Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

lurker skrev (3 minutter siden):

Gangen i saken ut fra det man vet fra media:

Han ble arrestert 4. august, satt på glattcelle til 5. august. Fikk forsvarer, denne rådet ham til å ikke forklare seg.

Så fikk han dra hjem.

14. august kom med sin offentlige uttalelse, etter det tok forvarer kontakt med politiet og avtalte et avhør som skulle skje 22. august. Avhøret ble så avlyst dagen det skulle vært, fordi advokaten ikke hadde anledning til å stille.

Nytt avhør er avtalt denne uka.

Ja stemmer  glemte den delen om at advokaten ikke kunne og at ny dato bør satt opp.

Takk for påminnelsen 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Felis skrev (4 minutter siden):

Så forskjellig vi oppfatter det. Jeg syntes han virket oppriktig sjokkert, og derfor ble vippet ut av rollen han forsøkte å spille

Yes, uten tvil ble han sjokkert. Og derfor det endrede toneleie. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurker skrev (17 minutter siden):

Kom akkurat ut et nytt posebilde hos bild.de:

af2bc37f8d1f0573ad8fd79737577f99,822007d

Føler jeg har sett denne poseringen før😏

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (3 minutter siden):

Ja, de er jo ikke særlig smarte som lar seg avbilde med disse posene sine...

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, PusheenPusheen said:

Det er tøft da! *fnis*

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Labbene said:

Hva er det kan andre på bilde signaliserer med hånden?

Peace and love? 😄 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra alt som dukket opp nå fra alle kriker og kroker så er det liten tvil om at mye har vært kjent, og bevisst skjult, også med hjelp av en «snill» norsk presse. Siden Internett ikke har landegrenser får jammen nordmenn øynene opp, iallfall. Da blir det uunngåelig at norsk presse følger opp, ellers svikter de sitt samfunnsoppdrag. De kan absolutt ikke fortsette å dekke over forbrytelser, maktmisbruk og potensielle sikkerhetsbrudd innenfor kongefamilien. 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonio skrev (25 minutter siden):

Nei, du forstår fortsatt ikke.

Innkallelse til avhør er lovpålagt. Man skal møte, ellers bryter man loven. Man kan velge å ikke svare men å ikke møte eller utsette sånn som Marius m\ advokater gjør, er et lovbrudd.

Vanlige folk ville blitt arrestert og ført til 

Her står det om hvilke rettigheter man har som siktet i en steaffesak. Så som siktet er han kun pliktig å møte opp i retten

https://www.domstol.no/no/tiltalt-eller-siktet/

Som vitne har du andre plikter

https://www.domstol.no/no/tiltalt-eller-siktet/

Sånn da slipper vi å gå i ring....

Screenshot_20240826_153646_Google.jpg

Screenshot_20240826_154023_Chrome.jpg

Screenshot_20240826_153947_Google.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nutz skrev (22 minutter siden):

Spindelvev tattovering er et symbol på at man har sittet i fengsel. Forut for sin tid han der 😂

Så et bilde tidligere i dag, dette er bare barnematen i forhold. Huff. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (4 minutter siden):

Jupp, noen forsøker forgjeves å være morsomme igjen med en platt referanse. 

Selv lurer jeg mest på hvem som selger bildene til tysk tabloidpresse. Man skal også tenke seg om før man selv gjengir dem synes jeg.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PusheenPusheen skrev (6 minutter siden):

Det er mye rart som blir gjort når folk ruser seg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, PusheenPusheen said:

Dette opplevde jeg også. Han ble vel, som de fleste andre normale personer ville blitt, litt satt ut av spill og svarte kanskje "krasst" fordi han faktisk ikke ante noe om det. Jeg oppfattet svaret som "åh nei, er det ENDA mer nå?", en type oppgitthet og sikkert sjokk.

Utrolig at hans presseansvarlige har latt han gå inn i et intervju uten å forberede han bedre på hva slags spørsmål som kan komme og hva som rører seg i media. 
Til og med moren min på 70+ hadde fått med seg det bildet. 

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Really skrev (Akkurat nå):

Det er mye rart som blir gjort når folk ruser seg. 

Ja, jeg ser jo dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren

Enig med @Really og @Felis, kronprinsen virket sjokkert og falt helt ut av toneleie og språkbruk etter spørsmål om han hadde sett bildet av MBH som har preget some++ siste døgnet. HM svarte kort og skarp og spurte hva slags bilde det var. Så skulle journalisten beskrive bildet og fikk problemer med å si annet enn at MBH var nesten naken med en champagneflaske i hånden…. Da så HM lettet ut, det hørtes jo ikke ut å være så ille - og temaet ble sluppet. 
igjen, min tolkning. 
Tidligere i dag ble det nevnt at å ikke søke mer viten enn nødvendig, er en kjent strategi, da kan man med sannhet si: Vet ikke. Men å bestemme seg for ikke å vite, kan få uante konsekvenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Står i VG nå at Marius har diplomatpass i tillegg til vanlig pass (uttalt av Kronprins Haakon)...

Kan han i det hele tatt bli straffet for NOE av det han har gjort da? Går han ikke fri uansett hva han finner på?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BuffaloDuck skrev (Akkurat nå):

Utrolig at hans presseansvarlige har latt han gå inn i et intervju uten å forberede han bedre på hva slags spørsmål som kan komme og hva som rører seg i media. 
Til og med moren min på 70+ hadde fått med seg det bildet. 

Det reagerte jeg også på. Forventer ikke at han skal sitte å lese alt som kommer opp til en hver tid, men at presseansvarlig også tydeligvis har unngått å se dem, og dermed ikke har kunnet forberede ham, er jo kritikkverdig. Han trenger jo ikke engang å se dem, bare gi ham info om at de finnes. Men det hadde han jo heller ikke fått.

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustAsking skrev (1 time siden):

Helt åpenbart. Han sa på ingen måte «vi har ikke visst noe annet enn det han har fortalt oss.» Ordlyd er viktig

HM har en karakteristisk måte å snakke på, han er ekstremt rutinert på å formulere seg slik at han i hovedsak gir et svar som er ærlig så langt det er mulig og ikke en millimeter mer, og som er akkurat så svevende at han unngår å si noe som kan bli tatt som direkte løgn. Han er et naturtalent som diplomat, og kunne gjort bedre nytte for seg som det kunne man kanskje si. 

Godt mulig, han er flink til å si noe uten å si noe. De har kanskje lært å ikke lese kommentarfelt og KG, men at han ikke leser dagspresse eller googler, eller får orientering av sin kommunikasjonsstab, er helt utrolig. 

Really skrev (1 time siden):

Ja MM har snakket med det siste offeret, men det vil ikke si at de visste om de 2 før det siste offeret. 

Jeg tror de først ble kjent med volden nå. Men kun MM og H vet hva de kjente til fra før. 

Smerten i øynene til kronprinsen på pressekonferansen gjorde ihvertfall inntrykk på meg. Fy søren de må slite nå i denne mediestormen. MM burde stått ved sin ektemanns side, og ikke la H stå i dette alene. DET er ikke riktig, det er MM sin sønn.

Enig i dette. Men kan jo hende de er uenige.

HM er fanget i et etisk dilemma; enten

a) kamuflere MBH mest mulig og fremstå som en ubrukelig oppdrager med uklare holdninger til dop og kriminalitet og tape enormt mye tillit, eller

b) vise nulltoleranse for narkotika og vold og sette krav til MM og MBH og berge tilliten til kongehuset. Da bør kravet fra ham som stefar være at MBH må flytte* fra Skaugum pga sikkerhet og at han ikke kan leve så parasittisk på kronprinsen når han bruker pengene og friheten som han gjør. 

Det kan hende en mor som MM vil protestere heftig på b. Hennes dilemma blir da om hun skal støtte sin mann eller sin sønn** 

Og da er det ikke lett å være HM. 

* mener ikke å bli slått hånden av, bare flytte og satt krav til behandling, jobb osv for å få økonomisk støtte

**selv om jeg mener hun vil støtte begge to ved å stille krav og lage et opplegg rundt ham, ikle la ham bo gratis på Skaugum med lommepenger, så er det ikke sikker hun mener det. 

Endret av O Rakel
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (4 minutter siden):

Jupp, noen forsøker forgjeves å være morsomme igjen med en platt referanse. 

Selv lurer jeg mest på hvem som selger bildene til tysk tabloidpresse. Man skal også tenke seg om før man selv gjengir dem synes jeg.

Så problemet er ikke bildene i seg selv, men at bildene blir delt?

• Liker 17
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...