Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Politiet innrømmer jo korrupsjon på den lydfilen. 'Vi gjør dette fordi du er deg, og folk har bedt oss om det'

Avskjedigelse og straff for samtlige som er involvert i dette, og nå nærmer vi oss konsekvenser for hele kongehuset. De er tydeligvis involvert.

Spar staten for 500 millioner pluss og slutt med dette tullet. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestemoren skrev (3 minutter siden):

Jeg har hørt gjennom opptaket. Spanere som sendes ut i denne sammenhengen, er antagelig vant til hard-skyts-språk (jeg gjetter). Og MBH sier minst mulig, men virker ganske så offensiv. - Utdrag: 

«Men vi er her fordi vi har inntrykk av at du har et problem.

- Ja.

- Og vi er her for å rekke ut en hånd hvis du trenger hjelp.

- Ja.

- Og det her er ting som har gått til topps i politiet i Oslo.

- Mhm.

- Som sikkert også har avklart, kanskje med folk som står nærmere enn deg, at vi har disse bekymringene.

- Mhm.

- Det må vi få avklart.

- Ja.

I tillegg til at politiet forteller at saken har gått til topps i politiet forteller de også at rusbekymringene rundt Marius er delt med flere.»

«I en annen sekvens i samtalen gjentar polititjenestemennene at de er blitt bedt om oppsøke Marius, og når Marius spør hvilket nivå i politiet de er utsendt fra svarer politiet: «Above my fucking pay grade», som kan oversettes med «over vårt nivå» på norsk.»

«Ikke samsvar

Det er også en av grunnene til at Se og Hør publiserer deler av lydsamtalen mellom Marius og politiet:

- Dette lydopptaket viser at det ikke er samsvar mellom hva politiet uttaler og hva de sier i opptaket med Marius. Det er også vårt ansvar som presse å avdekke bindinger og forskjellsbehandling i samfunnet. Det er en av årsakene til at vi nå publiserer deler av lydopptaket, sier ansvarlig redaktør i Se og Hør, Ulf André Andersen.»

https://www.seher.no/kongelig/hor-lydopptaket-mellom-marius-og-politiet/81922394

Det er iallfall testosteron nok i den samtalen. Marius virker ikke engang spesielt affisert, han høres ikke ut som om det er hans første samtale med politiet, han høres mer eller mindre ut som om det bare er litt irriterende bryderi. Oppsetsing fyr, overbevist om sin egen posisjon og at den er langt over politimannens i næringskjeden. Kvalmende. Jeg håper han idømmes fengsel og må sone i det minst hyggelige fengselet (men det blir antagelig verken soning eller merkbare konsekvenser, når man gir så faen.)

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (10 minutter siden):

Jeg har hørt gjennom opptaket. Spanere som sendes ut i denne sammenhengen, er antagelig vant til hard-skyts-språk (jeg gjetter). Og MBH sier minst mulig, men virker ganske så offensiv. - Utdrag: 

«Men vi er her fordi vi har inntrykk av at du har et problem.

- Ja.

- Og vi er her for å rekke ut en hånd hvis du trenger hjelp.

- Ja.

- Og det her er ting som har gått til topps i politiet i Oslo.

- Mhm.

- Som sikkert også har avklart, kanskje med folk som står nærmere enn deg, at vi har disse bekymringene.

- Mhm.

- Det må vi få avklart.

- Ja.

I tillegg til at politiet forteller at saken har gått til topps i politiet forteller de også at rusbekymringene rundt Marius er delt med flere.»

«I en annen sekvens i samtalen gjentar polititjenestemennene at de er blitt bedt om oppsøke Marius, og når Marius spør hvilket nivå i politiet de er utsendt fra svarer politiet: «Above my fucking pay grade», som kan oversettes med «over vårt nivå» på norsk.»

«Ikke samsvar

Det er også en av grunnene til at Se og Hør publiserer deler av lydsamtalen mellom Marius og politiet:

- Dette lydopptaket viser at det ikke er samsvar mellom hva politiet uttaler og hva de sier i opptaket med Marius. Det er også vårt ansvar som presse å avdekke bindinger og forskjellsbehandling i samfunnet. Det er en av årsakene til at vi nå publiserer deler av lydopptaket, sier ansvarlig redaktør i Se og Hør, Ulf André Andersen.»

https://www.seher.no/kongelig/hor-lydopptaket-mellom-marius-og-politiet/81922394

Jeg syntes ikke denne samtalen  høres  så oppsiktsvekkende  ut jeg. Hørtes nesten litt for snille ut han der. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Jeg syntes ikke denne samtalen  høres  så oppsiktsvekkende  ut jeg. Hørtes nesten litt for snille ut han der. 

Neida, ikke noe å se her. Det er jo sånn de gjør med alle, eller?

Sitat

«En sånn samtale er ikke noe vi hadde tatt med alle, det gjør vi kun fordi det er deg», sa politiet til Marius Borg Høiby.

Beskrivelsen av dette starter med k og slutter med orrupsjon.

Endret av Anonio
  • Liker 10
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
JustAsking skrev (2 minutter siden):

Det er iallfall testosteron nok i den samtalen. Marius virker ikke engang spesielt affisert, han høres ikke ut som om det er hans første samtale med politiet, han høres mer eller mindre ut som om det bare er litt irriterende bryderi. Oppsetsing fyr, overbevist om sin egen posisjon og at den er langt over politimannens i næringskjeden. Kvalmende. Jeg håper han idømmes fengsel og må sone i det minst hyggelige fengselet (men det blir antagelig verken soning eller merkbare konsekvenser, når man gir så faen.)

Enig, @JustAsking, MBH virker ikke særlig berørt. Jeg anbefaler alle å høre gjennom lydfila - dette gir et helt annet inntrykk enn det skrevne ord, akkurat som det tidligere delte mobilopptaket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (1 time siden):

Man er vel russ det året man fyller 19 hvis man går tre år på vgs.

Det stemmer...

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestemoren skrev (9 minutter siden):

Enig, @JustAsking, MBH virker ikke særlig berørt. Jeg anbefaler alle å høre gjennom lydfila - dette gir et helt annet inntrykk enn det skrevne ord, akkurat som det tidligere delte mobilopptaket. 

Kontekst er viktig. Nå lever selvsagt tabloidene i hovedsak av overskrifter fullstendig ute av kontekst, etterfulgt av «artikler» med språk og innhold kokt på spiker, noe som jo blir ulempen når noe viktig skjer - alle tenker de roper ulv og graver i søpla. Så viser det seg da at de innimellom også kommer over viktigere ting enn hvem som har vært utro på fest. De etablerte mediene fnyser av dem utad, og fotfølger dem likevel i skyggene, for de kan faktisk ikke overse det dersom tabloidene kommer over noe større. På papiret har de samme samfunnsoppdrag; å rope ut om maktmisbruk. 

Jeg har vært blant de naive som har tenkt det ikke skjer i Norge. Tenkt at paparazzier er avskum. Noen er det også. Jeg må likevel si jeg begynner å skjønne hvor viktig den delen av pressens oppdrag er, og er ganske skuffa over Kongehuset. Rus og diagnoser skjer i de beste familier, men denne grove volden dytter saken over i en helt annen liga, og tausheten fra MM er uhørt.

• Liker 20
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette impliserer MM og HM, samme hvordan man vrir eller vender på det.

Politiressurser blir brukt til ting som de selv sier de ikke ville gjort med andre vanlige dødelige. Det er 100% misbruk av ressurser og forskjellsbehandling.

Korrupsjon.

• Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt gjennom lydopptaket nå😱

Marius er hovedsaklig opptatt av to ting: Hvem som har sendt politimennene og hvor høyt oppe i systemet de er. Bare begrepsbruken rundt «hvilken høyde» forteller at her er en fyr som er godt kjent med de ulike nivåene. Han høres ut som en hardbarka kriminell.

• Liker 29
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
NordreSving skrev (6 minutter siden):

Tipper det har vel så mye med å gjøre at de er drittlei direktivene fra vår kommende dronning. At dette nå sprekker i media er en direkte konsekvens av kongehusets forsøk på å legge lokk på saker rundt Marius. De får skylde seg selv. 

Det tror jeg og.
Veldig bra at ting kommer fram - det var på tide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caniggia skrev (2 timer siden):

Uff, hun fremstår som et togkræsj i sakte kino. 

En av dagens beste beskrivelser 👏

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pressen er skremmende tause. Politikerne er skremmende tause. Politiet er helt på tur. Hvem er det som bestemmer egentlig? Trodde ikke kongehuset hadde særlig makt jeg? Så feil kan man ta 🤷‍♀️

Heia Se og Hør! Skal ut å kjøpe mitt første blad siden 90 tallet.

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (1 minutt siden):

Heia Se og Hør! Skal ut å kjøpe mitt første blad siden 90 tallet.

Jeg også. Skal spørre om de har blader to - tre uker tilbake i tid. Støtter en fri og uavhengig presse som tør å ettergå makten

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er komplett uforståelig at kronprinsparet ikke sier noe. Jeg begynner å tro at det handler om at de gitt sine posisjoner føler seg hevet over enhver kritikk. Og håndteringen til politiet bekrefter på et vis at de er det. 

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gangster- politiet briljerer språklig..

Jeg ser ikke hold i begrunnelsen til Se&Hør for å poste lydopptak. Først påstår de at politiet bekrefter opplysningene til Se&Hør (noe politiet slettes ikke gjorde), deretter hevder de det ikke er samsvar mellom politiets kommentar til saken og de opplysningene de selv sitter på, og derfor kan poste lydopptak.

Politiet oppga det også lå sikkerhetsmessige vurderinger til grunn for å kontakte MBH, noe opptaket ikke motsier. 

Nå hevder Se&Hør at politiet ikke har besvart alle deres spørsmål, så jeg blir ikke overrasket om det legges til grunn for ytterligere deling av opptak.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustAsking skrev (16 minutter siden):

Kontekst er viktig. Nå lever selvsagt tabloidene i hovedsak av overskrifter fullstendig ute av kontekst, etterfulgt av «artikler» med språk og innhold kokt på spiker, noe som jo blir ulempen når noe viktig skjer - alle tenker de roper ulv og graver i søpla. Så viser det seg da at de innimellom også kommer over viktigere ting enn hvem som har vært utro på fest. De etablerte mediene fnyser av dem utad, og fotfølger dem likevel i skyggene, for de kan faktisk ikke overse det dersom tabloidene kommer over noe større. På papiret har de samme samfunnsoppdrag; å rope ut om maktmisbruk. 

Jeg har vært blant de naive som har tenkt det ikke skjer i Norge. Tenkt at paparazzier er avskum. Noen er det også. Jeg må likevel si jeg begynner å skjønne hvor viktig den delen av pressens oppdrag er, og er ganske skuffa over Kongehuset. Rus og diagnoser skjer i de beste familier, men denne grove volden dytter saken over i en helt annen liga, og tausheten fra MM er uhørt.

Se og Hør har virkelig gjort en god jobb. Kjøpte mitt første blad i august, og det skal jeg fortsette med. Får Jan Thomas med sine terningkast på kjøpet, men det får bare være 😆. Viktig å støtte den delen av pressen som faktisk tar sitt ansvar på alvor. 

• Liker 25
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...