besøk uten rapporteringsplikt til andre enn eventuelle behandlere.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (7 minutter siden):

Det der var så vanvittig at jeg fatter ikke at et lands kommende dronning kan vise så dårlig dømmekraft. Noe av det verste var unnskyldningen hennes - hvor hun beklaget at hun ikke hadde sjekket omfanget og alvorligheten av Epsteins handlinger.

For meg sier det at hun visste hva han var dømt for - bare ikke hvor mange og hvor alvorlig.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (Akkurat nå):

Isbading har dokumentert god effekt på psykiske lidelser som f.eks. depresjon, så kanskje dette var et helgeopplegg med både samvær og behandling. Det kjenner vi ikke til, de var på et privat besøk uten rapporteringsplikt til andre enn eventuelle behandlere.

Vet det. Ble brukt som tvang på psykiatrisk sykehus før, nå har mange oppdaget effekten og gjør det frivillig. Selv om det er populært er det ikke noe luksuriøst ved det. Eller sus og dus. Så det kan godt være en planlagt del av behandling, men også en sunn aktivitet den familien gjør sammen. Han har ihvertfall ikke vondt av det. 
ja, det var et privat besøk som ble rapportert av noen skuelystne som ikke observerte noe mer rampete enn … isbad 🤦‍♀️ 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...