Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Hvis forsvarer har rett så må S&H skjerpe seg, fordi nettopp slike oppslag med unøyaktigheter og «rykter fra kilder» som eventuelt ikke stemmer er med på å torpedere troverdigheten, ekstra dumt mtp at de har gjort viktig arbeid i denne saken. Hva som nå stemmer og ikke vet vi jo ikke per nå, time will show. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ninaen skrev (4 minutter siden):

Hvis forsvarer har rett så må S&H skjerpe seg, fordi nettopp slike oppslag med unøyaktigheter og «rykter fra kilder» som eventuelt ikke stemmer er med på å torpedere troverdigheten, ekstra dumt mtp at de har gjort viktig arbeid i denne saken. Hva som nå stemmer og ikke vet vi jo ikke per nå, time will show. 

Hvis de har feil, har de smadret egen troverdighet. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (57 minutter siden):

Jeg kommenterte generelt på om det var mye dop i norske fengsler. 

ja, han er kanskje farlig rus eller ei, jeg har ikke fått tak i om han er voldelig uten rus også . Det kommer sikkert fram i lys senere. Han ser ikke ut til og ønske og bli rusfri med det første uansett,  om det de og hør skriver stemmer. 

Kanskje farlig? Neeeeeida, skikkelig go’gutt når han ikke snorter. Han er faktisk anmeldt for flere tilfeller av vold og voldtekt. Å være voldelig handler om personlighet, ikke om rus. 

• Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ninaen skrev (5 minutter siden):

Har forsvareren kommet med en uttalelse nå? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (4 minutter siden):

Advokaten til MBH uttaler seg:  

«- Det Se og Hør skriver stemmer ikke. Høiby dro rett på rehabilitering etter at han ble løslatt fra varetekt. Han er fortsatt på behandling. Han er bestemt på å fortsette, selv om det er krevende, sier han til Dagbladet.

Han sier også at Høiby heller ikke har brutt noe besøksforbud.

- Utover det kommer jeg ikke til å kommentere noe mer rundt dette nå.»

https://www.dagbladet.no/nyheter/stemmer-ikke/82355959

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk i tankene det HM sa tidlig i saka: Vi vet jo det Marius sjøl har fortalt oss…
Advokaten kan slik sett ha dekning for ordene sine, han kan ha snakka med MBH. 
S&H kan også ha dekning for det de skriver, fra andre kilder. 
Kanskje MBH bare trengte en aldri så liten rehab-timeout eller telefonkontakt med vennene sine?
Men selvfølgelig, kun gjetninger. Sannheta kommer som regel fram etter hvert…

Kvittre skrev (2 minutter siden):

Ja: 

«- Det Se og Hør skriver stemmer ikke. Høiby dro rett på rehabilitering etter at han ble løslatt fra varetekt. Han er fortsatt på behandling. Han er bestemt på å fortsette, selv om det er krevende, sier han til Dagbladet.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Era Vulgaris skrev (13 minutter siden):

Kanskje farlig? Neeeeeida, skikkelig go’gutt når han ikke snorter. Han er faktisk anmeldt for flere tilfeller av vold og voldtekt. Å være voldelig handler om personlighet, ikke om rus. 

Jeg skrev ikke at han kanskje var farlig, gjorde jeg? Han er åpenbart farlig. Ja, han er anmeldt for flere tilfeller av vold og voldtekt . Hvorvidt han er voldelig når han ikke er rusa var det jeg stilte spørsmål om. Det har vel ikke kommet fram? Ja, og være voldelig handler om personlighet, og noen er voldelige kun når de er rusa. Jeg vet ikke om Marius tilhører den gruppen. 

om han er « go’gutt» når han ikke snorter vet jeg ingenting om. Jeg vet om andre som er « go’ gutt» når de er rusfri og klikker i vinkler når de snorter og drikker alkohol. 

Endret av Kvittre
Skrivefeil. Snorter
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (4 minutter siden):

Jeg fikk i tankene det HM sa tidlig i saka: Vi vet jo det Marius sjøl har fortalt oss…
Advokaten kan slik sett ha dekning for ordene sine, han kan ha snakka med MBH. 
S&H kan også ha dekning for det de skriver, fra andre kilder. 
Kanskje MBH bare trengte en aldri så liten rehab-timeout eller telefonkontakt med vennene sine?

Men selvfølgelig, kun gjetninger. Sannheta kommer som regel fram etter hvert…

Ja: 

Jeg tenkte faktisk også på det. At han kanskje stakk av - borti gaten og ringte til folk i Norge. Så har familie og advokat fått ham tilbake til behandling. 
Det var jo litt merkelig at advokaten skrev at han er der fremdeles - selvom det er hard (eller noe i den duren).

Nei, ikke vet jeg - bare spekulasjoner. For jeg får det ikke helt til å stemme at Se og Hør har tatt saken rett ut fra løse luften. Og det må jo være flaut for advokaten om han bare dikter opp at han fremdeles er i behandling. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (30 minutter siden):

Da vet vi hvert fall at det sies ifra når det oppgis feilaktige opplysninger i media. 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LivEinar skrev (34 minutter siden):

Den samme advokaten som ville ha oss til å tro at han hadde sendt klienten sin til Italia for å få litt ro? 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (Akkurat nå):

Den samme advokaten som ville ha oss til å tro at han hadde sendt klienten sin til Italia for å få litt ro? 

Ja, ikke sant. 

• Liker 12
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TigerK skrev (3 minutter siden):

Ja, Bratlien har null troverdighet.

• Liker 22
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kattedama

Hvordan har Se og Hør fått info om dette? Advokaten til et av ofrene  kjenner ikke til påstandene som er delt av Se og Hør. Dette er en utrolig merkelig sak å dele av Se og Hør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker som det er en oppdatering i Se og Hør. Før helgen hadde han forlatt klinikken og kontaktet kvinnen han har forbud mot å kontakte. 

De skriver at det er usikkert om han er tilbake i behandling. 

Endret av DaisyD
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se og hør står på sitt her. Litt spesielt dette. Tiden vil vise.. 

"Se og Hørs ansvarlige redaktør, Ulf A. Andersen  sier til Dagbladet at han «registrerer hva forsvareren sier». 

Se og Hør står inne for at våre opplysninger er korrekte. Utover det har vi ingen kommentar, sier han til Dagbladet" 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DianaV skrev (3 minutter siden):

Se og hør står på sitt her. Litt spesielt dette. Tiden vil vise.. 

"Se og Hørs ansvarlige redaktør, Ulf A. Andersen  sier til Dagbladet at han «registrerer hva forsvareren sier». 

Se og Hør står inne for at våre opplysninger er korrekte. Utover det har vi ingen kommentar, sier han til Dagbladet" 

Det virker ihvertfall som om at han har kontaktet en av kvinnene på telefon. 

Trodde ærlig talt ikke at man fikk ha telefon når man nettopp har kommet i behandling. Det får man ihvertfall ikke der hvor sønnen min var i Norge. Fikk ikke ha mobil før etter flere måneder. 

Men det kan jo hende at han har lånt en telefon et sted. 

Endret av DaisyD
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kollontaj skrev (2 timer siden):

@NordreSving Vel, jeg tror ikke politiet vurderer om han er en offentlig person eller ikke, heller at de tenker på «kongefamilien» eller «HM og MMs sønn», til og med «kjendis-sønn» tror jeg vil komme foran «er han en offentlig person eller ikke».  Det 10 år gamle brevet vurderer de neppe innholdet i når de står i situasjoner som krever at de griper inn. 

Nei, det er noe der altså. Politiet forholder seg vel heller til straffeloven eller noe.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (1 minutt siden):

Er jo ikke noe oppdatering her? 

Nei så nå  at det var linket til og nevnt tidligre i tråden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...