Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Loiuse og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Kønn skrev (3 minutter siden):

Det vet jeg ingen ting om, men om så var så benyttet de seg ikke av det på denne flyvningen i hvertfall. 

De kjører ofte også rutefly, i hvert fall.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aricia skrev (8 minutter siden):

@Krokenguri: Takk for påminnelsen om hva som i alle år har vært Se og Hørs modus operandi i dekningen av kongefamilien.

Måten de skaffer seg stoff på, porsjonerer ut clickbait-titler og skaper vinklinger uten dekning i dokumenterte fakta har ikke endret seg. I Debatten på NRK var redaktør Andersen helt åpen på at formålet er maksimalt salg, og alle andre hensyn underordnes det. De har fått et enormt oppsving i klikk og salg som en direkte følge av Borg Høiby-oppslagene.

Se og Hør har ikke begynt å bedrive seriøs gravejournalistikk selv om de har skaffet tilgang til gullgruver av kilder som ser ut til å være grenseløse i sin lekkasje til tabloidpressen. De driver slik de alltid har gjort.

Ja  sælbu votter, selger nok ikke like mye som påstand om at mette marit ringte offeret, (som viste seg å være feil informasjon)

At svenno skulle på barsel visitt med  flere dagers fyll og kanon drita, ble visst også litt i meste laget  for se pg og hør. Men det nevnes i boka at de så dette kom til  å  slå tilbake på se og hør også. Om det kom frem  kontakt med svenno i forbindelse  med saken. Som  da resulterte i denne " kidnappingen "

Men de passet  jo på å få ut noen artikler om at svenno ikke hadde blitt kontaktet  av kronsprins paret  først da. Selv om de hadde en tlf svarer beskjed fra håkon, som sa det motsatte

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (12 minutter siden):

@Krokenguri: Takk for påminnelsen om hva som i alle år har vært Se og Hørs modus operandi i dekningen av kongefamilien.

Måten de skaffer seg stoff på, porsjonerer ut clickbait-titler og skaper vinklinger uten dekning i dokumenterte fakta har ikke endret seg. I Debatten på NRK var redaktør Andersen helt åpen på at formålet er maksimalt salg, og alle andre hensyn underordnes det. De har fått et enormt oppsving i klikk og salg som en direkte følge av Borg Høiby-oppslagene.

Se og Hør har ikke begynt å bedrive seriøs gravejournalistikk selv om de har skaffet tilgang til gullgruver av kilder som ser ut til å være grenseløse i sin lekkasje til tabloidpressen. De driver slik de alltid har gjort.

Bra de gjør jobben sin, synes jeg. Kan jeg spørre deg hvordan du kan vite arbeidsmetodene deres? Bladet er redaktørstyrt som du sikker er klar over. Så er det faktisk slik at det er nrk som er felt flest ganger i pressens faglige utvalg. 

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (35 minutter siden):

MM og kronprinsen fortsetter den dårlige strategidn med ikkd å si et ord.

Burde kanskje kommet på banen med en kommentar eller to.

Marius omgir seg med kriminelle, kriminelle innfiltrer seg med Marius.

Hvor er PST, og hvordan står det egentlig til med sikkerheten rundt Kongen, Krompen og IA?

Nå begynner tausheten å bli pinlig. Mette Marit styrer. Det er tydelig i videoen i vedlagt.

https://www.vg.no/rampelys/i/dRvXEA/kronprinsparet-vil-ikke-kommentere-politiets-marius-samtale

Dette er flaut og respektløst ovenfor det norske folk ! 

• Liker 11
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (5 minutter siden):

De kjører ofte også rutefly, i hvert fall.

I dette tilfelle jeg beskrev så var det vanlig rutefly fra Zürich. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (16 minutter siden):

Måten de skaffer seg stoff på, porsjonerer ut clickbait-titler og konstruerer vinklinger uten dekning i dokumenterte fakta har ikke endret seg. I Debatten på NRK var redaktør Andersen helt åpen på at formålet er maksimalt salg, og alle andre hensyn underordnes det. De har fått et enormt oppsving i klikk og salg som en direkte følge av Borg Høiby-oppslagene.

Se og Hør har ikke begynt å bedrive seriøs gravejournalistikk selv om de har skaffet seg tilgang til gullgruver av kilder som ser ut til å være grenseløse i sin lekkasje til tabloidpressen. De driver slik de alltid har gjort.

Hadde ikke Se og Hør kalt en spade for en spade i den aktuelle voldssaken, så hadde pressen fortsatt å skjerme M. Slik de fortsatt foretar skjerming. Jevnaldrende som vanker i Oslomiljøet hvor "de priviligerte" også deltar får jo med seg ting og reagerer. Men når grensene ble så overskridende som i M tilfelle, så måtte pressen reagere. 

• Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kønn skrev (6 minutter siden):

Bra de gjør jobben sin, synes jeg. Kan jeg spørre deg hvordan du kan vite arbeidsmetodene deres? Bladet er redaktørstyrt som du sikker er klar over. Så er det faktisk slik at det er nrk som er felt flest ganger i pressens faglige utvalg. 

Jeg leser sakene deres.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takinova skrev (22 minutter siden):

Mye av midlene har kong Harald arvet etter sin far som igjen arvet det fra sin mor som arvet dette fra sin far, den engelske kongen. 

Altså til syvende å sist - skattepenger! Og inntekter tjent på verdier pga sin posisjon som kongelig.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (2 minutter siden):

Jeg leser sakene deres.

Sterk bakgrunn må jeg si. Merkelig da at øvrige medier siterer Se og Hør, spesielt i saken om M. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alt i denne tråden (naturlig nok), men har lyst å si at håndteringen av det som nå skjer med MBH virkelig er krise. 
Her har mange tydeligvis gjort mye i lang tid for å dekke over et problem, for dette ante jeg ikke komme for noen måneder siden. Nå leser jeg ikke mye om kongefamilien, men nettopp derfor vil mange av oss oppleve dette som nærmest ufattelig. Hvordan har dette kunnet skje?

At lille Marius, som alle var litt bekymret for da MM kom inn i familien, nå faktisk er så ute å kjøre er bare tragisk på mange plan. Her har mye sviktet! Det reflekterer tilbake på HM og MM og resten av de kongelige, uansett hvordan de definerer opp Kongehuset og øvrige familie. Tilliten er svekket, og den svekkes bare mer og mer med disse unnlatende og ovenfra-og-ned-svarene MM serverer.

Nei nei nei, det er trist at Haakon må oppleve dette, men dessverre har fortiden, familiehistorikken til MM og tingenes iboende faenskap slått til. Dette, i god kombo med Märtha og Durek-kontroversene, kan bety slutten for Kongehuset i Norge, og det er antakelig til det beste for alle uansett.

• Liker 12
  • Nyttig 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (10 minutter siden):

Iht der beg skrev er en  bok skrevet av en tidligere se og hør journalist,  som skriver i bunn og grunn om hvordan se og hør jobber. Og i samme slengen tar opp div saker som har vært. Mye iht mettemarit  og svenno. Da det var denne journalisten som hadde mest kontakt med svenno

Kan høres  på lydbok, om du vil få den med deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (4 minutter siden):

Altså til syvende å sist - skattepenger! Og inntekter tjent på verdier pga sin posisjon som kongelig.

Skattepenger? Engelske pund hentet ut av India heller. Pengene bør da bli tilbakeført dit.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte lydopptaket nå…altså, de politispanerne fremsto ikke som de skarpeste typene. Hvis de virkelig skal hjelpe Marius må de sørge for å sende noen bedre kvalifiserte. Virker som Marius nærmest avkledde dem i den samtalen.

Endret av Ærlige Ærna
Skrivefeil
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det merkeligste i denne tråden er all klagingen på pressen. Tror virkelig folk at norsk presse setter bedriften sin på spill og publiserer usannheter uten dekning? Det vil å såfall gi dem millionsøksmål. Ingen ting av det som er kommet frem hadde vi visst om ikke pressen og da særlig Se og Hør i denne saken hadde gjort jobben sin. Er der sensurregime ala Nord Korea dere ønsker dere? Vi lever faktisk i et demokrati og makta skal ettergås. Så kan vi selvfølgelig diskuterer om det blir for massivt eller ei. Kongefamilien er den mest beskytta familien i dette landet og de lever av apanasje. De skal representere OSS. Selge OSS i utlandet og fremstå som bedre enn OSS, fordi de er vår førstefamilie. Det gjør de ikke nå. De representerer også lite i forhold til andre kongefamilier og mindre enn før. Det burde vært i deres interesse å snakke til folket så tidlig som mulig. Dette som kommer frem nå har de visst om lenge, og burde hatt strategien klar. Det kom ikke som julekvelden på kjærringa på dem som det har gjort på mange andre i dette landet. Og når hun sier at hun STÅR STØTT i dette, da mister jeg alt håp altså. 

Til slutt. Det er ikke pressen som er det største problemer her, det er MBH. Og det faktum at ingen har klart å stoppe dette for lenge siden. 

Endret av Kønn
  • Liker 25
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istapp skrev (18 minutter siden):

Blir totalt uryddig hvis dem ikke skal kunne beholde sin private formue. Slikt kan man ikke drive på. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (43 minutter siden):

De viser vei for en evigvarende loop av unødvendig støy og dramatikk.

Når det hele kan være så enkelt som dette (og jeg sikter ikke til VG, men politiets uttalelser):

https://www.vg.no/rampelys/i/5EbPbK/politiet-om-hoeiby-observert-med-kjente-kriminelle

Og avrusning er som kjent utfordrende når man først er bitt av basillen.

Det er synd at flere ikke har grunnleggende forståelse for hva særbehandling og manglende åpenhet gjør med samfunnet vårt. 
Høiby- saken omhandler partnervold, som han har erkjent, og som er et alvorlig samfunnsproblem, organisert kriminalitet, manglende respekt for gardister som MBH hengte ut i SoMe etter at han nesten kjørte én av dem ned og et dagdriverliv i luksus. Finansiert av hvem? 
#ikkemineverdier

• Liker 8
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

takinova skrev (58 minutter siden):

Mye av midlene har kong Harald arvet etter sin far som igjen arvet det fra sin mor som arvet dette fra sin far, den engelske kongen. 

Ingen som har oversikt over det. Hemmelighold er det som gjelder. Det vi vet med sikkerhet er at familien har mottatt en raus apanasje i over 100 år. Det blir det penger av

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
SagaP skrev (4 minutter siden):

Ingen som har oversikt over det. Hemmelighold er det som gjelder. Det vi vet med sikkerhet er at familien har mottatt en raus apanasje i over 100 år. Det blir det penger av

Det er så mye hemmelighold at det er tragisk.

I tillegg - ingen skatt av inntekt og formue. 

Endret av Malmfrid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd maken til stygg diskusjonstråd, og nettopp det at man ignorerer folk vitner om at diskusjon ikke egentlig er ønskelig. Det er så polarisert at folk mister fullstendig styring på helt vanlig folkeskikk. Det er helt åpenbart at folk ikke lenger leser innlegg, de ser på brukernavn og gyver løs. Jeg ser at du @JustAsking prøver å diskutere og nyansere, men raskt oppdaget at det ble for vanskelig for folk å håndtere. #bermen. (Tillegg: refererer til hvordan justasking opplever å bli sett på, i motsetning til  «i det gode selskap».

Det fremstår faktisk som helt formålsløst å svare på innlegg. Jeg har påpekt begge siders ansvar for debattklima, men snakker for døve ører. Saken er dog for viktig til å la seg «mute» av brukerdebatt, avsporing og andre teknikker som benyttes. Denne tråden er et godt bilde på samfunnsproblemet det er at folk gir opp å ytre seg fordi det blir for ubehagelig. Da er vi f**n meg på ville veier. 

Endret av NordreSving
La til fordi noen ikke tok referansen
  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (1 time siden):

Måten de skaffer seg stoff på, porsjonerer ut clickbait-titler og konstruerer vinklinger uten dekning i dokumenterte fakta har ikke endret seg. I Debatten på NRK var redaktør Andersen helt åpen på at formålet er maksimalt salg, og alle andre hensyn underordnes det. De har fått et enormt oppsving i klikk og salg som en direkte følge av Borg Høiby-oppslagene.

Se og Hør har ikke begynt å bedrive seriøs gravejournalistikk selv om de har skaffet seg tilgang til gullgruver av kilder som ser ut til å være grenseløse i sin lekkasje til tabloidpressen. De driver slik de alltid har gjort.

Ja, la oss gå tilbake til å skylde på pressen for å få skjøvet fokus vekk fra Marius, dere!

• Liker 8
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...