Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Déjà vu skrev (7 minutter siden):

Alle la jo merke til det plasteret HM stilte opp med i OL da. På ferskeste bildet av ham, ser man tydelig arret. Jeg har jo tenkt mitt om det såret. Bare en liten digresjon.

https://www.dagbladet.no/kjendis/svarer-om-plasteret/82089218

Skjermbilde 2024-11-08 185552.png

La ikke merke til det før nå egentlig 😅 Fint at det ikke var noe alvorlig, da.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (45 minutter siden):

Eg trur at noko av grunnen til at Marius slit er nettopp det at han vaks opp med ein far som ikkje stilte opp. Mette-Marit var jo åleinemor.

Eh. Jeg er også vokst opp hos alenemor. Er ikke voldsperson av den grunn. 

Var han ikke 3 år når han fikk HM til stefar da. 🤔

• Liker 10
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (49 minutter siden):

Eg trur at noko av grunnen til at Marius slit er nettopp det at han vaks opp med ein far som ikkje stilte opp. Mette-Marit var jo åleinemor.

Det var jo ikke sånn at hun var alene om ansvaret likevel. HM har da stilt opp som en tilstedeværende bonuspappa.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden advokaten til MBH har uttalt seg nå. Kanskje han har fått munnkurv?

Tror denne reisen til London betyr at HM og MM har fått litt innflytelse kanskje? 🤞🏼

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (4 minutter siden):

Eh. Jeg er også vokst opp hos alenemor. Er ikke voldsperson av den grunn. 

Var han ikke 3 år når han fikk HM til stefar da. 🤔

MM bodde sammen med HM lenge før det ble "offisielt" kjent at de bodde sammen.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plutselig er nyheten om London-turen borte fra både VG og Dagbladet men den er fortsatt aktiv på seher.no. Hva kan dette skyldes? Har de fått munnkurv? 

• Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capazitet skrev (50 minutter siden):

Hun var alenemor i 2-3 år før hun fikk prinsen og halve kongeriket. I tillegg har sønnen hatt kontakt med sin far som blant annet stilte opp på hans første skoledag. Det du skriver er en formærmelse mot alenemødre som oppdrar flotte menn som aldri kunne tydd til vold.

Har selv vært alenemor i flere år til en sønn, jeg var ung alenemor som MM, men min sønn hadde ikke kontakt med sin far. I dag har min sønn som er over myndighetsalder (men som er mye yngre enn Marius), kommet seg mye lenger i livet enn Marius. Poenget er at det ikke kan skyldes på at hun var alenemor et par år, ei heller at han ikke hadde kontakt med sin far når han beviselig hadde det i mindre eller større grad. Dog null kontakt med far er heller ikke en unnskyldning for å ende opp som en dysfunksjonell kvinnemishandler. 

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (4 minutter siden):

Hun var alenemor i 2-3 år før hun fikk prinsen og halve kongeriket. I tillegg har sønnen hatt kontakt med sin far som blant annet stilte opp på hans første skoledag. Det du skriver er en formærmelse mot alenemødre som oppdrar flotte menn som aldri kunne tydd til vold.

Har selv vært alenemor i flere år til en sønn, jeg var ung alenemor som MM, men min sønn hadde ikke kontakt med sin far. I dag har min sønn som er over myndighetsalder (men som er mye yngre enn Marius), kommet seg mye lenger i livet enn Marius. Poenget er at det ikke kan skyldes på at hun var alenemor et par år, ei heller at han ikke hadde kontakt med sin far når han beviselig hadde det i mindre eller større grad. Dog null kontakt med far er heller ikke en unnskyldning for å ende opp som en dysfunksjonell kvinnemishandler. 

Helt enig. 

edit: Det blir framstilt som at MM var slik teenage mom eller noe, men hun var da 23 vel da hun fikk MBH - og det er jo ikke slik veldig ung alder å få barn i, mange steder i landet.

Endret av Déjà vu
  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (2 timer siden):

Pussig hvordan ingen problematiserer at det nå er en trådsannhet at han er på rehab. Ellers er jo noen raskt ute med å arrestere enhver påstand som ikke er dokumentert. 

Purple Basil skrev (52 minutter siden):

Faktisk sant. Har ikke sett noe "hvordan vet dere at han er på rehab?" av Hvordan vet du at det ikke er mel i den posen-folka?

Interessant!

Dere kan ta det helt med ro, dette har jeg selvfølgelig tenkt på:

Vi vet ikke hvor og hva. Men hva gjør vel det, når det fyller noen siders skravlekløe i denne festglade gjetteleken av en sak?

Aricia skrev (1 time siden):

Det er nettopp det. Det er ikke en "trådsannhet", men en god gammel "Se og Hør"-sannhet. Og de får man jo pes hvis man pirker litt i her, sånn vanligvis, selv om bladet denne gangen har slått til med et spørsmålstegn bak påstanden i tittelen.

Det var raust av Se og Hør. Hvem skal svare?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (10 minutter siden):

Dere kan ta det helt med ro, dette har jeg selvfølgelig tenkt på:

Vi vet ikke hvor og hva. Men hva gjør vel det, når det fyller noen siders skravlekløe i denne festglade gjetteleken av en sak?

Det var raust av Se og Hør. Hvem skal svare?

Det er vel slik at også Se og Hør, som de fleste andre (meg selv inkludert) virkelig håper at han er på rehab. Og at det finnes noe etikk og moral i den gjengen igjen. Etter man ser foreldre som rydder i gjerningsmannens bosted i tilfelle razzia, samt utnytter intel de ikke burde fått - for så i neste sekund invitere til middag på skaugum for Psykisk Råd. Som skal være en organisasjon for unge mennesker som sliter psykisk. Mens de selv tilrettelegger og bagatelliserer for voldelig sønn opp gjennom hele livet hans, slik at han har fritt leide til å mishandle unge kvinner. Der ofrene forteller at det er den psykiske volden som var verst. 

Det er noe dobbeltsidig i dette som ikke framstår helt greit.

Endret av Déjà vu
  • Liker 14
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fastholder at det er problematisk at haakon har reist. Men det gir et veldig tydelig signal til oss folket, hva som prioriteres. Sånn er det bare. Så får vi ta det til etterretning, i fall haakon skulle komme i en lojalitetskonflikt senere, hvor han må velge mellom offentlige plikter og familie. Hadde Marius vært dødssyk hadde saken selvsagt vært en helt annen. Men Marius har hatt rusproblemer i mange år, sannsynligvis hatt flere rehab-opphold. Det var faktisk ikke nødvendig at begge reiste nedover for å holde Marius i hånda. Jeg tror dette er et uttrykk for at kronprinsfamilien mer og mer kjører sitt eget løp. De har tatt et valg, som går i retning av å ikke bare sette familien først, men også la dette hensynet gå langt foran evt offentlige plikter. Alle forstår at de kongelige må passe på sine egne, men det er grader her. Jeg vil også si at dette er utttrykk for en viss hubris, og det er urovekkende. 

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sgirl skrev (11 minutter siden):

Jeg fastholder at det er problematisk at haakon har reist. Men det gir et veldig tydelig signal til oss folket, hva som prioriteres. Sånn er det bare. Så får vi ta det til etterretning, i fall haakon skulle komme i en lojalitetskonflikt senere, hvor han må velge mellom offentlige plikter og familie. Hadde Marius vært dødssyk hadde saken selvsagt vært en helt annen. Men Marius har hatt rusproblemer i mange år, sannsynligvis hatt flere rehab-opphold. Det var faktisk ikke nødvendig at begge reiste nedover for å holde Marius i hånda. Jeg tror dette er et uttrykk for at kronprinsfamilien mer og mer kjører sitt eget løp. De har tatt et valg, som går i retning av å ikke bare sette familien først, men også la dette hensynet gå langt foran evt offentlige plikter. Alle forstår at de kongelige må passe på sine egne, men det er grader her. Jeg vil også si at dette er utttrykk for en viss hubris, og det er urovekkende. 

Ja, enig. Det er mishandleren som skal støttes - ikke et ord til folket om mishandlede ofre. Ikke på generell basis engang. I stil med alt det HM og MM har uttalt, av det vesle de har uttalt.  Selv om de skal representere HELE folket.

Alt for familien.

Endret av Déjà vu
  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Janzypants skrev (1 time siden):

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen - de er så overprivilegerte at de ikke vet hvilket bein de skal stå på. Når de mottar så mye penger av det offentlige i apanasje årlig, så burde man faktisk kunne forvente en viss transparenthet, spesielt i slike saker som dette. De ønsker å få i både pose og sekk, men det må det faktisk bli slutt på nå. Enten får de være kongelige med alt det innebærer, eller så får de velge å frasi seg tittelen, Norge får en ny styreform, og de kan leve så privat de måtte ønske, med alle fordeler og ulemper som dét måtte innebære. 

Nå er jeg så DRITTLEI hele den familien der og måten de har valgt å imøtegå kritikken, evt IKKE imøtegå kritikken. Strategien om 100% taushet fungerer ikke lenger. Det er ghosting av det norske folk - som finansierer ALT som vedgår den familien. Det er ikke riktig for fem flate øre. 

Jeg har hatt respekt for Kongen tidligere, og jeg syns det er synd at Kongeparet må oppleve dette på sine eldre dager, men når selv Kongen velger å tie nå, så vitner det om tafatthet. Er han ikke i stand til å komme med noen uttalelse eller foreta seg noe, så er kanskje tiden inne for å abdisere? Selv om jeg vet han har sagt at han mener at jobben varer livet ut, men da må man faktisk være i stand til å utføre den jobben tilfredstillende, med alt det innebærer av behagelige og mindre ubehagelige saker.

Jeg har ingen respekt for Kronprinsfamilien lenger - ei heller prinsesse Märtha og følget der. HM og MM går arrogant forbi pressen når de stiller spm ang Marius-saken og later som om de ikke hører. Det går faktisk ikke an å oppføre seg slik når man er i den posisjonen de befinner seg i. 

Jeg kjenner jeg er oppriktig opprørt over hvordan dette har blitt håndtert. Det er så stygt på mange måter, og jeg har egentlig ikke ord. Jeg kjenner jeg er oppriktig provosert over det hele når jeg sitter og skriver nå. Måten Marius har dratt Kongehuset ned i søla og tilsynelatende ikke kunne gitt mer faen. For en bortskjemt drittunge på 27 år som tilsynelatende ikke tenker på noen andre enn seg selv og sitt, og hvor "kul" han fremstår i vennegjengen når han står med 10-pack med øl på skulderen, smiler og viser fingeren til Se&Hørs oppslag om at han ikke viste noe anger🤮 Man blir kvalm av mindre! 

Jeg må slutte å skrive nå, kjenner jeg, for det brenner i fingrene mine! 😠😡

Du er ikke alene om å kjenne på dette. Har det på samme måte selv. Jeg har vel alltid hatt respekt for kongehuset og husker godt dagene etter kong Olavs død, da hele Norge sørget. Og så har jeg stort sett heiet både på kongeparet og kronprinsparet opp gjennom.

Utviklingen den siste tiden har imidlertid gått fullstendig over styr, og da tenker jeg ikke kun på oppførselen til enkeltpersoner. Jeg tenker på hvorledes monarkiet har håndtert dette. 

• Liker 15
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sgirl skrev (45 minutter siden):

Nå må du gi deg. Jeg har aldri sett på maken til loverdramatisering. 

Endret av MissLucy
  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Eyr skrev (1 time siden):

Lenge siden advokaten til MBH har uttalt seg nå. Kanskje han har fått munnkurv?

Tror denne reisen til London betyr at HM og MM har fått litt innflytelse kanskje? 🤞🏼

Advokaten er jo Ikke Marius’ private pressetalsmann, men advokat for han i forbindelse med straffesaken.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaneel skrev (6 minutter siden):

Heier på Marius! Det er med hans gode hjelp vi blir kvitt den jævla kongefamilien! 

Ja, man kan jo lure på om det er det de prøver på om dagen. 

• Liker 5
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sgirl skrev (52 minutter siden):

Nå er det faktisk sånn at det er Kongen som leder statsråd. Kronprinsen er bare med. Hvis det er slik at Marius har dratt på rehab, noe også alle her inne har mast på, synes jeg det var en helt riktig prioritering av Kronprinsen å støtte Marius i forbindelse med innleggelsen. MM fikset lunsjen alene og Kongen statsråd, så ingen skade skjedd. Marius hadde nok mer behov for hans nærvær akkurat nå enn lunsjgjestene og statsrådene.

• Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...