Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Orly skrev (5 minutter siden):

Samtalen mellom Marius og politiet er ikke lekket av han og advokaten vurderer nå anmeldelse, Dette står i vg

Dette var interessant synes jeg. Betyr det at forsvarer antyder at noen har hacket seg til denne informasjonen, og så solgt den videre til Se og Hør? 

NRK Nyhetsmorgen hadde en sak på fredag (tror jeg?) om at politiet mener de kriminelle er bedre enn dem på teknologi, og at politiet er bakpå i digitaliseringen av ressurshensyn, noe de kriminelle vet å utnytte: https://www.nrk.no/norge/mener-kriminelle-er-bedre-enn-politiet-pa-teknologi-1.17022534

Da jeg hørte den koblet jeg raskt til Borg Høiby-saken, og forventet egentlig at den skulle trekkes inn i løpet av en debatt etter innledende reportasje, men den ble ikke nevnt i det hele tatt, så det er etter alt å dømme ingen sammenheng mellom de to sakene. Likevel påfallende at utspillet fra politiet kom rett etter at lydopptaket av samtalen var lekket.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Malmfrid skrev (3 minutter siden):

Det var en veldig drøy replikk som hun kommer til å angre på. Den satte henne i et enda dårligere lys. Hun var tydelig irritert og klarte ikke beherske seg. 

Det er nevnt at man antar at de innøvde setningene er laget i samarbeid med slottet. Man må anta at dette ikke var en del av rådene hun fikk (for i så fall er medierådgiveren ikke spesielt dyktig ) men en glipp hvor utsagnet representerer holdningen hennes. Vi har jo flere eksempler på nettopp denne holdningen. 

Det de må forstå, både HM, MM og MBH er at deres håndtering bare driver pågangen i været. Helt enig med alle de som sier at dette kunne vært lagt dødt nå om de bare hadde gjort det som folks rettsfølelse tilsier. Det funker ikke å være struts. Det som funker er å forholde seg til helt vanlige normer.

Kronprinsparets valg om å ikke si noe feier feks bein under all den jobben som Trøndelag hadde lagt ned. Det er deres ansvar. De sa selv at de «skjønte at man hadde spørsmål». Deres jobb var å sette fokus på fylket og alt det de er stolte av. Det fikk de ikke til. Nå begynner altså denne saken å gå ut over jobben som det skal gjøre. Det burde jo i alle fall bety noe for dem i valget av strategi fremover. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (3 minutter siden):

Er det ikke synd på rusavhengige? Han har ufrivillig vokst opp i rampelyset, og nå snakker alle negativt om han på bakgrunn av en siktelse. Han er ikke dømt, så han er uskyldig til det motsatte er bevist. Enten er kunnskapsmangelen om psykiske lidelser og jus så stor at han blir forhåndsdømt. Eller så klarer ikke folk å forstå at det kan være synd på flere mennesker samtidig. Og jeg forsvarer ikke det han har gjort, men forstår psykiske lidelser

Mange mennesker vokser ufrivillig opp med ulikt, nødvendigvis blir ikke alle rusmisbrukere og konemishandlere av den grunn.

Det har nesten ikke vært skrevet om MBH i hans barndom, så hvilket «rampelys» er han vokst opp i?

MBH er ikke dømt, men han har erkjent deler av tiltalen.

Tror du ikke det er bedre at MBH tar ansvar og legger seg inn for rusbehandling, slik han sa i erklæringa si, framfor å holde fram med rus og trusler? 

• Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (3 minutter siden):

Dette var interessant synes jeg. Betyr det at forsvarer antyder at noen har hacket seg til denne informasjonen, og så solgt den videre til Se og Hør? 

NRK Nyhetsmorgen hadde en sak på fredag (tror jeg?) om at politiet mener de kriminelle er bedre enn dem på teknologi, og at politiet er bakpå i digitaliseringen av ressurshensyn, noe de kriminelle vet å utnytte: https://www.nrk.no/norge/mener-kriminelle-er-bedre-enn-politiet-pa-teknologi-1.17022534

Da jeg hørte den koblet jeg raskt til Borg Høiby-saken, og forventet egentlig at den skulle trekkes inn i løpet av en debatt etter innledende reportasje, men den ble ikke nevnt i det hele tatt, så det er etter alt å dømme ingen sammenheng mellom de to sakene. Likevel påfallende at utspillet fra politiet kom rett etter at lydopptaket av samtalen var lekket.

Advokaten antar at Se og Hør ikke har fått tak i klippet på lovlig vis, men hvor går grensa for det hen? Hvis de har hacket seg inn et sted, skjønner jeg at det ikke er lovlig. Men hvis noen andre har fått tak i det, og så bare gitt det til dem, så har vel ikke Se og Hør noe med få-tak-i prosessen å gjøre? De har jo bare fått et klipp fra noen.

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sefanja skrev (Akkurat nå):

Er det ikke synd på rusavhengige? Han har ufrivillig vokst opp i rampelyset, og nå snakker alle negativt om han på bakgrunn av en siktelse. Han er ikke dømt, så han er uskyldig til det motsatte er bevist. Enten er kunnskapsmangelen om psykiske lidelser og jus så stor at han blir forhåndsdømt. Eller så klarer ikke folk å forstå at det kan være synd på flere mennesker samtidig. Og jeg forsvarer ikke det han har gjort, men forstår psykiske lidelser

Begynne å bli dødslei det her argumentet. Jeg har også en psykisk lidelse, adhd, vokst opp med alenemor. Har fått kjempegode verdier inn med morsmelka, rettferdighet, takknemlighet, være ærlig feks.

Mye avhenger også av personlighet. Har 2 gutter med 12mnd mellomrom, vokst opp helt likens, veldig forskjellige…

Selv om min adhd har gitt meg masse ekstra motstand og nederlag i livet så er jeg fortsatt en god person som ønsker det beste for de rundt meg!

• Liker 22
  • Hjerte 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eyr skrev (1 minutt siden):

Begynne å bli dødslei det her argumentet. Jeg har også en psykisk lidelse, adhd, vokst opp med alenemor. Har fått kjempegode verdier inn med morsmelka, rettferdighet, takknemlighet, være ærlig feks.

Mye avhenger også av personlighet. Har 2 gutter med 12mnd mellomrom, vokst opp helt likens, veldig forskjellige…

Selv om min adhd har gitt meg masse ekstra motstand og nederlag i livet så er jeg fortsatt en god person som ønsker det beste for de rundt meg!

Fin tekst. Klem ❤️

• Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eyr skrev (1 minutt siden):

❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Advokaten antar at Se og Hør ikke har fått tak i klippet på lovlig vis, men hvor går grensa for det hen? Hvis de har hacket seg inn et sted, skjønner jeg at det ikke er lovlig. Men hvis noen andre har fått tak i det, og så bare gitt det til dem, så har vel ikke Se og Hør noe med få-tak-i prosessen å gjøre? De har jo bare fått et klipp fra noen.

Det står at han ikkr har sendt det til noen , så hvor har de fått tak i det da?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimekkoen skrev (1 time siden):

Påfallende hvor lite/ingenting media har nevnt MBHs far oppi dette. 🤷‍♀️ 

Det er ikke Marius' far som skal bli landets neste dronning. 

• Liker 19
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Nå vet nu ikke jeg om jeg tror helt på at han ikke har sendt det til noen. Kanskje han ikke har sendt det til noen nå, men tviler ikke et sekund på at han kan ha vært uforsiktig ved et tidligere tidspunkt. 

Enig i det du sier  men Jeg vil anta at om de går til det skrittet å anmelde , så er de sikre på at han ikke har delt, ellers blir det jo bare dumt.🤷‍♀️

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (Akkurat nå):

Enig i det du sier  men Jeg vil anta at om de går til det skrittet å anmelde , så er de sikre på at han ikke har delt, ellers blir det jo bare dumt.🤷‍♀️

Er mye som er dumt i denne saken, så jeg stoler ikke helt på hva denne advokaten sier i ren desperasjon nå. For for meg virker det litt panisk å skulle anmelde Se og Hør.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (15 minutter siden):

Hvilke psykiske lidelser forsvarer/forklarer nesten 10 år med grov psykisk og fysisk mishandlig av kvinner? 

Han har jo vokst opp uten sin far. Dette er ekstremt belastende. Legg på rusavhengihet, som øker sjansen for å både bli utsatt for og utføre vold.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er mye som er dumt i denne saken, så jeg stoler ikke helt på hva denne advokaten sier i ren desperasjon nå. For for meg virker det litt panisk å skulle anmelde Se og Hør.

Gjenstår å se hva som skjer videre, både om de anmelder eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo vokst opp uten sin far. Dette er ekstremt belastende. Legg på rusavhengihet, som øker sjansen for å både bli utsatt for og utføre vold.

Det er virkelig ikke en forklaring på hvorfor man har dengt kjærestene sine i rundt et tiår...

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (Akkurat nå):

Gjenstår å se hva som skjer videre, både om de anmelder eller ikke.

Ja, tror uansett ikke det gjør saken deres noen tjenester om de skal begynne å anmelde pressen for ting som kan vise seg å være sentral informasjon i saken.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Orly skrev (17 minutter siden):

Lurt med avledning. Samme om det stemmer eller ikke. Marius og advokaten lyktes ikke å snu samtalen mot politiet, nå snur de samtalen mot Se og Hør i stede. 

Endret av MissHannigan
  • Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig ikke en forklaring på hvorfor man har dengt kjærestene sine i rundt et tiår...

Forklar det selv da? Hvorfor påstår du at alkohol og vold ikke henger sammen? 80% av alle voldshendelser skjer i alkoholrus!!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar det selv da? Hvorfor påstår du at alkohol og vold ikke henger sammen? 80% av alle voldshendelser skjer i alkoholrus!!

Så la vær å rus seg da! Ser du en angrende synder noen plass? Regner med han har vært edru innimellom siden august.

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg påstår ingenting her jeg, det er det jo du som gjør. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...