Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet
vidaradiva skrev (15 minutter siden):

Jeg tror engasjementet hennes er ektefølt siden hun har vært på sidelinjen i 3 forhold hvor sønnen har vært voldelig. Hun må ha visst/ant om noe av dette. 

Men det endrer ikke på de snart må komme på banen med uttalelser angående denne saken.

De kan ikke bare sitte og være stille i ukesvis mens de lar tidligere hoffansatte snakke deres sak i diverse avisinnlegg.

Jeg tror også hennes engasjement i saken vold mot kvinner er ektefølt, men jeg mener at hun allerede har vært for mye på banen når det gjelder saken mot hennes sønn. Jeg mener at på tross av at folket (inkludert meg) lurer på hva som har skjedd, hva de har visst og sett og dekket over bak lukkede, er det utrolig viktig å ikke ødelegge straffesaken med lekkasjer og telefonsamtaler. Jeg mener at de gjør rett i å la politiet håndtere dette. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bortskjemt snørrunge. Send ham på internat til langtvekkistan i noen år.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Gjest vidaradiva
Skrevet
Helene1982 skrev (Akkurat nå):

Jeg tror også hennes engasjement i saken vold mot kvinner er ektefølt, men jeg mener at hun allerede har vært for mye på banen når det gjelder saken mot hennes sønn. Jeg mener at på tross av at folket (inkludert meg) lurer på hva som har skjedd, hva de har visst og sett og dekket over bak lukkede, er det utrolig viktig å ikke ødelegge straffesaken med lekkasjer og telefonsamtaler. Jeg mener at de gjør rett i å la politiet håndtere dette. 

De kan fint la politiet håndtere saken samtidig som de uttaler seg. 

Jeg synes det er tafatt og særs kritikkverdig at de ikke har gjort det ennå.

Gjest vidaradiva
Skrevet
ThereGoesBob skrev (1 minutt siden):

Bortskjemt snørrunge. Send ham på internat til langtvekkistan i noen år.

Det er nok for sent å redde MBH. Men kanskje noen kan reddes fra ham som følge av alt som nå har kommet frem.

Skrevet

Dette blir nok en sen kommentar til Anne Holt sitt innlegg på Facebook som sto referert her tidligere på formiddagen(?) en gang. Finner det ikke igjen her nå, men hun skrev vel noe sånt som at kroppskrenkelse er et advokatord for vold men høres bare penere ut. Men at det altså betyr vold. Vet ikke om den posten ble slettet her, men hun er jurist og vet hva hun prater om.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Gjest vidaradiva
Skrevet
Justlooking skrev (2 minutter siden):

Dette blir nok en sen kommentar til Anne Holt sitt innlegg på Facebook som sto referert her tidligere på formiddagen(?) en gang. Finner det ikke igjen her nå, men hun skrev vel noe sånt som at kroppskrenkelse er et advokatord for vold men høres bare penere ut. Men at det altså betyr vold. Vet ikke om den posten ble slettet her, men hun er jurist og vet hva hun prater om.

Er vel ingen som tror kroppskrenkelse er noe annet enn vold?

Skrevet
vidaradiva skrev (4 minutter siden):

De kan fint la politiet håndtere saken samtidig som de uttaler seg. 

Jeg synes det er tafatt og særs kritikkverdig at de ikke har gjort det ennå.

Hva skulle du ønske at de sa? Jeg savner svar fra myndighetene om hvor mye av skattepengene til folket har blitt gitt til en voksen mann på 27 med rusproblemer. Jeg lurer på sikkerhetsrisikoen hans livsstil har utsatt kongefamilien for, og om det har kommet varsler/tidligere bekymringsmeldinger eller anmeldelser som har blitt hysjet ned. 

• Liker 10
  • Nyttig 5
Gjest vidaradiva
Skrevet (endret)
Helene1982 skrev (2 minutter siden):

Hva skulle du ønske at de sa? Jeg savner svar fra myndighetene om hvor mye av skattepengene til folket har blitt gitt til en voksen mann på 27 med rusproblemer. Jeg lurer på sikkerhetsrisikoen hans livsstil har utsatt kongefamilien for, og om det har kommet varsler/tidligere bekymringsmeldinger eller anmeldelser som har blitt hysjet ned. 

Jeg har ikke noe ønske eller formening om hva de burde si.

Det er at de SELV ikke sier noe som helst i denne situasjonen som gjør meg oppgitt.

Tidligere hoffansatte og diverse andre med bindinger til kongefamilien skriver innlegg om saken. Det holder ikke.

Endret av vidaradiva
Skrevet
MissLucy skrev (54 minutter siden):

Jeg siterer den aller første setningen i artikkelen du lenket til:

Vold i nære relasjoner – og spesielt vold mot kvinner – er et alvorlig og omfattende samfunnsproblem som foregår i alle miljøer og samfunnslag

Jeg synes ikke dette virker som et tomt engasjement. Jeg synes tvert imot at denne Mariussaken understreker nettopp det poenget, og synes egentlig at hun er ganske god til å plukke relevante og viktige saker.

Jo, det er tomme ord som enhver kan lire av seg.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
vidaradiva skrev (23 minutter siden):

Er vel ingen som tror kroppskrenkelse er noe annet enn vold?

Kroppskrenkelse kan være spytting også. Men i denne saken, så er det uten tvil snakk om vold. 

Endret av Mr.buksa
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Gjest vidaradiva
Skrevet (endret)
elskersommer skrev (4 minutter siden):

Til dere som mener det er over med monarkiet i Norge 

Bilde fra nettavisen 

https://www.nettavisen.no/5-95-1969500

1026 personer ble spurt.

Ferdig med den saken.

Statistikk og metode er et fag flere burde være innom i studieforløpet sitt.

Endret av vidaradiva
Skrevet (endret)

Ojda . Nå har det kommet frem i media at Marius ble tatt for kokainbruk allerede i 2017. På Palmesus-festivalen.  Bestevenninnen til Mette Marit stod ved siden av ,da Marius ble tatt. Det endte opp med ett forelegg. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/ble-narkotatt-pa-festival/81819303

Endret av Mr.buksa
Skrev feil årstall
  • Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet
Mr.buksa skrev (9 minutter siden):

Ojda . Nå har det kommet frem i media at Marius ble tatt for kokainbruk allerede i 2018. På Palmesus-festivalen.  Bestevenninnen til Mette Marit stod ved siden av ,da Marius ble tatt. Det endte opp med ett forelegg. 

https://www.dagbladet.no/nyheter/ble-narkotatt-pa-festival/81819303

Når de sier: betalte kontant. Betyr det at han hadde kontanter? Var det normalt å gå med kontanter 2017? Og var det etter dette at han fikk «behandling»? 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Gjest vidaradiva
Skrevet
Helene1982 skrev (5 minutter siden):

Når de sier: betalte kontant. Betyr det at han hadde kontanter? Var det normalt å gå med kontanter 2017? Og var det etter dette at han fikk «behandling»? 

Man kjøper ikke narkotika med Vipps. Kontant selvfølgelig.

Skrevet (endret)
Helene1982 skrev (15 minutter siden):

Det var mer vanlig på den tiden å ha litt kontanter. Men Marius var ikke gamle fyren da han ble tatt. Så 4000 i kontanter var ganske mye.  Spesielt for en fyr som ikke jobber. Men sikkert småpenger når det gjelder kjøp av ulovlige substanser.

Har ikke hørt noe om at Marius har vært inne til behandling. Så der trenger noen å opplyse meg også . Kan hende noen andre kan svare deg bedre på det du lurer på enn meg. 

Endret av Mr.buksa
  • Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
vidaradiva skrev (7 minutter siden):

Man kjøper ikke narkotika med Vipps. Kontant selvfølgelig.

Nettopp. Jeg tror ikke på historien her. Jeg finner den usannsynlig. At man får bot for svakt treff på urinprøve uten oppbevaring, og kontantgreia. Jeg har ikke erfaring med straffeloven her, men får man bot om man ikke bærer narkotika, men kun er svakt påvirket av det?  Og må man ikke gjøre mer papirarbeid får man tar imot et kontantforelegg på 4000,-? Virker sus 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Gjest vidaradiva
Skrevet
Mr.buksa skrev (2 minutter siden):

Det var mer vanlig på den tiden å ha litt kontanter. Men Marius var ikke gamle fyren da han ble tatt. Så 4000 i kontanter var ganske mye.  Spesielt for en fyr som ikke jobber. Men sikkert småpenger når det gjelder kjøp av ulovlige substanser.

Har ikke hørt noe om at Marius har vært inne til behandling. Så der trenger noen å opplyse meg også . Kan hende noen andre kan svare deg bedre på det du lurer på enn meg. 

Nei, det var ikke mer vanlig å gå rundt med tusenvis i kontanter i 2017 enn nå. Det er bare 7 år siden, ikke 70.

Kjøper man narkotika eller andre illegale tjenester bruker man kontanter.  4000 er ingenting i denne sammenhengen, det er også vanlig å legge på prisen litt hvis man vet at den som kjøper har mer penger enn de fleste.

Skrevet
Mr.buksa skrev (7 minutter siden):

Han skrev i uttalelsen sin: 

Jeg har over lengre tid slitt med rusbruk, noe jeg har vært i behandling for tidligere. Denne behandlingen skal jeg nå gjenoppta og ta på største alvor.

Som kan tyde på at han ikke har tatt behandling på alvor tidligere. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
vidaradiva skrev (25 minutter siden):

Nei, det var ikke mer vanlig å gå rundt med tusenvis i kontanter i 2017 enn nå. Det er bare 7 år siden, ikke 70.

Kjøper man narkotika eller andre illegale tjenester bruker man kontanter.  4000 er ingenting i denne sammenhengen, det er også vanlig å legge på prisen litt hvis man vet at den som kjøper har mer penger enn de fleste.

Hvor skrev jeg TUSENVIS av kontanter? Kontanter,skrev jeg. Og jo. Kontanter var mer vanlig i 2017 enn nå. 

Det er etter 2017 at regjeringen har hatt som mål at vi skal bli mer og mer kontantløse.  Og minibanker var langt lettere tilgjengelig enn det er nå i dag 

Endret av Mr.buksa
Skrivefeil
  • Liker 5
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...