Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

PusheenPusheen skrev (2 timer siden):

Veien dit ER krise, men resortet er ikke så verst altså. Det er vel fordi det er stille, de valgte å dra dit. Bygda er bygda. 

Det er helt nydelig på Malangen, uten tvil. Det finnes flere overnattingssteder å velge mellom, men er du ikke kjent er det ikke så lett å finne ut av det. Så har de nok et sikkerhetsopplegg rundt seg som må opprettholdes.

De KUNNE ha valgt Tromsø som er full av nordlysturister men de valgte et fredelig sted utenfor allfarvei der de kunne være mest mulig i fred, også for tabloidene. Den freden fikk de ikke ha for seg selv.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kollontaj skrev (1 time siden):

Og hva er galt med en tur for å besøke familie? Tror du sakens alvor blir mindre for dem når de er et annet sted? Tror du ikke et miljøskifte og nærkontakt med familie kan være positivt for en som sliter med rus? 

Ja for alt handler jo bare o hva som er positivt for Marius, ikke sant? Det skal ikke tas hensyn til noen andre?

PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Jeg synes jo kontrastene er store. På den ene siden sitter det kvinner som blir presentert med overgrepsmateriale av dem selv, der de har vært intetanende ofre. De snakker om tøffe dager. På den andre siden, flotter overgrepsmannen seg på tur. Jeg synes det er ekkelt.

Det er klart det er ekkelt.

Junijulia skrev (1 time siden):

Det er noe med tid og sted.
Det er nettopp blitt bekreftet et nytt offer for overgrep. Det er kanskje ikke da man velger å reise på resort. 

Man kan ha mange forklaringer på hvorfor de velger et weekend opphold på hotell, men det ser ikke bra ut.

Akkurat.

Marius skulle aldri ha blitt med.

Hvis han har så stort behov for foreldenærvær burde de ha delt seg: en får sitte i Marius sin bolig å holde han i hånda siden det tydeligvis er hva som er «godt for han» også får den andre besøke datteren. 

At de ikke fatter at dette tiltrekker seg oppmerksomhet viser hvor beskyttet og «entitled» de er:

det er tydeligvis en selvfølge for den norske kongefamilien at når de har barn som står anklaget av myndighetene for de mest alvorlige og groteske forbrytelser også skal de samtidig ha seg frabedt at pressen skriver om dem, med mindre det er i arbeidsøyemed.

Nei herregud, de vil jo åpenlyst ikke ha denne jobben! La de få slippe.. (også får de finansiere turene sine utenfor statskassa). 

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (10 minutter siden):

Det er helt nydelig på Malangen, uten tvil. Det finnes flere steder å velge mellom der, men er du ikke kjent er det ikke så lett å finne ut av det. Så har de nok et sikkerhetsopplegg rundt seg som må opprettholdes.

De KUNNE ha valgt Tromsø men de valgte et fredelig sted utenfor allfarvei der de kunne være mest mulig i fred, også for tabloidene. Den freden fikk de ikke ha for seg selv.

Nei, jeg er enig i at Se&Hør virkelig passer på å få med seg alt de foretar seg. Og måten de skrev saken på, skaper jo en mulig større kontrast enn hva som sikkert er nødvendig. Samtidig engasjerer saken, hvilket er helt naturlig, og det utnytter Se&Hør. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (På 8.2.2025 den 12.37):

Skjønner at ønsket om å finne enkle forklaringer er stort, men alt dette er jo fri fantasi. Fra hva Borg Høiby har følt "innerst inne" til hva slags krav hans foreldre har stilt til ham.

Ja, verken jeg eller andre kan vite dette, men det er et sannsynlig scenario basert på vanlig kjente psykologiske mekanismer og barnepsykologi. 

Særlig om man ser på ham med milde øyne. Han kan selvsagt føle seg topp, eller at han har fått for mye krav, men det vil være enda mer bekymringsfullt. 

Endret av O Rakel
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (1 time siden):

Ja for alt handler jo bare o hva som er positivt for Marius, ikke sant? Det skal ikke tas hensyn til noen andre?

Det er klart det er ekkelt.

Akkurat.

Marius skulle aldri ha blitt med.

Hvis han har så stort behov for foreldenærvær burde de ha delt seg: en får sitte i Marius sin bolig å holde han i hånda siden det tydeligvis er hva som er «godt for han» også får den andre besøke datteren. 

At de ikke fatter at dette tiltrekker seg oppmerksomhet viser hvor beskyttet og «entitled» de er:

det er tydeligvis en selvfølge for den norske kongefamilien at når de har barn som står anklaget av myndighetene for de mest alvorlige og groteske forbrytelser også skal de samtidig ha seg frabedt at pressen skriver om dem, med mindre det er i arbeidsøyemed.

Nei herregud, de vil jo åpenlyst ikke ha denne jobben! La de få slippe.. (også får de finansiere turene sine utenfor statskassa). 

Gratulerer med dagens mest komiske innlegg 😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rev. Revenge skrev (1 time siden):

Har noen her vært i nærheten av Malangen Resort? Det er ikke akkurat dit man stikker på helgetur dersom man ønsker å flagge dårlige signaler til "det norske folk", vifte med luksuskort eller planlegge å stikke av. Det kan stå "Resort" i navnet så mye det vil, men plassen er stille, minimalt befolket og utenfor allfarvei. Veien dit er krise.

Korrigering:

Som typisk Se og hør, er saken drøvtygget enda en gang fra start til hit, tilføyd et kort, nytt og særs toneangivende avsnitt, for deretter å avslutte artikkelen med å markedssføre Malangen Resort gjennom innhold fra hotellets nettside.

Dette er avsnittet, det eneste nye:

"Og i helgen koste de seg altså sammen på Malangen resort. Lørdag kveld ble de tre obsert da de tok et kveldsbad fra brygga. Temperaturen i vannet...? Tre grader!"

Akkurat. Veldig viktig artikkel, veldig nyttig innhold, og ganske snedig bruk av ordet kos.

Hvem ringte for å sladre til Se og hør?

Såpass..Virkelig oppsiktsvekkende, med andre ord.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (2 timer siden):

For en dysfunksjonell familie! Han burde være i rusbehandling. Ikke reise rundt på familiebesøk. 

Jeg syntes han har gjort veldig mye ille å galt. Men familiebesøk er ikke i nærheten av den kategorien som går under slemt og fælt. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (3 timer siden):

For en dysfunksjonell familie! Han burde være i rusbehandling. Ikke reise rundt på familiebesøk. 

Tanker om behandling er slettet. 

Bare tenk på at fyren har oppbevart store mengder overgrepsmateriale i årevis. Fy fader.

Endret av Freydis
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (4 timer siden):

Jeg tror Kongrhuset må ha de dårlogste rådgiverne man kan tenke seg. 

Så klart blir det oppslag  når de tar med seg Marius på en tur til et resort for å besøke IA, og så klart vil noen mene at det ikke er riktig at han får denne "lukusen" når han er siktet for så alvorlige ting. 

Hva er problemet med at de besøker søster/datter egentlig? Er det at det de bodde på en resort? Hadde det vært akseptabelt om de brukte airbnb heller? Siden det ikke finnes andre hoteller i Malangen mener jeg?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (3 minutter siden):

Hva er problemet med at de besøker søster/datter egentlig? Er det at det de bodde på en resort? Hadde det vært akseptabelt om de brukte airbnb heller? Siden det ikke finnes andre hoteller i Malangen mener jeg?

Eller kanskje han burde vært i behandling og ikke på kosetur med familien. 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (3 minutter siden):

Eller kanskje han burde vært i behandling og ikke på kosetur med familien. 

Er han ikke i behandling? Har han skrevet seg ut, flyktet, eller begynt å jobbe mener du?

Har han ingen rett til å ha litt familienærhet, han som alle andre i behandling?

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (24 minutter siden):

Er han ikke i behandling? Har han skrevet seg ut, flyktet, eller begynt å jobbe mener du?

Har han ingen rett til å ha litt familienærhet, han som alle andre i behandling?

Slettet

Endret av Freydis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MissLucy skrev (9 minutter siden):

Det normaliserer situasjonen han befinner seg i.
«Livet leker videre»… 

Det indikerer at de støtter ham: de har ikke distansert seg fra han. Jeg mener de burde det, eller komme med en offentlig uttalelse. 

At de selv tenker de er anonyme og forventer at alle rundt dem skal «se den andre vei» i en slik situasjon er virkelighetsfjernt.

Skal de absolutt treffes så hadde gjort lurt i å treffes på arena hvor det faktisk ikke er mulig for tilfeldige forbipasserende å ta bilder av dem.

Igjen: det er snakk om vår kommende konge og dronning. Derfor. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raven.Writingdesk skrev (2 minutter siden):

Det normaliserer situasjonen han befinner seg i.
«Livet leker videre»… 

Eller Se og Hør gjør det?

Vi vet da ingenting om hva som var bakgrunnen for oppholdet i Malangen. At familien "koste seg" har vi jo bare Se og Hørs ord for.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (22 minutter siden):

Helt enig. Har aldri hørt om noen som blir kvitt sine rusproblemer av å tilbringe et par uker (noen sier endatil dager) på luksusrehab  i London. I tillegg kommer alle de andre problemene hans, vold, sinne. 

Bare tenk på at fyren har oppbevart store mengder overgrepsmateriale i årevis. Fy fader.

Hvem har sagt MBH er "kvitt sine rusproblemer"? Jeg har ikke sett dette uttalt hverken fra hans advokat, han selv eller kronprinsparet. Eller er det kanskje spekulasjoner fra din side?

Har du kjennskap til stedet han var på i London? Siden du vet at dette er "luksusrehab". Eller slenger du bare ut påstander?

Med andre ord et innlegg spekket med antagelser om alt fra lengde på oppholdet til resultatet av behandlingen.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Freydis skrev (5 minutter siden):

Han er ikke i behandling.

Og joda - man får treffe familien når man er i behandling. Men de behandlingene jeg kjenner til har man måttet vært i behandling i 6 mnd før man får gå ut - og ikke alene, men med en eldre beboer (altså en som har vært rusfri lenger enn deg selv). Familien får lov til å komme på besøk (overvåket besøk på fellesområdet)

Sønnen min hadde til og med følge med seg hjem til oss da han kom på første frihelgen etter mange, tøffe måneder i behandling. Følget lå over på gjesterommet hos oss.  Mulig det var et veldig strengt sted - men det priser jeg meg lykkelig for idag. 

Så, siden han ikke er i behandling skal han i hvert fall ikke tilbringe tid med familie? Ok.

Din egen, personlige erfaring er ikke allmengyldig for denne saken.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freydis skrev (1 minutt siden):

Han er ikke i behandling.

Og joda - man får treffe familien når man er i behandling. Men de behandlingene jeg kjenner til har man måttet vært i behandling i 6 mnd før man får gå ut - og ikke alene, men med en eldre beboer (altså en som har vært rusfri lenger enn deg selv). Familien får lov til å komme på besøk (overvåket besøk på fellesområdet)

Sønnen min hadde til og med følge med seg hjem til oss da han kom på første frihelgen etter mange, tøffe måneder i behandling. Følget lå over på gjesterommet hos oss.  Mulig det var et veldig strengt sted - men det priser jeg meg lykkelig for idag. 

Det finnes forskjellige typer behandling, det må vi bare akseptere. For alt vi vet kan han være i behandling, det er egentlig likegyldig for min del. Flott for han. Det er ikke problemet.

Problemet er at Sannsynligheten for at han vil få en dom fremstår på dette tidspunktet å være ganske høy. Han har ut ifra informasjon som er gitt i media: oppretthold kriminell adferd samtidig som kongefamilien har oppretthold sin nærhet og inkludering av ham. Å bryte besøksforbud, osv. ingen tegn til at han egentlig har planer om å føye seg, bøye seg eller i rette seg. Han har også anklaget ett av ofrene for å utøve vold mot ham. 

Hvor graverende kriminelle handlinger mener vi skal aksepteres innad i kongefamilien uten at de selv kommer med en uttalelse om den? Kongefamilien sin hovedoppgave er å være samlende.

Det fungerer ikke sånn at du er «samlende» fra klokka 07.09-15.00 når du har avtaler i den kongelige kalender, også etterpå er du «klokka ut» også kan du gå å gjøre handlinger stikk i strid med de du forfekter frem til klokka 15.00. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (7 minutter siden):

En reise, samme uka som det har kommet nye, alvorlige avdekkelser i saken kan gi inntrykk av at de tar lett på det, reiser på ferie, lever livet i sus og dus samme hva som skje. Ikke gitt at de faktisk gjør det, men det kan oppdattes sånn. Jeg tror det hadde vært lurt å holdt seg hjemme, og heller utsatt reisen til et senere tidspunkt det var mer rolig. Det har vært rolige perioder i denne saken også. Kronprisen kunne så klart reist, og kronprinsparet reiser vel hele tiden, men jeg tenker Marius burde vært hjemme gitt ukas avsløringer. 

I den utrolig dårlige skrevne artikken fra Se og Hør skrives det mye om vennskapet og båndet mellom IA og Marius. Så klart de er søsken, men jeg tror også at i akkurat denne perioden vil det kanskje være greit å ikke lage for mange og sterke koblinger mellom Marius og IA, slik som at de reiser på besøk til hverandre i en periode hvor det nettopp har kommet store avsløringer. Derfor tenker jeg det ville vært bedre om de omgikk hverandre når hun er hjemme, og kommumiserte på andre måter som ikke er ved reiser akkurat nå. 

Tidspunket for reisen er dårlig syns jeg  

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miomino skrev (1 minutt siden):

Hvem har sagt MBH er "kvitt sine rusproblemer"? Jeg har ikke sett dette uttalt hverken fra hans advokat, han selv eller kronprinsparet. Eller er det kanskje spekulasjoner fra din side?

Har du kjennskap til stedet han var på i London? Siden du vet at dette er "luksusrehab". Eller slenger du bare ut påstander?

Med andre ord et innlegg spekket med antagelser om alt fra lengde på oppholdet til resultatet av behandlingen.

Dersom du hadde lest og fulgt litt med så hadde du fått med deg at han var på et eksklusivt, privat behandlingssted i London. Et sted som kjendiser foretrekker. 

Men jeg skal fjerne luksus-ordet - siden det tydeligvis provoserte deg. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...