Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillatter ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Syntes hun fremstår som bedre person enn mange i tråden her 

Kan du virkelig ikke dele din mening uten å komme med stikk til meddebattanter?

• Liker 16
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JustAsking skrev (5 minutter siden):

Dette er selvfølgelig riktig. Samtidig tegner det seg ganske tydelig et bilde av at MBH ikke er fersk rusmisbruker og voldsmann, men at det har foregått lenge. Dermed er det ikke et langt sprang til å gå ut fra at bl.a. Politiet har vært klar over det. Neste steg blir da hvorfor MBH aldri er blitt tatt for noe av det, med unntak av kokain på Palmesus. Er det fordi de ikke har tatt ham på fersken, er det fordi det ikke har vært bevis nok, eller er det fordi han er den han er? 
Se&Hør er på ingen måte noen gullstandard i journalistikk, men det har vist seg både i Norge og i utlandet at tabloider sier høyt det ingen andre vil ta i selv når «alle» vet det stemmer. Måten de slår opp dette på er tydelig tabloid, samtidig synes jeg ikke det er en bagatell med «forebyggende samtale». Det skjer ikke uten grunn, med helt tilfeldige folk.

Jeg har ikke skrevet at en forebyggende samtale er en bagatell. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/xmMBpG/politiet-bekrefter-overfor-aftenposten-hadde-forebyggende-samtale-med-marius-borg-hoeiby-i-fjor

Men det er et stykke fra "tidlig forebyggende tiltak", som enhetsleder Frode Larsen siteres på i saken i Aftenposten, og påstanden/oppslaget fra Se og Hør om at politiet har holdt en "beskyttende hånd" over Borg Høiby i flere år. Jeg påpeker bare forskjellen, og mener den er verdt å merke seg.

Endret av Aricia
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (1 minutt siden):

Kan du virkelig ikke dele din mening uten å komme med stikk til meddebattanter?

Det er min mening. Hun slenger ikke ut masse dritt om andre iallefall.  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

« Av respekt for de involverte, Inkludert Marius» er jo litt rart av henne å presisere ( om Dagbladet har sitert henne korrekt her ) Helt ærlig hadde jeg forventet en offisiell uttalelse om hvor ille de syntes vold i nære relasjoner er, før man reiser ut på en tur som dette for å vinke og smile, og snakke om votter. Jeg forstår at man ikke kan snakke direkte om de involverte i Marius sakene, men man kan jo gi en generell støtte , for å vise at man tar dette ordentlig alvorlig, at det er et samfunnsproblem og at de ikke ønsker å beskytte Marius for konsekvensene. Om de neste sommer skal komme med klassisk regissert «Kronprinsparet om den tunge tiden» intervju så føler jeg det blir for rart og sent.

• Liker 16
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (12 minutter siden):

Syntes hun fremstår som bedre person enn mange i tråden her 

Hun er ryddig. De er ryddig. Flytter spm til de som kan svare på spm som blir stilt. Alle svar om marius, vil også være indirekte informasjon om ofrene. 

Så det er klart at de ikke kan uttale seg mer enn de allerede har gjort. På nåværende tidspunkt 

Ryddig? Hun fremstår som fullstendig frakoblet virkeligheten. I betraktning av alle de gode hjelperne som åpenbart omgir henne, er dette ganske uhyggelig å bivåne. Men dumhet og egenrådighet er dessverre en ikke helt uvanlig kombinasjon. 

• Liker 30
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke skrevet at en forebyggende samtale er en bagatell. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/xmMBpG/politiet-bekrefter-overfor-aftenposten-hadde-forebyggende-samtale-med-marius-borg-hoeiby-i-fjor

Men det er et stykke fra "tidlig forebyggende tiltak", som enhetsleder Frode Larsen siteres på i saken i Aftenposten, og påstanden/oppslaget fra Se og Hør om at politiet har holdt en "beskyttende hånd" over Borg Høiby i flere år. Jeg påpeker bare forskjellen, og mener den er verdt å merke seg.

Selvsagt er det det. Så er spørsmålet om dette hadde kommet frem i det hele tatt, og om Larsen eller noen andre hadde vært nødt til å forklare dette hvis det ikke hadde kommet frem i Se&Hør først. Som abonnent på Aftenposten og ikke-leser av Se&Hør ville jeg knapt hørt om MBH før denne saken, og det er nok flere enn meg som har vært naive med tanke på hvordan maktmisbruk kan foregå. Nå kommer ikke jeg til å si opp Aftenposten og abonnere på Se&Hør fremover av den grunn, men det er tankevekkende hvor gjerne vår frie, uavhengige presse lar kongefamilien være i fred, til de tvinges til å si noe. Det har iallfall ikke jeg visst tidligere.

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malmfrid skrev (48 minutter siden):

Det er ikke mange jobber å få før du blir 18 - men det er kanskje annerledes for kongelige. 

Min datter er overhode ikke kongelig men hun satt på 3 jobber da hun ble 17 år og har nå hanket inn jobb nr 4 i en alder av 20 år ..Så dette er faktisk fullt mulig om man bare gidder og jobbe

Endret av elskersommer
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustAsking skrev (48 minutter siden):

Han blir 19 i desember.

Vet ikke hva han skal, men det er rart om han ikke i det minste tar førstegangstjenesten. 

Det kan vel hende han skal.. han skulle vel bare være der i 6 mnd så kan jo være han tar millitær etter det

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
elskersommer skrev (2 minutter siden):

Min datter er overhode ikke kongelig men hun satt på 3 jobber da hun ble 18 år og har nå hanket inn jobb nr 4 i en alder av 20 år ..Så dette er faktisk fullt mulig om man bare gidder og jobbe

Så bra da 😀
Vet at endel får jobb i boliger i helsevesenet - men da er det ofte til irritasjon fra kollegaer som må ta seg av all bilkjøring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig at Juliane og Nora vinner jenteprisen 2024🙌🏼🙌🏼 Tro om juryen har ryggrad nok til å utpeke de som vinnere?

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissHannigan skrev (49 minutter siden):

Tror Sverre Magnus var russ i år. Ferdig med videregående han nå.

Er vel ingen som er 17 år og russ? De er jo over 18 år

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno19 skrev (Akkurat nå):

Håper virkelig at Juliane og Nora vinner jenteprisen 2024🙌🏼🙌🏼 Tro om juryen har ryggrad nok til å utpeke de som vinnere?

De fortjener den i hvert fall!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (Akkurat nå):

Hvert fall som rødruss, ja. Sverre Magnus var vel det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Så bra da 😀
Vet at endel får jobb i boliger i helsevesenet - men da er det ofte til irritasjon fra kollegaer som må ta seg av all bilkjøring. 

Jeg fatter ikke hvor du har alt dette fra.. har aldri hørt hun si ett vondt ord over sine kollegaer. Hun har aldri hørt noen være irritert pga dette. Snakk om og må finne noe nedsettende og si om andre

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (9 minutter siden):

Min datter er overhode ikke kongelig men hun satt på 3 jobber da hun ble 18 år og har nå hanket inn jobb nr 4 i en alder av 20 år ..Så dette er faktisk fullt mulig om man bare gidder og jobbe

elskersommer skrev (4 minutter siden):

PusheenPusheen skrev (3 minutter siden):

Hvert fall som rødruss, ja. Sverre Magnus var vel det. 

elskersommer skrev (2 minutter siden):

Jeg fatter ikke hvor du har alt dette fra.. har aldri hørt hun si ett vondt ord over sine kollegaer. Hun har aldri hørt noen være irritert pga dette. Snakk om og må finne noe nedsettende og si om andre

Malmfrid skrev (5 minutter siden):

Så bra da 😀

Dette er vel ikke relevant her? 

(Noterer at jeg korrigerte alder på SM i et innlegg tidligere.)

Endret av JustAsking
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

De fortjener den i hvert fall!

Det gjør de, og de er en utrolig viktig stemme i kampen mot vold i nære relasjoner. Noe som er latterlig er at MM er nominert også…..🙄

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caniggia skrev (2 minutter siden):

Ryddig? Hun fremstår som fullstendig frakoblet virkeligheten. I betraktning av alle de gode hjelperne som åpenbart omgir henne, er dette ganske uhyggelig å bivåne. Men dumhet og egenrådighet er dessverre en ikke helt uvanlig kombinasjon. 

Mange her også som er fulstendig  frakoblet vanlig folkeskikk også, iht å omtale andre på ting de ikke vet noe  om. Her jeg bor får folk rett og slett som om de har kjøpt folkeskikken sin på postordre  om de holder på sånn. 

De har da vært tydelig  på at de ikke kan komentere en pågående straffesak.  Ikke bare en gang. Og henvist videre til  de som evnt kan svare og har lov å svare. Slik jeg tolker mette marit i dag, så kam det tenkes de kommenter senere. 

Så hva maser man om da, sånn egentlig? Nå er det vel 3 gang det budskapet  er gitt. Så ser ikke annet enn at det er det mest ryddige de kan gjøre akkurat  nå. Å ytre seg nå, er ville vært en skandale. 

Er vel i bunn og grunn marius man må spørre,  hans advokater og evnt politet. Det er de som kan svare på dette her. Ikke  kronprinsparet. 

Om man ikke liker kronprinsparet og øvrige. Så går det an å ytre seg litt mer saklig, og uten ærekrenkelser. 

Minner jo mer og mer på en lynsjemobb uten særlig  grenser.  Er dette norsk folkesjel ?

Nå er det vel rettstaten som jobber å håndterer denne saken først og fremt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anno19 skrev (1 minutt siden):

Det gjør de, og de er en utrolig viktig stemme i kampen mot vold i nære relasjoner. Noe som er latterlig er at MM er nominert også…..🙄

Jeg prøver å finne ut om det står begrunnelser for nominasjonene et sted, men finner ikke ut av det. Er det sånn at folk kan nominere de de vil, siden det er så sykt mange som er nominert?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustAsking skrev (1 minutt siden):

Dette er vel ikke relevant her? 

Hvorfor siterte du ikke de som startet med og prate om prinsen? Var ikke så nøye det eller?

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...