Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Gjest Malmfrid
NordreSving skrev (Akkurat nå):

Det er komplett uforståelig at kronprinsparet ikke sier noe. Jeg begynner å tro at det handler om at de gitt sine posisjoner føler seg hevet over enhver kritikk. Og håndteringen til politiet bekrefter på et vis at de er det. 

Fordi det alltid har vært sånn - folk bukker og nikker og møter opp for å hedre disse folkene. 

Jeg fatter og begriper ikke at det finnes folk som ikke har gjennomskuet dem ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Malmfrid skrev (Akkurat nå):

Jeg fatter og begriper ikke at det finnes folk som ikke har gjennomskuet dem ennå.

Ikke jeg heller! Det er nesten skremmende å se hvor naive folk er.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (34 minutter siden):

Politiet innrømmer jo korrupsjon på den lydfilen. 'Vi gjør dette fordi du er deg, og folk har bedt oss om det'

Avskjedigelse og straff for samtlige som er involvert i dette, og nå nærmer vi oss konsekvenser for hele kongehuset. De er tydeligvis involvert.

Spar staten for 500 millioner pluss og slutt med dette tullet. 

Det er jo ikke nødvendigvis korrupsjon! Det er enormt strenge regler om man er f.eks. toppolitiker. Veldig strenge bakgrunnsjekker og PST får vite det om barna dine blir tatt for kokainbruk på ferie i Spania. De har selvfølgelig full oversikt over gjengen Marius omgås, og de ønsker at Marius skal vite at de vet slik han skjerper seg. Jeg vet ikke akkurat hva som har skjedd selvfølgelig, men kan lett tenke meg noe lignende skje om noen andre i familien til høyt sikkerhetsklarerte sklir ut slik. Det de sier er at de ikke er ute etter å TA ham, noe de normalt sett ikke ville vært heller. De drar ikke normalt hjem til folk med kriminelle venner og kjører razzia uten klar mistanke med god grunn om at de som får razzia også er innblandet i narkotikahandel eller lignende. Normalt ville noen i periferien av et kriminelt nettverk ikke blitt oppsøkt av politiet slik.

De som er "høyt nok" til å trenge sikkerhetsklarering blir forskjellsbehandlet på den måten, men først og fremst fordi PST har kontroll og ansvar.

Når det gjelder å legge ned kongehuset nå er jeg helt enig, men dette er ikke "korrupsjon". Ro ned språkbruken.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror de er livredde. De trodde ikke dette skulle komme ut. Og nå aner de ikke hva de skal gjøre. Det går dessverre ikke an å skru tiden tilbake. 

Det tror jeg også. De har nok vært så trygge på at dette ikke skulle komme ut, at det ikke har laget en plan på hvordan de skulle håndtere det, hvis det over all formodning kom ut likevel. Så "vi" er naive som har stolt på politi og alle som har beskyttet Marius, med de har også vært naive som har stolt på at dette aldri skulle se dagens lys.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

likestilling skrev (8 minutter siden):

Det er jo ikke nødvendigvis korrupsjon! Det er enormt strenge regler om man er f.eks. toppolitiker. Veldig strenge bakgrunnsjekker og PST får vite det om barna dine blir tatt for kokainbruk på ferie i Spania. De har selvfølgelig full oversikt over gjengen Marius omgås, og de ønsker at Marius skal vite at de vet slik han skjerper seg. Jeg vet ikke akkurat hva som har skjedd selvfølgelig, men kan lett tenke meg noe lignende skje om noen andre i familien til høyt sikkerhetsklarerte sklir ut slik. Det de sier er at de ikke er ute etter å TA ham, noe de normalt sett ikke ville vært heller. De drar ikke normalt hjem til folk med kriminelle venner og kjører razzia uten klar mistanke med god grunn om at de som får razzia også er innblandet i narkotikahandel eller lignende. Normalt ville noen i periferien av et kriminelt nettverk ikke blitt oppsøkt av politiet slik.

De som er "høyt nok" til å trenge sikkerhetsklarering blir forskjellsbehandlet på den måten, men først og fremst fordi PST har kontroll og ansvar.

Når det gjelder å legge ned kongehuset nå er jeg helt enig, men dette er ikke "korrupsjon". Ro ned språkbruken.

'Vi hadde ikke gjort det for andre, vi gjør det fordi du er den du er'.

Detter er skoleeksempel på forskjellsbehandling og korrupsjon. Du kan være så uenig i språkbruken som du vil. Pressen og politiet hadde ikke holdt på slik med sønner og døtre av politikere. De hadde arrestert dem og skrevet om dem. Marius har fått holde på i åresvis.

Endret av Anonio
  • Liker 18
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Det tror jeg også. De har nok vært så trygge på at dette ikke skulle komme ut, at det ikke har laget en plan på hvordan de skulle håndtere det, hvis det over all formodning kom ut likevel. Så "vi" er naive som har stolt på politi og alle som har beskyttet Marius, med de har også vært naive som har stolt på at dette aldri skulle se dagens lys.

Kriseplan:

Steg en: Send Marius ut av landet til ubestemt tid.

Steg to: Vis fram den 17 år gamle kjæresten til minste prinsen.

Steg tre: Spis middag på et ungdomshus i Selbu. 

Steg fire: Ingen kommentar.

• Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (Akkurat nå):

Kriseplan:

Steg en: Send Marius ut av landet til ubestemt tid.

Steg to: Vis fram den 17 år gamle kjæresten til minste prinsen.

Steg tre: Spis middag på et ungdomshus i Selbu. 

Steg fire: Ingen kommentar.

Bulletproof plan, får'n si...

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lost little girl skrev (1 minutt siden):

Helt utrolig at man må gå til Se og Hør for kritisk pressedekning! 

Ja, det hadde jeg aldri trodd faktisk. Helt vilt. 😅

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lost little girl skrev (2 minutter siden):

Helt utrolig at man må gå til Se og Hør for kritisk pressedekning! 

Jeg synes det er ganske festlig at det er nettopp de som viser seg å ha baller om dagen. 

• Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (4 minutter siden):

Det er komplett uforståelig at kronprinsparet ikke sier noe. Jeg begynner å tro at det handler om at de gitt sine posisjoner føler seg hevet over enhver kritikk. Og håndteringen til politiet bekrefter på et vis at de er det. 

Helt riktig, og for så vidt berettiget; etter bryllupet startet hvitvaskinga av hennes fortid på alvor.

Senest i fjor, så var NRK ute og beklaget, men MM har jo selv sagt at hun har testet: https://www.seher.no/kongelig/nrk-beklager-anklaget-kronprinsessen/80452369

Folk er dumme og dyrker det endimensjonale bildet. Som kronprinsesse var MM nå plutselig uskyldsren. Hadde det gått an, ville vi kanskje også blitt fortalt at hun var jomfru da hun traff HM…På det nivået ligger det. Skremmende!

Folk har fortalt dette paret i mer enn to tiår at de er unike, fantastiske, at de gjør en helt super jobb for Norge selv om MM knapt jobber og Haakon får lite pressedekning når han representerer alene (som i Paralympics) - er det noe rart de tror på dette selv?

Jeg forstår godt at de også føler seg hevet over loven. Tross alt strekker politiledelsen seg langt for for å hindre at sønn/stesønns kriminelle handlinger blir kjent. 

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orly skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke helt at noen forventet at det skulle komme frem så mye på den pressekonferansen i dag, de kommer nok ikke til å si så mye før alt er ferdig etterforsket vil jeg tro

Greit å senke egne forventninger og forholde seg til realitetene. HM formidlet hvilken linje de la seg på for lenge siden.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (7 minutter siden):

'Vi hadde ikke gjort det for andre, vi gjør det fordi du er den du er'.

Detter er skoleeksempel på forskjellsbehandling og korrupsjon. Du kan være så uenig i språkbruken som du vil. Pressen og politiet hadde ikke holdt på slik med sønner og døtre av politikere. De hadde arrestert dem og skrevet om dem. Marius har fått holde på i åresvis.

Arrestert dem for hva? Du vet åpenbart veldig lite om hvordan ting fungerer i Norge og verden. At de kommer til Marius fordi han er den han er burde ikke sjokkere så veldig. Om du hadde hatt kriminelle venner og selv vært uten mistanke hadde ikke politiet kommet og arrestert deg heller. Forskjellen er at du ikke hadde hørt noe som helst.

Dette skjer selvfølgelig fordi han er Marius (eller noen andre "VIP"-personer) som politiet følger nøyere med.

Om de hadde latt være å arrestere ham for noe hadde det vært noe annet, men dette er jo en "bekymdringssamtale" som han får fordi han blir holdt øye med. Om du har flere opplysninger som tilsier andre får du dele dem før du slenger ut påstander om korrupsjon.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doris Becker skrev (7 minutter siden):

Jeg leser det også sånn. 

"Korrupsjon er å bestikke eller motta bestikkelser, i form av penger, gaver eller tjenester, for at en person i en maktrolle skal gi en annen person fordeler utenom reglene.

Jeg vil si at en slik advarsel er en stor tjeneste. Som ikke andre ville fått. 

Du må lese den andre delen av definisjonen av "korrupsjon" også. Ikke rart det blir misforståelser når folk bare plukker ut ett ord fra en definisjon i ordboken.

"... for at en person i en maktrolle skal gi en annen person fordeler utenom reglene.".

Okei, du mener at advarselen er en stor tjeneste, men hva er det du mener Marius skulle gi dem tilbake av fordeler utenom reglene? Du har jo snudd det på hodet.

Politiet gjør en "tjeneste" (kan diskuteres) uten mottytelse, Det er ikke korrupsjon.

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

~ Ada ~ skrev (4 minutter siden):

Greit å senke egne forventninger og forholde seg til realitetene. HM formidlet hvilken linje de la seg på for lenge siden.

Ja, det er noe med det å øse seg voldsomt opp på forhånd med ville hypoteser om hva som nå skal komme fram, og så bli sjokkert over at det utrolig nok ikke slår til, men at kronprinsparet svarer det eneste alle andre skjønner at de måtte svare: Ingen kommentar.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (2 minutter siden):

Du må lese den andre delen av definisjonen av "korrupsjon" også. Ikke rart det blir misforståelser når folk bare plukker ut ett ord fra en definisjon i ordboken.

"... for at en person i en maktrolle skal gi en annen person fordeler utenom reglene.".

Okei, du mener at advarselen er en stor tjeneste, men hva er det du mener Marius skulle gi dem tilbake av fordeler utenom reglene? Du har jo snudd det på hodet.

Politiet gjør en "tjeneste" (kan diskuteres) uten mottytelse, Det er ikke korrupsjon.

Nå må du ikke ødelegge festen.

:ironi: 

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (4 minutter siden):

Det er ikke Marius som ber om tjenesten, du misforstår. Det er det kongefamilien som gjør.

Du kan ikke bare fjerne en del av definisjonen fordi du ikke er enig.

Her dekker maktpersoner andre maktpersoners rygg.

Endret av Anonio
  • Liker 13
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (Akkurat nå):

Det er ikke Marius som ber om tjenesten, du misforstår. Det er det kongefamilien som gjør.

Okei, la oss anta at du har rett (uten at det er sikkert på noe vis). Akkurat HVA er korrupsjon her? Er folk virkelig ukjente med betydningen av begrepet?

Selvfølgelig blir kongefamilien forskjellsbehandlet, det er da ingen nyhet. Tror du andre ville fått stengt av Geiranger og luftrommet der for å feire bryllup, med hundrevis av politifolk som passer på?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...