Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for spekulasjoner, personangrep, avsporinger og annet. Debatter rundt debatten vil også bli fjernet som avsporinger. Det vil derfor bli fjernet innlegg uten at det alltid legges igjen ryddemeldinger, nettopp pga det høye volumet vi har av innlegg og ryddinger i denne tråden. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Tråden kan i perioder bli stengt for moderering, eller ved stor pågang. 

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Vi tillater ikke dobbeltråder på rampelys, og MBH samt kongefamilien er intet unntak. 

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på hvordan årets nyttårstale blir: «vi har jenter som liker øgler og gutter som liker å daske»

• Liker 32
  • Nyttig 8
Skrevet
26 minutter siden, Tantemor said:

Nei, hun siste har ikke bodd sammen med ham. Juliane bodde på Skaugum, og muligens var Nora innom der, men de hadde også egen leilighet. Siste var veldig fersk kjæreste, de møttes i fjor høst. 

Hun siste har visst også bodd sammen med ham på Skaugum. Kanskje ikke så innflyttet at hun hadde skiftet adresse eller kvittet seg med sin gamle bopæl, men bodde tydeligvis der i praksis.

Det underbygges jo av det han sier i lydopptaket. Han er på Skaugum og sier han har båret klær/ting ut og lagt det på bakken og skal tenne på "alt hun eier" om hun ikke kommer dit innen klokka 16:00.

• Liker 17
  • Nyttig 5
Gjest MissHannigan
Skrevet
Mr.buksa skrev (5 minutter siden):

Men leser ikke folk artikkelen ? Det er i ettertid jeg snakker om her. Hun har vært i ett avhør,alt har kommet frem. Og hun valgte å ikke anmelde.  Jeg har den komplette forståelse for at det så og si var umulig for henne å våge å anmelde den gangen ingen visste noe. 

Kanskje litt mer belastende å anmelde sønnen til vår kommende dronning, enn Kåre Gerhard fra C klassen? Vanskeligere når alle ser på. Håper Nora gjør det som er best for henne.

Bare en tanke.

Gjest Malmfrid
Skrevet
Mr.buksa skrev (21 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/kjendis/nora-haukland-takker-for-stotten/s/5-95-1963978

Kjenner jeg blir litt forvirret over oppfordringen om å kontakte politiet hvis man blir utsatt for partnervold. Når dette ikke ble gjort da Haukland selv ble utsatt for vold fra Marius. 

Videre er jeg ekstra forvirret over hvorfor hun ikke anmelder Marius.  Føler desverre at det blir litt tomme ord, når hun selv ikke gjør noe.

Hun prøver her å være ett forbilde. Men handling sier mer enn ord. Og hun har selv ikke handlet på det hun sier. Dama kunne ha vært ett fantastisk forbilde mot vold.

Men her viser hun snarere at hun fremdeles er redd for konsekvenser og at det ikke er noe vits i å gjøre noe.  Synes at det er både trist og ødeleggende for de som mangler mot til å anmelde voldelige forhold. 

Ærlig talt - skjerp deg. 

Hvordan tror du det er å bli slått, sparket, brølt til og tatt kvelertak på av det som skal være kjæresten din? Hvordan tror du det er å være sammen med noen som er så stygge med deg? Det er SVÆRT mange kvinner som ikke sier noe til noen - ikke engang til sine nærmeste ... for de skjemmes av å være i et sånt forhold. 

Jeg skjønner veldig godt at Nora - og Julianne hadde tenkt å tie om sine erfaringer ... helt til de fikk den nyeste historien på forsidene av alle avisene og som hovedoppslag i TV-nyhetene. 

Det er mange som sliter etter å ha vært i voldelig forhold med en hvilken som helst mann .... disse damene har opplevd det med sønnen til norges neste dronning. Tenk litt over det ...

Skrevet
Bestemoren skrev (2 timer siden):

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/marius-hoiby-og-rusvold-elendig-krisehandtering-av-kongehuset/o/5-95-1963439

«Bærer preg av hersketeknikk

Så har vi den skriftlige redegjørelsen til Marius Borg Høiby. Jeg betviler ikke at han mente det som sto der, men man kan likevel oppfatte brevet som ført i pennen av proffe kommunikasjonsrådgivere enn en mann i dyp fortvilelse. 

Det var mer flinkt enn ektefølt. 

Og det bærer preg av hersketeknikk når det brukes uttrykk som «kjæresten min» til en jente han nettopp har utøvd vold mot, både fysisk og verbalt – neppe tilfeldig, men også et ufint spill på følelser. Hennes bistandsadvokat, Mette Yvonne Larsen, har jo også bekreftet at de ikke lenger er kjærester.»

«Samlet sett er dette katastrofalt dårlig krisehåndtering fra slottets side. Selvmål på selvmål. Og bakom synger Märtha og Durek Verrett.»

Denne kommentaren fra Nettavisen var virkelig spot on. Kongehusets håndtering av denne saken har vært katastrofalt dårlig fra ende til annen. Om noe, har den elendige håndteringen medført betydelig større mediedekning. Det virker nærmest som de ble tatt på senga av denne saken noe som er sjokkerende i seg selv. De må ha vært klar over og visst om at han har vært i hardt vær lenge. Trodde de virkelig at hans kritikkverdige atferd som han åpenbart har holdt på med i årevis kunne skjules fra offentligheten for alltid? 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Mr.buksa skrev (17 minutter siden):

Men leser ikke folk artikkelen ? Det er i ettertid jeg snakker om her. Hun har vært i ett avhør,alt har kommet frem. Og hun valgte å ikke anmelde.  Jeg har den komplette forståelse for at det så og si var umulig for henne å våge å anmelde den gangen ingen visste noe. 

Har lest artikkelen, men fant ikke det du skriver. Står at hun igår var på tur på vidda sammen med faren sin og at hennes advokat igår kveld sa at hun foreløpig ikke hadde levert en politianmeldelse (som er strengt tatt unødvendig hvis hun har vært hos politiet og beskrevet straffbare forhold). 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
lurker skrev (16 minutter siden):

Hun siste har visst også bodd sammen med ham på Skaugum. Kanskje ikke så innflyttet at hun hadde skiftet adresse eller kvittet seg med sin gamle bopæl, men bodde tydeligvis der i praksis.

Det underbygges jo av det han sier i lydopptaket. Han er på Skaugum og sier han har båret klær/ting ut og lagt det på bakken og skal tenne på "alt hun eier" om hun ikke kommer dit innen klokka 16:00.

Okei innser jeg tok feil, takk for fin oppklaring 👌🤗

• Hjerte 1
Skrevet

Virker som det er litt forvirring rundt Nora: Jeg er ganske sikker på at hun ikke har vært i forhør ennå?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Mr.buksa skrev (20 minutter siden):

Beklager. Jeg har ikke utrykt meg korrekt for de som kanskje ikke trykker på linken (du har ikke lest artikkelen ?)

Hun har akkurat nå vært i ett avhør hos politiet. Etter at alt kom frem.  Og valgte å ikke anmelde. Det er det jeg stusser på.  Ellers er jeg selvfølgelig helt med deg på det hun sier. Men nå som alt er kommet frem - og alt er lagt på bordet (også offentlig) så burde hun ha benyttet muligheten til å anmelde. 

Det hadde blitt veldig mye mer hun trengte å gjøre om hun anmeldte. Det er en stor belastning å anmelde vold/ trusler i nære relasjoner. Hun hadde måttet komme til flere avhør, vitne i retten, gi tilgang til bevisinnsamling med mer. Svare på kritiske spørsmål. Oppleve konsekvenser fra eksen eller eventuelt omgangskretsen hans som støtter han. Hets og meninger fra de som mener hun burde ha gjort noe annerledes. I tillegg til at det sannsynligvis er veldig vondt å snakke om det i seg selv i det hele tatt. 

Forsvaret på andre siden ville kanskje gjort mye for å sverte henne. 
Hun ser jo også hvor ting lekker og kommer ut. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Gjest takinova
Skrevet
Sepia skrev (23 minutter siden):

Bare lurer på hvordan årets nyttårstale blir: «vi har jenter som liker øgler og gutter som liker å daske»

Hoho, dagens! Send til nytt på nytt!

Skrevet
Reisejenta skrev (1 minutt siden):

Denne kommentaren fra Nettavisen var virkelig spot on. Kongehusets håndtering av denne saken har vært katastrofalt dårlig fra ende til annen. Om noe, har den elendige håndteringen medført betydelig større mediedekning. Det virker nærmest som de ble tatt på senga av denne saken noe som er sjokkerende i seg selv. De må ha vært klar over og visst om at han har vært i hardt vær lenge. Trodde de virkelig at hans kritikkverdige atferd som han åpenbart har holdt på med i årevis kunne skjules fra offentligheten for alltid? 

hm, jeg syntes den samme kommentaren var skivebom....

Det første var vrangtolkningen av hvordan kronprinsen uttrykte seg da han kom med en kort, muntlig kommentar. Alle skjønner at kronprinsen ikke mente å si at det ikke ville vært alvorlig hvis politiet ikke var involvert. det blir bare dumt.

Det andre var dette med kronprinsessens samtale med fornærmede. Ja, det er helt riktig at det var uheldig, og  mange har påpekt det. Men det er mange som har nyansert det, og påpekt at det ikke automatisk er påvirkning, og som har påpekt at hun kan ha hatt en relasjon med fornærmede som gjør et uproblematisk. Hvilket er det fornærmede selv har formidlet gjennom sin bistandsadvokat. Det er helt greitt at man mener dette var uheldig, men å legge ansvaret for dette på slottet, er å strekke det veldig langt.

Tilsist kommer kritikken av MBHs uttalelse, som man kan være enig eller uenig i, men MBH uttaler seg på egne vegne, det er ikke slottet som uttaler seg og det er ikke slottet som har gitt ham råd. Dermed blir konklusjonen han trekker på grunnlag av disse tre punktene ren skivebom: "Samlet sett er dette katastrofalt dårlig krisehåndtering fra slottets side. Selvmål på selvmål. "

Grunnen til at jeg sier det er at det er ikke slottet som uttaler seg i noen av disse tilfellene. Slottet har vært tydelige på at de ikke er involvert på noe som helst vis, og det gjør de helt rett i. Det ville vært en skandale om slottet involverte seg i en pågående straffesak. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
takinova skrev (1 minutt siden):

Synes dere virkelig dette er noe å lage morsomheter av? Blir kvalm kjenner jeg, vi snakker om en alvorig sak og dere fjaser?

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet
Mr.buksa skrev (29 minutter siden):

Det står strengt talt ikke at hun har vært i avhør og velger å ikke anmelde… Det står vel blitt innkalt til avhør og har per torsdag kveld foreløpig valgt å ikke anmelde. Nora er et offer her, hun trenger litt tid og så kan hun anmelde om hun orker den prosessen. Hun har ikke noe ansvar. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Gjest Malmfrid
Skrevet
takinova skrev (3 minutter siden):

Bård Tufte Johansen og kona er omgangsvenner med kronprinsparet så det hadde neppe blitt noe av det, 

Gjest takinova
Skrevet
Orly skrev (3 minutter siden):

Synes dere virkelig dette er noe å lage morsomheter av? Blir kvalm kjenner jeg, vi snakker om en alvorig sak og dere fjaser?

Ja, den var morsom. Ikke minst fordi kong Harald selv har en del av ansvaret for at ting er blitt som det er blitt.

Annonse
Gjest takinova
Skrevet
Malmfrid skrev (1 minutt siden):

Bård Tufte Johansen og kona er omgangsvenner med kronprinsparet så det hadde neppe blitt noe av det, 

Meget godt poeng, jf NRK som knapt tør røre i denne saken. 

Men nytt på nytt derimot. De tar alt. Og BTJ har aldri veket unna en sak.

Skrevet
takinova skrev (3 timer siden):

Ja, det startet så smått med Sonja, MEN - der stopper også sammenligningen. For Sonja Haraldsen kom fra et ganske annet miljø. Hadde Haakon funnet seg en rikmannsdatter hadde ingen sagt noe på det. Hadde Haakon funnet seg ei pen rolig jente fra Kristiansand hadde ingen sagt noe på det. Hadde Märtha giftet seg med en hestevennene sine hadde det vært gode greier. Men man blir jo ofte fascinert av det som er noe helt annet enn sine vante omgivelser og det man egentlig bør lete etter. Jentene som finner seg bad boys og fengselsfugler f.eks. 

Og så poenget ditt: Selv kongelige må få velge selv, men da må man også innfinne seg med at sin rolle i samfunnet kan endre seg. Regner med at Haakon kommer til å overta familiens valgspråk "Alt for Norge". Men det å ødelegge kongehusets renomme gjennom de siste 20 år er neppe å gi alt for Norge. 

Hva hvis den neste i arverekkefølgen blir pasifist feks? Eller nekter å bekjenne seg til statsreligionen? 

Hvor langt skal man trekke dette skuespillet. 

Det minste Haakon bør gjøre når faren dør er å be om en folkeavstemning. Og så bør han dessuten endre valgspråk til noe helt annet enn Alt for Norge.

Veldig enig i at man ikke kan sammenligne Sonja og MM, men poenget mitt var at pga Haralds kamp for å få gifte seg med Sonja, så fratok han på en måte seg selv muligheten til å si noe i sine egne barns valg av ektefelle senere. Jeg vil tro han kjenner det sånn iallefall. Dermed ble det det totale kaoset vi ser nå.  

Ser det helt som deg, hvor langt kan man trekke dette skuespillet nå? Det har bitt en parodi det hele, en parodi som ikke er morsom. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Altså, synes det er veldig mange reflekterte og gode innlegg om saken i denne tråden. Gir meg litt tro på at det finnes fornuftige mennesker som klarer å se forbi «systemet». Er ny bruker av forumet så positivt overrasket.

Dessverre så gikk jeg inn på nettavisen sine artikler og kommentarer, så nå er tvilen på samfunnet tilbake🙈 Hjelp.

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Just now, takinova said:

Meget godt poeng, jf NRK som knapt tør røre i denne saken. 

Men nytt på nytt derimot. De tar alt. Og BTJ har aldri veket unna en sak.

Der ser vi ulikt på det, Jeg er overrasket over hvor stor dekning NRK har hatt, jeg synes ikke de har veket unna.

Selvsagt lager de ikke oppslag så fort noen har sagt noe i egne sosiale kanaler, det kan de aldri gjøre i noen sak. De er heller ikke et medie som trykker bilder ala de fra leiligheten eller legger ut lydopptak.

Men ingen som leser kun NRK har gått glipp av denne saken, de har slått opp alle store momenter i saken med store overskrifter.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Sepia skrev (37 minutter siden):

😂😂😂

Og mødre som tar telefoner som er litt for raske🤓

• Liker 9
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...