Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest NordreSving
MissLucy skrev (1 minutt siden):

Det tror jeg  absolutt er mulig. Har inntrykk av at deler av tysk sladderpresse  photoshopper over en lav sko, og dikter opp skilsmisser og romanser i øst og vest, så alt som kommer derfra må tas med en stor klype salt. 

La til lenke i opprinnelig innlegg. Skjortene på produktbildene er i alle fall photoshopet på person, så det er sikkert ikke vanskelig. Mener å ha sett det eksakte ansiktet til Marius i annet bilde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (14 minutter siden):

Det var bla dette innlegget jeg tenkte på.

huff, det der vil jeg si er rasisme. Eller nazisme. Synes kanskje det var ganske lite representativt for det folk skriver om MMs inntreden i kongefamilien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremmed fugl skrev (2 timer siden):

Dette er hva kongehuset selve skriver at kongefamilien skal gjøre hver dag:

• å utføre konstitusjonelle oppgaver
• å skape møter med mennesker som gjenspeiler 
landets mangfold
• å styrke andres verdighet gjennom handlinger
• å være bærer av grunnleggende verdier som står seg 
over tid
• å forvalte og formidle vår nasjonale kulturarv
• å være en verdifull bidragsyter på den globale arena

Kongefamilien, ikke kun noen som Kongen eller Kronprinsen skal gjøre dette hver dag. Er familiens oppdrag. 

Marius er en del av kongefamilien. Hadde han idag vært nyutdannet lege, forlovet med en studiekamerat og nettopp startet i en stipendiatstilling på Radiumhospitalet, så hadde kongehuset pushet Marius historier ut i media. 

Dette er en slekt og familie som styrer og har ansvar for monarkiet. Da kan man forvente at familien forteller om avvik mot det dem selve sier at dem skal være, og hva dem gjør for å rette opp på avvikene. 

Da får du linke. Det jeg finner om kongefamiluen er  hvem som er medlem av den

https://www.kongehuset.no/seksjon.html?tid=27163&sek=26940

For det du skriver der er oppgaver for kongelige og ikke kongefamilie.

Det  er forskjell på kongelig og kongefamilie

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (23 minutter siden):

Han er en del av kongefamilien. Han er ikke,  har ikke vært eller kommer noensinne til å bli en kongelig.

Jeg skjønner virkelig ikke hvirfor en manns handling sjak gå utover fanilien? Klaree ikke folk  å skille mellom marius  og de andre?

Han er for 9 år siden en mann å betrakte som voksen i tillegg.   

Så jeg skjønner  ikke, hvis min sønn i fremtiden slår ned noen, skal jeg straffes for det.  

Nå syntes jeg folk må slutte å skrive om marius som en liten gutt som bor hjemme og oppdras av sin mor fortsatt.  Hun har faktisk ingen ansvar for han lengre.

Hva,skal hun gjøre? Gi han husarest og ta fra han mobil til han oppfører seg bra igjen?

Helt enig med deg i at man ikke skal eller kan lastes for våre voksne barns blundere eller valg. Men statsoverhodene våre er det noe annerledes med - min mening. De er ikke akkurat mannen i gata. De får selvsagt ikke kontrollert sine voksne barn noe mer eller bedre enn oss. Men med de tunge titlene, tilgangene på hjelp og råd, ressursene og privilegiene de har - så er forventningene til orden og ordentlighet helt annerledes enn for oss andre. 

Dette har de rett og slett ikke fått til, og man krever svar på hva de har visst, og hva de har GJORT ift det de eventuellt har visst. 

"Lille Marius" passer helt fint syns jeg - på en voksen mann som bor hjemme, og oppfører seg som en dårlig karakter i Exit. 

Endret av Isild
  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mr.buksa skrev (På 16.8.2024 den 13.35):

Men leser ikke folk artikkelen ? Det er i ettertid jeg snakker om her. Hun har vært i ett avhør,alt har kommet frem. Og hun valgte å ikke anmelde.  Jeg har den komplette forståelse for at det så og si var umulig for henne å våge å anmelde den gangen ingen visste noe. 

Edit: Leser jo nå at de har status som fornærmet.

Endret av lajlaj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (9 timer siden):

Skal ikke påberope meg å være ekspert på dette.  Men har hørt på ende krimpodcaster. Og spesielt  podcasten avhørt har hatt intervjuer med både kriminelle, dommere, politi, osv.

Så vil gjette på det grunnlaget ( vi vet jo ingenting) vi vet og ikke vet om saken.

Det  vi vet. 

- offeret under siste hendelse har ikke anmeldt. Det er  politiet som har anmeldt.

- politet har vurdert utvidelse av saken.

- julianne og nora har vitnet om marius og i ettertid anmeldt forholdene (tror jeg? Ellee er det politiet også? Rett meg om det er feil)

Det jeg gjetter og synser på iht litt jeg har fått med meg via podkaster.  Ta det med en klype salt.

Etterforsning kam ta tid. Selv om marius offentlig har innrømmet sine handlinger. 

Men det er et åsted her. Og politet vil vurdere ut fra funn og bevis. Hvor alvorlig  saken egentlig  er. Bevis skal samles inn . Analyseres , tolkesog pusles sammen. 

Hvordan henger bevisene sammen iht vitne foeklaringer. 

Nå den siktede nekter å avgi forklaring helt eller delvis. Kreves det sterkere  bevisførsel. Mot den siktede. 

Siktede kan også  vente med å la seg avhøre,  for å få med hele anklagen og svare på det.  Og ikke alt annet. 

Så om marius velger å la seg avhøre er gan ikke pliktig å svare på alt.  

I saker der den siktede nekter  å la seg avhøre. Vil det ta lengre  tid å verifisere ddet vitnene sier. Da det  krever mer tid iht bevis førsel. Alle påstander han blir siktet for skal bevises på et vis. Også er det opp til retten å brstemme om disse bevisene holder mål. 

Taper  man første runde kan man anke dommen. Tror det kan ankes intil 3 ganger der høyesterett er siste instans ( om vi utelukker menneskerettighets domstolen i haag)

Men for å kjøre nye runder må nye opplysninger som ikke er tatt med som relevant i første rettsaken. Dette blir da vurdert om saken skal opp igjen eller ikke.  

Det skal i tillegg  vurderes om det foreligger grunner til  formildene omstendigheter  iht straffe utmåling også.  Rus liggee ikke til grunn iht  det. Men psykisk uhelse, provokasjon, selvforsvar ol.  I  en annen sak vi kjenner kort tid tilbake   ble det strafferabatt for hekse jakt i sosiale medier. Det kan også gi strafferabatt iht tilståelse. 

Iht straffe rabatt er det retten som bestemmer. Men skal etterforskes iht feks tilregnlihet om det blir lagt frem som årsak til hanlingen man er siktet  for. 

( mulig litt rotete skrevet...)

RETTELSE:  mulig jeg har surra. Er så sikker jeg leste et sted tidligere i dag. At siktelsen også nå gjaldt julianne og Nora også. Men finner det ikke igjen.  Så mulig jeg har blingset der

Joda statusen er utvidet til at begge exene også hat status som fornermet. 

Litt usikker på hborfor det har bare en faktaboks. Men mulig for å dempe mediapress?

https://www.dagbladet.no/nyheter/avhort-for-forste-gang/81849529

Screenshot_20240828_083909_Chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (10 timer siden):

Spesielt upassende når det gjenspeiler et miljø han er en del av. Noen dro frem prins Harry og nazikostyme i et party i London for å sammenligne. Da begynner folk virkelig å finne unnskyldninger for Marius-bilde. Prins Harry har ofret livet sitt i Afghanistan etc. og kan på ingen måte tillegge han å omgåes nazister. Han gikk ut og ba om unnskyldning rimelig raskt. 

Ofret livet? Er han død?

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke advokat, men Nora og J har ikke anmeldt han. J skal vel i avhør i morgen også. Det fjerde så langt. M har sagt han vil samarbeide med politiet, men det var før de to x-ene kom ut med sine opplevelser/erfaringer med han. Politiet står vel fritt til å ta ut siktelse om de mener bevisene er sterke nok. Selv om ikke M vil la seg avhøre om de sakene? 

Både Nora og Snekkestad har fått status som fornærmet, står det jo. Skjønner ikke hvorfor dere snakker om at de "ikke har anmeldt" når de har status som fornærmet. De kan også få oppnevnt bistandsadvokat når de har den statusen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (7 minutter siden):

Helt enig med deg i at man ikke skal eller kan lastes for våre voksne barns blundere eller valg. Men statsoverhodene våre er det noe annerledes med - min mening. De er ikke akkurat mannen i gata. De får selvsagt ikke kontrollert sine voksne barn noe mer eller bedre enn oss. Men med de tunge titlene, tilgangene på hjelp og råd, ressursene og privilegiene de har - så er forventningene til orden og ordentlighet helt annerledes enn for oss andre. 

Dette har de rett og slett ikke fått til, og man krever svar på hva de har visst, og hva de har GJORT ift det de eventuellt har visst. 

"Lille Marius" passer helt fint syns jeg - på en voksen mann som bor hjemme, og oppfører seg som en dårlig karakter i Exit. 

Lille marius navnet bør  avgå med døden.  Og kun stå igjen med Marius . Å kalle en mann lille, vil bare forsterke at maris er et lite barn hans mor og far fortsatt har ansvar for. At han er en liten gutt som ikke har ansvar for seg selv. 

Han bor vem i en bolig på skaugum. Og ikke inne hos kronprisen og kronrinsessens hjem. De har boliger de leier ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Krokenguri skrev (2 minutter siden):

Lille marius navnet bør  avgå med døden.  Og kun stå igjen med Marius . Å kalle en mann lille, vil bare forsterke at maris er et lite barn hans mor og far fortsatt har ansvar for. At han er en liten gutt som ikke har ansvar for seg selv. 

Han bor vem i en bolig på skaugum. Og ikke inne hos kronprisen og kronrinsessens hjem. De har boliger de leier ut

HM har boliger på Skaugum som han leier ut. Det er han som er eier av Skaugum og ikke MM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lajlaj skrev (2 minutter siden):

Både Nora og Snekkestad har fått status som fornærmet, står det jo. Skjønner ikke hvorfor dere snakker om at de "ikke har anmeldt" når de har status som fornærmet. De kan også få oppnevnt bistandsadvokat når de har den statusen.

Fordi de har ikke anmeldt. Politiet har innkalt dem til avhør. Politiet har valgt å opprette etterforskning, og dermed gitt dem status som siktede. Damene har ikke anmeldt, se uttalelser fra advokat. Det er per nå ikke tatt ut siktelse i de to sakene.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (31 minutter siden):

Han er en del av kongefamilien. Han er ikke,  har ikke vært eller kommer noensinne til å bli en kongelig.

Jeg skjønner virkelig ikke hvirfor en manns handling sjak gå utover fanilien? Klaree ikke folk  å skille mellom marius  og de andre?

Så jeg skjønner  ikke, hvis min sønn i fremtiden slår ned noen, skal jeg straffes for det.  

Nå syntes jeg folk må slutte å skrive om marius som en liten gutt som bor hjemme og oppdras av sin mor fortsatt.  Hun har faktisk ingen ansvar for han lengre.

Hva,skal hun gjøre? Gi han husarest og ta fra han mobil til han oppfører seg bra igjen?

Hive ham ut fra Skaugum og ta fra ham diplomatpasset i hvert fall.

Han er dullet med fra dag en. En konsekvens av dulling er at man forventer at man kan gjøre som man vil, uten konsekvenser. Det er mange tilfeller hvor mor/sønn blir til usunne relasjoner og hvor mødre er for snille og ikke våger å konfrontere.

En 27-årig burde vært i gang med et selvstendig liv for lenge siden. Ikke bo i hagen til mor på Skaugum og nyte godt av de privilegiene han har hatt, men med en mor som på den andre siden oppfordret pressen til å la ham være. Han var da 20 år.

Det virker nå som om MM hadde en god grunn til at hun ville at pressen skulle la ham være.

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt upassende når det gjenspeiler et miljø han er en del av. Noen dro frem prins Harry og nazikostyme i et party i London for å sammenligne. Da begynner folk virkelig å finne unnskyldninger for Marius-bilde. Prins Harry har ofret livet sitt i Afghanistan etc. og kan på ingen måte tillegge han å omgåes nazister. Han gikk ut og ba om unnskyldning rimelig raskt. 

Det var @Felis som mente bildet av Harry i nazi-kostyme var relevant for diskusjonen i går, så om noen må svare for og utdype det er det henne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krokenguri skrev (49 minutter siden):

Han er ikke en del av Kongehuset, og det er deres omdømme som nå svekkes fordi dusten ikke har klart å oppføre seg. 

Endret av PusheenPusheen
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Krokenguri skrev (16 minutter siden):

Dette blir unødvendig "flisespikkeri" slik jeg ser det altså. Hvis en av mine voksne barn bor i leiligheten i garasjen her hjemme, så er det å bo HJEMME. 

Marius bor hjemme. Han har slik jeg ser det aldri blitt voksen (bare i alder) Hvorfor han ikke har kommet lenger vet man ikke, men veldig ofte så har det jo noe med det man kommer fra å gjøre. 

Endret av Isild
  • Liker 11
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (2 timer siden):
Reg1 skrev (På 11.8.2024 den 14.10):

Vi skal være glad Haakon ikke gikk for typiske modellkjærester han hadde før MM. Marte Krogh, Cathrine Knudsen, Celine Midelfart (før hun arvet kosmetikkimperiet) etc. Alle fra Oslo, typisk snobbish vestkant Oslogirls. 
Istedet gikk han for ei vaskeekte budeie fra Sørlandet. Joda, hun deltok på et sjekkeprogram på tvn, Lysthuset, som var temmelig uskyldig. Men absolutt ikke noen typisk modellberte. Modellvakker bevares, men hellet litt keitete og jordnær.
Jeg tror Haakon fant henne veldig forfriskende, annet enn det han hadde vært borti før. 
Ikke for å virke rasistisk her. Men kongefamilien hadde kanskje godt av å få noe vaskeekte pur nordisk blod inn i årene. MM og hennes ætt er jo fullblond alle sammen. 
Kostnader kongehuset? Haha. Ligget på 250-400 mill i året (avhengig av renovering av de kongelige residenser, som ville ha gjennomgått renovering uansett om kongelige bodde der eller ei). 
Men når veiprosjekter hvert eneste år blir overskridet med milliarder er det pyttpytt. 

Det var bla dette innlegget jeg tenkte på.

MM har vel kommunefarget hår som er bleket?

Cathrine Knudsen som var sammen med Haakon i flere år, er stunning. En prisbelønt kunstner (har faktisk vært innom atelieret hennes). Vennlig og velutdannet. Vakker på en sval og nordisk måte, hvis det er viktig for noen å være blond. Hun er gift og har to sønner.

Samme med Mona Voll Håland - en mørkhåret skjønnhet fra Haugesund. Jobber som fysioterapeut og er tidligere modell.

Jeg vet ikke hva som eventuelt skulle være forfriskende med å ha knapt jobbet, ha særkullsbarn etter en meget kort affære (som nå minner mer om MMs far enn noen annen) og slite med å gjennomføre utdanning

Tenker at valg av partner sier noe om Haakon også, ikke bare MM. Foreldrene sa til Haakon at han var en ung mann og ikke hadde det travelt. Men det hørte han ikke på. Fornuftige og intelligente mennesker som står i en spesiell stilling bruker hodet og hjertet når det kommer til partnervalg, ikke bare hjertet. 

Endret av SagaP
Endret fra må bruke til bruker
  • Liker 14
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Absolutt ikke umulig. Fikk bare en sånn "Nå lager dere nye sjokkbilder"-følelse av akkurat dette. Men det kan gjerne være ekte dette også, ingenting overrasker meg lenger ;)

Jeg tipper at bildene er ekte, men at det ment som humor. Når ting ikke snurrer normalt under topplokket, blir humoren deretter.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Isild skrev (6 minutter siden):

Dette blir unødvendig "flisespikkeri" slik jeg ser det altså. Hvis en av mine voksne barn bor i leiligheten i garasjen her hjemme, så er det å bo HJEMME. 

Marius bor hjemme. Han har slik jeg ser det aldri blitt voksen (bare i alder) Hvorfor han ikke har kommet lenger vet man ikke, men veldig ofte så har det jo noe med det man kommer fra å gjøre. 

Det skyldes ofte at man slipper å ta ansvar. Tipper at de fleste vennene hans fra skoletiden har valgt utdannelse, jobb og familie fremfor rus og kriminelt nettverk. Han får bo hjemme, ikke jobbe - mest sannsynlig ikke betale for seg. Da har man ikke mye til felles med de som valgte utdannelse, jobb og familie lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...