Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Yoolanda skrev (1 minutt siden):

Hvorfor i alle verden er ikke denne mannen på Rehab....han har jo ikke gjort annet enn å fortsette i samme spor etter dette kom ut for første gang!!??? Virker jo som han gir fullstendig faen.

Ingen tvil om at han gir fullstendig faen. Det har han vist. Det er sterkt provoserende at han går rundt og viser fingeren og gjør narr av det hele. 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Korpsnerden skrev (10 minutter siden):

Han var jo sikkert ruset stakkars... 

Nå kommer det snart innlegg som skal påpeke at ting er tatt ut av kontekst, at man er uskyldig til man er dømt, at hun exen er idiot som møter han igjen, at MM og HM gjør en glimrende jobb ved å ikke uttale seg osv osv. 

For min del er det ingenting som kan få meg til å endre mening etter alt som har kommet frem i 2024:  Samfunnet må beskyttes fra Marius og monarkiet må avskaffes. 

Du glemte Durek. 

Er utrolig skuffet over HM sin håndering av alt sammen. Hvis monarkiet avskaffes så er det trist, men mulig nødvendig.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Klienten har det tøft".. Nei stakkars fyr altså.. Ikke en smule synd på han! 

• Liker 26
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (15 minutter siden):

Dette sirkuset bare gir og gir og gir... :popcorn: skal tro hvor lenge han blir sittende denne gangen før han igjen er fri som fuglen?

Med unntak av underholdning er dette sirkuset som bare tar og tar...

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avispapir skrev (1 minutt siden):

Du glemte Durek. 

Er utrolig skuffet over HM sin håndering av alt sammen. Hvis monarkiet avskaffes så er det trist, men mulig nødvendig.

Nei, det er ikke trist en plass. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stina234 skrev (17 minutter siden):

Nå må Håkon og Mette Marit komme på banen og vise det norske folk at de tar avstand fra slike hendelser og stille seg bak at Marius skal ta sin straff for sine handlinger.

Om de ikke gjør dette nå er jeg redd for at det er slutten på kongehuset. Ingen vil stå forran slottet på 17 mai og hedre en kongefamilie som dekker over kriminelle handlinger.

De kommer ikke til å si noe som helst tror jeg. Men jeg håper det vil få konsekvenser hvis de ikke gjør det. Vi kan ikke ha monarker som dekker over kriminelle handlinger nei, eller som "huser" kriminelle, drar på shopping med dem og rydder opp for dem før politiet kommer. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg ikke er helt våken ennå, men det er ingen av de forrige kjærestene han har voldtatt, dette er altså en helt annen kvinne og sak? Og når fant dette i såfall sted??

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (Akkurat nå):

De kommer ikke til å si noe som helst tror jeg. Men jeg håper det vil få konsekvenser hvis de ikke gjør det. Vi kan ikke ha monarker som dekker over kriminelle handlinger nei, eller som "huser" kriminelle, drar på shopping med dem og rydder opp for dem før politiet kommer. 

Helt enig med deg. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DaisyD skrev (Akkurat nå):

Nei, det er ikke trist en plass. 

Helt enig. Få lagt ned dette tullet. De har blitt så løse i strikken at det har blitt en "berme". Dette burde vi slippe å være med å betale for. Jeg personlig vil IKKE ha det. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avispapir skrev (1 minutt siden):

Du glemte Durek. 

Det er ikke trist når de holder på sånn. Det som er trist er at den familien er garantert makt og status i lange tider fremover, uansett om monarkiet består eller ei, både i form av hvem de tilhørte, i form av bekjentskap og i form av rikdom. 

Jeg glemte ikke Durek, han er innlemmet i "alt som har kommet frem i 2024", men ja, samfunnet bør beskyttes fra han også! 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

megmegmeg11 skrev (Akkurat nå):

Mulig jeg ikke er helt våken ennå, men det er ingen av de forrige kjærestene han har voldtatt, dette er altså en helt annen kvinne og sak? Og når fant dette i såfall sted??

Ja, dette virker å være en helt ny kvinne som har dukket opp. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (32 minutter siden):

Her har man da altså to siktelser til.

Nok et brudd på besøksforbud, voldtekt og enda en siktelse for mishandling i nære relasjoner.

Godt MM står godt i det.

Tre nye siktelser:

- Voldtekt

- Nytt brudd på besøksforbud 

- Kjøring uten førerkort

Kilde: https://www.seher.no/kongelig/pagrepet-for-voldtekt/82256870

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagbladet: Det er politiet som har opprettet sak, ikke kvinnen. 

VG: Kvinnen kjente ikke MBH, er ikke en del av miljøet. 

Politiet har altså fått denne informasjonen  gjennom tidligere avhør/undersøkelser. 
Ja dette har tatt tid, men jeg tenker nå at de gjør dette grundig. 
At ikke han har vett til å være på rehabilitering nå, sier jo hvertfall alt. 

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zenhouse skrev (1 minutt siden):

Dagbladet: Det er politiet som har opprettet sak, ikke kvinnen. 

VG: Kvinnen kjente ikke MBH, er ikke en del av miljøet. 

Politiet har altså fått denne informasjonen  gjennom tidligere avhør/undersøkelser. 
Ja dette har tatt tid, men jeg tenker nå at de gjør dette grundig. 
At ikke han har vett til å være på rehabilitering nå, sier jo hvertfall alt. 

At han ikke har vært/er i rehabilitering er en skam. Det er å spytte på alt og alle. Han skulle jo ta det på ytterste alvor osv. Senere har forsvarsadvokaten sagt at NÅ har Marius tid til å ta tak i rehabiliteringen - etter avhør. Siden da har han posert med øl og langfingeren, vært på hasj-kalas på hyttetuyr, kjørt rundt uten lappen, brutt besøkssforbud - og vært på familietur til London. 

Jeg syns det begynner å bli litt skummelt at denne fyren "går løs" jeg. 

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Kongehuset fortsetter å sitte stille i båten nå så tror jeg de kommer til å slite med tilliten. 
Får satse på at noen andre enn MM tar styringen nå.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1600 skrev (På 19.11.2024 den 7.57):

Tenker det kanskje er på tide at alle kongehusets forkjempere i denne tråden begynner å tenke litt på hvordan denne gutten bevisst er skjermet - selv om foreldrene hans har fått beskjed om vold og mishandling av hans eks, hvor det nå foreligger nok bevis for siktelse av grov voldtekt.

Om ikke Mette 'Jeg står godt i det' Marit snart kommer med noe bør hun pakke inn årene og komme seg sporenstreks ut av alle eiendommer Norges folk vedlikeholder.

Tenk dere - Norge satt uten regent fordi denne fjotten måtte ha mamma og faffa med seg til London. Der har du prioriteringene til MM og HM. Hele institusjonen er pill råtten. Voldelige voldtektsmenn er mye viktigere enn å være representant for folket de betales 10-talls millioner for å representere i året. 

Er voldtekten til Mairus også moren hans sin feil? Kanskje på tide å innese at disse uttalelsene i bunn  og grunn er å beskytte en voldsmann sine handlinger.

For det er i prasksis det du sier her. Marius har voldtatt fordi han er beskyttet. 

Ønsker du deg gapestokken tilbake? Jeg skjønner  ikke helt hva du mener mora skulle ha gjort her for å hindre han i å voldta noen.

De som kan gjøre noe er retts systemet. Rettsystemet i Norge  er slik at man er fri til man sitter inne. Med mindre de anser det nødvendig med varetekts fengsel. 

Mora hans er ikke et rettsystem i seg selv , og kan ikke hive han i fengsel.

Den enkle forklaringen her er at Marius fant det for godt å forsyne seg av fatet uten lov. Så er det en ting mora hans ikke skal ga skylden for, er hans voldtekt på andre kvinner. Nå må dere gi dere. 

Endret av Krokenguri
  • Liker 12
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Korpsnerden skrev (7 minutter siden):

Tre nye siktelser:

- Voldtekt

- Nytt brudd på besøksforbud 

- Kjøring uten førerkort

Kilde: https://www.seher.no/kongelig/pagrepet-for-voldtekt/82256870

Ang selve pågripelsen i går. Han har brutt besøksforbudet igjen, og han kjører uten førerkort? Hvor arrogant går det an å bli? Han viser totalt forrakt for loven! 

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

megmegmeg11 skrev (18 minutter siden):

Det vet vi jo ikke. Men tror ikke de har ytret noe sånt. Siden han ikke er  tiltalt for det iht det på dem. Så ting endres jo raskt. Så mulig kan komme  frem mer der nå , etter denne saken. 

Men  jeg tenker at det må de voldsutsatte få stryre selv. Å spekulere i det, tenker jeg er ekstra belastning for dem. Om det er tilfelle eller ikke. Så greit å la ligge til det evnt kommer noe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...