Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

MissLucy skrev (6 minutter siden):

jeg oppfattet den du siterte som at MBH burde bedt om tilgivelse, og ikke bare unnskyldning. Mulig jeg misforsto.

Selvfølgelig var det jeg mente. Jeg skjønner ikke hvordan det kunne misforstås.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hermosa skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig var det jeg mente. Jeg skjønner ikke hvordan det kunne misforstås.

Beklager 😊 Er enig i at han skulle ha bedt om tilgivelse. Men, altså, tror ikke han er kapabel til det. Han er jo en idiot av dimensjoner.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Junijulia skrev (10 minutter siden):

Jeg forstår virkelig ikke hvordan du kan hevde noe sånt. Det finnes overhode ikke noen mening i det MBH har gjort.

Var vel ikke det jeg skrev heller at det ee noen mening at han er idiot. Det blir å snu litt  på det jeg sa. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (56 minutter siden):

Men de har fortsatt rett på et privatliv også. Og selv som kongelige eller i kongefamilien, er man ikke iht høyere makter besykyttet mot problemer. 

Alle som har problemer  om det er kongen eller jørgen hattenaker, må problrmene møtes. I bunnen når man står naken foran er speil,  er man kun et menneske  med vanlig normale følser bak.

Jeg tenker alt har en mening. Og tenker at problemer på sikt også gjør en sterkere.

Iht kronprinsparets arbeid  er de godt informert om hvordan mye av det de nå havnet i fungerer. Og nå får de også  merke hvordan  det er å stå i det.  Og hvordan det er å være pårørende, der man på en side blir hetset, og på en annen side prøver så godt de kan, for at det ikke skal gå alt for ille.

De har rett på en viss grad av privatliv, men et sted går grensen. Man kan ikke få i både pose og sekk... milloner og økonomisk trygghet og et fullstendig vern av privatlivet. En offentlig institusjon med arbeidsoppgaver som innebærer å representere kongeriket Norge og å for gjenta meg selv: Tjene folket! Åpenhet er alfa omega hvis tilliten fra folket skal bestå i fremtiden. For det er ikke for gitt at monarkiet består i all fremtid. Det vakler ihvertfall nå mer enn noensinne og tilliten til kronprinsessen er ikke på topp!

https://www.nettavisen.no/kjendis/synkende-tillit-til-mette-marit-kronprins-haakons-star-stodig/s/5-95-2110297

Endret av K_mb
  • Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (41 minutter siden):

Jeg tenker alt har en mening. Og tenker at problemer på sikt også gjør en sterkere.

Det var dette du skrev. Alt har en mening

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (7 timer siden):

Ja, jeg vet jeg har det fra en plass. Bare mente at ingen har skrevet det ordrett sånn de siste dagene. Men det skrives jo så mye, så det som virker som flere uker siden for meg, kan godt ha vært i forigårs for alt jeg vet😅

Det var noen som skrev en sånn kommentar, men det er lenge siden. I slutten av august tror jeg? Jeg husker den kommentaren godt fordi jeg synes det var hårreisende å se at noen kunne få seg til å skrive noe slikt. MBH hadde da nylig kommet med den falske beklagelsen sin, og han var jo så ærlig stakkars 😆

Bare hoppet inn her nå siden jeg ikke har fått oppdatert meg på tråden enda :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (7 timer siden):

Men de har fortsatt rett på et privatliv også. Og selv som kongelige eller i kongefamilien, er man ikke iht høyere makter besykyttet mot problemer. 

Alle som har problemer  om det er kongen eller jørgen hattenaker, må problrmene møtes. I bunnen når man står naken foran er speil,  er man kun et menneske  med vanlig normale følser bak.

Iht kronprinsparets arbeid  er de godt informert om hvordan mye av det de nå havnet i fungerer. Og nå får de også  merke hvordan  det er å stå i det.  Og hvordan det er å være pårørende, der man på en side blir hetset, og på en annen side prøver så godt de kan, for at det ikke skal gå alt for ille.

Er noen problemer rundt det med privatliv. 

Avdøde dronning Elisabeth II, hennes mediaprofil som person var neutral. Folket skulle kjenne dronningen og ikke Elisabeth. 

Ser vi til kronprinsparet så har dem profilert seg også som personene og ikke kun rollen i arbeidet med å bygge merkedsvare. Mette Marit driftet insta konto der dem for eksempel viste seg frem når dem skulle på foreldre rulling, men er mange eksempler på at det private blir brukt. Talene på det offisielle markeringen av myndighetsdagen til IA var mest om privatlivet, som gjorde dem rare, men det var det kongehuset valgte. Det vil si å profilere seg som personer og ikke roller. 

Så må jeg bare mine på at brudd på straffeloven ikke tilhører privatlivet. Selvfølgelig gjelder det også kongehusets håndtering av slikt nært dem. 

Tungt kriminelle nettverk tett på kongehuset er ikke privatlivet.

Forvaltning av skattepenger, eller tjenestepass. 

Og så videre... 

Er det sånn at HM hadde vært utro, og HM gikk i parterapi, så hadde hverken jeg eller media tatt det opp. 

Kun rusproblemene til Marius, selvfølgelig ikke noe som skulle i offentligheten. 

Kongehuset er makten, maktmennesker som gjerne bruker privatliv som virkemiddel til å ikke bli gransket. Det er ikke noen automatikk at dem eller folk rundt dem ikke misbruker sine roller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...