Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

~ Ada ~ skrev (49 minutter siden):

Han sa de vet det han selv har fortalt (vedr rus og psykisk helse), ikke at de ikke vet noe mer. 

Når Haakon sier det på den måten som han gjorde, så kan det misforstås. Det var kanskje også hensikten?

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

JustAsking skrev (2 minutter siden):

Ordrett jf Aftenposten:

– Vi står veldig tett på, vi har visst det Marius har fortalt oss, visst om en del av disse problemkompleksene. Jeg vil ikke gå i detaljer på det. 

Kronprinsen ville ikke svare på om kronprinsparet kjente til voldsanklagene de to ekskjærestene har kommet med mot Høiby før de gikk ut med dem på sosiale medier. 

På spørsmål om de kunne gjort noe annerledes, svarer han:

– Vi står veldig tett på. Da er det slik at vi også må søke råd, også faglige råd, på hva som er det beste fremover nå.

Aftenposten:

https://www.aftenposten.no/norge/i/1MvMje/kronprins-haakon-om-siktelsen-mot-hoeiby-ville-ikke-svare-paa-anklagene-fra-snekkestad-og-haukland 

Jeg ser ikke noe her som utelukker at HM og familien pluss apparatet rundt har visst.

Min kommentar gikk heller ikke på hva de har visst og ikke, men på hvem de har fått informasjon fra - det er jo det svaret her går på.

En assosiasjon til, men her tenker jeg bare høyt: Det kan være at kronprinsen også svarer som han gjør for å implisitt skille mellom noen roller. Når han spørres i egenskap av sin offentlige posisjon og rolle om saken henviser han til AT han har hatt informasjon hans stesønn har delt med ham, men ikke noe utover det, fordi informasjon som er delt mellom familiemedlemmer i fortrolighet ikke er noe han i egenskap av sin offentlige rolle bør eller kan gå ut med.

Jeg har ingen juridisk kompetanse, men vet at feks når man vitner i en rettssak der egne familiemedlemmer er involvert plikter man ikke å oppgi informasjon et familiemedlem har delt med en i fortrolighet. Kanskje en slik refleksjon ligger til grunn for måten Haakon ordla seg på, og at dette handler om hans synspunkt på rolleforståelse. Med alle forbehold, vel og merke.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Kønn skrev (2 minutter siden):

M hadde både diplomatpass og vanlig pass. Det som er klart er at kronprinsfamilien har tilrettelagt for en livsstil de færreste har, helt uavhengig av om de har psykiske problemer eller sliter med rus. De har tvert imot prøvd å skjule det! 

Ja, det er skandale at han har hatt diplomatpass. Dette kommer til å få følger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Journalisten spør om arrestasjonen av Borg Høiby kom som en overraskelse. Haakon vil ikke svare, henviser til advokaten. Skal vi tippe advokaten heller ikke vil svare, men sender spørsmålet tilbake til Haakon? Og slik driver de gjøn med oss, i en evig runddans med misbruk av makt og privilegier.

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NordreSving
MissLucy skrev (2 timer siden):

Alle har rett til å nekte å la seg avhøre, så jeg skjønner ikke helt huffingen over tidsaspektet. I mellomtiden har det jo dessuten dukket opp to nye fornærmede, så det er jo ikke sånn at politiet sitter og tvinner tommeltotter og venter. Nå får de jo muligheten til å stille langt flere spørsmål.

Huffingen kommer av at MBH i sin uttalelse sa at:

Jeg ønsker å stå til ansvar for det jeg har gjort, og vil forklare meg sannferdig til politiet.

Det fremstår ikke så klart at han vil ta ansvar når han enda ikke har møtt hos politiet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (2 minutter siden):

Journalisten spør om arrestasjonen av Borg Høiby kom som en overraskelse. Haakon vil ikke svare, henviser til advokaten. Skal vi tippe advokaten heller ikke vil svare, men sender spørsmålet tilbake til Haakon? Og slik driver de gjøn med oss, i en evig runddans med misbruk av makt og privilegier.

Ja, advokaten kan jo selvsagt ikke svare på hva kronprinsparet har visst og ikke vist.

Meningsløst svar fra HM.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Really skrev (19 minutter siden):

Svarte frekt??? Nei det gjorde han da ikke !  Han ble satt ut av spørsmålet, og spurte hvilket bilde, fordi han ikke kjente til dette bildet. 

Du virker veldig kald. Vi får være enige om å være uenig.  Jeg står på mitt. Jeg har full forståelse for hvorfor Håkon flakket med blikket. Og hvis du ser intervjuet en gang til så hører du Håkon puste tungt. 

Jovisst svarte Haakon frekt.
Dette var en flau seanse og bidrar til å opprettholde bildet av nordmenn som en nokså naiv og enfoldig nasjon.
Flaut å være på reise i utlandet nå. Vår kongefamilie avstedkommer alt fra forundring, hoderisting til latter. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra dagens  intervju. Først svarer H at han ikke har sett bildene. Så spør han hvilke bilder det er snakk om…. 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Marihone said:

Jeg så intervjuet med kronprinsen i Stavanger. Du ser tydelig at han er preget, og nesen får tårer i øynene når de stiller spørsmål om Marius. Han virker sjokkert eller skamfull? Hva mener dere? Det var litt ubehagelig intervju å se på. 

Denne tråden vokser 20 sider for hver gang jeg er her inne 😅

Men jeg er helt enig, det var ubehagelig å se intervjuet i dag og jeg føler med kronprinsen. For en drittsituasjon å stå i. Og med bryllupet og alt rundt det i tillegg. Jeg syntes han er tøff som møter opp og står i det. Han smiler og er hyggelig og høflig selv når spørsmålene vinkles in på det han ikke vil snakke om.
Selv om jeg tviler, så håper jeg Marius setter pris på det nettverket han har rundt seg. Tenk deg å fucke opp så fullstendig som en voksen mann og så la stefaren din stå til ansvar.

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SagaP skrev (7 minutter siden):

Når Haakon sier det på den måten som han gjorde, så kan det misforstås. Det var kanskje også hensikten?

Ja, vi har tydeligvis flere enn en kjent tåkefyrste. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Aricia said:

Min kommentar gikk heller ikke på hva de har visst og ikke, men på hvem de har fått informasjon fra - det er jo det svaret her går på.

En assosiasjon til, men her tenker jeg bare høyt: Det kan være at kronprinsen også svarer som han gjør for å implisitt skille mellom noen roller. Når han spørres i egenskap av sin offentlige posisjon og rolle om saken henviser han til AT han har hatt informasjon hans stesønn har delt med ham, men ikke noe utover det, fordi informasjon som er delt mellom familiemedlemmer i fortrolighet ikke er noe han i egenskap av sin offentlige rolle bør eller kan gå ut med.

Jeg har ingen juridisk kompetanse, men vet at feks når man vitner i en rettssak der egne familiemedlemmer er involvert plikter man ikke å oppgi informasjon et familiemedlem har delt med en i fortrolighet. Kanskje en slik refleksjon ligger til grunn for måten Haakon ordla seg på, og at dette handler om hans synspunkt på rolleforståelse. Med alle forbehold, vel og merke.

Absolutt. Jeg synes han står så stødig som det er mulig å stå i denne saken per nå, siden mye fortsatt er uklart. Det er en påtvunget spagat. At de vet mye mer enn de kommer til å innrømme utad er ikke så spinnvilt å anta. Så blir det spennende å se hvordan de håndterer dette videre, når/hvis det blir rettssak osv. De kan vanskelig tie det ihjel, og de kan vel vanskelig gjøre annet enn å støtte ofre for partnervold. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JustAsking skrev (Akkurat nå):

Absolutt. Jeg synes han står så stødig som det er mulig å stå i denne saken per nå, siden mye fortsatt er uklart. Det er en påtvunget spagat. At de vet mye mer enn de kommer til å innrømme utad er ikke så spinnvilt å anta. Så blir det spennende å se hvordan de håndterer dette videre, når/hvis det blir rettssak osv. De kan vanskelig tie det ihjel, og de kan vel vanskelig gjøre annet enn å støtte ofre for partnervold. 

Helt enig.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Krokenguri said:

Nå er det du som roter. Man møter til avhør når du blir satt opp på det. Men som siktet har du også rett til å nekte å forklare deg. 

Så  de lan jo altids taue han inn til et avhør. Men de vil jo da ikke få noe ut av han om han nekter å la seg avhøre

Nei, du forstår fortsatt ikke.

Innkallelse til avhør er lovpålagt. Man skal møte, ellers bryter man loven. Man kan velge å ikke svare men å ikke møte eller utsette sånn som Marius m\ advokater gjør, er et lovbrudd.

Vanlige folk ville blitt arrestert og ført til avhør.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JustAsking skrev (28 minutter siden):

Nettopp. Mange har lyst til å tro på at han ikke har visst, og hører ikke det han lar være å si. Han sa de vet det Marius har fortalt. Han har ikke sagt «vi vet ikke noe som helst utover det Marius selv har fortalt oss.»

Han har dekning for det han sier. Det betyr ikke at han ikke vet mer

Det var ikke min hensikt å oppfordre til å lese mellom linjene, men tvert imot forholde oss til det som blir sagt.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NordreSving

Jeg tenker at det å treffe pressen på denne måten var uklokt. Han burde latt seg intervjue om saken og bare den, ikke denne heseblesende seansen hvor han får en hel rekke spørsmål som han er totalt uforberedt på. Ikke sånn at jeg tenker kosemose intervju, men i rolige former. 

Han har innlært noen responser og de avleverer han, men om de passer til spørsmålene er en annen sak. Han er tøff da, som hopper ut i det og ut i åpent lende, men om det hjalp som skadebegrensing er jeg usikker på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren

Min gjetning er at Bild sitter på mer brennbart materiale, og at det også i dag og dagene framover vil komme mer. 
De har nok helt andre etiske kriterier enn norsk presse. 
Fra Wikipedia: «Bild, også kalt Bild-Zeitung, som tidligere var avisens offisielle navn, er en tysk tabloidavis. Regnet etter opplag er Bild den største avisen i Europa og den største avisen i verden utenfor Japan. Den utgis av det konservative mediekonsernet Axel Springer AG. Avisen har utkommet siden 1952.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Bestemoren said:

Min gjetning er at Bild sitter på mer brennbart materiale, og at det også i dag og dagene framover vil komme mer. 
De har nok helt andre etiske kriterier enn norsk presse. 

Kom akkurat ut et nytt posebilde hos bild.de:

af2bc37f8d1f0573ad8fd79737577f99,822007d

• Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordreSving skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at det å treffe pressen på denne måten var uklokt. Han burde latt seg intervjue om saken og bare den, ikke denne heseblesende seansen hvor han får en hel rekke spørsmål som han er totalt uforberedt på. Ikke sånn at jeg tenker kosemose intervju, men i rolige former. 

Han har innlært noen responser og de avleverer han, men om de passer til spørsmålene er en annen sak. Han er tøff da, som hopper ut i det og ut i åpent lende, men om det hjalp som skadebegrensing er jeg usikker på. 

Han var nok ikke uforberedt. Ellers enig i alt du skriver. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kønn skrev (1 time siden):

Hentet fra VG: 

IMG_3136.jpeg

Altså en er bedrageridømt. En er narkodømt, bedrager og tidligere gjeng medlem. Og en dømt for hvitvasking og kokain besittelse. 

Mann 38 hvitevasking mannen er koblet opp mot alle. Unntagen hells angels og albansk mafia. Men venn av hvitevaskmannen med kokain er tilknyttet hells angels og mafia. 

Hvivasking mann  og luka murati. Er knyttet til foxtrot og kinhamn. 

Spm mitt var er det bekreftet at marius har kontakt med de kriminelle miljøene. Eller bare kjenner han noen knyttet til kriminelle miljøer. Her har de vel i bunn og grunn gravet frem kontakt med 3 kriminelle.  Med kontakt med de kriminelle miljøene.  

Dette er uansett en trussel mot Norges kongehus. Nå har det ikke vært kjent , hva pst og sikkerhets oppbudet rundt kongehuset har gjort og hvordan de har ivaretatt  sikkerheten. 

Og det er et stort problem med slik kontakt. 

Det forsiden ikke sier er hvilke kontakt han har hatt med de to andre kontra han kokain hvitevasking fyren. Mener jeg fikk med meg at det gjaldt noen via motosykkel firmaet. 

Ser ikke helt interesse de skulle ha av å ha kontakt med marius heller mtp at pst er en del av sikkerheten rundt han. 

Utover at man evnt kan planlegge attentat. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lurker said:

Kom akkurat ut et nytt posebilde hos bild.de:

af2bc37f8d1f0573ad8fd79737577f99,822007d

Spindelvev tattovering er et symbol på at man har sittet i fengsel. Forut for sin tid han der 😂

• Liker 21
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...