Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Justlooking
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

cerruti skrev (22 timer siden):

Jeg står fast på at jeg ikke ser behovet for å ytre det offentlig ja. Anmeld da om de ønsker at han får straff. Han har åpenbart problemer, i tillegg til å være en drittsekk/voldsmann, og han vil få sin straff. Men gapestokk-tendensene som er nå, kan roe seg. 

Du skrev vel at penger var motivet (fritt etter hukommelsen) for å stå frem med historien sin. Hun vil jo ikke anmelde han, men hun følte for å stå frem for å komme videre i sitt liv. Det er damene i dette tilfelle som er fornærmede. Jeg står alltid på ofrenes side. Her er det snakk om å stå opp for seg selv mot Norges mektigste familie. Det må baller til for å klare å gjøre det. Kudos til dem for det. 

• Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Momma skrev (3 minutter siden):

Hva er det de har gjort og sagt da, som gjør at du synes de har opptrådt på forbilledlig måte?

For det første så har de en polisy at de ikke generelt komenterer staffesaker. 

Haakon har ytret at dette er en alvolig sak og at de har sympati  med offeret. Men at alle henvendelser om saken må rettes mot advokaten til marius. Det er der saken hører hjemme. De skal ikke ytre seg om pågående straffesaker eller påvirke den. 

Så de følger boka der til punkt å prikke.og iht akkurat slik de skal opptre. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (7 minutter siden):

Hvis det viser seg at kronprinsparet har finansiert denne livsstilen så skjønner jeg ikke hvordan de kan forsette som kronprinspar. Det er dyrt å leve sånn som han har gjort. 

Tenker han har finansiert seg selv.

Håper økokrim tar en titt.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor skrev (7 minutter siden):

Hvis det viser seg at kronprinsparet har finansiert denne livsstilen så skjønner jeg ikke hvordan de kan forsette som kronprinspar. Det er dyrt å leve sånn som han har gjort. 

Private penger har ingen noe med å bestemme over. Kongelige penger er nok ikke bidratt til denne livstilen hans. 

Hvorvidt han bruker penger han har selv , fått av mor, far eller andre. Er ikke ulovlig og ingenting evnt enn evnt skattemyndighetene har noe med . 

Du kan gi bort alle pengene dine til ene barnet ditt og la to andre få ingenting om du ønsker det. Uten at andre har noe med det å gjøre. Det du eier gjlr du hva du vil med. De kongelige har vel noe restriksjoner iht investeringer ol så vidt jeg vet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elden og Bratlien?

Mishandling i nære relasjoner-sak med identifiserte involverte smøres utover medier, inkl. egne SoMe kanaler. 

Når skal det bli slutt på denne forferdelige delingskulturen på SoMe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (1 time siden):

Ja, de fremstår virkelig som troverdigheten selv om dagen. Selvsagt har ikke MBH fått råd fra kommunikasjonsavdelingen der. Eller de har hyret inn enn annen kommunikasjonsekspert som kan hjelpe han med uttalelsen. Godt det åpenbart fortsatt er noen som deg som tror og har tillit til uttalelsene de kommer med. . 

Slottet har på direkte spørsmål om dette uttrykkelig sagt at de ikke har gitt råd, og de har sagt at deres jobb er å støtte kongehuset. MBH er ikke del av kongehuset. Jeg synes det er tåpelig å tro at ikke slottet forstår veldig godt at de ikke kan risikere på noe som helst vis å bli beskyldt for å blande seg inn, eller bli mistenkt for å ville påvirke prosessen i en straffesak, og heller ikke å lyve om bistanden på direkte spørsmål.

Siste nytt fra Norge og utlandet - Slottet: Ikke rådgitt Marius Borg Høiby rundt siktelsen (aftenposten.no)

Jeg sier ikke at MBH ikke har fått profesjonell hjelp, men det er ingen grunn til å tro at han har fått den av slottet. Det mest sannsynlige er at han får assistanse fra den som har som jobb å hjelpe ham, og det er advokaten.

Nå er forskjellen på mitt standpunkt og ditt standpunkt at jeg kunne dokumentere mitt, mens du så deg nødt til å underbygge ditt med brukerdebatt  ("noen som deg"), så inntil du har noe med håndfast å komme med foreslår jeg at vi legger denne ballen død.

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krokenguri skrev (10 minutter siden):

For det første så har de en polisy at de ikke generelt komenterer staffesaker. 

Haakon har ytret at dette er en alvolig sak og at de har sympati  med offeret. Men at alle henvendelser om saken må rettes mot advokaten til marius. Det er der saken hører hjemme. De skal ikke ytre seg om pågående straffesaker eller påvirke den. 

Så de følger boka der til punkt å prikke.og iht akkurat slik de skal opptre. 

Har han uttalt at de har sympati med offeret? Er du sikker på det?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
Iia skrev (9 minutter siden):

Ja, det er bra! Også følgende er fint (sitat fra nevnte lenke):

«Politiet skriv at dei har etterforskar saka med høg prioritet og at siktinga blir fortløpande vurdert og kan bli utvida. Det skriv politiet i ei pressemelding.»

Endret av Bestemoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Malmfrid
Krokenguri skrev (15 minutter siden):

Tja hvis du mener de har håndtert det feil. Får du fortelle hvordan de burde ha gjort det bedre.

Slik jeg ser det sa haakon at dette er alvorlig sak også for offeret siden politet er blandet inn. Og at det ikke er riktig av dem å komme med noe mer utover det advokaten til marius ytrre. Det er faktisk ryddig. Fordi det er advokaten og marius sin sak dette her. Og helt feil at kongehuset skal ytre seg om det.

Åpenhet ... og ærlighet. 

De har latt Marius bo på Skaugum mens han pleide omgang med tunge kriminelle nettverk: Albansk mafia, Hells Angels, Foxtrot mm. Dette visste PST og politiet .. og helt klart kongeparet og konprinsparet. 

Nå lurer folk på om det har foregått narkohandel på Skaugum - det hadde jo vært et glimrende sted. Marius har kunnet kjøre oppover smale veien til Skaugum i 90km/t - mens han filmer og skrivet at han nesten meide ned en gardist. Legger det ut på sosiale medier til sine over 70.000 følgere. Noen påstår at han kjørte (og har blitt tatt flere ganger) ruspåvirket ... men blir ikke straffet for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, MissLucy said:

hm, jeg syntes den samme kommentaren var skivebom....

Det første var vrangtolkningen av hvordan kronprinsen uttrykte seg da han kom med en kort, muntlig kommentar. Alle skjønner at kronprinsen ikke mente å si at det ikke ville vært alvorlig hvis politiet ikke var involvert. det blir bare dumt.

Et vennlig tips:
Her sliter jeg med å skjønne hva du mener. Så mange "ikke" i samme setning gjør at meningsinnholdet glipper unna.
(For meg iallfall)

Endret av Caissa
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (24 minutter siden):

Ja, de er nok veldig glad for at der er noen der ute som mener de har håndtert dette på en bra måte .... 

Hva mener du de skulle gjort da?

Slottet har overhodet ikke kommentert eller blandet seg inn i en pågående straffesak som gjelder en person som ikke er del av kongehuset. Mener du at slottet eller kongen burde kommentert, eller blandet seg inn?

Kronprinsen har, som en mer naturlig person (i egenskap av stefar) , ved første mulige anledning kommet med en kort kommentar som viser at de erkjenner sakens alvor. Mener du at han ikke burde uttalt seg? eller mener du at han burde sagt mer?

Så er det delte meninger om kronprinsessens kontakt med fornærmede, men selv om du mener den var skikkelig ille, mener du at den alene er nok til å fastslå at de har håndtert det dårlig?

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
Morgan Le Fay skrev (7 minutter siden):

Har han uttalt at de har sympati med offeret? Er du sikker på det?

H uttalte ifølge Dagbladet følgende:

«Vi er opptatt av at alle parter i saken blir godt ivaretatt, så får vi ta én dag av gangen.»

https://www.dagbladet.no/kjendis/en-alvorlig-sak/81771326

Endret av Bestemoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde faktisk forventet at kronprinsparet gikk ofte nylig ut med støtte til sin sønns ofre. Man kan være der for sønnen men være tydelig på at handlingene hans er fryktelige. Fremfor å ringe den tidligere kjæresten, kunne de brukt media til å ta klar avstand fra Marius` handlinger og gi en uforbeholden støtte til ofrene. 

• Liker 22
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmfrid skrev (32 minutter siden):

Ja, de er nok veldig glad for at der er noen der ute som mener de har håndtert dette på en bra måte .... 

Noen vil nok alltid syns kongehuset opptrer korrekt og fint ovenfor/ og på vegne av Norge (som tross alt er jobben deres) . Men majoriteten i folket nå  syns overhodet ikke det. 

Ja til folkeavstemming begynner vel å gjøre seg gjeldende. Den "ingen kommentar" og "Viser til manageren/advokaten" -måten å kommunisere med folket på tar seg overhodet ikke ut for kongelige. Da har de glemt både stillingsinstruks og arbeidsoppgaver. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Bestemoren
Isild skrev (3 minutter siden):

Noen vil nok alltid syns kongehuset opptrer korrekt og fint ovenfor/ og på vegne av Norge (som tross alt er jobben deres) . Men majoriteten i folket nå  syns overhodet ikke det. 

Ja til folkeavstemming begynner vel å gjøre seg gjeldende. Den "ingen kommentar" og "Viser til manageren/advokaten" -måten å kommunisere med folket på tar seg overhodet ikke ut for kongelige. Da har de glemt både stillingsinstruks og arbeidsoppgaver. 

Støttes! Min helt subjektive mening har i mange år vært at H og S burde være siste konge og dronning i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caissa skrev (4 minutter siden):

Her strever jeg fælt med å skjønne hva du mener. Så mange "ikke" i samme setning gjør at meningsinnholdet glipper unna.
(For meg iallfall)

æh, ja, det skjønner jeg 😂. Sliter litt med doble negativer, og her ble det trippel. 

For å nøste litt:

Kronprinsen sa at det er alvorlig når politiet er involvert.
Kommentatoren mener at kronprinsens utsagn kan tolkes som at hen sa at det ikke er alvorlig hvis politiet ikke er involvert. Han brukte to ikke'r, og så skulle jeg prøve å si at det synes jeg var en veldig negativ tolkning av kronprinsens utsagt, og da måtte jeg bruke enda et ikke. Eller, jeg måtte jo ikke det, jeg kunne ha omformulert det, men det gjorde jeg ikke. Uansett, håper det ble litt klarere nå.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bestemoren
Isild skrev (5 minutter siden):

Støttes! Min helt subjektive mening har i mange år vært at H og S burde være siste konge og dronning i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...