Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Miomino skrev (1 minutt siden):

Hvem har sagt MBH er "kvitt sine rusproblemer"? Jeg har ikke sett dette uttalt hverken fra hans advokat, han selv eller kronprinsparet. Eller er det kanskje spekulasjoner fra din side?

Har du kjennskap til stedet han var på i London? Siden du vet at dette er "luksusrehab". Eller slenger du bare ut påstander?

Med andre ord et innlegg spekket med antagelser om alt fra lengde på oppholdet til resultatet av behandlingen.

Dersom du hadde lest og fulgt litt med så hadde du fått med deg at han var på et eksklusivt, privat behandlingssted i London. Et sted som kjendiser foretrekker. 

Men jeg skal fjerne luksus-ordet - siden det tydeligvis provoserte deg. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Raven.Writingdesk skrev (10 minutter siden):

Skal de absolutt treffes så hadde gjort lurt i å treffes på arena hvor det faktisk ikke er mulig for tilfeldige forbipasserende å ta bilder av dem.

Tilfeldige forbispaserende på Malangen? Ok.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel langt mer sannsynlig at det ble en rusfri helg sammen med stefar og søster oppe i nord langt fra byer enn om han hadde sittet hjemme og blitt rastløs, med gamle (nok ikke bare gode) venner i nærheten og med fester og uteliv svært tilgjengelig. 

Det er sikkert mye som kan kritiseres, men dette? 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (1 minutt siden):

Dersom du hadde lest og fulgt litt med så hadde du fått med deg at han var på et eksklusivt, privat behandlingssted i London. Et sted som kjendiser foretrekker. 

Men jeg skal fjerne luksus-ordet - siden det tydeligvis provoserte deg. 

Nå må du bestemme deg: Er han på behandling eller ikke.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stor forståelse for at kronprinsen ønsker å treffe datteren sin. 
Men MBH kunne holdt seg hjemme. Han kan kommunisere med IA på nett. Hvorfor skal de treffes fysisk?
Det er ikke synd på denne mannen og at han må få lov å treffe søsteren sin. Han er en voldsmann og en overgriper.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (8 minutter siden):

Eller Se og Hør gjør det?

Vi vet da ingenting om hva som var bakgrunnen for oppholdet i Malangen. At familien "koste seg" har vi jo bare Se og Hørs ord for.

Det spiller egentlig ingen rolle om de hadde det miserabelt, poenget er at de valgte å treffes ett sted hvor andre har mulighet til å observere og rapportere at de er sammen. Jeg skjønner at mange mener det er deres «rett», og det er det selvfølgelig, men de er dermed i mine øyne ikke egnet til rollene som kommende konge og dronning. Jeg nevnte for månedsvis siden at det var smakløst at MM og Marius dro på shoppingtur etter voldsutøvelsen han var anklaget for. Da møtte jeg harnisk i tråden over å overhodet forslå at han hadde gått rett fra å banke kjæresten sin til handletur med mor. Nå månedsvis etterpå vet vi jo at han har en adferd som tilsier at han ikke eier skrupler, han kan jo glatt gå fra å kjøre kjæresten hjem til å utøve overgrep? Vi vet at vår kommende konge og dronning ble kontaktet av flere parter som ropte varsku her..   han er anklaget for å ha utført helt forkastelige handlinger, som kongehuset ikke bør assosieres med.

Når de aktivt velger å omringe gjerningsmannen uten å ta avstand fra hans handlinger, så snakker det massevis i seg selv, handlinger er «louder then Words». Det er ikke samlende. De velger seg selv først, de bør abdisere hele gjengen. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Raven.Writingdesk skrev (2 minutter siden):

Det finnes forskjellige typer behandling, det må vi bare akseptere. For alt vi vet kan han være i behandling, det er egentlig likegyldig for min del. Flott for han. Det er ikke problemet.

Problemet er at Sannsynligheten for at han vil få en dom fremstår på dette tidspunktet å være ganske høy. Han har ut ifra informasjon som er gitt i media: oppretthold kriminell adferd samtidig som kongefamilien har oppretthold sin nærhet og inkludering av ham. Å bryte besøksforbud, osv. ingen tegn til at han egentlig har planer om å føye seg, bøye seg eller i rette seg. Han har også anklaget ett av ofrene for å utøve vold mot ham. 

Hvor graverende kriminelle handlinger mener vi skal aksepteres innad i kongefamilien uten at de selv kommer med en uttalelse om den? Kongefamilien sin hovedoppgave er å være samlende.

Det fungerer ikke sånn at du er «samlende» fra klokka 07.09-15.00 når du har avtaler i den kongelige kalender, også etterpå er du «klokka ut» også kan du gå å gjøre handlinger stikk i strid med de du forfekter frem til klokka 15.00. 

Jojo - helt klart. Jeg reagerer bare på lengden på oppholdet ift det han lovet i brevet sitt.

Sitat

Å gjenoppta behandling med største alvor. 

Men folk lurer når man kan skrive seg inn og ut ettersom det passer en selv - og bryte besøksforbud mens man er i behandling.

Høres merkelig ut - men som du sier - det finnes flere typer behandlingssteder. Jeg sletter mine erfaringer. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (12 minutter siden):

Hvem har sagt MBH er "kvitt sine rusproblemer"? Jeg har ikke sett dette uttalt hverken fra hans advokat, han selv eller kronprinsparet. Eller er det kanskje spekulasjoner fra din side?

Har du kjennskap til stedet han var på i London? Siden du vet at dette er "luksusrehab". Eller slenger du bare ut påstander?

Med andre ord et innlegg spekket med antagelser om alt fra lengde på oppholdet til resultatet av behandlingen.

Jeg har slettet alt jeg har skrevet om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (10 minutter siden):

Nå må du bestemme deg: Er han på behandling eller ikke.

Hvis du er interessert i å lese om det så antar jeg at du klarer å google deg til et svar på spørsmålet ditt.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (Akkurat nå):

Hvis du er interessert i å lese om det så antar jeg at du klarer å google deg til et svar på spørsmålet ditt.

Jeg spurte deg ikke. Jeg slo fast at du må bestemme deg.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (Akkurat nå):

Jeg spurte deg ikke. Jeg slo fast at du må bestemme deg.

Du kan ikke slå fast noe som helst når det gjelder meg. 

• Liker 8
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (16 minutter siden):

Det finnes forskjellige typer behandling, det må vi bare akseptere. For alt vi vet kan han være i behandling, det er egentlig likegyldig for min del. Flott for han. Det er ikke problemet.

Problemet er at Sannsynligheten for at han vil få en dom fremstår på dette tidspunktet å være ganske høy. Han har ut ifra informasjon som er gitt i media: oppretthold kriminell adferd samtidig som kongefamilien har oppretthold sin nærhet og inkludering av ham. Å bryte besøksforbud, osv. ingen tegn til at han egentlig har planer om å føye seg, bøye seg eller i rette seg. Han har også anklaget ett av ofrene for å utøve vold mot ham. 

Hvor graverende kriminelle handlinger mener vi skal aksepteres innad i kongefamilien uten at de selv kommer med en uttalelse om den? Kongefamilien sin hovedoppgave er å være samlende.

Det fungerer ikke sånn at du er «samlende» fra klokka 07.09-15.00 når du har avtaler i den kongelige kalender, også etterpå er du «klokka ut» også kan du gå å gjøre handlinger stikk i strid med de du forfekter frem til klokka 15.00. 

Hvis han ikke får en dom kan de snart legge ned hele rettsvesenet. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

S@bine skrev (20 minutter siden):

Det er vel langt mer sannsynlig at det ble en rusfri helg sammen med stefar og søster oppe i nord langt fra byer enn om han hadde sittet hjemme og blitt rastløs, med gamle (nok ikke bare gode) venner i nærheten og med fester og uteliv svært tilgjengelig. 

Det er sikkert mye som kan kritiseres, men dette? 

På dette tidspunktet er det egentlig irrelevant at han ruser seg. Jeg snakker nå kun fra perspektivet om at det er vår kommende konge og dronning vi snakker om. Det er jo ikke sånn at han var nødt til å møte søstera si på ett hotell, hvis ikke var alternativet rus?

Jeg mener de har skadet omdømme sitt og hennes, via dette. 

Junijulia skrev (17 minutter siden):

Har stor forståelse for at kronprinsen ønsker å treffe datteren sin. 
Men MBH kunne holdt seg hjemme. Han kan kommunisere med IA på nett. Hvorfor skal de treffes fysisk?
Det er ikke synd på denne mannen og at han må få lov å treffe søsteren sin. Han er en voldsmann og en overgriper.

Akkurat.. Når Marius dro til London tok han og MM to ulike fly, hun var med en ukjent kvinne. Han kunne vel lett ha hatt den billetten fremfor en ukjent kvinne..? Så min antagelse er at de tok ikke samme fly fordi de kanskje forsto at det ville skape mye støy og skriverier? Det er ren gjetning. Jeg antar at de tar en del strategiske valg når det gjelder hvordan de lever livene sine, også utenfor det som er planlagt i den kongelige kalenderen. Det er dette jeg ikke forstår, at de velger å ikke gjøre nå. Kanskje egentlig også for Marius sin del for de i tråden som er særdeles opptatt av å fremme hva hans behov for vel og ve er.:  hadde han ikke vært med hadde det neppe generert samme oppstandelse som de gjør når de tar han med. 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Freydis skrev (12 minutter siden):

Jojo - helt klart. Jeg reagerer bare på lengden på oppholdet ift det han lovet i brevet sitt.

Men folk lurer når man kan skrive seg inn og ut ettersom det passer en selv - og bryte besøksforbud mens man er i behandling.

Høres merkelig ut - men som du sier - det finnes flere typer behandlingssteder. Jeg sletter mine erfaringer. 

Jeg tror personlig aldri Marius blir rusfri. Derfor bryr jeg meg særdeles lite om det. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (4 minutter siden):

Hvis han ikke får en dom kan de snart legge ned hele rettsvesenet. 

Det er nesten sånn at man begynner å lure på hvorfor han ikke sitter i varetekt. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (13 minutter siden):

Rusbehandling er ofte frivillig og folk stikker av , ruser seg og sprekker hele tiden. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Klink skrev (Akkurat nå):

Rusbehandling er ofte frivillig og folk stikker av , ruser seg og sprekker hele tiden. 

Sant det - dersom man ikke vil det nok selv så nytter det ikke. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (Akkurat nå):

Det er nesten sånn at man begynner å lure på hvorfor han ikke sitter i varetekt. 

Helt enig, men voldtektsoffer blir pisset på av norsk rettsvesen det er jo ikke noe nytt. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne31 skrev (8 timer siden):

Hvis min sønn/bror/hvem som helst annen hadde vært en voldelig rusmisbruker som har gjort x antall overgrep, så hadde ikke en "koselig familietur" vært i mine tanker..  de lever virkelig ikke en fantasiverden. Dette KAN jo ikke representere Norge. 

Hadde foretrekt ein "koseleg familietur" framfor at han skal feste med kamerater. Då veit en iallefall kvar han er.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...