Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Angående hva pressen vet og hva den har skrevet: Jeg syns det er veldig bra de ikke skriver om rykter og folks "angivelige rusmisbruk", DA er det snakk om æreskrenkelser fort. Misbruk er en privatsak, selv når kjendiser blir dømt i saker, legger de jo ofte ikke ut navn. Jeg syns det er bra norsk presse har sine grenser der, og det måtte selvfølgelig gjelde MBH og.
Så at de har visst mye ting, har ikke betydd at de har burdet skrive om det. Pressen får utrolig mange tips og rykter som de ikke skriver om.
De har nok ikke skjønt akkurat hvor jævlig problematisk han var før i sommer, og at han faktisk er en samfunnstrussel.
DA blir det relevant å skrive om alle problemene hans, ikke før det.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

gansketeit skrev (20 minutter siden):

En pensjonert høyrepolitiker mente på Nyhetskompaniet at MBH burde få noe fornuftig å gjøre, som feks en praksisplass på en norsk ambasade. Hørtes veldig sannsynlig ut. Men det kreves kanskje ikke politiattest for sånne stillinger? 

Nymerïa skrev (13 minutter siden):

Jeg håper noen spurte han om han mener at alle rusmisbrukere skal få tilbud om praksisplass på ambassader eller om MBH skal ha spesialbehandling.

Hva begrunnet denne pensjonisten det med? At vi ønsker tettere samarbeid i Hells Angels på tvers av landegrenser? At kongefamiliens ve og vel er viktigere enn rikets sikkerhet?

Mye snø ute om dagen, men helt ærlig - hvor nedsnødd kan man være? MBH kan momsregistrere motorsykkelreparasjonsbedriften sin, og bevise over tid at han har andre interesser enn kriminalitet og knusing av telefoner. Han har blitt såpass beskyttet, at det eneste jeg vet at han har interesse for, er å begå lovbrudd. Bra jobba, Mette.

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gansketeit skrev (5 minutter siden):

Nei, ingen spurte selvsagt om det. Jeg tror mange oppriktig mener han bør få spesialbehandling siden han har hatt en sånn "tøff" oppvekst. 

I forhold til feks barna på Gaza så har stakkaren hatt det skikkelig tøft.

Jeg mistenker at det er mer det at han er fra det øvre lag som gjør at han skal få spesialbehandling. Hadde det vært tøff oppvekst som skulle ha vært vilkåret for særbehandling så burde nesten alle rusmisbrukere ha det.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BørIkkeSkriveForMy skrev (1 minutt siden):

Hva begrunnet denne pensjonisten det med? At vi ønsker tettere samarbeid i Hells Angels på tvers av landegrenser? At kongefamiliens ve og vel er viktigere enn rikets sikkerhet?

Mye snø ute om dagen, men helt ærlig - hvor nedsnødd kan man være? MBH kan momsregistrere motorsykkelreparasjonsbedriften sin, og bevise over tid at han har andre interesser enn kriminalitet og knusing av telefoner. Han har blitt såpass beskyttet, at det eneste jeg vet at han har interesse for, er å begå lovbrudd. Bra jobba, Mette.

Det var vel at han er medlem i en familie der alle utenom han hadde en klar rolle og han hadde ingenting fornuftig å ta seg til. Da ville feks en praksisplass på en ambasade være en god ting for han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (8 minutter siden):

Angående hva pressen vet og hva den har skrevet: Jeg syns det er veldig bra de ikke skriver om rykter og folks "angivelige rusmisbruk", DA er det snakk om æreskrenkelser fort. Misbruk er en privatsak, selv når kjendiser blir dømt i saker, legger de jo ofte ikke ut navn. Jeg syns det er bra norsk presse har sine grenser der, og det måtte selvfølgelig gjelde MBH og.
Så at de har visst mye ting, har ikke betydd at de har burdet skrive om det. Pressen får utrolig mange tips og rykter som de ikke skriver om.
De har nok ikke skjønt akkurat hvor jævlig problematisk han var før i sommer, og at han faktisk er en samfunnstrussel.
DA blir det relevant å skrive om alle problemene hans, ikke før det.

Unnskyld meg - men da må de ha levd under en stein. De fleste foreldre til rusmisbrukere finner det ut veldig kjapt og setter i gang jobben med å få de ut av misbruket så snart som mulig. 

Endret av DaisyD
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BørIkkeSkriveForMy skrev (7 minutter siden):

gansketeit skrev (4 minutter siden):

Det var vel at han er medlem i en familie der alle utenom han hadde en klar rolle og han hadde ingenting fornuftig å ta seg til. Da ville feks en praksisplass på en ambasade være en god ting for han.

Ja, det høres veldig bra ut for han, og muligens også vennene hans. Problemet er bare at vi er ganske langt forbi punktet hvor hva som er best for han og mora hans er det viktigste hensynet.

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DaisyD skrev (3 minutter siden):

Unnskyld meg - men da må de ha levd under en stein. De fleste foreldre til rusmisbrukere finner det ut veldig kjapt og setter i gang jobben med å få de ut av misbruket så snart som mulig. 

man kunne til nød ha trodd på at fullstendig naive foreldre som har levd et beskyttet liv, ikke hadde fått med seg at sønnen ruset seg. Men det kan ikke MM påberope seg.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hintoghist skrev (3 timer siden):

Oppgir du slottet som adresse kan ikke politiet ransake hjemmet ditt, slik de pleier gjøre når de tar noen med kokain.

Dette var vel etter at Linne Helena hadde kastet ham ut fra boligen deres i USA og han var hjemme i Norge igjen. Bodde nok hos mamma på Skaugum, men NEPPE på slottet.

Det sier litt om arrogansen til denne fyren.

Jeg tror ikke det var bare arroganse. Posten til Mette Marit og Marius når han var barn gikk via slottet. Noe med sikkerhet kanskje, men til og med julekort skulle sendes til slottet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvittre skrev (10 minutter siden):

Jeg tror ikke det var bare arroganse. Posten til Mette Marit og Marius når han var barn gikk via slottet. Noe med sikkerhet kanskje, men til og med julekort skulle sendes til slottet. 

Men jeg antar at han ikke sendte koffertene fra slottet? Eller de som ønsket å hente - skulle de hente på slottet?

Min adresse ligger ikke åpen på Finn,, kun postnummer. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tråden her blir det stadig løftet frem hvor fint NH snakker om MM og HM, og det brukes som et slags bevis på hvor flotte og varme (empatiske) kronprinsparet er. 

Lurer på hva hun tenker om dem nå, når hun vet alt de har visst samtidig som hun har uttrykt bekymring for MBH med et ønske om hjelp til å hjelpe ham. 

På meg virker det som de bevisst har holdt informasjon fra de forskjellige kjærestene/eksene adskilt, for at ingen av dem skulle forstå hvor stort problemet egentlig er, eller snakke sammen og ta saken videre. Sikkert det enkleste å gjøre i øyeblikket, men det viser tydelig hvor lojaliteten deres ligger, sammen med frykt for fasade og omdømme. 

De må jo ha skjønt at dette kom til å sprekke på et tidspunkt? Er de virkelig så naive? 

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (1 minutt siden):

På meg virker det som de bevisst har holdt informasjon fra de forskjellige kjærestene/eksene adskilt, for at ingen av dem skulle forstå hvor stort problemet egentlig er, eller snakke sammen og ta saken videre. Sikkert det enkleste å gjøre i øyeblikket, men det viser tydelig hvor lojaliteten deres ligger, sammen med frykt for fasade og omdømme.

En ting er lojalitet. En annen ting er etikk og moral. Jeg ønsker ikke å ha et uetisk / umoralsk kongepar til å representere meg.

• Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Jeg har bare fått med meg at NH kontaktet kronprinsparet med bekymring for hans fungering rundt andre forhold enn vold, der vold ikke skal ha vært tema i deres møte. Ifølge henne, forsøkte kronprinsparet å hjelpe ham. Hun opplevde dem som varme og fine mennesker, og mente det er feil å peke på dem i denne saken alle snakker om. Hun adresserte ansvaret til siktede.

Det har du rett i, det var visst "bare" Julianne Snekkestad som fortalte om mishandling til kronprinsparet og som dessverre opplevde at dette ikke ble fulgt opp. Mens neste eks, NH, hadde møte med kronprinsparet angående stor bekymring omkring rusmisbruk og følte seg både hørt og sett, men at det var lite å gjøre med saken da MBH ikke selv var motivert. Har endret innlegget.

Endret av Rastebenk
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne907 skrev (På 21.11.2024 den 22.14):

Er da ikke smålig, bare påpeker at det er dumt at Norges kommende dronning sier at hun beundrer storebrors lojalitet mot venner, når disse vennene er... ja, superkriminelle. Jeg synes i utgangspunktet at IA er flott på mange måter og håper hun holder tunga rett i munnen i fremtiden når det gjelder broren. Hvis mamma lar henne få lov til det da.

Men han kan da ha andre venner som ikke er i det kriminelle miljøet? Det finnes helt sikkert positive sider med Marius også. Det er jo ingenting som er svart/hvitt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Margit777 skrev (12 minutter siden):

Men han kan da ha andre venner som ikke er i det kriminelle miljøet? Det finnes helt sikkert positive sider med Marius også. Det er jo ingenting som er svart/hvitt. 

Det spørs hvor mye og hvor ofte han ruser seg. 
Man finner ikke så mange rusmisbrukere som holder på gamle venner - fordi gamle venner er på et annet sted i livet (familie, utdanning, jobb) - og det er ikke mange Ikke rusmisbrukere som orker å være sammen med folk som er rusavhengige. 

Hvor lenge har mishandlingen foregått og hvem har fått det med seg? Det er vel ikke så mange familiemenn som ønsker å være kompis med en som sender bilder/filmer av at han antaster hjelpeløse kvinner som ikke er istand til å gjøre motstand. 

• Liker 6
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på ideen om å sende Marius Borg Høiby ut til en ambassade. Det var kanskje ment som et tanke-eksperiement, men det avslører også manglende forståelse for hvor langt ute å kjøre denne "mannen" er

Han har vel en politiattest som krever flere sider for å få med alt. 

Han er ikke i nærheten av å ha utdannelse som kvalifiserer til å kunne bidra med noe som helst i diplomatiet. Med mindre man ser "livets harde skole" som utdannelse, da. Eller man tanker at han skal være "hjelpegutt på bil."

Han har et uttalt rusproblem. Noen tror et par uker på avrusing kurerer dette problemet- det gjør det ikke. Behandling over tid trengs. Slik behandling kan gis til personer som er klar for å slutte å ruse seg. 

Han har et sinnemestrings-problem som fører til vold. Her trengs kombinasjon av flere faktorer; konsekvens av handlinger, refleksjon rundt egen atferd, evne og vilje til å ta tak i seg selv og egen situasjon. Behandling over tid. 

De som får innpass til ulike jobber på en ambassade har plettfri vandel. Marius har selv for lengst diskvalifisert seg til et slikt oppdrag. At Marius bør ta et utenlandsopphold når han er ferdig sonet (håper det blir en dom, ja) er kanskje fornuftig. Men at han skal være på en ambassade og representere Norge? nei takk! 

• Liker 10
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HM og MM kan være så snille de bare vil, men i mine øyne er det SLEMT å ikke sette grenser for barn. Man skal sette grenser fra barna er små og oppdra de til å respektere og ha omsorg for andre.

Foreldres oppgave er ikke å oppdra avvikere og sy puter under armene på de mens de ruser seg og banker damer. 

Man får de barna man fortjener. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

gansketeit skrev (1 time siden):

Og hva slags rykte tror du Norge får den dagen MBH står med bensinkanna si og skal tenne på ambassaden? Har du glemt SEKSTEN NULL NULL allerede?

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korpsnerden skrev (47 minutter siden):

I tråden her blir det stadig løftet frem hvor fint NH snakker om MM og HM, og det brukes som et slags bevis på hvor flotte og varme (empatiske) kronprinsparet er. 

Lurer på hva hun tenker om dem nå, når hun vet alt de har visst samtidig som hun har uttrykt bekymring for MBH med et ønske om hjelp til å hjelpe ham. 

De må jo ha skjønt at dette kom til å sprekke på et tidspunkt? Er de virkelig så naive? 

Nei, ikke bevis, men som et innspill minst like mye verdt som andre. Sist nå som ren korreksjon av feilopplysninger (jeg fikk ikke noe som rettet opp i det inntrykket). En kan ikke, som det der og flere andre steder gjøres, sause sammen to ulike individer til ett narrativ. For det første er det feil fordi de ikke er samme person, for det andre dypt problematisk å skyve voldsofre foran seg i egen intense agenda om å devaluere kronprinsessen, når de aldri har signert en slik holdning,  tvert imot. Jeg har også lest noen dra inn at NH's uttalelser skyldes "grooming" fra MM. Igjen å skyve ofre foran i kampen om å sverte, ikke minst er det et svært nedlatende syn på voldsutsatte. NH ble også i en nylig kommentar her brukt som eksempel på hvor "hjerterå" MM er, noe kvinnen selv aldri har hevdet, meg kjent. Tråden mangler fullstendig etisk gangsyn og redelig debattskikk når det gjelder å sverte MM mest mulig. Jeg er fra før på minussiden når det gjelder engasjement for kongehus og har ingen agenda om å idealisere eller ukritisk beskytte noen som helst, men det får være grenser for ufinheter og usakligheter.  MBH eier saken og bør være fokuset. Det er han heldigvis også når han nå er under etterforskning for særdeles grove forhold.

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (9 minutter siden):

HM og MM kan være så snille de bare vil, men i mine øyne er det SLEMT å ikke sette grenser for barn. Man skal sette grenser fra barna er små og oppdra de til å respektere og ha omsorg for andre.

Foreldres oppgave er ikke å oppdra avvikere og sy puter under armene på de mens de ruser seg og banker damer. 

Ja, man gjør ikke barna en tjeneste - tvert imot. 
Jeg har mer tro på tough love når det kommer til rusavhengige. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (22 minutter siden):

Han har vært en voksen mann i snart 10 år, og både Kronprinsen og Nora sier at de har jobbet for at han skal komme seg i behandling. Men han er en voksen mann og tvangsparagrafen sitter langt inne å bruke, og som Nora sier så kan du ikke tvinge en voksen mann som ikke vil…

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...