Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Pokemonaddicted skrev (1 minutt siden):

Man kan da ha flere tanker og omsorg for flere i hodet på en gang? Klart at han også skal ivaretas. Vi får jo håpe at han nå klarer å snu livet sitt på rett kjøl, og tar imot hjelp. Det betyr da overhodet ikke at man ikke skal ivareta ofrene. 

Alle mennesker skal bli tatt være på, som også betyr å stilles til ansvar for sine handlinger. Det at en mann har som vane å mishandle kvinner betyr ikke at han har et ekstra behov å blitt tatt være på, men betyr fremfor alt at de kvinner som han har vært voldig mot trenger beskyttelse, og mannen skal STRAFFES.

• Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

moroklompen skrev (Akkurat nå):

De gikk ut med en uttalelse til pressen om at MM hadde vært i kontakt med offeret men ville ikke uttale seg ytterligere da dette er privat.

Så hvorfor uttale seg i det hele tatt?

De ville nok bare være i forkant, siden det vil bli kjent senere uansett. Det tar seg enda dårligere ut at det kommer fra noen andre. 

Litt som uttalelsen til MBH, der han ville være i forkant og innrømme rusmisbruk og «kroppskrenkelse» før blodprøvesvar etc blir offentliggjort. Bare at han unnlot å fortelle hele historien. Og at han ikke klarte å redde seg inn noe uansett. 

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (2 timer siden):

Både Marius og oferet hadde fortjent en privat retsproses!

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (9 minutter siden):

Et stort JA fra meg!

Nei, er en helt grunnleggende pris sipp i en rettstatt med offentlige rettsaker i strafferetten. Er kun klin kokos land som driver med private lukkede prosesser. 

TTT

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fremmed fugl said:

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-10#§288

Kongeriket Norges grunnlov håper jeg er godt nok. 

Har kan dem som ønsker å nerde seg ned i det å ge tittel lese:

https://www.idunn.no/doi/10.18261/9788215054179-2021-045

PS. Litt trist i denne tråden med alle helt rare påstander om juss... 

Det lovteksten hovedsakelig dreier seg om kongens (evt. dronningens) rett til å bestemme de arveberettigedes titler.
I eksemplene som nevnes finner man derfor bare personer som er arveberettiget til tronen. 

Den tidligere soussjefen ved Det kongelige slott hevder at §34 også må gjelde for kongens (evt. dronningens) rett til å bestemme titler til de arveberettigedes ektefeller.
At det er slik det fungerer i praksis finner vi eksempel på ved Kong Haralds titulering av MM da hun giftet seg med HM.

P.S. Lovtekster må tolkes. Ikke bare leses bokstav for bokstav.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det lydklippet av Marius var skikkelig kleint. Han høres ut som han tror han spiller the bad guy i James bond eller en tyttebærpoliti. Tydelig at han er veldig maktsykt, men han har så pinglete stemme som gjør truslene noe tafatt og desperat. Særlig at han skulle tent opp et sankthansbål av klærne til hun stakkars jenta midt i Oslo. Han må ha problemer på flere plan tenker jeg

• Liker 41
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Caissa skrev (4 minutter siden):

Det lovteksten hovedsakelig dreier seg om kongens (evt. dronningens) rett til å bestemme de arveberettigedes titler.
I eksemplene som nevnes finner man derfor bare personer som er arveberettiget til tronen. 

Den tidligere soussjefen ved Det kongelige slott hevder at §34 også må gjelde for kongens (evt. dronningens) rett til å bestemme titler til de arveberettigedes ektefeller.
At det er slik det fungerer i praksis finner vi eksempel på ved Kong Haralds titulering av MM da hun giftet seg med HM.

P.S. Lovtekster må tolkes. Ikke bare leses bokstav for bokstav.

Les den grundige gjennomgang av paragraf 34 som jeg postet en link til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (4 minutter siden):

Synes det lydklippet av Marius var skikkelig kleint. Han høres ut som han tror han spiller the bad guy i James bond eller en tyttebærpoliti. Tydelig at han er veldig maktsykt, men han har så pinglete stemme som gjør truslene noe tafatt og desperat. Særlig at han skulle tent opp et sankthansbål av klærne til hun stakkars jenta midt i Oslo. Han må ha problemer på flere plan tenker jeg

Han var på Skaugum da han snakket om å tenne på klærne hennes.

Endret av Kristine79
Skrivefeil
  • Liker 12
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (37 minutter siden):

Vel ikke utenkelig på at hun er den som har lekket for å unngå at MBH får for mye sympati

Neppe utfra hva som er sagt. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (6 minutter siden):

Han minner meg om han i Tine ost reklamen som truer læreren med advokat. Knips. ''En telefon og du er ferdig her''.... 😂

• Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trio skrev (Akkurat nå):

Han minner meg om han i Tine ost reklamen som truer læreren med advokat. Knips. ''En telefon og du er ferdig her''.... 😂

Ja, akkurat! Er noe veldig pubertalt over det

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trio skrev (1 minutt siden):

KLOKKEN SEISTEN NULLNULL!😡😡😡

• Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Malmfrid said:

Er det dette som regnes som dokumentasjon? Det er ingenting i mitt innlegg som blir feil av dette. Det er heller ingenting i de innleggene som tyder på at salmer og veving er noe MM driver med utelukkende for å bygge image.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Malmfrid
JustAsking skrev (Akkurat nå):

Er det dette som regnes som dokumentasjon? Det er ingenting i mitt innlegg som blir feil av dette. Det er heller ingenting i de innleggene som tyder på at salmer og veving er noe MM driver med utelukkende for å bygge image.

Du får tro hva du vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristine79 skrev (6 minutter siden):

Han var på Skaugum da han snakket om å tenne på klærne hennes.

Er det ikke litt spesielt at jenta skulle hatt masse klær og ting på Skaugum? Regner med det er kongeboligen det er snakk om(?)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fremmed fugl said:

Les den grundige gjennomgang av paragraf 34 som jeg postet en link til. 

Gjorde det ja. Tok derfor litt tid før jeg svarte.
Du får "anklage" kong Harald for at han bestemte tittelen MM skulle få, uten at han hadde lov til det, hvis du mener §34 ikke åpner for at han kan bestemme tittel for de som "bare" er inngiftet i kongefamilien.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AntiBullshit skrev (3 minutter siden):

Er det ikke litt spesielt at jenta skulle hatt masse klær og ting på Skaugum? Regner med det er kongeboligen det er snakk om(?)

Nei, Skaugum har flere boenheter utenom selve hovedbygningen hvor kronprinsfamilien bor, og Marius leier én av disse. Han bor ikke på gutterommet hjemme hos mor og stefar!

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AntiBullshit skrev (5 minutter siden):

Er ikke kongebolig på Skaugum, er kronprinsparets bolig, pluss en drøss andre boliger som leies ut, hvorav den ene er det Marius som bor i, regner ikke med at han betaler noe leie der, det har han neppe råd til siden alt han har av penger går til rus og festing, så er nok a mor som har gitt han boligen 😛

• Liker 24
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caissa skrev (3 minutter siden):

Gjorde det ja. Tok derfor litt tid før jeg svarte.
Du får "anklage" kong Harald for at han bestemte tittelen MM skulle få, uten at han hadde lov til det, hvis du mener §34 ikke åpner for at han kan bestemme tittel for de som "bare" er inngiftet i kongefamilien.

Hvis du leste så ser du at kronprinsesse og dronning er sedvane. Sedvanerett er også en del av loven. Du viser til en fyr uten noen særlig formell kompetanse som kommer med vilde spekulasjoner, og som ikke klarer å argumentere annet enn med "jeg sier". Du kan tro på tøvet hans, det er ditt valg. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (2 minutter siden):

Nei, Skaugum har flere boenheter utenom selve hovedbygningen hvor kronprinsfamilien bor, og Marius leier én av disse. Han bor ikke på gutterommet hjemme hos mor og stefar!

Aha, da skjønner jeg. Merker at jeg vet fryktelig lite om hvor og hvordan de kongelige og co bor

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...