Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

lurker skrev (1 minutt siden):

Voldtekten er antagelig et par år tilbake i tid. Den ble ikke anmeldt da det skjedde

Polituet har fått kjennskap til den via etterforskningen nå. Politiet valgte da å anmelde, Kvinnen samarbeider og har vært i avhør.

Den skjedde i år. 

• Liker 14
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PusheenPusheen skrev (1 minutt siden):

Victim blaming er ikke kult.

Litt merkelig å ville låne bil av noen som har oppført seg sånn og anmelder han. 

Får håpe det er traumebånd. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (Akkurat nå):

Den skjedde i år. 

Jeg er bare midt i min første kaffekopp for dagen, så har nok gått glipp av det i så fall. Men hvor står det når voldtekten fant sted? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kratt_ skrev (3 minutter siden):

Litt merkelig å ville låne bil av noen som har oppført seg sånn og anmelder han. 

Får håpe det er traumebånd. 

Og siden vi faktisk ikke vet, så burde vi holde oss for gode til å si at man mister troverdighet til dama, når man vet at traumebånd forekommer som fasit i mange turbulente relasjoner. Ellers enig i at det ser rart ut. Men traumebånd får oss til å gjøre rare ting. 

Endret av PusheenPusheen
Tilleggssetning
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turen til London var nok et møte med klinikken også skulle han tilbake denne uka. Men fint for dem at de fikk tid til litt luksus shopping på turen og da. Nå bør det norske folk snu ryggen til dem, akkurat som de selv gjør til folket. 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (7 minutter siden):

Voldtekten er antagelig et par år tilbake i tid. Den ble ikke anmeldt da det skjedde

Polituet har fått kjennskap til den via etterforskningen nå. Politiet valgte da å anmelde, Kvinnen samarbeider og har vært i avhør.

Mange har visst om denne.

Men vet du om en link?  Har lest noen artikler. Men ikke sett noe om det  jeg spurte om

Feks her står det ingenting om når.

Står  at han nekter straffeskyld 

https://www.dagbladet.no/nyheter/siktet-for-voldtekt-trist/82257268

Endret av Krokenguri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Jeg er bare midt i min første kaffekopp for dagen, så har nok gått glipp av det i så fall. Men hvor står det når voldtekten fant sted? 

https://www.dagbladet.no/nyheter/pagrepet-og-siktet-for-voldtekt/82256844

Fra artikkelen: Hendelsen skal ha skjedd i Oslo tidligere i år, ifølge Dagbladets opplysninger.

• Liker 12
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (17 minutter siden):

Har du en link her? Jeg finner ikke riktig artikkel  av en merkelig grunn. 

Hvis  voldtekten er en tid tilbake,  hvorfor skrev ikke  media  det med en gang? Jeg fikk intrykk av at voldtekten skjedde på mandag,  sammen med kjøring uten førerkort.  

Det forandrer jo en del. Ikke alvorligheten.  Men iht story. For jeg trodde jo nå at han sprakk fullstendig rett før rehabilitering.  Men så er ikke det nødvendigvis helt slik

Voldtekten skjedde i 2024, men noe tilbake i tid.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (5 minutter siden):

Den skjedde i år. 

Er det bekreftet av politi eller bistandsadvokat? Da er det ikke usannsynlig at harn har flere på samvittigheten 😱

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (3 minutter siden):

https://www.dagbladet.no/nyheter/pagrepet-og-siktet-for-voldtekt/82256844

Fra artikkelen: Hendelsen skal ha skjedd i Oslo tidligere i år, ifølge Dagbladets opplysninger.

Takk! Får tross alt håpe det bare var denne ene gangen da, at det ikke dukker opp en foss av anmeldelser i kjølevannet av denne.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillaGorilla<3 skrev (5 minutter siden):

Voldtekten skjedde i 2024, men noe tilbake i tid.

Takk, fant det i link som ble lagt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lurker skrev (På 20.9.2024 den 10.35):

Jeg fatter virkelig ikke tafattheten her. Hvorfor vet ikke kronprinsparet om at denne scooteren står på tunet hans? Og dersom de vet det; Hvorfor har de ikke fått den levert til politiet?

Hadde det vært min sønn hadde det ikke spilt noen rolle om han var 7, 27 eller 47 år - såpass hadde jeg jammen blandet meg inn når han har rotet til livet sitt så mye og bor i et av mine hus ...

Hvordam skulle de vite at den var sjålet og ikke bare ble oppbevart for en venn? Symes folk har veldug høye forventninger tiv hva foreldrene til voksne folk skal få til.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sgirl skrev (1 minutt siden):

Må si jeg her får nyvunnet respekt for politet, som går til pågripelse dagen før han reiser til utlandet på rehab. Vil tro mm er rasende. Men det er faktisk viktigere å la hensyn til straffesaken gå foran hans evt rehab nå. Glattcelle vs luksuriøs rehab? Han hører hjemme på førstnevnte. 

Ja, nå virker det faktisk som at de går grundig til verks og etterforsker ALT. Det er sannelig på overtid etter alle tabbene som har blitt gjort, men bedre sent enn aldri.

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Som sagt - traumebånd. Du må gjerne mene det er utrolig, men det er en høyst reell problemstilling, og det er helt normale, psykologiske responser etter å ha levd i et turbulent, voldelig forhold med noen. 

Dette med traumebånd er antagelig grunnen ja. Det er det som gjør vold i nære relasjoner så farlig. Fordi de opplever love bombing, og det gjør det vanskelig for offeret å bryte kontakten med den/ de som utsatte hen for vold. Det er derfor barn har kontakt med foreldre som har vært voldelige. For i virkeligheten er det ikke svart/ hvitt. Hvis blir tiltalt og dømt for det han ble siktet for nå, havner han i fengsel i minimum 3 år. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er positivt overrasket over at politiet har anmeldt han for voldtekt.

Det er selvfølgelig altfor sent, men det skjer hvertfall.

Endret av Blåttvann
  • Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (2 minutter siden):

Dette med traumebånd er antagelig grunnen ja. Det er det som gjør vold i nære relasjoner så farlig. Fordi de opplever love bombing, og det gjør det vanskelig for offeret å bryte kontakten med den/ de som utsatte hen for vold. Det er derfor barn har kontakt med foreldre som har vært voldelige. For i virkeligheten er det ikke svart/ hvitt. Hvis blir tiltalt og dømt for det han ble siktet for nå, havner han i fengsel i minimum 3 år. 

Nettopp. Og jeg skjønner at folk som ikke vet hva det handler om, synes det ser rart ut og til og med motsigende. Men det er høyst reelt. 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...