Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 11:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang, også om natten. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Malmfrid skrev (6 minutter siden):

Jeg må innrømme at jeg selv stusser hver gang jeg ser noen røyke. Det er heldigvis et svært sjeldent syn i 2024 å se noen stå og røyke i full offentlighet. 

Ikke vet jeg hvor du ferdes. Men for egen del, som beveger meg rundt i Oslo daglig, er det å se noen røyke i full offentlighet et fullstendig normalt syn. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Malmfrid
Skrevet
Galanga skrev (2 minutter siden):

Det er virkelig ikke det i Italia, altså.

Nei, det kan jeg tenke meg for det er ganske vanlig i Paris også. 

Vi har heldigvis kommet endel lenger i Norge. 

Gjest Malmfrid
Skrevet
Oida skrev (2 minutter siden):

Ikke vet jeg hvor du ferdes. Men for egen del, som beveger meg rundt i Oslo daglig, er det å se noen røyke i full offentlighet et fullstendig normalt syn. 

Vi er kanskje litt sunnere på Vestlandet 😂

Skrevet
Malmfrid skrev (Akkurat nå):

Nei, det kan jeg tenke meg for det er ganske vanlig i Paris også. 

Vi har heldigvis kommet endel lenger i Norge. 

Ja, det har vi.

Men det er fortsatt mange som røyker en gang i blant på fest eller lignende, så at noen tar seg en røyk på ferie i et land der mange røyker på gata er virkelig ikke noe å henge seg opp i. Når det er så utrolig mye annet med denne klovnen og hans forstokka familie å henge seg opp i.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest Malmfrid
Skrevet
Galanga skrev (1 minutt siden):

Ja, det har vi.

Men det er fortsatt mange som røyker en gang i blant på fest eller lignende, så at noen tar seg en røyk på ferie i et land der mange røyker på gata er virkelig ikke noe å henge seg opp i. Når det er så utrolig mye annet med denne klovnen og hans forstokka familie å henge seg opp i.

Enig i det - men jeg er også enig med hun som mente det er lite classy og ganske harry.

Skrevet (endret)
K_mb skrev (7 minutter siden):

Dette var da svært usaklig og ødelegger debatten. 

Er vel nok å ta MBH på om man ikke også skal på utseende og fullt lovlige røykevaner. 

Jeg siterer bare fra artikkelen:

«The 27-year-old's tattooed arms were on full display as he enjoyed a cigarette with a friend»

Kan heller ikke unngå å legge merke til den rådyre Rolex klokka han bærer, og ene reiseveska: en Louis Vuitton koffert. 
Stusser litt på at en mann som har hatt lave inntekter gjennom veldig mange år, ser ut til å leve på nokså stor fot. 
Jeg liker kritisk journalistikk, men du ønsker kanskje at man ikke skal dele og kommentere artikkelen daily mail, her har publisert? 

Endret av SagaP
  • Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
Malmfrid skrev (15 minutter siden):

Det vet vi - men sigarett-røyking i full offentlighet er sjeldent å se i Norge. Jeg for min del forbinder det helst med Taxi-sjåfører som står sammen og venter på neste tur - der ser jeg alltid en og annen røyke. 

Sånn er det. Min oppfatning også

• Liker 2
Skrevet
SagaP skrev (1 minutt siden):

Jeg siterer bare fra artikkelen:

«The 27-year-old's tattooed arms were on full display as he enjoyed a cigarette with a friend»

Kan heller ikke unngå å legge merke til den rådyre Rolex klokka han bærer, og ene reiseveska: en Louis Vuitton koffert. 
Stusser litt på at en mann som har hatt lave inntekter gjennom veldig mange år, ser ut til å leve på nokså stor fot. 
Jeg liker kritisk journalistikk, men du ønsker kanskje at man ikke skal dele og kommentere artikkelen daily mail, her har publisert? 

Jeg tenkte mer på det du skrev, det skjønte du vel. 

Jeg er helt for kritisk journalistikk (noe vi skulle hatt mer av i Norge), men beskrivelser av en tatovert arm har da ingenting med saklig kritikk å gjøre.

• Liker 5
Skrevet
Malmfrid skrev (3 minutter siden):

Enig i det - men jeg er også enig med hun som mente det er lite classy og ganske harry.

Det er helheten jeg reagerer på. Marius har nå vært i aviser verden over nettopp pga manglende stil og klasse. 
Hvor kult er det at sønnen til vår neste dronning truer med bensinbrann og er siktet for skadeverk og vold mot kvinner? 
Gangsterstilen hans på denne famøse Italia-turen understreker nokså mye, slik jeg det det. 
Jeg forstår ikke hvorfor man prøver å strupe debatten? Man burde stått fritt til å dele hva bildene her signaliserer. Eller ønsker man å skyve dette under teppet? 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
K_mb skrev (2 minutter siden):

men beskrivelser av en tatovert arm har da ingenting med saklig kritikk å gjøre.

Du får sende en klage til Daily Mail…

• Liker 3
Skrevet
SagaP skrev (Akkurat nå):

Du får sende en klage til Daily Mail…

Der igjen..usaklig.

Synd, for er enig i mange av dine innlegg, men synes det er greit å holde seg innenfor det som er kritikkverdig.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Gjest Bestemoren
Skrevet
PusheenPusheen skrev (24 minutter siden):

Og i kjent stil handler innleggene dine kun om å irettesette på andre i tråden. Du kommer aldri med noe annet vedrørende det som diskuteres, bare klaging over brukere og om trådens debattklima. Du kunne vel heller ha bidratt med egne innlegg om temaet i forsøk på så snu det du irriterer deg sånn over, i stedet for å dyrke negativiteten enda mer ved å være forumpoliti. 

Spot on, @PusheenPusheen !

Skrevet
K_mb skrev (15 minutter siden):

Der igjen..usaklig.

Synd, for er enig i mange av dine innlegg, men synes det er greit å holde seg innenfor det som er kritikkverdig.

Alt jeg skrev i innlegget var relatert til bilder og tekst i artikkelen jeg la ved. 
Du må heller rapportere innlegg du oppfatter som usaklig framfor å bruke tid på noe som jeg oppfatter som voksenopplæring/moderering.

• Liker 2
Skrevet
PusheenPusheen skrev (54 minutter siden):

Nå vet vi jo at han driver med langt tyngre stoffer enn nikotin noen gang kommer til å være, så er vel kanskje ikke så ille med ei litta sigarett tross alt.

Spot on! Bildene går dessuten verden rundt, og folk er rimelig sjokkerte. Bare å lese kommentarfeltene. Det å påpeke at Marius mangler stil og klasse, er milde ord i forhold til hva som diskuteres der. 
Monarkistene er ofte ute og peker på at kongelig nærvær genererer inntekter (en påstand som mangler rot i virkeligheten), men her i Norge så kan man i hvert fall fastslå at Marius, Durek og Märtha genererer inntekter for den internasjonale sladrepressen. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

En liten funfact om røyking soom kanskje ikke alle kjenner til:

Både Sonja og Harald var ivrige røykere, men hadde en avtale med pressen om at de aldri skulle bli fotografert mens de røkte.

Såvidt meg bekjent ble den alltid overholdt, jeg har i hvert fall aldri sett bilde av det.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Spitzy skrev (53 minutter siden):

Fikk meg til og tenke på når Eli Hagen kjørte ned slottstrappa. Det var førstesidestoff, vet ikke om det fikk noen følger eller om hun holdt god avstand fra gardister .. skjønner at hun ikke gjorde det for og tøffe seg som Marius, men må jo ha blitt stilt spørmål til hennes evne i trafikken 😅

Herregud, ja. En utrolig historie det også. I disse dager hadde vel den episoden, havnet i Daily mail den også - sammen med resten av den dårlige PR’en fra strøket der. 
Ikke at jeg er enig med hennes mann, Carl I. sånn generelt, men akkurat der tok den gamle ringreven et smart grep; han ringte politiet som dro hjem til Eli og foretok en rustest. Den var negativ, og da var i hvert fall ikke mulig rus noe å spekulere over

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Malmfrid skrev (1 time siden):

Jeg må innrømme at jeg selv stusser hver gang jeg ser noen røyke. Det er heldigvis et svært sjeldent syn i 2024 å se noen stå og røyke i full offentlighet. 

Avsporing, men: Den siste trenden er dessverre at festrøyking er in igjen blant unge. 

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/det-har-ikke-skjedd-pa-over-20-ar-na-begynner-unge-a-royke-sigaretter-igjen/16928694/

Sitat

Når tallet for 2023 nå foreligger, viser dette en dobling fra året før. Fire prosent i denne gruppen er nå dagligrøykere. Det er ikke mange sammenlignet med slik det var, men det er en vekst av røykere man ikke har sett på flere tiår. 

– Vi frykter en fremtid der man opplever at røyking er kult igjen. 

https://www.aftenposten.no/amagasinet/i/onP8Vm/det-ble-ut-da-roeykeloven-kom-naa-har-det-skjedd-igjen-aa-ta-seg-en-sigg-er-blitt-trendy

Anekdotisk bevis: Fra en fest i studentkollektiv i nabolaget mitt nå i helgen kom ontrent alle 20-åringene ut med en røyk i hånden. Følte meg hensatt til 80-tallet. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Oida skrev (1 time siden):

For meg som bare beveger meg rundt i Oslo noen dager i uka er det derimot et sjeldent syn. Ser av og til noen skitne trashy folk som røyker på togstasjonen, that’s it.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Krokenguri skrev (11 timer siden):

Marius har nå fått besøksforbud frem til  mars 2025. Etter siste ex kjæreste sitt ønske.

Godt hun ser alvoret selv. Bare litt usikker på hvorfor den kommer nå...

https://www.aftenposten.no/norge/i/yEz8or/marius-borg-hoeiby-ilagt-besoeksforbud-faar-ikke-kontakte-eks-kjaeresten

Kan det være fordi det var som advokaten sa? At de hadde litt og ordne opp i etter samboerskap? Det kommer jo ikke fram hvor de bodde , men hun hentet ting på Skaugum, mulig han har hentet ting på Frogner? At hun stoler på han når han ikke er rusa, slik at de utproblematisk har kunnet hente og kjøre ting, men ikke stoler på han som rusa slik at hun vil unngå en situasjon hvor han oppsøker henne rusa nå etter at de har ordnet  opp i praktiske ? 
jeg er også litt usikker på hvorfor det kom nå,og ikke med det samme, men det er min teori med bakgrunn av bistandsadvokaten uttaleser om bildet i bilen på vei til Skaugum. 

• Liker 1
Skrevet
velociraptor skrev (1 minutt siden):

For meg som bare beveger meg rundt i Oslo noen dager i uka er det derimot et sjeldent syn. Ser av og til noen skitne trashy folk som røyker på togstasjonen, that’s it.

Enig. Kun ved togstasjon/taxiholdeplasser, man ser folk røyke i offentligheten i Oslo. Det gjelder også i andre større byer i Norge.
Har selv ungdommer i huset. Ingen røyker. Her går det i idrett og studier.
Heller ingen festrøyking, som ser ut til å ha økt med noen få prosent. Men imøteser flere spørreundersøkelser på dette området, for å kunne konkludere.

Kanskje Marius- bildene får færre til å begynne å røyke? Så ikke spesielt classy ut

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...