Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

elskersommer skrev (9 minutter siden):

Min datter er overhode ikke kongelig men hun satt på 3 jobber da hun ble 17 år og har nå hanket inn jobb nr 4 i en alder av 20 år ..Så dette er faktisk fullt mulig om man bare gidder og jobbe

Ja begynte selv å jobbe da jeg var 13 år. Og flyttet når jeg var 17. Ble ikke narkoman av den grunn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Ja begynte selv å jobbe da jeg var 13 år. Og flyttet når jeg var 17. Ble ikke narkoman av den grunn.

De fleste blir jo ikke det.. om de har fått rett oppdragelse hjemme

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (7 minutter siden):

Er vel ingen som er 17 år og russ? De er jo over 18 år

Han har akkurat  fylt 18. Så du er russ det året du fyller 18 år.  Noen  linjer har bare 2 år på vgs og da er du også russ det året du fyller 17 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (2 minutter siden):

Hvorfor siterte du ikke de som startet med og prate om prinsen? Var ikke så nøye det eller?

Jeg fikk det ikke opp på siden på mobilen, og husket ikke i farten hvor mange sider tilbake det er. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Mange her også som er fulstendig  frakoblet vanlig folkeskikk også, iht å omtale andre på ting de ikke vet noe  om. Her jeg bor får folk rett og slett som om de har kjøpt folkeskikken sin på postordre  om de holder på sånn. 

De har da vært tydelig  på at de ikke kan komentere en pågående straffesak.  Ikke bare en gang. Og henvist videre til  de som evnt kan svare og har lov å svare. Slik jeg tolker mette marit i dag, så kam det tenkes de kommenter senere. 

Så hva maser man om da, sånn egentlig? Nå er det vel 3 gang det budskapet  er gitt. Så ser ikke annet enn at det er det mest ryddige de kan gjøre akkurat  nå. Å ytre seg nå, er ville vært en skandale. 

Er vel i bunn og grunn marius man må spørre,  hans advokater og evnt politet. Det er de som kan svare på dette her. Ikke  kronprinsparet. 

Om man ikke liker kronprinsparet og øvrige. Så går det an å ytre seg litt mer saklig, og uten ærekrenkelser. 

Minner jo mer og mer på en lynsjemobb uten særlig  grenser.  Er dette norsk folkesjel ?

Nå er det vel rettstaten som jobber å håndterer denne saken først og fremt. 

Mette Marit syns det var helt greit å ha en samtale med offeret på privaten. Det er bare offentlig hun ikke har noen kommentar.

Marius koser seg på en lengre ferie. Blir litt vanskelig å få noen kommentar fra han? 

Ofrene og politiet har bare med å vente til Marius er ferdig med å kose seg før de får noen svar.

Endret av MissHannigan
  • Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Han har akkurat  fylt 18. Så du er russ det året du fyller 18 år.  Noen  linjer har bare 2 år på vgs og da er du også russ det året du fyller 17 år

Man er vel russ det året man fyller 19 hvis man går tre år på vgs.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miomino skrev (4 minutter siden):

Ærlig talt. Hvor usaklig og ufin er det mulig å bli? Hva har så denne unge mannen gjort for å fortjene din vrede og drittslenging? Årsaken er kanskje at han er broren til Marius Borg Høiby og sønnen til kronprinsparet. Men vet du, Sverre Magnus, som resten av oss kan ikke velge hverken sine søsken eller foreldre.

Et google søk forteller meg at Sverre Magnus blir 19 år i Desember. Han gikk informasjonsteknologi og medieproduksjon på Elvebakken videregående skole. Så da kan det jo være at han skal jobbe med noe innen dette.

Det ble også sagt at oppholdet i Trondheim skulle være frem til jul. Så hvordan du får dette til å bli et friår for å feste går over mitt hode. Om jeg skal spekulere vil det ikke være utenkelig at han skal i militæret på nyåret, og at månedene før det blir brukt til jobbing. Noe som i såfall er utdelt positivt.

Inntak i militæret er ofte i januar. Så det kan kanskje  være en mulighet ja

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
elskersommer skrev (8 minutter siden):

Jeg fatter ikke hvor du har alt dette fra.. har aldri hørt hun si ett vondt ord over sine kollegaer. Hun har aldri hørt noen være irritert pga dette. Snakk om og må finne noe nedsettende og si om andre

Snakker bare om hva jeg har hørt fra min sykepleier-svigerdatter som jobbet i bolig tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (Akkurat nå):

Man er vel russ det året man fyller 19 hvis man går tre år på vgs.

Ja blandet med  en som var født sent på året og var da 17 som russ.

Yrkesfag er russ  etter 2 år vgs. Studie spesialisering er 3 år på vgs

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Nei du er russ det året du fyller 19 år og ingen er russ når de er 17 år selv om de går ut i lære 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
elskersommer skrev (5 minutter siden):

De fleste blir jo ikke det.. om de har fått rett oppdragelse hjemme

Så du mener at det skorter på oppdragelse i hjemmet til de som blir rusavhengige?

Snakk om kunnskapsmangel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (Akkurat nå):

Ja blandet med  en som var født sent på året og var da 17 som russ.

Yrkesfag er russ  etter 2 år vgs. Studie spesialisering er 3 år på vgs

Nei ikke vanlig å være russ etter 2 år på yrkesfag , de er russ med kullet sitt året etter selv om de er lærlinger

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (1 minutt siden):

Inntak i militæret er ofte i januar. Så det kan kanskje  være en mulighet ja

Det stemmer. Jeg mener Ingrid Alexandra dro inn i januar i år. Hun jobbet på Uranienborg skole i månedene før dette. Så jeg vil tro det ikke er utenkelig at hennes bror følger samme løpet.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orly skrev (Akkurat nå):

Nei ikke vanlig å være russ etter 2 år på yrkesfag , de er russ med kullet sitt året etter selv om de er lærlinger

Har altid vært det her iallefall.  Sort russ. Nå har vel farge på dressen blitt mer valgfri. 

Har vgs i nabokommunen og der er de russ når de er ferdig 2 år på vgs. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
MissHannigan skrev (6 minutter siden):

Mette Marit syns det var helt greit å ha en samtale med offeret på privaten. Det er bare offentlig hun ikke har noen kommentar.

Marius koser seg på en lengre ferie. Blir litt vanskelig å få noen kommentar fra han? 

Ofrene og politiet har bare med å vente til Marius er ferdig med å kose seg før de får noen svar.

Det er helt greit når hun kan prøve å få noen fordeler av det selv. Hvorfor skulle hun ellers kontakte offeret for sønnens vold?

Hennes stillhet i denne saken har jo vist at hun ikke bryr seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno19 skrev (3 minutter siden):

Statuttene er bare generelle, så det hadde vært fint å kunne lese grunnlaget for hver enkelt nominasjon ja👍🏼😄

Noen er jo åpenbare da, som Nora og Juliane, mens andre ikke var så veldig åpenbare 😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bestemoren

Jeg er ikke overrasket over MM sin innstilling, men heller desillusjonert over hele dette skuespillet. Vi vet det i dag var spill for galleriet, og hun vet det samme. MM virket meget bestemt og styrte den delen av «pressekonferansen». HM sa ingenting. 
Et paradoks at man kan rokke så fundamentalt ved svært manges innstilling til monarkiet ved å ikke si noe som helst…

Sitat: «Da hun fikk spørsmål om hvordan hun har hatt det som mor i denne prosessen, svarte hun:

– Jeg kan ta utgangspunkt i hvordan jeg har det nå: Jeg synes det er veldig fint å få lov til å være her og være på fylkestur. Det er noe vi har gledet oss til lenge.

– Dette er en av de turene vi gleder oss mest til i året, å komme ut og treffe folk der de bor, se hvordan folk skaper gode lokalsamfunn. Det betyr veldig mye for oss. Så dette er en god dag for meg. Tusen takk for all omtanke, men jeg kommer ikke til å svare noe mer på akkurat det du spurte om.»

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-ville-ikke-svare-om-hoiby-saken-1.17036124

https://www.dagbladet.no/kjendis/vil-ikke-svare/81902286

Endret av Bestemoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Bestemoren skrev (2 minutter siden):

Jeg er ikke overrasket over MM sin innstilling, men heller desillusjonert over hele dette skuespillet. Vi vet det i dag var spill for galleriet, og hun vet det samme. MM virket meget bestemt og styrte den delen av «pressekonferansen». HM sa ingenting. 
Et paradoks at man kan rokke så fundamentalt ved svært manges innstilling til monarkiet ved å ikke si noe som helst…

Sitat: «Da hun fikk spørsmål om hvordan hun har hatt det som mor i denne prosessen, svarte hun:

Jeg kan ta utgangspunkt i hvordan jeg har det nå: Jeg synes det er veldig fint å få lov til å være her og være på fylkestur. Det er noe vi har gledet oss til lenge.

– Dette er en av de turene vi gleder oss mest til i året, å komme ut og treffe folk der de bor, se hvordan folk skaper gode lokalsamfunn. Det betyr veldig mye for oss. Så dette er en god dag for meg. Tusen takk for all omtanke, men jeg kommer ikke til å svare noe mer på akkurat det du spurte om.»

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-ville-ikke-svare-om-hoiby-saken-1.17036124

Hun kunne vist seg som et menneske - istedet oppførte hun seg som en robot med nøye innøvde svar og replikker. 

Mistet om mulig ennå mer respekt for henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (3 minutter siden):

– Jeg kan ta utgangspunkt i hvordan jeg har det nå: Jeg synes det er veldig fint å få lov til å være her og være på fylkestur. Det er noe vi har gledet oss til lenge.

Et solid politikersvar, sleip som en ål🐍 Styrker ikke akkurat troverdigheten.

• Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemoren skrev (11 minutter siden):

Er det EN eneste person her i landet som tror de bryr seg en dritt om hvordan folk i Midtre Gauldal lever? Selv ikke de som bor der kan vel tro på det? Det er så man tenker hun er sarkastisk med vilje.

De har liksom gledet seg hele året til disse to dagene med kjempespennende besøk på ungdomshus og kommunale bygg;  -  ja hva er shopping i New York og cruise i Middelhavet mot det….

• Liker 28
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...