Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Jeg har full forståelse og sympati med fornærmede som syns det er utrolig ubehagelig å få privatlivet sitt brettet ut på den måten som hun har fått nå, spesielt med bildene som er delt og lydopptakene. Jeg skal ikke spekulere i hvem som har delt dette med Se og Hør og VG, men jeg innbiller meg at det er noen som bryr seg om fornærmede, og som på sitt vis føler dette er å hjelpe til. Hadde jeg vært i hennes situasjon hadde jeg helt sikkert vært like sjokkert som henne over at noen (hun mest sannsynlig) stoler på har delt dette. Men jeg tror det er delt for å hjelpe henne til å bli trodd. Det var jo så mange som fikk sympati for Marius etter den uttalelsen hans, og kanskje bagatelliserte det hele, men så viser det seg at det er mye verre.

Kanskje fornærmede, når det kommer på avstand, ser at det kanskje ble delt for å hjelpe og støtte henne.

• Liker 21
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestemoren skrev (50 minutter siden):

H uttalte ifølge Dagbladet følgende:

«Vi er opptatt av at alle parter i saken blir godt ivaretatt, så får vi ta én dag av gangen.»

https://www.dagbladet.no/kjendis/en-alvorlig-sak/81771326

MissLucy skrev (46 minutter siden):

sitat:  Vi er selvfølgelig opptatt av at alle parter i saken blir godt ivaretatt, og så får vi ta en dag av gangen, sa kronprinsen.

Kronprinsen om Marius Borg Høiby: – En alvorlig sak (bt.no)

Nemlig. «Alle parter». Ha ha. Det er ikke å uttrykke sympati for offeret altså! Det er å ikke gjøre forskjell på offer og gjerningsmann. 

• Liker 25
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrot skrev (22 minutter siden):

ja si det, i denne saken kan det virke som om de i allefall hadde troverdige kilder og at de fikk "ballen til å rulle raskere" om ikke annet.

Om ikke annet er det en heit potet akkurat nå - men hvor mange av oss "folket" vil snakke om dette når denne saken har mistet "interessen" vår og vi er videre til nestre "trageide" som engasjerer oss? Og hva hjelper det egentlig at vi snakker om det nå? Som med psykisk helse etter at Ari tok livet sitt, "alle" snakket om det - regjeringen og ledere i alle kretser "snakket" om psykisk helse - men hva konkret har egentlig blitt gjort? Er det noe bedre? Er køene og ventetiden kortere? Har det blitt flere tilbud? 

Jeg tror dessverre ikke vold og rus fremover vil få noen endring for hverken de som er ofre, for familiene til de som dette påvirker og treffer eller for samfunnet, ikke flere plasser i hjelpeapparatet, ikke flere politifolk, ikke flere som faktisk gjør en forskjell fordi alle de som bryr seg sånn skikkelig har i grunnen skreket seg hese og utslitt i en årrekke.. 

Enig i dette og nei køene har ikke blitt mindre ,hjelpetilbudet er ikke blitt bedre heller tvert i mot. Men hvordan man skal få løse dette og få bedre til både psykisk syke og voldsofre kan gjerne diskuteres , for noe må virkelig skje der sånn at folk får hjelp før det går veldig galt.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakset direkte fra Skattelistene 2022: To kongelige med enorme formueshopp (tv2.no)
(Har lagt til fet skrift) 

Høiby, som har en annen far enn dem, er et skattepliktig medlem av kongefamilien, og er ikke med i kongehuset.
Borg Høiby har gjort mye spennende i sitt yrkesliv. Han startet i mai 2020 som motorsykkel-mekaniker hos MREXX Motor i Lierskogen, men sluttet i 2022.
Før dette jobbet med utelivsappen Moodie. Han har også hatt en stilling som «style editor» hos det britiske magasinet Tempus.

I februar 2022 startet han enkeltpersonforetaket Maizen Custom – også dette et motorsykkelfirma. I 2021 sto han oppført med 30.220 kroner i inntekter og 57.201 kroner i formue.
Nå har dette endret seg drastisk, særlig på formuessiden. Nettoformuen hans var i 2022 på 2.128.210 kroner. Nettoinntekten på rett over 238.000 kroner, og en skatt som er beregnet til ca. 77.000 kroner.

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurora Borealis skrev (2 minutter siden):

Sakset direkte fra Skattelistene 2022: To kongelige med enorme formueshopp (tv2.no)

Høiby, som har en annen far enn dem, er et skattepliktig medlem av kongefamilien, og er ikke med i kongehuset.
Borg Høiby har gjort mye spennende i sitt yrkesliv. Han startet i mai 2020 som motorsykkel-mekaniker hos MREXX Motor i Lierskogen, men sluttet i 2022.
Før dette jobbet med utelivsappen Moodie. Han har også hatt en stilling som «style editor» hos det britiske magasinet Tempus.

I februar 2022 startet han enkeltpersonforetaket Maizen Custom – også dette et motorsykkelfirma. I 2021 sto han oppført med 30.220 kroner i inntekter og 57.201 kroner i formue.
Nå har dette endret seg drastisk, særlig på formuessiden. Nettoformuen hans var i 2022 på 2.128.210 kroner. Nettoinntekten på rett over 238.000 kroner, og en skatt som er beregnet til ca. 77.000 kroner.

Har han arvet fra faren sin eller hans familie? Har Mette Marit overført cash? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Morgan Le Fay said:

"Vi er selvfølgelig opptatt av at alle parter i saken blir godt ivaretatt, og så får vi ta en dag av gangen, sa kronprinsen."

Nemlig. «Alle parter». Ha ha. Det er ikke å uttrykke sympati for offeret altså! Det er å ikke gjøre forskjell på offer og gjerningsmann. 

Enig!

Like glattsleika og polert kommentar som mange andre fra samme hold.
Sier veldig lite, nesten ingenting egentlig, bare det som MÅ sies, for å ha gjort det.

• Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Malmfrid skrev (24 minutter siden):

Ja, men igjen ... men da må de tåle at folk stiller spørsmål ved hans livsstil og vennevalg ... og hvordan i all verden han har råd til dette og om det er greit for kronprinsparet at disse vennene oppholder seg på Skaugum. Det er mange som har uttalt seg om at det kan utgjøre en sikkerhetsrisiko ... 

Vi snakker om norges kommende konge og dronning ... og hvem de tar inn på sine eiendommer. 

Selvfølgelig må man tåle spm. Men så vidt jeg vet er ikke slik info offentlig kjent i dag. At det er foregått kriminelle handlinger på skaugum. Så sant det ikje er noe jeg har gått glipp av. 

Og om det har det. Så er det vel ikke brått sikkert at de andre har visst noe om det heller.

Hvis det er slik at han drar inn kriminelle på skaugum. Da bør han evnt ikke bo der.  Iht risiko for øvrig kongelig familie.  

Iallefall burde de ikke slippe inn på skaugum. Men jeg vet ikke hva slags vakt ordninger de har.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurora Borealis skrev (4 minutter siden):

Spørs om ikke det blir for spennende nå....

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurora Borealis skrev (4 minutter siden):

Han kan jo ha fått penger av sin "ste"bestefar på pappa sin side. Han var jo god for mye penger. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgan Le Fay skrev (18 minutter siden):

Mener du at fornærmede ikke omfattes av "alle parter"?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (10 minutter siden):

Han kan jo ha fått penger av sin "ste"bestefar på pappa sin side. Han var jo god for mye penger. 

Er "ste"bestefaren du sikter til pappaen til ekskona til Morten Borg?

Pappaen til Celine Maktabi?

De skilte seg i 2019, så regner ikke med at det er han du mener?

Endret av Henikka
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo mer jeg tenker, jo mer forundret og skuffet blir jeg over dømmekraften til kronprinsparet. Jeg har egentlig alltid likt de så godt; de har tatt god universitetsutdannelse innenfor fag som er relevant i «stillingen» de har, de virker så reflekterte, jordnære og kloke i NRK-dokumentarer og har gitt et så solid inntrykk.
Men de må ha sett, og helt eller delvis samtykket til MBH sin livsstil. En livsstil som er «upper class», bruke mye penger, leve som en keeg vestkant-bortskjemt-riking uten å jobbe eller bidra med noe som helst. Bo på Skaugum, omgås vestkantfiffen og kriminelle. Livsstilen hans og omgangskretsen er som hentet ut av en nordisk krimroman. Det er helt utrolig. Jeg fatter det ikke. Tragisk.

• Liker 41
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasier skrev (2 timer siden):

Vedr. "gærninger" i det norske kongehuset (og da snakker jeg om sjamanen, ikke Marius. For det han har gjort er virkelig galt og kan ikke unnskyldes), mener jeg at media har en del av skylden i at det blir kongehusets undergang. Vi hadde ikke behøvd å vite noe om Märtha og sjamanen, annet enn da de brukte prinsesse-tittelen til kommersiell virksomhet. At de skal gifte seg, ja, fint. Det kan de legge ut på sine SoMe - kanaler, og så kunne det vært en notis i media om det, en artikkel med "se kjolene" eller lignende. Mer hadde vi ikke trengt å vite om ei som ikke representerer kongehuset lenger. Media hadde ikke behøvd å skrive om dette i mange måneder før bryllupet finner sted, gravd i alle retninger for å finne noen familiefeider osv. Bare latt det være, rett og slett. Men vi liker vel å lese om det, da, hvis ikke hadde ikke media dratt det ut over langen... Pga Märtha og øglen, er kongehuset allerede skadeskutt, så når dette skjedde nå, så spørs det om ikke dette blir undergangen (det hadde det kanskje vært uansett).

Så du mener at det skal bli holdt tilbake opplysninger for ett helt folk? Slik at vi  gjennom media skal få ett illusjonsbilde som er fjernt fra virkeligheten? At vi skal nøye oss med en falsk fasade? 

Jeg kan snu litt på det. Mye takket være media,så ble det til at Martha frasa seg prinsessetittel offisielt. Og også sa fra seg offisielle oppgaver. 

Tenk for ett sjokk hvis folket ikke hadde visst noe om noe som helst. Og den godeste Durek ble kongen vår (hvis Krompen og hans side av familien havner i en flystyrt)🙈😂 

da tror jeg konsekvensene hadde blitt verre. Folk hadde mest sannsynlig brent ned slottet hvis man først oppdaget personligheten hans når han ble konge🙈

Takket være folket og at ting blir lagt på bordet,så ble det heldigvis ikke slik. Og de to er jo selv veldig ivrige med å gå ut med ting. Det er Martha selv som gikk ut til pressen med både engleskole og sin  bok. Durek elsker også medieoppmerksomhet. 

Se bare på saken om Marius. Er allerede nok som er blitt skjult allerede. Å skjule enda mer fører ingenting godt med seg. Og for de fleste har det ingenting med nysgjerrighet å gjøre,men med innebygde instinkter å gjøre.

Kunnskap er makt. Og det at ett helt folkeslag skal bli frarøvet kunnskap om ting som skjer fører ingenting bra med seg. Folket er langt mer viktig enn en kongefamilie. Og derfor er "Alt for Norge " noe som man bør fortsette med 🌞

Endret av Mr.buksa
  • Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (4 minutter siden):

Mener du at fornærmede ikke omfattes av "alle parter"?

Jo, men det kan oppfattes som at voldsutøver og voldsutsatt skal bli like godt tatt vare på.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
missLynch skrev (2 minutter siden):

Jo mer jeg tenker, jo mer forundret og skuffet blir jeg over dømmekraften til kronprinsparet. Jeg har egentlig alltid likt de så godt; de har tatt god universitetsutdannelse innenfor fag som er relevant i «stillingen» de har, de virker så reflekterte, jordnære og kloke i NRK-dokumentarer og har gitt et så solid inntrykk.
Men de må ha sett, og helt eller delvis samtykket til MBH sin livsstil. En livsstil som er «upper class», bruke mye penger, leve som en keeg vestkant-bortskjemt-riking uten å jobbe eller bidra med noe som helst. Bo på Skaugum, omgås vestkantfiffen og kriminelle. Livsstilen hans og omgangskretsen er som hentet ut av en nordisk krimroman. Det er helt utrolig. Jeg fatter det ikke. Tragisk.

Han har jobbet frem til 2022 hvor han da startet eget firma

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mr.buksa said:

Så du mener at det skal bli holdt tilbake opplysninger for ett helt folk? Slik at vi  gjennom media skal få ett illusjonsbilde som er fjernt fra virkeligheten? At vi skal nøye oss med en falsk fasade? 

Jeg kan snu litt på det. Mye takket være media,så ble det til at Martha ikke lenger er Kronprinsesse. Tenk for ett sjokk hvis folket ikke hadde visst noe om noe som helst. Og den godeste Durek ble kongen vår 🙈😂  da tror jeg konsekvensene hadde blitt verre. Folk hadde mest sannsynlig brent ned slottet hvis man først oppdaget personligheten hans når han ble konge🙈

Takket være folket og at ting blir lagt på bordet,så ble det heldigvis ikke slik. Og de to er jo selv veldig ivrige med å gå ut med ting. Det er Martha selv som gikk ut til pressen med både engleskole og sin  bok. Durek elsker også medieoppmerksomhet. 

Se bare på saken om Marius. Er allerede nok som er blitt skjult allerede. Å skjule enda mer fører ingenting godt med seg. Og for de fleste har det ingenting med nysgjerrighet å gjøre,men med innebygde instinkter å gjøre.

Kunnskap er makt. Og det at ett helt folkeslag skal bli frarøvet kunnskap om ting som skjer fører ingenting bra med seg. Folket er langt mer viktig enn en kongefamilie. Og derfor er "Alt for Norge " noe som man bør fortsette med 🌞

Martha var aldri kronprinsesse, men skjønner poenget ditt 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labello skrev (41 minutter siden):

Martha var aldri kronprinsesse, men skjønner poenget ditt 😄

😂 Jeg endret hovedinnlegget. Sjekk hva det ble til nå .🙈 

Endret av Mr.buksa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at en person skriver at den selverklærte sjamanen kunne ha blitt konge - det er heldigvis helt feil. 

Men angående kronprinsparets håndtering av denne saken: Jeg kan godt forstå at de er i krise nå, og det er sikkert helt grusomt. Og vanskelig å vite om de skal si noe eller bare overlate all videre snakk til advokaten. Det store MEN for meg er hvor mye de har visst før det sprakk nå.

Kjente de til vold? Kjente de til kriminelle venner? Kjente de til rusmisbruk? Hvis de gjorde det, og f.eks. har prøvd å skjule volden eller bevisst lukket øynene for en farlig vennekrets, er det virkelig krise for deres dømmekraft 😳

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...